Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:25

Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Daar hebben ze bloed geprikt, bloeddruk en temperatuur gemeten etc. Binnen een uur had ik de uitslag. Niets gevonden. Omdat het om beide benen ging, kan het geen trombose zijn. Ze denken dat het een zeldzame bijwerking van Pfizer is. De blauwe plekken lijken nu langzaam weg te trekken. De spierpijn is ook bijna weg. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:01

Mbt de bijwerkingen; deze treden bij Pfizer/Moderna in tegenstelling tot AZ/Janssen, vaker heviger op na de tweede prik omdat je lichaam dan al 'getrainder' is in zijn afweerreactie dan na de eerste prik.

In begin reageert je lichaam lokaal in de spier zelf met de ingespoten 'spikes' waardoor je dus lokaal bv wat schouderpijn hebt, daarna, dus na enige tijd, komt de afweerreactie in het hele lichaam op gang met aanmaken van specifieke eiwitten tegen die spikes en gaat heel je lichaam los met deze afweerreactie.
Dit verklaard mogelijk waardoor mensen pas na een of meerdere dagen nog hevige of ander soortige reacties kunnen krijgen. Vertrouw je het niet, neem contact op met huisarts of apotheker of Lareb. Als goed is, is het ingespoten vaccin ongeveer na 2 weken uit je lichaam. En is er genoeg afweer opgebouwd na 2 vaccins tegen covid19.

Eleeke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:30

Niqui schreef:
Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Daar hebben ze bloed geprikt, bloeddruk en temperatuur gemeten etc. Binnen een uur had ik de uitslag. Niets gevonden. Omdat het om beide benen ging, kan het geen trombose zijn. Ze denken dat het een zeldzame bijwerking van Pfizer is. De blauwe plekken lijken nu langzaam weg te trekken. De spierpijn is ook bijna weg. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Ja dat snap ik , dat is toch wel heel vervelend.
Bj het Lareb gemeld ?
Betje geluk ben je nu wel helemaal klaar ermee

@Sabri : goede uitleg.

Vanochten nummer twee gehad ( ik zit in de kneuzengroep ) . Nu net als vorige keer een stijve arm, en ik ga er maar van uit dat ik een dagje echt ziek zal zijn. Zie er tegenop , en vind het spannend, maar ben ook blij dat ik nu gevaccineerd ben.

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 07:20

sterregoud schreef:
Fitzroy schreef:
Het blijft zeker persoonlijk. Ik heb op hoofdpijn na geen bijwerkingen gehad van Janssen. Maar ik hoorde jongeren die 2 dagen hoge koorts hebben gehad ervan.


Ik zit nu op mijn tweede dag met Janssen. Gisteren heel moe, groggy, onvast op mijn benen dus, en misselijk. Vannacht nauwelijks geslapen, en kreeg ineens pijn in mijn schouders, heupen en brandende voeten.
Vandaag nog wat misselijk en niet fit.

Hopelijk is dit het.


Dit had ik geschreven kunnen hebben. Alleen heb ik nog flinke koorts erbij gehad. Voor mijn voeten heb ik de HA gebeld, hij had er nog nooit van gehoord. Ruim een week brandende en vooral jeukende voeten gehad. Het was om gek van te worden.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 07:20

paars schreef:
Tweede pfizer nu 9 dgn geleden gehad. Na dag of 4 werd ik behoorlijk moe. En ben dat nog steeds. Hoop dat het met een paar dagen weer weg is. Van prik 1 niets gemerkt.



Wat vervelend zeg!

Ik heb ongeveer 2 weken last gehad van mijn eerste prik...lijkt nu over te zijn..maar dat durf ik nog niet heel erg stellig te zeggen omdat het voorheen ook sterk per dag wisselde.

Is dit nu hetzelfde als na je eerste prik of heb je nu meer last? Wisselt het bij jou ook zo sterk per dag of zelfs gedurende de dag?

Eleeke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:14

Brandende voeten hier!
Gister tweede Pfizer gehad. Brandende voeten is een neurologisch symptoom.
Arts belt zo terug on te kijken wat me gaan doen. En of we af kunnen wachten.

Ik ben genezen van een auto immuun ziekte ( sarcoïdose). Daarbij krijg je ontstekingen in je organen. Meestal longen en lymphen maar het kan overal optreden.

Ik had dat ook in m'n dunne zenuwvezels ( in je dikke zenuwen raak je verlamt) en dat geeft brandende voeten ( alsof je op het strand loopt met blote voeten hartje zomer)

Nu dus weer.
Stiekem erg opgelucht dst ik niet de enige ben

Ik ga het zeker bij Lareb melden, wacht even af of het erger wordt of hopelijk snel minder.

xxxmh

Berichten: 3519
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:56

Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.

Bopje
Berichten: 1786
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:56

Bopje schreef:
Hier ruim 24 uur geleden nu mijn eerste prik gehad met Pfizer. Gisteren na een paar uur begon de pijn in mijn arm, en later werd ik hangerig, maar dat laatste kan ook komen door het in de zon staan.

Nu vallen de bijwerkingen mij mee, mn arm doet al iets minder pijn dan gisteren.
We gaan het zien of het zo blijft!


Weer een dag later en het is alleen maar beter gegaan tot nu toe!
Vervelend dat sommigen echt flinke bijwerkingen hebben. Sterkte aan jullie!

DuoPenotti

Berichten: 30025
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:03

xxxmh schreef:
Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.

Je kan ook de berichten onthouden van diegene die geen bijwerkingen hebben of hoogstens een blauwe plek gevoel :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:05

xxxmh schreef:
Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.

Ja same.

Maar ik denk dat mensen ook veel eerder in dit topic komen om te zeggen dat ze last hebben gehad dan om te melden dat het goed ging.

Gisteren 4 mensen die Janssen gehad hadden en niks aan ‘t handje.

BigOne
Berichten: 38449
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:06

Dochter vorige week Pfizer en alleen zware arm.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:23

xxxmh schreef:
Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.


Was van plan alleen maar mee te lezen in dit topic, maar vanwege dit soort berichten toch maar even een reactie :P

Ik heb hem woensdag gehad (Pfizer) en op een beetje stijve arm na geen last gehad. Heb donderdag in de sportschool zelfs nog een PR gezet _/-\o_
Twee collega’s van mij hebben hem op dezelfde dag gehad en ook die hadden nergens last van en waren gewoon op het werk.
Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je bijwerkingen krijgt ;)

Ik denk inderdaad dat je hier meer de reacties ziet van mensen die wel last kregen. Zo’n bericht van ik heb hem gehad en ik had nergens last van is ook niet zo noemenswaardig haha

xxxmh

Berichten: 3519
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:32

Mereltje schreef:
xxxmh schreef:
Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.


Was van plan alleen maar mee te lezen in dit topic, maar vanwege dit soort berichten toch maar even een reactie :P

Ik heb hem woensdag gehad (Pfizer) en op een beetje stijve arm na geen last gehad. Heb donderdag in de sportschool zelfs nog een PR gezet _/-\o_
Twee collega’s van mij hebben hem op dezelfde dag gehad en ook die hadden nergens last van en waren gewoon op het werk.
Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je bijwerkingen krijgt ;)

Ik denk inderdaad dat je hier meer de reacties ziet van mensen die wel last kregen. Zo’n bericht van ik heb hem gehad en ik had nergens last van is ook niet zo noemenswaardig haha


Dat is helemaal waar maar toch haha. Ook omdat ik een tijd heb gezegt ik neem hem niet en nu ik erg aan het twijfelen ben.. hoop ook dat het bij mij goed gaat want heb in maart corona gehad maar had een positieve sneltest dus in principe hoef ik er maar 1 maar omdat ik niet bij de ggd ben getest maar wel weer een dossier heb bij de ggd ivm bron en contact onderzoek ben ik daar een beetje zenuwachtig op of dat allemaal goed gaat administratief ivm vakantie op 1 augustus.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:39

Ik twee weken geleden Pfizer gehad. 0 bijwerkingen. Niet eens een pijnlijk gevoel in mn arm.

Vriend vorige week Moderna gehad. Die had 2 dagen ietwat spierpijn, verder geen klachten.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:00

Ik en 2 vrienden eerste prik Pfizer: geen bijwerkingen. 1 vriendin beetje verhoging.
Vriend, 1e keer Moderna: beetje duizelig. Tweede keer Moderna: nergens last van :)

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:02

Citaat:

Dat is helemaal waar maar toch haha. Ook omdat ik een tijd heb gezegt ik neem hem niet en nu ik erg aan het twijfelen ben.. hoop ook dat het bij mij goed gaat want heb in maart corona gehad maar had een positieve sneltest dus in principe hoef ik er maar 1 maar omdat ik niet bij de ggd ben getest maar wel weer een dossier heb bij de ggd ivm bron en contact onderzoek ben ik daar een beetje zenuwachtig op of dat allemaal goed gaat administratief ivm vakantie op 1 augustus.[/quote]

Je kan een anti test laten doen. Dat is toch ook een bewijs dat je genoeg anti stoffen heb dansen met de eerste prik.

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:09

1e Pfizer zit er in. Is goed verlopen, zonder paniek (waar ik het meest bang voor was) :D

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:16

Zelf gisteren Phizer gehad. Mijn arm voelt beurs, maar je ziet niks. Verder (nog) geen last van bijwerkingen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:21

Fijn al deze positieve verhalen! Bedankt :)

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:30

Nog meer verhalen:

Mijn moeder inmiddels 2x Pfizer, beide keren helemaal geen klachten, zelfs ondanks dat ze m in haar arm heeft laten prikken waar ze een frozen shoulder heeft.

Mijn schoonmoeder werd duizelig na de prik (maar dat is stress, sst). Mijn schoonvader nergens last van.

Mn zusje en haar man hebben beide corona gehad, hadden van de Pfizerprik geen last.

De ouders van mijn schoonbroer, de 1 had een paar galbulten in zn gezicht en een stijve arm, de ander geen klachten.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:33

xxxmh schreef:
Dat is helemaal waar maar toch haha. Ook omdat ik een tijd heb gezegt ik neem hem niet en nu ik erg aan het twijfelen ben.. hoop ook dat het bij mij goed gaat want heb in maart corona gehad maar had een positieve sneltest dus in principe hoef ik er maar 1 maar omdat ik niet bij de ggd ben getest maar wel weer een dossier heb bij de ggd ivm bron en contact onderzoek ben ik daar een beetje zenuwachtig op of dat allemaal goed gaat administratief ivm vakantie op 1 augustus.

De vraag is natuurlijk ook of je een dagje koorts of spierpijn je moet laten weerhouden van de prik ;) Ik heb anderhalve dag flink spierpijn gehad van prik 2, het gaat nu alweer een stuk beter. Dat weegt voor mij niet op tegen het risico van corona zelf (ook daar kun je een volgende keer best zieker van worden dan van de eerste keer) of tegen het risico om anderen (zwakkeren?) te besmetten.
Overigens hebben mijn oudere ouders en schoonouders nergens last van gehad, ook niet met prik 2.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:43

Mereltje schreef:
xxxmh schreef:
Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.


Was van plan alleen maar mee te lezen in dit topic, maar vanwege dit soort berichten toch maar even een reactie :P

Ik heb hem woensdag gehad (Pfizer) en op een beetje stijve arm na geen last gehad. Heb donderdag in de sportschool zelfs nog een PR gezet _/-\o_
Twee collega’s van mij hebben hem op dezelfde dag gehad en ook die hadden nergens last van en waren gewoon op het werk.
Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je bijwerkingen krijgt ;)

Ik denk inderdaad dat je hier meer de reacties ziet van mensen die wel last kregen. Zo’n bericht van ik heb hem gehad en ik had nergens last van is ook niet zo noemenswaardig haha


Eerste of tweede dosis Pfizer?

@xxxmh: Nee is zeker niet leuk maar ik denk maar zo, het is voor het goede doel hè? En op je buik aan de beademing of long-covid of nog jarenlang allemaal in lockdown wil je al helemaal niet!

Sterkte voor degene die nu de bijwerkingen hebben.
Ik zit nu op dag 5 na 2de Pfizer en voel me iedere dag wel wat beter, al had ik gister ineens pijnlijke opgezette okselklieren. En nog erg moe! Zo kon ik gisteren maar een kwartiertje rustig wandelen en was ik daarna gebroken alsof ik de marathon gelopen had, met weer pijnlijke spierpijn in de benen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 28-06-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:49

Ik wil ook zeker niemand tegen proberen te houden met mijn verhaal over de brandende voeten en benen.

We moeten dit doen om hier vanaf te komen. En ik kan ook gewoon werken hoor.
De bijwerkingen zijn hoogstens een dag of wat niet zo leuk, maar prima te doen. Onvergelijkbaar met Covid. Net weer met honen uitlaten geklets met iemand met long covid .... nou doe mij dan nog maar een paar vaccins in m'n arm.


Ik schrok omdat ik die tintelingen ken en even bangs was dat ik een opleving kreeg van m'n auto immuun ziekte.
Arts heeft aangegeven dat het een vaker voorkomende bijwerking is .... ( en ook een symptoom van covid ) . Ik mocht het rustig afwachten , zelfs met mijn verleden.

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:58

Waar zit het hem nu in, dat de ene geen last heeft van een prik, en de ander wel bijwerkingen krijgt ? Is dat je immuunsysteem die te actief is ? Of zijn er andere oorzaken ?

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:58

Eleeke schreef:
Ik wil ook zeker niemand tegen proberen te houden met mijn verhaal over de brandende voeten en benen.

We moeten dit doen om hier vanaf te komen. En ik kan ook gewoon werken hoor.
De bijwerkingen zijn hoogstens een dag of wat niet zo leuk, maar prima te doen. Onvergelijkbaar met Covid. Net weer met honen uitlaten geklets met iemand met long covid .... nou doe mij dan nog maar een paar vaccins in m'n arm.


Ik schrok omdat ik die tintelingen ken en even bangs was dat ik een opleving kreeg van m'n auto immuun ziekte.
Arts heeft aangegeven dat het een vaker voorkomende bijwerking is .... ( en ook een symptoom van covid ) . Ik mocht het rustig afwachten , zelfs met mijn verleden.


Ik ben vorige week zaterdag ingeënt met mijn eerste. Sinds afgelopen vrijdag last van tintelingen in voeten en benen en soms in handen. Heb geen verleden met een auto immuun ziekte. Ik twijfel heel erg over de tweede nu. Ik ben ook beroerd geweest. Misselijk, hartkloppingen, maagpijn, diaree en duizelig. Dit duurde 2 dagen.