Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:15

Omdat ik vind dat het schijnveiligheid geeft. Wij zien dat ouders hun kinderen laten testen met de zelf testen en vervolgens snip verkouden hun kinderen gewoon naar school sturen.
Dat vind ik ronduit vreemd. En ja ik heb ze het liefst ook zo snel mogelijk weer op school maar ik geloof niet dat het er alles uitpakt.

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:18

Daar heb je zeker gelijk in maar hoop dat het wel weer over gaat. Voelt echt heel vervelend die tintelingen.[/quote]

Tintelingen in voeten kúnnen komen door hyperventilatie. Hyperventilatie kan weer komen door je er druk over te maken, beetje een vicieuze cirkel dus.[/quote]

Heb ik ook aan gedacht maar mijn benen doen ook zeer een voel soms moon spieren een plop beweging maken. Ik las dus ook bijwerking pijnlijke spieren en zenuwen klachten. Al met al ben ik er niet blij mee in die gevoel constant te hebben. Hoop dat het weer over gaat.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:20

Zo, 2 uur geleden mijn 2e pfizer gehad. De prik net als vorige keer niet gevoeld, arm voel ik ook nog niks aan maar dat zal nog wel wat stijf worden (ga dadelijk de stallen weer uitmesten, hielp de vorige keer ook goed tegen een stijve arm :D). Hopelijk net als vorige keer geen klachten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 15:41

lenaa_tje schreef:
Omdat ik vind dat het schijnveiligheid geeft. Wij zien dat ouders hun kinderen laten testen met de zelf testen en vervolgens snip verkouden hun kinderen gewoon naar school sturen.
Dat vind ik ronduit vreemd. En ja ik heb ze het liefst ook zo snel mogelijk weer op school maar ik geloof niet dat het er alles uitpakt.


Met deze schommelingen van het weer is een verkoudheidje echt niet vreemd. PCR testen halen ook echt niet alles eruit. Zelftesten zijn in mijn ogen betrouwbaar genoeg. Ik vind een PCR test gewoon echt heel erg naar en zie dat niet meer zitten. Ik ben al volledig gevaccineerd.

Mijn jongste heeft 2 keer een zelftest gedaan en 2x negatief. Ook geen aanwijzingen dat ze met een besmet iemand in aanraking is geweest, dus dan kan ze gewoon naar school zolang de klachten niet verergeren.

Met twee keer pfizer is de kans dat ik het zelf krijg ook gewoon enorm laag en gelukkig zijn alle mensen om me heen ook allemaal al gevaccineerd.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:51

purny schreef:
Tiggs schreef:
Jij hebt ook geen corona gehad toch, purny? Ik ook niet namelijk (niet dat ik weet) en ook bij de eerste meer klachten dan bij de tweede.

Niet dat ik weet. Nou weet ik niet of het goed is als je bij de tweede minder klachten hebt.


Dan heb je gewoon geluk gehad minder bijwerkingen te hebben :) . Het kan ook aan het batchnummer van het vaccin liggen, kennelijk verschilt dat dus ook. Zo heb ik de bijwerkingen bij Lareb doorgegeven en wilde men het batchnummer van het vaccin graag opvragen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27240
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:59

Hier vanmiddag ook de tweede Pfizer gehad. Dit keer voelde ik het prikken wel, maar zo erg was dat niet.
Nu duimen dat ik net zo weinig bijwerkingen krijg als bij de eerste.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:17

Ik ga even ontstippen want van al die verhalen over koorts en doodziek worden begin ik echt heel erg te twijfelen of ik het überhaupt wel wil gaan :P gewoon nu al weten dat je ziek wordt is niet zo fijn, zeker met donderdag een her tentamen in het verschiet.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:18

Moet je voor je eerste of je tweede? :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:20

Janssen moet ik!

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:21

Vayo schreef:
lenaa_tje schreef:
Omdat ik vind dat het schijnveiligheid geeft. Wij zien dat ouders hun kinderen laten testen met de zelf testen en vervolgens snip verkouden hun kinderen gewoon naar school sturen.
Dat vind ik ronduit vreemd. En ja ik heb ze het liefst ook zo snel mogelijk weer op school maar ik geloof niet dat het er alles uitpakt.


Met deze schommelingen van het weer is een verkoudheidje echt niet vreemd. PCR testen halen ook echt niet alles eruit. Zelftesten zijn in mijn ogen betrouwbaar genoeg. Ik vind een PCR test gewoon echt heel erg naar en zie dat niet meer zitten. Ik ben al volledig gevaccineerd.

Mijn jongste heeft 2 keer een zelftest gedaan en 2x negatief. Ook geen aanwijzingen dat ze met een besmet iemand in aanraking is geweest, dus dan kan ze gewoon naar school zolang de klachten niet verergeren.

Met twee keer pfizer is de kans dat ik het zelf krijg ook gewoon enorm laag en gelukkig zijn alle mensen om me heen ook allemaal al gevaccineerd.

En dan zeg ik laat kind in kwestie dan maar gewoon een dagje thuis :)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:22

Lekker in 1 keer klaar in ieder geval :D
Ik ken nog niet persoonlijk mensen die Janssen al gehad hebben. Wat ik heb gedaan toeb ik erg in spanning zat voor mijn eerste was alvast op een briefje schrijven waarom ik hem heel erg graag wilde hebben, zodat ik dat kon lezen als ik toch ziek zou worden :).

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:33

sureido schreef:
Ik ga even ontstippen want van al die verhalen over koorts en doodziek worden begin ik echt heel erg te twijfelen of ik het überhaupt wel wil gaan :P gewoon nu al weten dat je ziek wordt is niet zo fijn, zeker met donderdag een her tentamen in het verschiet.

Hier een janssen gehad.
Op een blauwe plek gevoel in de arm na niets.

En zo ken ik tot nu toe de meeste.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:41

Dan zal ik ook even met wat positievere verhalen komen. :) Mijn broer heeft een paar weken geleden Janssen gehad. Hij heeft alleen 's nachts wat lichte verhoging gehad, meer niet. (Hij heeft in december wel corona gehad waar hij nu nog restklachten van heeft.) Een vriendin heeft ook Janssen gehad en die heeft er helemaal niks van gemerkt.

Verder is in mijn vrienden- familie en kennissenkring inmiddels bijna iedereen de eerste keer gevaccineerd, sommigen hebben beide prikken al gehad. Slechts 1 vriendin is er een dag best ziek van geweest (Pfizer), maar zij heeft in maart vorig jaar echt heftig corona gehad met 3x ziekenhuisopname (ze is daar nu bijna 1,5 jaar later nog steeds niet helemaal van herstelt). De bijwerking na het vaccin voelde als een lichte versie van corona zei ze, maar dat was dus maar 1 dag.

Mijn man en ik zijn ook gevaccineerd en we hebben beiden van de eerste prik geen enkele last gehad. Ik heb vandaag de 2e Pfizer gehad en mijn man krijgt woensdag zijn 2e Moderna. Of we van de tweede prik ook geen last hebben dat zal ik nog laten weten. :D

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:35

Ik heb vandaag mijn tweede Moderna gehad. Ik ben wat moe (maar dat kan ook verklaard worden door de emotioneel heftige week die ik net achter de rug heb) en heb wat last van spierpijn. Verder gaat het eigenlijk best oké! Na de eerste had ik alleen een zere arm, nu zit die spierpijn wel wat meer verspreid (als in: overal). Maar komt goed. Ik heb vandaag legaal vrij, mijn man kookt :D

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:19

Half 10 vanmorgen m'n eerste gehad en inmiddels een beurse arm. Voelt precies zoals m'n dtp en andere prikken vorig jaar februari. Dus tot nu toe niets geks.

_Karlijn
Berichten: 6487
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:04

Ik ben maandag aan de beurt voor de eerste Pfizer of Moderna! Ben blij dat ik hem mag halen, vind het een klein beetje spannend. Ik ben niet echt bang voor de pijn van de prik of de bijwerkingen, ook geen naaldenangst.. Meer zeer dan een B12-injectie of een verdovingsspuit-in-je-teen zal het hopelijk niet doen :D %), hou ik mezelf maar voor. Ben meer bang dat ik in paniek ga raken, ik ben bekend met paniekklachten en angst voor onbekende situaties etc.

Ik vroeg mij af wat je moet laten zien als uitnodigingsbewijs? De brief, de mail of de sms?

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:05

Daar is bij mij niet eens naar gevraagd.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:25

@Karlijn; Alles is keurig georganiseerd in de lokaties, echt dit helpt enorm tegen paniek! Je wordt vanaf begin tot eind prima begeleid en daar hoef je je echt geen zorgen over te maken! De prik zelf stelt echt werkelijk niks voor kwa pijn ofzo. Wel moet je de uitnodigingsbrief/melding op je telefoon + gezondheidsverklaring + identiteitsbewijs meenemen. Dit moest ik 3x laten zien in paar minuten dus zorg dat je alles makkelijk kunt pakken!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:30

Ik heb de mail laten zien op mijn telefoon :)

_Karlijn
Berichten: 6487
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:39

Sabri schreef:
@Karlijn; Alles is keurig georganiseerd in de lokaties, echt dit helpt enorm tegen paniek! Je wordt vanaf begin tot eind prima begeleid en daar hoef je je echt geen zorgen over te maken! De prik zelf stelt echt werkelijk niks voor kwa pijn ofzo. Wel moet je de uitnodigingsbrief/melding op je telefoon + gezondheidsverklaring + identiteitsbewijs meenemen. Dit moest ik 3x laten zien in paar minuten dus zorg dat je alles makkelijk kunt pakken!

Dankjewel voor je uitleg :j dan neem ik gewoon ook de brief mee idd. De gezondheidsverklaring ligt al klaar, ID altijd mee en zorg dat ik de sms en de mail snel tevoorschijn kan toveren.

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:36

Bij ons keek ze alleen naar de gezondheidsverklaring en je ID. De uitnodiging heb ik niet hoeven laten zien. Maar ik had hem wel meegenomen :-).

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:54

Is die gezondheidsverklaring de brief die je zelf moest invullen?

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:57

AnnemiekvM schreef:
Is die gezondheidsverklaring de brief die je zelf moest invullen?

Ja! Bij ons controleerden ze bij de ingang of je die ingevuld bij je had. Anders denk ik dat je naar een tafel wordt gestuurd om hem alsnog in te vullen :)
Laatst bijgewerkt door beert op 26-06-21 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:57

AnnemiekvM schreef:
Is die gezondheidsverklaring de brief die je zelf moest invullen?


Ja dat formulier met die vragen waar je ja of nee in moest vullen. Bv of je eerder bent flauwgevallen of allergisch ed

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:58

Oké, dan heb ik alles goed bij elkaar. Dankje.