2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:56

MTinker schreef:
IMANDRA schreef:
Als ze voldoen aan bepaalde voorwaarden kunnen ze financiële hulp krijgen. Als ze failliet raken is dat jammer maar een vervelend gevolg van de pandemie. Maar grootste gros blijft dankzij maatregelen gezond en kan weer herstarten als ze het willen, of ander werk zoeken.


Zo zou je ook over corona kunnen denken: vervelend gevolg van een pandemie. Survival of the fittest op deze overbevolkte wereld.

Even heel cru gezegd ;)


Ergens kan ik het met je eens zijn, andere kant van de medaille: praat je nog hetzelfde als jouw partner/moeder/familielid sterft aan covid? Denk het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:57

Wildgirl schreef:
Ik weet niet of degenen die hier het hardst roepen dat het asociaal is de horeca weer te openen ook getroffen ondernemers kennen?
Ik namelijk wel.
En dat is alleen maar ellende. Pensioenen die opgegeten worden, in de schuldsanering, kinderen die geen hobby's meer kunnen uitoefenen, werknemers op straat met weinig kans op een nieuwe baan, ondernemers die zo "op" zijn dat ze zelfmoord plegen.
Ik denk dat we als land, als we in een lockdown blijven zitten, nog heel lang mogen boeten hiervoor. Economisch, qua zorgdruk(en dan m.n psychische), qua werkloosheid, criminaliteit en onderwijs.
Ik denk dat we moeten accepteren dat we corona niet gaan verslaan met ons vaccinatie beleid en ons incapabele zorgsysteem.
Indien we accepteren dat er meer mensen overlijden en de zorg nog door een piek heen moet maar dat het daarna snel beter gaat worden geeft dat ons land(en de hele wereld) de kans hier uit te komen.
En ja, ook mijn moeder is bijna 70 en ik moet er niet aan denken haar te verliezen maar de realiteit is, is dat dit virus sterker is dan de mensheid en dat zouden we eens moeten gaan accepteren.

Dus wat mij betreft, gooi het terras open en zorg dat het veilig gaat. Idem met kappers,winkels etc



Ik heb 2 keer op IC de golf doorstaan als verpleegkundige en draai geen 3de golf, echt niet. Als er een 3de golf komt, meld ik me ziek en stap ik in een loopbaantraject om uit de verpleging te gaan. En ik ben niet de enige bij ons die er zo in staat. Ben het echt wel zat dat men van ons verwacht dat wij al die ellende maar moeten aankunnen en dat we maar een tandje moeten bijsteken.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:58

Mizora schreef:
In de horeca zijn 500.000 mensen werkzaam. Dat is toch beduidend minder dan de 6 miljoen mensen die kwetsbaar zijn.
Het is ook beduidend minder dan de 1.4 miljoen mensen die werkzaam zijn in de categorie zorg en welzijn.

We hebben een werkende populatie van 9 miljoen mensen. Het grootste deel van deze mensen kan nog steeds werken. Een flink deel zelfs zonder het verslechteren van hun sector. Voor een deel verbetert de werkgelegenheid in hun sector zelfs door covid19.

Je laat dus niet iedereen over de kop gaan om 1/3e te beschermen, nog los van het feit dat de rest nog steeds een serieus risico op restschade oploopt (en daarna hoort bij de kwetsbaren). Je laat een klein deel van de mensen mogelijk over de kop gaan om het hele land te beschermen.

Maar niet alleen de horeca heeft last van deze "crisis". Nu gaat dit topic natuurlijk daar wel over, maar dat gaat veel verder..

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:58

Ook dan sta ik er zo in en mijn hele familie staat er zo in. Ook mijn vader met hartklachten.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:59

SVRL schreef:
Wildgirl schreef:
Ik weet niet of degenen die hier het hardst roepen dat het asociaal is de horeca weer te openen ook getroffen ondernemers kennen?
Ik namelijk wel.
En dat is alleen maar ellende. Pensioenen die opgegeten worden, in de schuldsanering, kinderen die geen hobby's meer kunnen uitoefenen, werknemers op straat met weinig kans op een nieuwe baan, ondernemers die zo "op" zijn dat ze zelfmoord plegen.
Ik denk dat we als land, als we in een lockdown blijven zitten, nog heel lang mogen boeten hiervoor. Economisch, qua zorgdruk(en dan m.n psychische), qua werkloosheid, criminaliteit en onderwijs.
Ik denk dat we moeten accepteren dat we corona niet gaan verslaan met ons vaccinatie beleid en ons incapabele zorgsysteem.
Indien we accepteren dat er meer mensen overlijden en de zorg nog door een piek heen moet maar dat het daarna snel beter gaat worden geeft dat ons land(en de hele wereld) de kans hier uit te komen.
En ja, ook mijn moeder is bijna 70 en ik moet er niet aan denken haar te verliezen maar de realiteit is, is dat dit virus sterker is dan de mensheid en dat zouden we eens moeten gaan accepteren.

Dus wat mij betreft, gooi het terras open en zorg dat het veilig gaat. Idem met kappers,winkels etc



Ik heb 2 keer op IC de golf doorstaan als verpleegkundige en draai geen 3de golf, echt niet. Als er een 3de golf komt, meld ik me ziek en stap ik in een loopbaantraject om uit de verpleging te gaan. En ik ben niet de enige bij ons die er zo in staat. Ben het echt wel zat dat men van ons verwacht dat wij al die ellende maar moeten aankunnen en dat we maar een tandje moeten bijsteken.


Snap ik helemaal en dat moeten we ook zeker niet willen, diep respect voor alle zorgmedewerkers hoor. Ik merk ook dat in de eerste golf er nog massaal veel werd gedacht aan de zorgmedewerkers en steunbetuigingen werden gedaan, dat is voor mijn gevoel wel weggeëbd. Heel erg jammer.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:00

KellyDV schreef:
Mizora schreef:
In de horeca zijn 500.000 mensen werkzaam. Dat is toch beduidend minder dan de 6 miljoen mensen die kwetsbaar zijn.
Het is ook beduidend minder dan de 1.4 miljoen mensen die werkzaam zijn in de categorie zorg en welzijn.

We hebben een werkende populatie van 9 miljoen mensen. Het grootste deel van deze mensen kan nog steeds werken. Een flink deel zelfs zonder het verslechteren van hun sector. Voor een deel verbetert de werkgelegenheid in hun sector zelfs door covid19.

Je laat dus niet iedereen over de kop gaan om 1/3e te beschermen, nog los van het feit dat de rest nog steeds een serieus risico op restschade oploopt (en daarna hoort bij de kwetsbaren). Je laat een klein deel van de mensen mogelijk over de kop gaan om het hele land te beschermen.

Maar niet alleen de horeca heeft last van deze "crisis". Nu gaat dit topic natuurlijk daar wel over, maar dat gaat veel verder..

Dat zegt mizora dan ook niet. Wel dat er minder mensen last hebben van de huidige situatie dan dat er kwetsbaren zijn die risico lopen.
Dus als we blijkbaar dalen tot "meerderheid bepaald" dan moet de horeca sowieso op slot blijven.

Mizora

Berichten: 18102
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:01

Shaggy09 schreef:
MTinker schreef:
Zo zou je ook over corona kunnen denken: vervelend gevolg van een pandemie. Survival of the fittest op deze overbevolkte wereld.

Even heel cru gezegd ;)


Ergens kan ik het met je eens zijn, andere kant van de medaille: praat je nog hetzelfde als jouw partner/moeder/familielid sterft aan covid? Denk het niet..

Of als je partner/vriend/kennis hartproblemen krijgt door covid19 en daardoor zijn/haar sportieve hobby's niet meer kan uitvoeren, geen fysiek werk meer kan doen (niet in de bouw, niet in de horeca, mogelijk zelfs niet eens in de winkel staan)? Ook niet goed voor de psychologische staat van een land als er erg veel mensen een dergelijke prijs moeten betalen voor open terrassen.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 25-02-21 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:02

secricible schreef:
Dat zegt mizora dan ook niet. Wel dat er minder mensen last hebben van de huidige situatie dan dat er kwetsbaren zijn die risico lopen.
Dus als we blijkbaar dalen tot "meerderheid bepaald" dan moet de horeca sowieso op slot blijven.

Opzich ben ik het daar wel mee eens hoor.. Als dit nog een half jaartje zou duren en dan klaar was, had ik gezegd doen. Maar wat als dit nog 5 jaar duurt?

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:03

Er is op dit moment geen reden om aan te nemen dat de pandemie in deze mate nog 5 jaar duurt. Ook geen half jaar trouwens.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:05

DuoPenotti schreef:
Imandra ik doe niet flauw.
Precies om die reden wilde ons kabinet niet aan die stoffen dingen... Ze zeiden het zelfs toen. Ze werken niet. Niet in een ziekenhuis niet erbuiten. Maar in het buitenland had men ze ook en onder die druk zijn ze uiteindelijk ingevoerd.
In het buitenland zijn daarom ook de betere nu verplicht want ja ze kwamen er ook achter die stoffen werken niet.

Stop met die schijnveiligheid. Ik ben niet tegen het dragen van een mondkapje. Maar dan wel op zijn minst gekeurde chirurgische. Anders niet. Juist door de schijnveiligheid. Daarom word ik hier fel op. Het werkt zo averechts.


Het is geen schijnveiligheid. Stoffen maskers werken ook. Als jij geen risicovolle omgeving hebt zijn ze goed genoeg in combinatie met andere maatregelen. Wil je beter beschermd zijn houdt niemand je tegen om een betere te dragen.

MTinker schreef:
IMANDRA schreef:
Als ze voldoen aan bepaalde voorwaarden kunnen ze financiële hulp krijgen. Als ze failliet raken is dat jammer maar een vervelend gevolg van de pandemie. Maar grootste gros blijft dankzij maatregelen gezond en kan weer herstarten als ze het willen, of ander werk zoeken.


Zo zou je ook over corona kunnen denken: vervelend gevolg van een pandemie. Survival of the fittest op deze overbevolkte wereld.

Even heel cru gezegd ;)

Ja. Gelukkig hebben de meeste mensen wel moralen en is onze gezondheid niet teruggebracht tot dat. Bovendien gaat het in mijn quote over bedrijven (het individu erachter heeft een rotte tijd maar het leven is niet voorbij). Bij Corona kan het goed zijn dat je leven zoals je het kent en kunt voorbij is door sterfte of levenslange consequenties.

@SVRL: precies. Ik ken veel mensen in de gezondheidszorg en zeker op de IC was het geen pretje tijdens de Corona golven. Laat staan als we alles loslaten...

tamary

Berichten: 29198
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:07

KellyDV schreef:
IMANDRA schreef:
Kelly wat is jouw gedachtegoed walgelijk. Bah.

Het is niet mijn gedachte, het is realistisch.
Inmiddels is dit nogsteeds niet onder controle en gaat dat ook nog niet gebeuren.

Dat realistisch zonder moreel ethisch besef is precies waarom je niet enkel op die basis beslissingen moet nemen. En ook waarom je dit soort vraagstukken niet door een computer laat oplossen.

Maar net zo goed realistisch/practisch : je zal als je iets als corona maar laat huishouden altijd ook een flinke groep onmisbare mensen kwijt raken. Mensen met essentiele kennis over systemen die nodig zijn om onze huidige welvaart en samenleving overeind te houden. Zou je zo'n pandemie maar gewoon laten doorwoekeren tot die uitgedooft is, dan ben je veel meer kwijt dan enkel een deel ouderen, zwakkeren en bedrijven, maar je gehele infrastructuur klapt dan in elkaar met een forse val in welvaart en kennis tot gevolg. Stenentijdperk zal het niet meteen worden (gelukkig maar, want daar missen we ook fors veel kennis en kunde voor, zelf maken is niet zo van zelf sprekend), maar een groot stuk inleveren wel. Verergerd doordat de huizen en infrastructuur daar niet op gebouwd zijn en dat maakt aanpassen naar oudere methodes op zijn minst lastig.

Goof

Berichten: 28834
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:07

IMANDRA schreef:
Kelly wat is jouw gedachtegoed walgelijk. Bah.


Nee hoor. Hij past niet in jouw straatje, dat is iets anders.

Het is een onpopulaire mening, je mag hem haast niet denken, maar waarom laten we het niet gebeuren? Zo werkt de natuur. Virussen, ziekten en de dood horen bij het leven.
Als we het vorig jaar hadden laten gebeuren had een (groot?) gedeelte inderdaad overleden. Dat is heel cru als dat iemand in je familie-of vriendenkring is, maar even heel objectief; waarom mogen mensen niet overlijden?

Mijn man was gisteren bij de huisarts en vroeg deze man om zijn mening over de hele situatie. Zijn antwoord? 'Het is helemaal niet het killervirus waar men vorig jaar nog zo bang voor was. Ze hadden het gewoon moeten laten gebeuren.'

Een heel land, wat zeg ik; de hele wereld dicht om een groep zwakkeren te beschermen is echt heftig. En wat mij betreft (en vele anderen met mij) inmiddels buiten proporties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:11

Goof schreef:
IMANDRA schreef:
Kelly wat is jouw gedachtegoed walgelijk. Bah.


Nee hoor. Hij past niet in jouw straatje, dat is iets anders.

Het is een onpopulaire mening, je mag hem haast niet denken, maar waarom laten we het niet gebeuren? Zo werkt de natuur. Virussen, ziekten en de dood horen bij het leven.
Als we het vorig jaar hadden laten gebeuren had een (groot?) gedeelte inderdaad overleden. Dat is heel cru als dat iemand in je familie-of vriendenkring is, maar even heel objectief; waarom mogen mensen niet overlijden?

Mijn man was gisteren bij de huisarts en vroeg deze man om zijn mening over de hele situatie. Zijn antwoord? 'Het is helemaal niet het killervirus waar men vorig jaar nog zo bang voor was. Ze hadden het gewoon moeten laten gebeuren.'

Een heel land, wat zeg ik; de hele wereld dicht om een groep zwakkeren te beschermen is echt heftig. En wat mij betreft (en vele anderen met mij) inmiddels buiten proporties.


Zeg dat tegen de families van de jonge mensen, zonder medische voorgeschiedenis, die bij ons gestorven zijn. Echt, dat mensen blijven geloven dat enkel mensen die al met 1 been in het graf stonden gesneuveld zijn, tss.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:12

@imandra,hoe weet je over voor een zzper het leven niet voorbij is als zijn zaak aan gort is door deze maatregelen en hij tussen wal en schip valt voor overheidssteun? De maatregelen hebben vergaande consequenties waarvan heel veel zzpers de duipe zijn en veel krijgen er geen steun.

En woon je dan in een gebied, zoals ik, waar vrijwel geen corona problemen zijn dan is het zeer frustrerend dat je niets kan met je bedrijf terwijl er in de regio niets aan de hand is. Dus gooi alles open en leg de verantwoordelijkheid terug bij de bevolking. Ben je kwetsbaar, neem dan zelf de keuze om je niet in het openbaar te vertonen. Dan kan de rest van de bevolking weerstand opbouwen op een gezonde manier ipv binnen opgesloten te zitten.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:12

Het is theoretisch zeker een optie goof. Maar dan moet je er ook vrede mee hebben wat de consequenties zijn van geen gezondheidszorg zolang die pandemie doorwoedt. Dus dat je ontstoken teen je dood kan worden, een moeilijke bevalling het einde is van moeder en kind, een gezonde puber die van een paard valt sterft of levenslang kreupel is omdat ze iets breekt. En uiteraard alle kankerpatienten die geen behandeling kunnen krijgen enz.
Dan sterven dus alle covid-patienten, plus ook nog alle mensen die geen toegang meer hebben tot gezondheidszorg. Als land verander je dan in een soort derde wereld maatschappij waar een ontstoken wondje dat zorg nodig heeft niet meet kan. En dus niet alleen de zwakkeren, maar dat geldt dan ook voor iedereen. Als de zorg vol zit, is hij vol.
Of je moet zeggen, we leveren gewoon geen zorg aan covid. U bent positief voor covid? Helaas,geen bed voor u, we doen alleen alle andere zorg. Dan sterven alle covidpatienten die zkh-zorg nodig hadden gehad.

Als je daar oke mee bent, dan was de boel laten woekeren prima geweest.
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-02-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:14

Mensen roepen hier te makkelijk, hebben zelf geen dierbaren verloren of dichtbij de dood gestaan. Anders gooi je dat soort uitspraken niet.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:16

Goof schreef:
Nee hoor. Hij past niet in jouw straatje, dat is iets anders.

Het is een onpopulaire mening, je mag hem haast niet denken, maar waarom laten we het niet gebeuren? Zo werkt de natuur. Virussen, ziekten en de dood horen bij het leven.
Als we het vorig jaar hadden laten gebeuren had een (groot?) gedeelte inderdaad overleden. Dat is heel cru als dat iemand in je familie-of vriendenkring is, maar even heel objectief; waarom mogen mensen niet overlijden?

Mijn man was gisteren bij de huisarts en vroeg deze man om zijn mening over de hele situatie. Zijn antwoord? 'Het is helemaal niet het killervirus waar men vorig jaar nog zo bang voor was. Ze hadden het gewoon moeten laten gebeuren.'

Een heel land, wat zeg ik; de hele wereld dicht om een groep zwakkeren te beschermen is echt heftig. En wat mij betreft (en vele anderen met mij) inmiddels buiten proporties.

Zeg dit nou niet, Goof en anderen!
De gaatjes van de hooivorken in mijn lichaam zijn eindelijk weer dicht nadat ik in andere topocs soortgelijke uitspraken deed.

En jáááá! Tuurlijk de horeca open!!! *\o/* Ik gun het ze zó!

moonsparkle
Berichten: 21735
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 22:17

Ik denk ook er zijn vaccins, er is een perspectief, ik had gedacht dat dat hoop zou geven en zou maken dat mensen het nog even vol zouden houden. Ik gun het de horeca ook dat ze straks weer open kunnen, ik weet zeker dat het dan los gaat aan mensen die willen komen. Ik snap dat het lang is en voor sommige te lang, maar voor mijn gevoel is er nu eindelijk een beetje licht aan het einde van de tunnel.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-02-21 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18102
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:17

KellyDV schreef:
secricible schreef:
Dat zegt mizora dan ook niet. Wel dat er minder mensen last hebben van de huidige situatie dan dat er kwetsbaren zijn die risico lopen.
Dus als we blijkbaar dalen tot "meerderheid bepaald" dan moet de horeca sowieso op slot blijven.

Opzich ben ik het daar wel mee eens hoor.. Als dit nog een half jaartje zou duren en dan klaar was, had ik gezegd doen. Maar wat als dit nog 5 jaar duurt?


De kans is behoorlijk groot dat het komende zomer wel weer mogelijkheden zijn om terug te openen. Dit, gecombineerd met het vaccinatieprogramma dat met horten en stoten nu toch echt steeds wat harder gaat en er steeds meer vaccinaties gezet gaan worden, maakt de kans uitermate groot dat dit de laatste grote golf wordt als men zich aan de maatregelen weet te houden. Zeker als straks het Johnson & Johnson vaccin goedgekeurd en massaal geproduceerd wordt. Dit vaccin heeft maar 1 dosis nodig om tot een bescherming van 65% te komen tegen besmetting (en 85% bescherming voor ernstig ziek worden).

De bedoeling is nu dat er maximaal 2.5 miljoen vaccinaties per week geplaatst kunnen worden in Nederland. Dit betekent dat in maximaal 6 weken iedereen die wil 1x gevaccineerd kan worden als er een massale hoeveelheid vaccins geleverd wordt (en waarschijnlijk flink minder, deels vanwege de vaccinatiebereidheid en deels omdat er nu al gevaccineerd wordt waardoor wanneer de massale levering op gang komt, een gedeelte van de mensen al via vaccinatie beschermd is).

Het zou mij niet verbazen als ze straks gaan uitzoeken of na een J&J-vaccin alsnog een Pfizer of Moderna-vaccin gegeven kan worden met dezelfde (of nog betere) bescherming als direct deze 1 van deze 2 vaccins (±94%), zodat er eerst snel een grove bescherming geboden kan worden en daarna nog een verbeterde bescherming.

Het J&J vaccin is ook nog eens relatief goedkoop met 10 dollar en veel gemakkelijker te bewaren, waardoor dit vaccin ook goed ingezet kan worden in ontwikkelingslanden. Waar zowel de prijs als de opslag een ernstige beperking vormen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:18

Liever dood door een hooivork dan eenzaam verpieteren op mijn bank .

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:21

Goof schreef:
IMANDRA schreef:
Kelly wat is jouw gedachtegoed walgelijk. Bah.


Nee hoor. Hij past niet in jouw straatje, dat is iets anders.

Het is een onpopulaire mening, je mag hem haast niet denken, maar waarom laten we het niet gebeuren? Zo werkt de natuur. Virussen, ziekten en de dood horen bij het leven.
Als we het vorig jaar hadden laten gebeuren had een (groot?) gedeelte inderdaad overleden. Dat is heel cru als dat iemand in je familie-of vriendenkring is, maar even heel objectief; waarom mogen mensen niet overlijden?

Mijn man was gisteren bij de huisarts en vroeg deze man om zijn mening over de hele situatie. Zijn antwoord? 'Het is helemaal niet het killervirus waar men vorig jaar nog zo bang voor was. Ze hadden het gewoon moeten laten gebeuren.'

Een heel land, wat zeg ik; de hele wereld dicht om een groep zwakkeren te beschermen is echt heftig. En wat mij betreft (en vele anderen met mij) inmiddels buiten proporties.


Wat heb jij een idioot van een huisarts (die compleet tegen het merendeel van de experts, je weet wel, de mensen die er daadwerkelijk voor geleerd hebben en onderzoeken hebben gedaan in tegenstelling tot een algemeen opgeleide huisarts). Ik zou persoonlijk meteen een andere zoeken als ik jou was. Het is geen killervirus aka ‘maar’ een klein deel overlijdt, maar alles loslaten zou funest zijn geweest.

We zijn in Nederland écht niet zo ver dat we iedereen kostte wat kost willen redden. Sterker nog, ons beleid laat het toe om juist te kiezen om niet meer verder te behandelen. Maar dat is van een compleet andere orde dan ‘survival of the fittest’ op gezondheidsvlak.


secricible schreef:
Het is theoretisch zeker een optie goof. Maar dan moet je er ook vrede mee hebben wat de consequenties zijn van geen gezondheidszorg zolang die pandemie doorwoedt. Dus dat je ontstoken teen je dood kan worden, een moeilijke bevalling het einde is van moeder en kind, een gezonde puber die van een paard valt sterft of levenslang kreupel is omdat ze iets breekt. En uiteraard alle kankerpatienten die geen behandeling kunnen krijgen enz.
Dan sterven dus alle covid-patienten, plus ook nog alle mensen die geen toegang meer hebben tot gezondheidszorg. Als land verander je dan in een soort derde wereld maatschappij waar een ontstoken wondje dat zorg nodig heeft niet meet kan. En dus niet alleen de zwakkeren, maar dat geldt dan ook voor iedereen. Als de zorg vol zit, is hij vol.
Of je moet zeggen, we leveren gewoon geen zorg aan covid. U bent positief voor covid? Helaas,geen bed voor u, we doen alleen alle andere zorg. Dan sterven alle covidpatienten die zkh-zorg nodig hadden gehad.

Als je daar oke mee bent, dan was de boel laten woekeren prima geweest.


Dit.

MTinker schreef:
@imandra,hoe weet je over voor een zzper het leven niet voorbij is als zijn zaak aan gort is door deze maatregelen en hij tussen wal en schip valt voor overheidssteun? De maatregelen hebben vergaande consequenties waarvan heel veel zzpers de duipe zijn en veel krijgen er geen steun.

En woon je dan in een gebied, zoals ik, waar vrijwel geen corona problemen zijn dan is het zeer frustrerend dat je niets kan met je bedrijf terwijl er in de regio niets aan de hand is. Dus gooi alles open en leg de verantwoordelijkheid terug bij de bevolking. Ben je kwetsbaar, neem dan zelf de keuze om je niet in het openbaar te vertonen. Dan kan de rest van de bevolking weerstand opbouwen op een gezonde manier ipv binnen opgesloten te zitten.


De maatregelen hebben zeker verregaande consequenties. Maar het alternatief was veel erger geweest op wel gezondheids- economisch vlak. Onze economie maakt nu een van de beste kans om terug te veren vergeleken met andere landen. Dus die ZZP’er komt er ook wel weer bovenop. Gaat die door een rotte tijd? Zeker!

Maar verantwoordelijkheid teruggeven aan de bevolking werkt niet. Dat is wel gebleken, anders hadden we geen tweede golf gehad.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:24

Ik blijf er bij, corona is een sprinkhanenplaag.
Een sprinkhaan is niet erg. Ook niet schadelijk. Er zullen vast wel wat etters tussen zitten, maar dat is bij alle insecten zo. Daarvoor slachten we geen volledige insectensoort af.

Pas als ze met zoveel tegelijkertijd komen dat de je gewassen wegvreten en er hongersnood dreigt zijn ze een probleem. En dan kun je blijven roepen “maar een sprinkhaan is een klein onschuldig insectje” en “we hebben wel vaker insecten in de velden gehad en dat ging nooit zo verkeerd!” maar dan blijf je voorbij gaan aan het probleem: namelijk dat ze met absurd vele komen en dat hun aantallen het probleem zijn, niet het insect opzich.

En doel is dus ook niet om alle insecten uit te roeien, maar wel om ze weer zodanig terug te dringen dat er voldoende eten op de velden blijft staan om van te kunnen eten.
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-02-21 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28834
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:25

Shaggy09 schreef:
Mensen roepen hier te makkelijk, hebben zelf geen dierbaren verloren of dichtbij de dood gestaan. Anders gooi je dat soort uitspraken niet.


Ik ben een familielid verloren en zit (om precies te zijn) morgen zelf al 12 weken thuis door corona.
En ik doe dit soort uitspraken wel. Het gaat namelijk niet alleen om die persoonlijke verliezen en situaties, maar ook om een hele wereld die stilstaat en kapot gaat.

Goof

Berichten: 28834
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:31

IMANDRA schreef:
Goof schreef:


Nee hoor. Hij past niet in jouw straatje, dat is iets anders.

Het is een onpopulaire mening, je mag hem haast niet denken, maar waarom laten we het niet gebeuren? Zo werkt de natuur. Virussen, ziekten en de dood horen bij het leven.
Als we het vorig jaar hadden laten gebeuren had een (groot?) gedeelte inderdaad overleden. Dat is heel cru als dat iemand in je familie-of vriendenkring is, maar even heel objectief; waarom mogen mensen niet overlijden?

Mijn man was gisteren bij de huisarts en vroeg deze man om zijn mening over de hele situatie. Zijn antwoord? 'Het is helemaal niet het killervirus waar men vorig jaar nog zo bang voor was. Ze hadden het gewoon moeten laten gebeuren.'

Een heel land, wat zeg ik; de hele wereld dicht om een groep zwakkeren te beschermen is echt heftig. En wat mij betreft (en vele anderen met mij) inmiddels buiten proporties.


Wat heb jij een idioot van een huisarts (die compleet tegen het merendeel van de experts, je weet wel, de mensen die er daadwerkelijk voor geleerd hebben en onderzoeken hebben gedaan in tegenstelling tot een algemeen opgeleide huisarts). Ik zou persoonlijk meteen een andere zoeken als ik jou was. Het is geen killervirus aka ‘maar’ een klein deel overlijdt, maar alles loslaten zou funest zijn geweest.



Ik ben blij dat deze huisarts (en anderen) zich durven uitspreken. Ook zijn mening is onpopulair, maar hij is niet de enige arts die er zo in staat.
Maar artsen met een andere mening wordt de mond gesnoerd in Nederland.
We moeten het doen met eenzijdige info van 'experts' die allemaal met elkaar verwikkeld zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:32

Goof schreef:
Shaggy09 schreef:
Mensen roepen hier te makkelijk, hebben zelf geen dierbaren verloren of dichtbij de dood gestaan. Anders gooi je dat soort uitspraken niet.


Ik ben een familielid verloren en zit (om precies te zijn) morgen zelf al 12 weken thuis door corona.
En ik doe dit soort uitspraken wel. Het gaat namelijk niet alleen om die persoonlijke verliezen en situaties, maar ook om een hele wereld die stilstaat en kapot gaat.


Dan snap ik niet dat je met termen als 'survival of the fittest' strooit.
Ten eerste is dat helemaal niet mogelijk, het land gaat dan juist alleen maar verder naar de knoppen financieel én economisch. Daarnaast vind ik het inhumaan en zeer egocentrisch dat je zo kan denken over mensenlevens als je nota bene zelf een familielid bent verloren. Heel apart.