Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:50

Ik denk dat het uiteindelijk minder wordt zodra we wereldwijd op een acceptabeler niveau zitten en/of het over controle hebben?

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:54

Druif_01 schreef:
Dat wordt dan toch op een gegeven moment onbegonnen werk? Een mens kan toch niet de rest van zijn leven thuis blijven bij een verkoudheid?

Ik ben volledig gevaccineerd.
Ik was afgelopen weekend echt verkouden, keelpijn, niezen, anders dan mijn hooikoorts.

Dus ik heb me maandag ochtend laten testen, in de avond had ik de uitslag al.
Negatief.
Maar zo kon ik deze week wel mijn dingen doen, waar ik andere mee kan schaden als ik daar toch corona heen breng.
Zoals de kapper en een zelfstandige therapeut die dan de boel dicht kunnen gooien.
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:05

Ik vind het juist wel troostend om te lezen dat anderen er ook laat van hebben en sommigen ook wat langer... iets met gedeelde smart :(:)

Hier nu iets langer dan 2 weken geleden ingeent met pfizer en nog steeds niet helemaal 100% voelen...

Wel vannacht gelukkig goed geslapen... maar nog steeds wat moe en hangerig... misselijkheid is er vandaag gelukkig niet bij

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:18

Het was ook niet mijn bedoeling om mensen van het vaccin af te houden, ik denk maar zo, aan de beademing op je buik of long-covid is nog erger, of nog jarenlang in lockdown moeten. Ik denk wel dat het goed is te weten dat je serieuze bijwerkingen kunt krijgen, zodat je als je dit krijgt weet dat het erbij kan horen. Zo wist ik vooraf bv niet dat van Astra Zenica mensen vooral na de eerste enting ziek worden, en bij Pfizer/biotech juist omgekeerd na de tweede. Ik ging er dus in met idee, nou van de eerste heb ik weinig last gehad, dus appeltje eitje. Zeker toen de prikplaats op de arm bij de tweede minder zeer deed dan de eerste, maar ook dat schijnt te kloppen. De bijwerkingen daarna vielen even flink tegen. Ik lig nu dag drie na tweede vaccinatie nog steeds in bed waarvan het in dag twee na vaccinatie ik ging twijfelen of dit allemaal wel 'erbij' hoorde. Zo ontzettende spierpijn echt pijnscore 9, en daarna trok dit weg en continue misselijkheid en overgeven urenlang echt in mijn idee de hel, ik ben zo vreselijk ziek en angstig geweest. In de informatie stond hier niks overgemeld, toen ik bijwerkingencentrum Lareb belde zij de vrouw direct, ja ontzettend misselijk en zelfs braken urenlang zijn zeker bekend als bijwerking bij veel mensen.

Dat had ik liever vooraf geweten dat dit kon optreden want zelfs mijn vriend ging twijfelen of ik niet een spontane darmafsluiting oid had. Uiteindelijk met diverse zetpillen tegen misselijkheid en vriend naar spoedapotheek de cyclus van overgeven doorbroken maar weet dus dat je in dit geval de huisarts om een recept kunt vragen!
Tegen lichte misselijkheid haal uit voorzorg gember/gemberpoeder in huis!
En zorg voor een goed teiltje |( , de mijne was net de dag ervoor kapot en zat ik dus al kotsend boven een te zware pan die ik vanwege de spierpijn nauwelijks kon optillen! -O-

Inmiddels is de ergste spierpijn weg, ben nog wel zwak op de benen en nog zeker niet fit, nog wat hoofdpijn en zweterig, maar het gaat steeds beter.

Mijn ouders hadden daarentegen nergens last van dus kan ook anders!
Schijnt ook dat jongeren meer kans hebben op de wat heftigere bijwerkingen. Ik ben begin 40 en werd eerder geprikt vanwege mijn hartritmestoornis. Vandaar dat ik de tweede prik al heb gehad. En gelukkig heeft niet iedereen bijwerkingen maar het is wel goed er met je planning met name de tweede prik pfizer geen belangrijke afspraken te zetten denk ik.

En zeker bij deze bijwerkingen is goed te weten dat je niet de enige bent, ook ter gerustelling als je er middenin zit..

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:21

Sabri, uit dit topic blijkt juist dat het zo persoonlijk is! Ik doel dan op jouw laatste zin vooral. Want ik heb op wat vermoeidheid na geen last van de tweede, maar heb me na de eerste (Pfizer) juist wel ziek gevoeld.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:22

Het blijft zeker persoonlijk. Ik heb op hoofdpijn na geen bijwerkingen gehad van Janssen. Maar ik hoorde jongeren die 2 dagen hoge koorts hebben gehad ervan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:28

Mijn eerste pfizer viel hier ook verkeerd. Arm deed zo n zeer en werkte niet meer voor dagen. Hoge koorts, barstende koppijn en na 4 dagen enorme diarree en misselijk en moe en slap voor ruim een week. Soort covid light voelde het aan. Min de benauwdheid en hoesten dan.

De tweede was vorige week deze tijd. Toen s avonds wat verhoging en iets hoofdpijn en een beetje pijnlijke arm. Viel nog mee twee dagen hangerig. Wel de diarree en misselijk geweest weer een dag of 4 na de enting maar veel minder erg. Nu een week later eigenlijk gewoon de oude waar ik de eerste keer me na een week nog best slap en ellendig voelde.

Je zou bijna denken dat voor de nooit besmetten de tweede heftiger is en voor de eerder besmetten de eerste. Of niet. Mijn vader heeft nergens last van gehad. En de meeste oudjes die ik ken eigenlijk ook geen problemen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-06-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:30

Je kan het mooi grafisch beschrijven Sabri :') Vind het wel echt heel vervelend voor je!

Persoonlijk weet ik over dat de 2e vaak veel bijwerkingen geeft en gezien mijn ervaring met eerdere vaccins was ik ook voor de eerste erg bang. Ik woon alleen in een nieuwe stad dus ik heb niemand die me op kan vangen, ik vond dat best wel angstig. Gelukkig ging nummer 1 helemaal goed. Ik hoop heel erg dat het bij nummer 2 meevalt, braken is dus mijn allergrootste angst. Ik heb standaard al wel pillen tegen misselijkheid, hoprlijk helpen die ook als ik toch misselijk word. Verder allemaal dingetjes in huis om me rustig te houden en uit een paniekaanval te trekken :P

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:34

Tiggs schreef:
Sabri, uit dit topic blijkt juist dat het zo persoonlijk is! Ik doel dan op jouw laatste zin vooral. Want ik heb op wat vermoeidheid na geen last van de tweede, maar heb me na de eerste (Pfizer) juist wel ziek gevoeld.


https://www.destentor.nl/regio/tweede-p ... ~a7a1c54b/

Dit artikel/deze info had ik graag voor de tweede willen weten. Ik besef dat het niet bij iedereen hetzelfde gaat maar er is wel een lijn zichtbaar..Gelukkig dat jij juist minder last had van de tweede!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:37

Ik was ook wel een beetje bang hoor, voor de bijwerkingen van de tweede ;)

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:41

karuna schreef:
Je zou bijna denken dat voor de nooit besmetten de tweede heftiger is en voor de eerder besmetten de eerste. Of niet. Mijn vader heeft nergens last van gehad. En de meeste oudjes die ik ken eigenlijk ook geen problemen.


Dit heb ik dacht ik ook eerder gehoord! Volgens mij klopt dit in veel gevallen ook. Is ook niet zo dat mensen die covid hebben gehad ook met een prik kunnen?

sterregoud
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:46

Fitzroy schreef:
Het blijft zeker persoonlijk. Ik heb op hoofdpijn na geen bijwerkingen gehad van Janssen. Maar ik hoorde jongeren die 2 dagen hoge koorts hebben gehad ervan.


Ik zit nu op mijn tweede dag met Janssen. Gisteren heel moe, groggy, onvast op mijn benen dus, en misselijk. Vannacht nauwelijks geslapen, en kreeg ineens pijn in mijn schouders, heupen en brandende voeten.
Vandaag nog wat misselijk en niet fit.

Hopelijk is dit het.

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:48

Ik moet morgen voor de tweede en ben best bang voor de bijwerkingen.
Mijn zoon van dertien moet over iets meer dan een week voor de eerste, vind ik ook spannend

Tancreda4

Berichten: 24054
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:49

Ik heb vandaag m'n eerst prik gehad. Ben benieuwd. Viel me allemaal mee. Nu even kijken of ik bijwerkingen krijg.

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:53

Sheran schreef:
Je kan het mooi grafisch beschrijven Sabri :') Vind het wel echt heel vervelend voor je!

Persoonlijk weet ik over dat de 2e vaak veel bijwerkingen geeft en gezien mijn ervaring met eerdere vaccins was ik ook voor de eerste erg bang. Ik woon alleen in een nieuwe stad dus ik heb niemand die me op kan vangen, ik vond dat best wel angstig. Gelukkig ging nummer 1 helemaal goed. Ik hoop heel erg dat het bij nummer 2 meevalt, braken is dus mijn allergrootste angst. Ik heb standaard al wel pillen tegen misselijkheid, hoprlijk helpen die ook als ik toch misselijk word. Verder allemaal dingetjes in huis om me rustig te houden en uit een paniekaanval te trekken :P

Ook genoeg mensen die helemaal geen klachten hebben van de tweede. Hier zelfs minder last van m’n arm. Ook die verhalen kun je meenemen

Ann

Berichten: 13306
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:57

31 mei jl. heb ik mijn 2e Pfizer vaccinatie gehad en op wat vermoeidheid na, heb ik er weinig last van gehad. Maar sinds anderhalve week heb ik veel spierpijn in mijn benen en last van een vervelend, tintelend gevoel. Zoiets heb ik nog niet eerder gehad en denk zelf dat het een (late) bijwerking is van de vaccinatie.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:06

Sheran schreef:
Je kan het mooi grafisch beschrijven Sabri :') Vind het wel echt heel vervelend voor je!

Persoonlijk weet ik over dat de 2e vaak veel bijwerkingen geeft en gezien mijn ervaring met eerdere vaccins was ik ook voor de eerste erg bang. Ik woon alleen in een nieuwe stad dus ik heb niemand die me op kan vangen, ik vond dat best wel angstig. Gelukkig ging nummer 1 helemaal goed. Ik hoop heel erg dat het bij nummer 2 meevalt, braken is dus mijn allergrootste angst. Ik heb standaard al wel pillen tegen misselijkheid, hoprlijk helpen die ook als ik toch misselijk word. Verder allemaal dingetjes in huis om me rustig te houden en uit een paniekaanval te trekken :P


Neem voor zekerheid een lichte maaltijd, zeker als je bang bent om misselijk te worden. Ik werd extra bang omdat ik niet wist dat het erbij hoorde..en at toch iets 'zwaars' ondanks dat ik me al wat misselijk voelde, dat heeft ook niet meegeholpen denk ik.
Wat goed dat je al wat bent voorbereid, afleiding en dingen waar je rustig van word is zeker fijn. Ik woon ook alleen/familie ver weg, en dan is het extra zwaar, toeval dat een vriend langskwam en aanbood me te helpen. En er zijn ook mensen die nergens last van krijgen!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 26-06-21 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:09

Ik heb afgelopen woensdag de tweede pfizer gehad en minder last gehad dan van de eerste

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:31

Jij hebt ook geen corona gehad toch, purny? Ik ook niet namelijk (niet dat ik weet) en ook bij de eerste meer klachten dan bij de tweede.

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:36

Gisteren dus gevaccineerd en nou wel echt goed pijnlijke schouders. Het begon rechts (daar ook laten prikken) en nu trekt ook mijn linkerschouder helemaal vast. Rug ook wat. Vannacht paar keer drijfnat van het zweet wakker geworden. Bed vanochtend afgehaald, dus ik moet straks met brakke schouders de boel weer op maken :')

Verder niet echt ergens last van, niet misselijk of iets.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 14:58

Druif_01 schreef:
Dat wordt dan toch op een gegeven moment onbegonnen werk? Een mens kan toch niet de rest van zijn leven thuis blijven bij een verkoudheid?


Dat lijkt mij inderdaad ook. We kunnen niet steriel gaan leven. Met een hoge vaccinatiegraad en lage ziekenhuisopnames lijkt mij straks testen echt niet meer nodig.

Ik ben volledig gevaccineerd. Zelf toevallig vandaag niet helemaal fit. Wat keelpijn, moe en zweterig/klam. Mijn jongste was gisteren ineens verkouden. Beide een zelftest gedaan en beide negatief.

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:05

Die zelftesten blijven natuurlijk gewoon een wassen neus maar goed.

Ook ik ben niet voor alles tegen houden maar feest locaties openen, zonder 1,5 meter en geen andere verplichtingen etc. Vind ik heel bijzonder en eerlijk gezegd ook meer risicovol dan mensen die op vakantie gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:09

Op vakantie gooit ook de helft meteen alle regels overboord.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:12

Tiggs schreef:
Jij hebt ook geen corona gehad toch, purny? Ik ook niet namelijk (niet dat ik weet) en ook bij de eerste meer klachten dan bij de tweede.

Niet dat ik weet. Nou weet ik niet of het goed is als je bij de tweede minder klachten hebt.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:12

lenaa_tje schreef:
Die zelftesten blijven natuurlijk gewoon een wassen neus maar goed.

Ook ik ben niet voor alles tegen houden maar feest locaties openen, zonder 1,5 meter en geen andere verplichtingen etc. Vind ik heel bijzonder en eerlijk gezegd ook meer risicovol dan mensen die op vakantie gaan.

Waarom een wassen neus? Man van nicht deed hem ook, was net niet helemaal fit , positief en pcr gedaan , ook die was positief. Alle beetjes helpen ondanks dat een zelftest maar in zo’n 80 % accuraat is.