(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:34

bigone schreef:
Anna79 schreef:
Ik werk ook in de thuiszorg en kreeg laatst inderdaad een mail dat er nog steeds mensen besmet raakten ondanks vaccinatie.

Dat ze besmet raken kan, vaccins werken nooit 100 % maar dat ze niet ernstig ziek worden is nogal belangrijk met het oog op de zorg.


Ja, dat snap ik, maar het ging hier over besmettelijk zijn na vaccinatie. Als iemand alsnog besmet kan raken is die dus ook automatisch weer besmettelijk. Daarmee is het vaccinatiepaspoort dus ook nutteloos

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:01

Het vaccin is idd niet 100% dekkend, dus dat houd in dat je het evengoed nog kan krijgen en andere kan besmetten.
Er zijn er ook die in de eerste golf corona hebben gekregen en afgelopen najaar opnieuw.


Daarnaast weten ze nog steeds niet hoe lang het vaccin je gaat beschermen. Wellicht kan dat ook nog van persoon tot persoon verschillen?
Was toch ook zo dat de ene veel langer in het bloed aantoonbare antistoffen er tegen had dan de ander.....

Ik vraag me af hoe ze dat in de toekomst willen gaan doen? Om de x aantal tijd iedereen weer opnieuw vaccineren?

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 14:02

Bij mij op het werk was ook iemand besmet geraakt na een vaccinatie.
Maar zij heeft maar 1 prik gehad. Ze gaf wel aan dat ze beduidend minder ziek was dan zij had verwacht. Ze heeft enkel was last van lichte griep klachten/verkoudheidje <- haar woorden.
Ze valt in een risico groep als het om corona gaat. misschien dat de spuit toch op die manier zijn werk doet.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:21

Zover ik het tot nu toe heb kunnen vinden is het zo dat je niet alleen veel minder kans heb om covid19 te krijgen (dat is die 60-95%), en ook nog weer veel minder kans heb om als je het krijgt om er ernstig ziek van te worden (90-95% minder ziekenhuisgevallen t.o.v. de ongevaccineerde groep), maar daarnaast lijkt het er ook op dat je in de meeste gevallen veel minder virusdeeltjes uitstoot wanneer je toch een covid19-besmetting oploopt na een volledige vaccinatie. Daarmee wordt je veel minder besmettelijk.

Het vaccinatiepaspoort is zelfs als dit niet zo zou zijn nog steeds nuttig. Want de kans dat een virusdeeltje een persoon kan besmetten is veel kleiner als iedereen gevaccineerd is, doordat 60-95% van de mensen er uberhaupt niet ziek van wordt en geen virusdeeltjes meer uitstoot.

De kans dat je significant virusdeeltjes uitstoot zonder dat je enige symptomen van een besmetting hebt nadat je gevaccineerd bent is heel klein. Het gaat dan waarschijnlijk over een zeer korte tijd (enkele uren) en zeer weinig tot geen besmettelijke virusdeeltjes (ontbindende virusdeeltjes besmetten geen andere personen meer en zijn dus geen risico).

Themba

Berichten: 1473
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:28

Vriendin van mij werkt op de covid afdeling en komen toch nog wel een aantal al ingeënte mensen nog daar terrecht ook pfizer mensen.

En ook van de week op de neurologie daar een trombose geval 1 dag na enting pfizer. Ook dat vaccin is niet heilig maar astrazeneca heeft ondertussen zon slechte naam dat daar de focus op ligt

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:45

Ja dat vind ik dus wel bijzonder omdat er over de vaccins wordt gezegd dat ze niet 100 procent tegen corona beschermen, maar wel 100 procent tegen ernstige corona. Maar dat dus blijkbaar ook niet

BigOne
Berichten: 38426
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:20

Anna79 schreef:
Ja dat vind ik dus wel bijzonder omdat er over de vaccins wordt gezegd dat ze niet 100 procent tegen corona beschermen, maar wel 100 procent tegen ernstige corona. Maar dat dus blijkbaar ook niet

In het ziekenhuis komen met Corona is niet meteen aan de beademing, twee derde ligt op de verpleegafdeling. Enkelen gaan naar de ic , anderen herstellen op de verpleegafdeling.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:04

Als je in het ziekenhuis komt heb je het ook wel aardig ernstig lijkt mij. Een familielid van mij heeft vorig jaar in het ziekenhuis gelegen, geen ic maar hij is heel ziek geweest.
Het is jammer dat de vaccins blijkbaar minder goed beschermen dan verwacht. Ik ben benieuwd welke kant het opgaat, er is zoveel nog niet bekend en volgens mij zijn ouderen niet meegenomen in de testfase. Dan is het ook niet te zeggen dat ze 100 procent zeker geen ernstige corona kunnen krijgen lijkt mij.
Ik hoop dat de vaccins de verwachting waarmaken en dat het niet tegen valt.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:48

100% zekerheid kan toch simpelweg ook nooit? Beweren ze dat echt?

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:33

Ja, dat heb ik meermalen gehoord

BigOne
Berichten: 38426
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:27

Anna79 schreef:
Ja, dat heb ik meermalen gehoord

Die 100% is op basis van wat ze zien in bvb Engeland , indien je de eerste prik van AZ hebt gehad ben je, wanneer het werkt aangezien er altijd mensen zijn waarbij een vaccin niet werkt( zeer minimaal) krijg je misschien nog wel Corona maar in lichte mate en niet zwaar genoeg om op de ic te belanden.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:08

Mijn moeder heeft geen enkele klachten gehad, m'n tante 1 dag koorts en klappertanden op de bank.

Mm vader krijgt volgende week AZ. Ben benieuwd hoe het bij hem gaat

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:19

de eerste prik zit erin, nu wachten op de bijwerkingen, 30 juni de tweede prik, bij leven en welzijn

BigOne
Berichten: 38426
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:33

Morrie schreef:
de eerste prik zit erin, nu wachten op de bijwerkingen, 30 juni de tweede prik, bij leven en welzijn

Gefeliciteerd Morrie , dat dacht ik ook , wachten op de bijwerkingen en tot nu toe minder last van dan de griepprik. Alleen arm iets pijnlijk.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:34

Oh jaloers op jullie
Ik nog 6 nachtjes

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:41

Ik had ook geen klachten dus het hoeft echt niet!

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:43

we zullen zien, morgen verslag van al dan niet bijwerkingen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:49

Bij leven en welzijn :P

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:07

IMJ schreef:
Bij leven en welzijn :P

ja, je weet maar nooit tegenwoordig...... %)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 06:20

Ik heb de AZ 3 weken geleden gehad, de volgende dag was ik er even "ziek" van, duurde een paar uurtjes en met wat paracetamolletjes was het weer over.

Ik leef nog ! *\o/*

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:44

Mag ik vragen of er mensen zijn die na een tijd nog steeds last van hun arm hadden? Ik kan nog steeds geen trui uittrekken zonder erge pijn in mijn schouder /arm, nu volgens mij twee weken geleden geprikt

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:08

Ik heb daar ruim een week last van gehad Moonsparkle, het gevoel alsof je arm net heeft geslapen en inderdaad pijnlijk om omhoog te bewegen

Fijn dat je hem hebt Morrie! Gezien je leeftijd (sorry :+ ) zouden je bijwerkingen mild of niet aanwezig moeten zijn, ik hoop hard dat het voor jou inderdaad zo is!

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:35

Ik heb wat hoofdpijn en bloedneuzen, maar dat komt van medicijnen waar ik een paar dagen geleden mee begonnen ben (denk ik) verder geslapen als een blok (voor zover mogelijk met een kat van 6 kilo op je benen) en (nog) nergens last van

BigOne
Berichten: 38426
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:14

Fijn Morrie , hier nu alleen nog de prikplek wat gevoelig en manlief heeft nu ook nergens meer last van.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:14

knabbelgirl schreef:
Ik heb daar ruim een week last van gehad Moonsparkle, het gevoel alsof je arm net heeft geslapen en inderdaad pijnlijk om omhoog te bewegen

Fijn dat je hem hebt Morrie! Gezien je leeftijd (sorry :+ ) zouden je bijwerkingen mild of niet aanwezig moeten zijn, ik hoop hard dat het voor jou inderdaad zo is!


Hmm Ik heb het al twee weken en het voelt niet als slapen maar echt als pijn in het schouder gewricht -O- ik wacht het nog een weekje af en als ik dan nog geen verbetering merk bel ik denk ik toch even de ha