Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12510
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:36

Lenaatje even een hele nieuwsgierige vraag

Veruit de meeste covidpatiënten in ziekenhuis zijn niet gevaccineerd - https://nos.nl/l/2391137

Hier staat 5% die geen afweerstoffen maakt
Jij vertelde ooit eens een leerling te hebben die dit heeft..
Hoe leeft zij op het moment, veel angst enz?

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:08

Swanzie schreef:
Welk zwak punt is er getriggerd, principal?

Bij mij heeft het ongeveer 6 weken geduurd voordat ik geen last mee4 had van de eerste prik. Het verschilde wel sterk per dag..soms ook dagen ertussen gehad dat ik er geen last van had


Ik heb altijd gevoelige darmen, en toen best last van gekregen. dezelfde middag al, vandaag nog last maar nu bij huisarts geweest voor medicijnen, heb nu na bijna een week (heb afgelopen woensdag laten prikken) een aardige dag, nu hopen dat beter blijft gaan.

Maar jij hebt dan wel inmiddels een 2e prik gekregen neem ik aan?

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:05

Principal, nee, nog niet...deze was geannuleerd vanwege de overstromingen (ik woon in zuid limburg) en ik heb nog geen tweede prik gepakt omdat ik mijn lichaam de tijd wilde geven even helemaal te herstellen van de eerste..

Fijn dat jij je nu wel wat beter voelt!

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:46

Echwel schreef:
Lenaatje even een hele nieuwsgierige vraag

Veruit de meeste covidpatiënten in ziekenhuis zijn niet gevaccineerd - https://nos.nl/l/2391137

Hier staat 5% die geen afweerstoffen maakt
Jij vertelde ooit eens een leerling te hebben die dit heeft..
Hoe leeft zij op het moment, veel angst enz?

Oh goeie!

Ik weet het eigenlijk niet, zij is namelijk geslaagd. Ik heb tot afgelopen december nog wel geregeld contact met haar gehad. Waar ze veel plezier had op het mbo op de dagen dat zij wel naar school mochten. Toen gingen de scholen sluiten.
Zij (en haar ouders, die wel iets zenuwachtiger zijn dan zij) kozen er toen niet voor om alles vanuit huis te volgen. Weet wel dat toen er verschillende uitbraken waren (oa. Schaatsen, feestjes) haar ouders toen streng waren.
Zij hoopten toen, logischerwijs, wel op snel vaccineren van iedereen. Inclusief jongeren.
Weet dat vrienden die ik nu in de mentorklas had wel allemaal gevaccineerd wilde worden en dat was opvallend omdat de andere helft van mijn klas dat juist niet zo had.

Echwel

Berichten: 12510
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:46

Dank je voor je antwoord, ik kan mij voorstellen dat het zorgelijk is als ouders...

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:00

Echwel schreef:
Dank je voor je antwoord, ik kan mij voorstellen dat het zorgelijk is als ouders...

Sowieso! Je wil nooit dat je kind ziek is maar ook zonder Corona was dit heel zorgelijk geweest. Zij is natuurlijk nog heel jong en het is niet zo dat zij automatisch heel ziek wordt van Corona. Hier heeft ze gelukkig haar leeftijd mee maar je wil gewoon nooit dat je kind ziek wordt.

Echwel

Berichten: 12510
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:31

Maar een kind dat antistoffen aanmaakt maakt dat ook aan Van andere virussen enz
En je weet dat ze af en toe een virus moeten oplopen
Alleen dit virus in al zijn wispelturigheid is erger

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:36

Echwel schreef:
Maar een kind dat antistoffen aanmaakt maakt dat ook aan Van andere virussen enz
En je weet dat ze af en toe een virus moeten oplopen
Alleen dit virus in al zijn wispelturigheid is erger

Eens en het duurt vooral al een hele lange tijd! Maar ouders zijn wel realistisch en het ‘geluk’ is volgens haar artsen dat ze haar leeftijd mee heeft. Was ze nu 60 geweest met haar aandoening was het veel heftiger geweest. Had het veel meer impact gehad op haar leven.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:56

Weet iemand of je ook long covid kunt krijgen met een vaccinatie? Ik begrijp dat vaccinatie vooral beschermd tegen heftige klachten en ziekenhuis opname...maar mensen ontwikkelen vaak juist long covid na milde klachten...en die kun je wel ook nog krijgen met een vaccin...dus kun je dan toch nog lomg covid krijgen?

verootjoo
Berichten: 35678
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:01

Ja, dat kan. Maar de kans is veel kleiner, omdat de kans kleiner is dat je überhaupt covid krijgt.

MarliesV

Berichten: 15258
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:01

Geen idee maar vast wel, want een vaccin beschermd nooit 100% tegen welke vorm dan ook.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:10

Hmmmm... ik weet wel dat pfizer voor ongeveer 85% beschermd tegen ernstige klachten en ziekenhuis opname... maar dat je wel nog besmet kunt worden...daar werkt het maar in de 30% voor...dus tegen besmetting in het algemeen blijkt het niet zo goed te werken...dan lijkt mij het verschil in kans op long covid niet eens zoveel verschillen met niet gevaccineerden?? Of zie ik dat nu verkeerd?

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:10

Ik ben vooral bang voor de long covid klachten....

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:25


Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:30

Ooh... dank je wel hannanas... ik kon er niks over vinden +:)+

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:37

Zijn er ook mensen die veel en lang (aantal weken) last hebben gehad van de eerste inenting en bijna geen of een stuk minder van de tweede? Ik vond vooral de misselijkheid en (extreme vermoeidheid die soms in vlagen kwam) heel invaliderend en ben bang dat dat bij de tweede nog erger is....

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:01

Ik hoop het je na maandag te kunnen vertellen. Wel familieleden die 1e keer echt last hadden en 2e niet of zo goed als niet.

Amyyy

Berichten: 3502
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:03

Ik krijg morgen mijn tweede Swanzie, dan kan ik het je laten weten. Ik ben echt nog heel ziek geweest 1,5 week na mijn vaccinatie. Nu nog steeds moe, maar ik denk niet dat dat komt door de vaccinatie. Misselijkheid is gelukkig helemaal over.

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:05

Swanzie schreef:
Principal, nee, nog niet...deze was geannuleerd vanwege de overstromingen (ik woon in zuid limburg) en ik heb nog geen tweede prik gepakt omdat ik mijn lichaam de tijd wilde geven even helemaal te herstellen van de eerste..

Fijn dat jij je nu wel wat beter voelt!


Snap ik, ik denk dat ik nog goed nadenk over de volgende, vandaag iets mindere dag weer.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:08

Dank je, mywish en amy, dat zou ik fijn vinden +:)+

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:11

Principal, ik herken het wisselende beloop.. had ik idd ook.. eerste 3/4 weken redelijk veel last.. laatste week 5/6... veel meer goede dagen en de mindere dagen waren minder slecht dan eerst....alsof het langzaam uitdooft in je lichaam...

Moeilijk he..principal..ik twijfel ook over de tweede maar ben ook bang voor long covid..

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:35

Amy, waar had jij allemaal last van?

Ik hoop dat, als ik mijn lichaam voldoende tijd geef om te herstellen van de eerste, de tweede inenting gaat meevallen...

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:02

Ik had bij mijn eerste prik last van mijn arm en bij de tweede precies hetzelfde. Heb afgelopen maandag de tweede prik gehad.

Amyyy

Berichten: 3502
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:19

1,5 week na de vaccinatie extreem moe, ik kon maar een uurtje wakker blijven en dan moest ik weer 4 uur slapen. Daarnaast hoofdpijn, hartkloppingen, misselijk en duizelig/flauwvallen. Extreme moeheid was na een dag over, en het flauwvallen ook. Nog wel de hele week niet gewerkt en rustig aan gedaan.
Desondanks totaal niet bang of twijfels voor de tweede vaccinatie

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:10

Amy, hoe lang is je eerste prik nu geleden en heb je er nu geen last meer van?

Ik had het niet zo extreem als jij..geen flauwvallen..maar vooral erg lang..vooral in de tweede week de meeste en meest heftige last gehad