(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:45

Dank voor het delen Bigone, is toch fijn om te weten.

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 13:14

Ruitert schreef:
moonsparkle schreef:
Hmm Ik heb het al twee weken en het voelt niet als slapen maar echt als pijn in het schouder gewricht -O- ik wacht het nog een weekje af en als ik dan nog geen verbetering merk bel ik denk ik toch even de ha


Ik heb ook best een tijd last gehad van de schouder en arm. Af en toe voel ik het nog trekken. Is 1 maand geleden. Maar het gaat wel weg. Ik begreep dat het te maken had met dat het best veek vloeistof is. Nou heb ik een maand daarvoor ook al een andere vaccinatie gehad in dezelfde arm...tis toch dezelfde spier waar ze steeds in prikken.



ik ben een maand geleden gevaccineerd met AZ. Ik ervaar ook nog steeds soms kleine pijn scheutjes in de spier waar ik in geprikt ben. Ik moet er wel bij vertellen dat dit met de week minder lijkt te worden.
Dus jou verhaal klinkt opzich best logisch!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:27

Moet hem ff delen hoor, té leuk! :)F

Afbeelding

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:49

Hahaha, helemaal on topic en passend!

JeaDH

Berichten: 2170
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:03

Gem schreef:
Moet hem ff delen hoor, té leuk! :)F

[ [url=m/bxh7xM.jpg]Afbeelding[/url] ]


:D :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23472
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:48

Wij hebben inmiddels best wat 'weigeraars' die nu beginnen te bellen dat ze hem toch wel willen. Helaas is die optie er dus niet meer en zullen ze moeten wachten :\

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:47

Polly schreef:
Wij hebben inmiddels best wat 'weigeraars' die nu beginnen te bellen dat ze hem toch wel willen. Helaas is die optie er dus niet meer en zullen ze moeten wachten :

Mooi, de weigeraars krijgen door dat ze misschien niet op vakantie mogen zonder om de haverklap te testen of zelfs in quarantaine te moeten. En op het moment dat de maatschappij open gaat omdat iedereen een kans op een prik heeft gehad moeten zij nog steeds goed uitkijken.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:49

Polly schreef:
Wij hebben inmiddels best wat 'weigeraars' die nu beginnen te bellen dat ze hem toch wel willen. Helaas is die optie er dus niet meer en zullen ze moeten wachten :


Hoe werkt zoiets eigenlijk dan? Je krijgt in een bepaalde week een oproep, en moet je dan binnen bijv. 3 weken een afspraak gemaakt hebben? En anders ben je een weigeraar? Of was dat iets op je werk dat ze hem daar geweigerd hebben?
Wordt het überhaupt bijgehouden wanneer iemand een uitnodiging gehad heeft en of ze zich binnen een bepaalde termijn aangemeld hebben?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23472
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:56

Bij de GGD blijven de oproepen bij mijn weten geldig.
Huisartsen kregen eenmalig de mogelijkheid om mensen in bepaalde leeftijdscategorieën op te roepen voor vaccinatie met AstraZeneca.
Een vaccinatiedag organiseren is een hoop werk dus dat is over 2 dagen verdeeld, er was een kleine groep mensen die niet wilden omdat ze geen AstraZeneca wilden en erop wilden gokken dat ze bij de GGD iets anders kregen. Wij hebben meteen uitgelegd dat dat niet ging gebeuren, de leeftijdscategorie die door de HA opgeroepen is word nu niet opgeroepen bij de GGD, ja pas als alle mensen zonder eerdere oproep gevaccineerd zijn. Dat hebben we toen verteld maar nu hebben ze het kennelijk van de GGD ook begrepen en nu willen ze toch eigenlijk wel de AstraZeneca. De HA kon echter maar eenmalig bestellen en de spillage van mensen die aangegeven hebben niet te willen is opgespoten aan mensen in een hogere leeftijdscategorie (op advies van de GGD), de mensen die op het moment van de vaccinatie ziek waren hebben wel een kans om alsnog te komen maar dan zijn ze dus gewoon op.
Dit zijn de mensen die na de oproep hebben gebeld met de mededeling dat ze geen AstraZeneca wilden, de gevolgen zijn heel goed uitgelegd en deze mensen bleven bij hun standpunt en komen er dus nu van terug..

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:08

Bij GGD blijven ze inderdaad geldig, mensen om mij heen die geen AZ wilde maken nu toch gebruik om Pfizer te krijgen 2 maanden na verzenden van de oproep

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:11

Zijn er inmiddels al mensen die de tweede Astrazenica hebben gehad rond de leeftijd van 30?
Ik krijg de tweede over een week en vind het best spannend. Ik ben van de eerste erg ziek geweest met o.a. erge hartkloppingen wat een paar dagen aan hield + erge duizeligheid een week en daarna nam het af. De dokstersassistente maakte zich helemaal geen zorgen via de telefoon en hoefde dan ook niet langs te komen ("rustig aan doen", ik kon dan ook alleen maar plat liggen :Y) ). Vond ik zelf op dat moment erg vervelend, ook naar mn werk toe, ik kom werkelijk nooit bij de huisarts (gelukkig!).

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:25

Uit onderzoek is gebleken dat bij AZ de tweede prik voor minder bijwerkingen zorgt. Maar of dat voor iedereen geldt, geen idee.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:29

Mijn vader heeft maandagavond de prik gehad, en voelde er niets van behalve een stijve arm. Helaas werd hij woensdag in de loop van de dag toch plotseling ziek, hoge koorts en beroerd.

Hij is overigens 64, en superfit. Heeft vorig jaar maart al corona gehad en was toen 5 weken ziek met 0.0 kracht over. Inmiddels is hij weer helemaal de oude.

Had eigenlijk verwacht dat je dan toch juist geen symptomen zou krijgen omdat je al corona hebt gehad ?

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:34

Vorig jaar maart is wel al erg lang geleden .. De antistoffen die je lichaam aanmaakt bij een besmetting verschilt van persoon tot persoon en zo ook de tijd dat ze aanwezig blijven. Dus met wat pech had hij gewoon geen antistoffen meer over, en dan is het net hetzelfde qua vaccineren als iemand die nooit besmet is geweest. Of hij had er wel nog, maar door de vaccinatie heeft het lichaam een extra boost gekregen en daarop gereageerd.

Van wat ik van collega's meegekregen heb verschilde het ook heel erg, en was degene die al besmet was geweest vorig jaar (en nog steeds wat antistoffen had) echt hondberoerd ervan ... Vandaar dat ik zelf ergens wel "schrik" heb van de 2e spuit maar we gaan het moeten zien, want er zijn ook signalen dat het enkel de eerste is die voor zo'n grote reactie kan zorgen en de 2e gewoon wat extra is maar niet meer zo zwaar voor je lichaam ..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23472
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:58

Wat ik begreep van diverse collega's (en ook zelf ervaren heb) is dat mensen die corona hebben gehad na de eerste prik veel reactie hadden en die geen corona hebben gehad juist na de tweede prik.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:59

Polly schreef:
Wat ik begreep van diverse collega's (en ook zelf ervaren heb) is dat mensen die corona hebben gehad na de eerste prik veel reactie hadden en die geen corona hebben gehad juist na de tweede prik.

Oeps ik moet nog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:00

Neen Polly .. dat heb je niet goed begrepen ... Ik wil het niet :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23472
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:07

:+

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:07

[***] schreef:
Neen Polly .. dat heb je niet goed begrepen ... Ik wil het niet :')

ik ook niet...... :=

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:33

Oeps... nog even en dan tweede AZ. Hopelijk kom ik net zo goed weg als met de eerste...

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:56

bigone schreef:
Polly schreef:
Wij hebben inmiddels best wat 'weigeraars' die nu beginnen te bellen dat ze hem toch wel willen. Helaas is die optie er dus niet meer en zullen ze moeten wachten :

Mooi, de weigeraars krijgen door dat ze misschien niet op vakantie mogen zonder om de haverklap te testen of zelfs in quarantaine te moeten. En op het moment dat de maatschappij open gaat omdat iedereen een kans op een prik heeft gehad moeten zij nog steeds goed uitkijken.



Sorry?

Ik als thuiszorgmedewerker wil ook gewoon een goedwerkend vaccin zonder bijwerkingen.

Als in de eerste golf mensen met Pfizer en Moderna een beschermingsgraad van boven de 90% hebben en de AZ slechts 60% ja dan sla ik mijn beurt ook af.

2 weken terug toen AZ definitief van de baan werd geschoven kregen wij een mail vanuit mn werkgever dat ze gingen overstappen op Pfizer.

Prima daar stroop ik mn mouw wel voor op. Meteen gebeld en aanstaande zaterdag krijg ik mijn eerste prik.

Zijn veel collega's ziek geworden na die AZ en niemand die ik ken na de Pfizer.

Ik dacht of ik laat me helemaal niet vaccineren of wacht mijn gewone leeftijdscategorie af in de hoop dat er dan weer goede vaccins zijn.
Mag toch zeker zelf wel weten welke troep er in mn lichaam gespoten word.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:03

Polly schreef:
Wat ik begreep van diverse collega's (en ook zelf ervaren heb) is dat mensen die corona hebben gehad na de eerste prik veel reactie hadden en die geen corona hebben gehad juist na de tweede prik.

Ai -O- ons team heeft niemand Corona gehad, allemaal heftig op de eerste. Alleen moeten we de tweede nog krijgen, als die nog heftiger is kunnen we de deuren wel een paar dagen sluiten haha

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:35

[/quote]
Mooi, de weigeraars krijgen door dat ze misschien niet op vakantie mogen zonder om de haverklap te testen of zelfs in quarantaine te moeten. En op het moment dat de maatschappij open gaat omdat iedereen een kans op een prik heeft gehad moeten zij nog steeds goed uitkijken.[/quote]


Sorry?

Ik als thuiszorgmedewerker wil ook gewoon een goedwerkend vaccin zonder bijwerkingen.

Als in de eerste golf mensen met Pfizer en Moderna een beschermingsgraad van boven de 90% hebben en de AZ slechts 60% ja dan sla ik mijn beurt ook af.

2 weken terug toen AZ definitief van de baan werd geschoven kregen wij een mail vanuit mn werkgever dat ze gingen overstappen op Pfizer.

Prima daar stroop ik mn mouw wel voor op. Meteen gebeld en aanstaande zaterdag krijg ik mijn eerste prik.

Zijn veel collega's ziek geworden na die AZ en niemand die ik ken na de Pfizer.

Ik dacht of ik laat me helemaal niet vaccineren of wacht mijn gewone leeftijdscategorie af in de hoop dat er dan weer goede vaccins zijn.
Mag toch zeker zelf wel weten welke troep er in mn lichaam gespoten word.[/quote]


Ik kreeg ook een oproep vanuit m'n werk(thuiszorg)voor AstraZeneca. Diverse collega's hebben hem gehaald en die zijn er behoorlijk beroerd van geweest.
Ik heb geen afspraak gemaakt en afgewacht.
Nadat bekend werd dat de langdurige zorg ook Pfizer zou krijgen heb ik meteen een afspraak gemaakt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23472
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:38

Tsja hier hebben al onze collega's moderna gehad en wij hadden de maandag na de vaccinatie ook maar halve bezetting, elk vaccin heeft bijwerkingen

Froukje_J

Berichten: 2215
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:41

Kennis van mij is ook echt enorm ziek geweest van de moderna.. had ook 40+ koorts