Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Klimmen/boulderen

 
Profiel   

Amsterdam meldt zich!!! Ik ben voornamelijk te vinden in Amsterdam Centraal (nu even niet ivm verbouwing) al vind ik Mountain Network Amsterdam ook een fijne hal. Zeker omdat je daar wat meer kan voorklimmen op een rechte wand.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 11:19 



 
Profiel   

Ik wil ook graag terug beginnen maar ik heb (nog) geen klimschoenen. Aangezien het best een investering is vroeg ik me af hoe lang jullie in het begin met normale schoenen geklommen hebben? Of huurden jullie schoenen bij de klimzaal zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 11:30 



 
Profiel   

In Nijmegen waren ze verplicht. Dus ik heb ze gehuurd. Als ik vaker wil gaan dan wil ik bij de decatlon schoenen halen, dat is nog wel leuk om mee te beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 11:37 



 
Profiel   

Nooit :+ Boulderen met normale schoenen is in de meeste hallen niet toegestaan, ze zijn te huur voor rond de 4 euro per keer. Hoe dat bij lange wand klimmen gaat weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 11:39 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Ik wil ook graag terug beginnen maar ik heb (nog) geen klimschoenen. Aangezien het best een investering is vroeg ik me af hoe lang jullie in het begin met normale schoenen geklommen hebben? Of huurden jullie schoenen bij de klimzaal zelf?

Eerste paar keer gehuurd en toen wat goedkopere gekocht bij de decathlon. En toen het serieuzer werd wat duurdere klimschoenen gekocht.
In Arnhem mag je wel boulderen met gewone schoenen, maar ze raden het niet aan :+.

Klimhal mag je niet met gewone schoenen klimmen in arnhem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 12:17 



 
Profiel   

Bij de Klimmuur mag je met gewone schoenen klimmen, maar echt aan te raden is het niet. Het klimt niet fijn. Ik zou gewoon een basic instapmodel komen, die kosten echt de wereld niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 12:30 



 
Profiel   

Gewone schoenen zijn echt een no go tenzij je ultra strakke gympen zomaar uit jezelf draagt :+ slecht voor de holds en slecht voor je techniek. Ik heb eigenlijk alleen tijdens de cursus klimschoentjes gehuurd, daarna meteen mijn eigen gekocht. Achteraf gezien wilde ik te vroeg op die voorgespannen modellen overstappen, dat is nergens voor nodig geweest. Ik zou gewoon wat goedkopere basisschoentjes kopen, ocun crest oid kosten volgens mij nog geen 60 euro.

Die vind ik pas wat tekortkomen bij de meer sketchy 6b's en zelfs dan ligt het waarschijnlijk meer aan mij dan aan de schoentjes :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 00:53 



 
Profiel   

Ik heb wel schoenen die dun en flexibel zijn, maar natuurlijk niet te vergelijken met klimschoenen. Het huren van schoenen vind ik enkel wat ‘vies’. Waarschijnlijk zal ik gewoon klimschoenen kopen maar ik ben terughoudend want ik wil geen schoenen kopen om dan maar twee keer per jaar te gaan klimmen. :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 01:33 



 
Profiel   

Zeker een paar aaanschaffen. Bij bijv decethlon valt de prijs erg mee. Een niet te duur beginnersmodel is een prima keuze. Niet te strak, maar wel aansluitend.

Heb destijds na de cursus gelijk een set aangeschaft (gordel, schoenen,zeker apparaat).

Maaike, wat grappig dat jij ook in centraal klimt, ik ging gelijk in je profiel kijken of ik je herken, maar geen foto.

Doen jullie ook wel eens vingerboard training?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 07:34 



 
Profiel   

Wij hebben een hangboard in huis hangen. Ook een pull-up bar. Was met de lockdown ideaal. Kom er alleen niet bij zonder krukje :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 09:25 



 
Profiel   

Ik heb er wel een maar doe er eigenlijk niets mee sinds de klimhallen weer open zijn :+ was ook zo'n lockdown dingetje bij mij.

Ik moet ineens denken aan dat diehard buitenklimmen en koude klauwen afgelopen winter, hopelijk kan het dit jaar gewoon binnen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 09:51 



 
Profiel   

Oooh hou op, die kou was niet leuk :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:00 



 
Profiel   

@ Lieke, je komt me niet direct bekend voor. Ik ben van de oude vaste club van de woensdagavond (al lukt dat standaard niet meer). Al is dat wel een club van 40+'ers... Wat ik jammer vind ik dat na een jaar corona alle bekenden lijken te zijn verdwenen. Een paar zijn geëmigreerd, een aantal hebben er kinderen gekregen en sommigen lijken van de aardbodem verdwenen. Na de lockdown is de zondag een beetje een klimdag geworden (maar nu met verbouwing heb ik er even geen puf meer voor).

Van de zomer heb ik eindelijk eens de moed opgepakt om bij Monte Cervino te gaan voorklimmen. Dat heeft echt een (achteraf) grappig filmpje opgeleverd waar je mij een duizend doden ziet sterven. Die muur is dus 35 meter hoog en aan de kant van de ingang zit er blijkbaar een behoorlijke overhang in. En aangezien ik, voor de verbouwing althans, een 6b boven wist te komen, dacht ik dat ik wel veilig zat met een 5a-5b-5c route. Even geen rekening houdend met 35 meter en overhang. Ik snapte spontaan waarom alle mensen aan de andere kant zaten, veilig op de plaat...

Ook een leuke gedachte op 35 meter: "wat als ik mijn knoop niet goed heb gelegd?'
En: "hoe lang gaat een klimgordel eigenlijk mee?"

Not helpful....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:12 



 
Profiel   

Haha alle doemscenario’s komen dan op ja :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:15 



 
Profiel   

Die gedachte herken ik ook wel, dan weet ik dat ik mentaal nog niet helemaal lekker aan het klimmen.

Bergschenhoek is idd wel even andere koek dan de gemiddelde klimhal. Maar overgang vallen is iig fijner dan plaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:04 



 
Profiel   

Gisteren voor het eerst met onze dochter gaan boulderen. Ze is bijna 3 en vond het fantastisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:55 



 
Profiel   

Leuk een topic van te zien! Ik ben sinds half juni 2x te werk. Een vriendin maakte telkens filmpjes op Instagram en ik wilde het ook proberen! Boulder nu 5a/5b/5c :D helaas voornamelijk alleen en soms met vriend. Naar gelukkig vind ik de toegankelijkheid sfeer van klimmers geweldig!

Twee weken terug ook eens wezen klimmen met vrienden. Dus wil toch ooit eens de zeker bewijs gaan halen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:34 



 
Profiel   

Woensdag is net zo’n dag dat ik nooit in centraal kom :-)

Welke hal ben je met je dochter geweest? Denk dat mijn dochter het ook wel leuk gaat vinden, maar die is nog wel erg klein.

Ik wil eigenlijk gaan vingerboarden om mijn belastbaarheid te vergroten, maar vind het lastig om te bedenken wat ik moet doen om verstandig te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:24 



 
Profiel   

Lieke schreef
Woensdag is net zo’n dag dat ik nooit in centraal kom :-)

Welke hal ben je met je dochter geweest? Denk dat mijn dochter het ook wel leuk gaat vinden, maar die is nog wel erg klein.

Ik wil eigenlijk gaan vingerboarden om mijn belastbaarheid te vergroten, maar vind het lastig om te bedenken wat ik moet doen om verstandig te trainen.


In Sittard bij graviton. Ouder-kind op zaterdagochtend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:01 



 
Profiel   

Lieke schreef
Ik wil eigenlijk gaan vingerboarden om mijn belastbaarheid te vergroten, maar vind het lastig om te bedenken wat ik moet doen om verstandig te trainen.

Binnen de hallen waar ik kom zijn er altijd wel behulpzame en kundige routebouwers of andere klimmende medewerkers die willen helpen. Misschien dat zij je wat tips kunnen geven voor hangboarden. Vinden de meesten ook altijd wel leuk om te doen, helpen en tips delen. En het kost vaak niets extra, enkel een praatje. :))

maaikemuis schreef
Ook een leuke gedachte op 35 meter: "wat als ik mijn knoop niet goed heb gelegd?'
En: "hoe lang gaat een klimgordel eigenlijk mee?"

Not helpful....

Ik ken dit zo pijnlijk..! :')
Hang je net bij te komen en een stuk route uit te lezen en dan bedenkt de stem in mijn hoofd "wat als de naad van je gordel om je benen nú net loslaat?" := Elke keer weer, zelfs bij nieuwe klimgordels..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 23:04 



 
Profiel   

Hier weer wezen boulderen in onze vaste hal in Arnhem :D . Was weer leuk. En wat ook tof is, we krijgen een grote klim groep met mensen die we vanuit daar kennen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 23:14 



 
Profiel   

Es_ther schreef
Hier weer wezen boulderen in onze vaste hal in Arnhem :D . Was weer leuk. En wat ook tof is, we krijgen een grote klim groep met mensen die we vanuit daar kennen :).

Wat tof! :D Superleuk zo'n hele klimgroep! *\o/*
Ik was er afgelopen vrijdag avond. Voor het eerst ging mijn vriend mee, en hij nam zijn beste vriend mee.
Zo leuk om die twee in één avondje te zien groeien van de neongroene kinderroutes beneden, naar een gele basis-wedstrijdroute boven! <3 Ze zijn nu dus helemaal hooked. _/-\o_ Het is zo tof dat enthousiasme te kunnen delen! Met een groep is altijd leuker boulderen op de een of andere manier.. :D

Ik vind de sfeer ook weer steeds beter worden in Arnhem. Iedereen zoekt elkaar weer op en probeert samen de routes weer te lezen.. Dat doet goed! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 23:20 



 
Profiel   

Hé tof dat je in Arnhem was! Ik was in de klimhal vrijdagavond. Ben je vaker in Arnhem te vinden?

Die gele wedstrijd routes zijn leuk hè? Zijn 5B tm 6a+ hoorde ik van de bouwers :).

We kennen ook bijna iedereen die er werkt. Dus we hoeven ons niet aan te melden als we er zijn, we lopen binnen, zeggen hoi en dan hebben zij ons al aangemeld _O- .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:25 



 
Profiel   

Hoe vinden jullie Arnhem dan? De klimmers waar ik mee was vinden die baan minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:50 



 
Profiel   

Vooral gezellig omdat ik veel mensen ken :+. Wel fijne grote hal, met veel diversiteit. Wel veel routes op kracht en wat minder techniek vind ik. Vindt ze bijvoorbeeld in Zwolle veel meer op techniek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen