Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:49

Op het printje staan ze idd wel gewoon. Hier was gewoon een hoekje voorbij de wachtruimte. Als er een hele dikke rij had gestaan was het wat anders, maar er stond twee man achter waarvan eentje aan het helpen was. Dus onderweg naar buiten maar even langs gelopen en ik was direct aan de beurt. Ik vond het met drukte vandaag ook meevallen. Buiten was zo een Efteling/vliegveld slinger zonder muziek, maar het was zo rustig dus kon gewoon direct naar binnen en daar aansluiten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:52

Ik ben in februari al geprikt dus ga niet terug voor dat boekje :)

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:53

Polly schreef:
Ik ben in februari al geprikt dus ga niet terug voor dat boekje :)


Dat zou ik dan ook niet doen. :')

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:06

Ik ben wel teruggegaan met het boekje en dat was geen probleem. Keurig erin gezet mét batchsticker. Ik zie alleen op mijnRIVM nog steeds geen vaccinatie. Hoe werkt dan dan met die coronacheckapp?

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:08

Fitzroy schreef:
Ik ben wel teruggegaan met het boekje en dat was geen probleem. Keurig erin gezet mét batchsticker. Ik zie alleen op mijnRIVM nog steeds geen vaccinatie. Hoe werkt dan dan met die coronacheckapp?

Oh gek dat het niet op mijn rivm staat

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:16

Ik heb mijn boekje laten stempelen, maar ik had het boekje toch liggen en kreeg mijn eerste enting pas nadat duidelijk werd dat overal het boekje ingevuld en gestempeld werd. Ik zou het boekje niet speciaal besteld hebben of ervoor terug gegaan.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:17

Dorus schreef:
Ik heb mijn boekje laten stempelen, maar ik had het boekje toch liggen en kreeg mijn eerste enting pas nadat duidelijk werd dat overal het boekje ingevuld en gestempeld werd. Ik zou het boekje niet speciaal besteld hebben of ervoor terug gegaan.

Dit heb ik dus ook niet gedaan. Ik ga dat boekje toch verder niet gebruiken

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:19

verootjoo schreef:
Rytm schreef:
Ja, heb het besproken met de huisarts en die zei dus preventief antihistamine innemen voor het tweede vaccin.

Nou, echt hoor, er waren mensen die na 8 min al wegliepen, maar bij mij gebeurde het dus na 10 min.. dus die 15 min zijn echt niet overdreven.


Echt raar, je zal maar al aan het autorijden zijn en dan deze reactie krijgen :( Je moet niet voor niks 15 minuten blijven zitten.



In Dordrecht al 2x iemand gehad die zichzelf in de vangrail heeft geklapt na het vaccineren, omdat ze te beroerd waren om even 15min te wachten.... En dan vervolgens de GGD aansprakelijk willen stellen :+. Grapjassen, mooi dat de verzekering weigert uit te keren, omdat er medisch advies is genegeerd!

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:29

Ik ben vandaag voor de eerste keer gevaccineerd met Pfizer en ik ben volgens mij echt niet te flauw, maar ik heb me een serieuze pijn aan mijn schouder. Ik kan hem amper bewegen en heb net ondersteboven mijn trui uit moeten doen :roll: hopelijk trekt het snel bij.

Wat bijzonder is trouwens, is dat ik in mijn omgeving overwegend vrouwen hoor met klachten aan de arm, de mannen niet?

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:40

Fitzroy schreef:
Ik ben wel teruggegaan met het boekje en dat was geen probleem. Keurig erin gezet mét batchsticker. Ik zie alleen op mijnRIVM nog steeds geen vaccinatie. Hoe werkt dan dan met die coronacheckapp?

Wel aangekruist dat ze je gegevens mogen delen?

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:05

MissAnnemijn schreef:
Had even teruggelezen maar zag ik over waar Moderna geprikt werd. Heeft iemand die paraat? Ik mag donderdag bij de RAI en ben zo benieuwd welke ik ga krijgen :Y)

Ik kon geen lijst vinden, alleen online dat het circa 12 locaties zijn. Je kan eens zoeken op Twitter bijvoorbeeld of mensen er wat over posten.

Edit: op Fok staat een lijst van 31 mei: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2074118

Citaat:
Moderna lijken toch meer dan tien locaties te zijn. Behalve ziekenhuizen oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, Amsterdam RAI, Groot-Ammers, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam
bron: twitter Kirsten Verdel

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:12

beert schreef:
MissAnnemijn schreef:
Had even teruggelezen maar zag ik over waar Moderna geprikt werd. Heeft iemand die paraat? Ik mag donderdag bij de RAI en ben zo benieuwd welke ik ga krijgen :Y)

Ik kon geen lijst vinden, alleen online dat het circa 12 locaties zijn. Je kan eens zoeken op Twitter bijvoorbeeld of mensen er wat over posten.

Edit: op Fok staat een lijst van 31 mei: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2074118

Citaat:
Moderna lijken toch meer dan tien locaties te zijn. Behalve ziekenhuizen oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, Amsterdam RAI, Groot-Ammers, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam
bron: twitter Kirsten Verdel


In deze lijst mist nog; Dordrecht Oranje-Wit

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:42

Ik las nog even de discussie terug over de keuze wie Moderna kreeg en wie Pfizer. Toevallig heb ik gister gevraagd hoe dat werd bepaald, maar dus GGD medewerker zei dat het enkel een voorraad ding was. Iedereen die gister voor de tweede keer kwam kreeg Moderna, omdat ze die de eerste keer ook hadden. Iedereen die de eerste keer kwam kreeg Pfizer.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:55

Mijn vriend en ik zijn gisterenavond gevaccineerd (eerste prik, pfizer), en tot nu toe nergens last van als een beetje zeer op de plek waar ze geprikt hebben en een paar cm eromheen. Voelt wat spierpijn-achtig, maar dat was het. Wel hoofdpijn, maar dat heb ik toch al regelmatig dus of dat nou perse van de prik komt, vraag ik me af.

Vooraf werd ik wel even langs de arts gestuurd ivm hooikoorts en bijbehorende kruisallergie (wat ik zeker weet appel en peer), en toen moest ik een kwartiertje langer wachten, dus vriend en ik hebben een half uurtje alles af zitten kijken daar. Was echt prima geregeld vonden wij (wij waren in veghel).

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:05

Ik werd op voorhand ook langs de arts gestuurd ivm noten- en selderij allergie, maar ik hoefde maar een kwartier te wachten. Wel echt het kwartier volmaken en niet zoals sommige doen na 10 minuten weglopen.

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:06

Oh, de gele boekjes, práát me er niet van. Gek worden we ervan en de meerwaarde is vrijwel niks. Corona check app en registratiekaartje is meer dan voldoende.
Toch schieten een hoop mensen in de stress en bewegen hemel en aarde om nog aan zo'n boekje te komen. Deze week (alleen deze week begreep ik) zijn ze te koop bij de boekhandel.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 08:40

Ik snap het ook niet. Het boekje, de uitdraai die je meekrijgt, een printscreen van je vaccinaties op mijnrivm ….. het is allemaal toch geen officieel bewijs.

Morgen ga ik mijn officiële vaccinatiebewijs aanmaken. Zolang ze nog niet weten hoe lang de vaccinatie werkt is het officiële vaccinatiebewijs in ieder geval nog onbeperkt geldig.

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:51

Vayo, naar ik weet is er nog geen officieel vaccinatiebewijs. Registratiekaartje is hetgeen wat er het dichtste bij komt. Rond 1 juli kun je dit in de corona check app (laten) zetten.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:54

@Storm, vanaf morgen kun je het aanmaken in de Corona check app, dat was op het nieuws.
Moet alleen niet iedereen tegelijk willen doen want dat loopt t systeem vast.

Zo maak je vanaf donderdag een vaccinatiebewijs (maar niet allemaal tegelijk) - https://nos.nl/l/2386220

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:59

Ja, dat is ook zo. Ik dacht dat ze nog een ander bewijsje bedoelde.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:04

DubbelFun schreef:
@frensje: heb je al Corona gehad misschien??
frensje schreef:
Niet dat ik weet. Kan je dit nog laten testen na 1 vaccinatie?

Dát weet ik dan weer niet, ik denk dat zolang er geen noodzaak is m de mate van bescherming vast te stellen dat ze dat niet doen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 09:14

Storm schreef:
Ja, dat is ook zo. Ik dacht dat ze nog een ander bewijsje bedoelde.


Nee, ik bedoel het officiële bewijs in de Corona check app. Dit kan vanaf morgen. Dit is tevens ook het enige officiële geldige bewijs.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:22

Vayo schreef:
Storm schreef:
Ja, dat is ook zo. Ik dacht dat ze nog een ander bewijsje bedoelde.


Nee, ik bedoel het officiële bewijs in de Corona check app. Dit kan vanaf morgen. Dit is tevens ook het enige officiële geldige bewijs.

Er is alleen verschil in nationale en internationale versie van dit bewijs in de app.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 09:38

Ik ga hem voorlopig alleen gebruiken in eigen land. Ik heb in juli een festival zonder 1,5 m waar je of volledig gevaccineerd moet zijn of een negatieve test moet hebben. Dus hier is het voor mij ideaal voor. Na een enorm vervelende ervaring met testen, zie ik laten testen echt niet meer zitten.

Maar je kunt gewoon zowel een nationale als internationale QR code aanmaken in de app.
Buitenlandse reizen sta ik zelf gewoon niet achter met het oog op mutaties. Ik wil niet meer terug naar meer maatregelen en daar vrees ik wel voor met veel buitenlandse vakanties.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:54

Binnenlandse app geeft weinig privacy prijs, buitenlandse app wil meer van je weten.