2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 07:49

Blue_Eyes schreef:
IMANDRA schreef:
Ik vind het onverantwoord. Ik snap het, maar het blijft onverantwoord. De overheid wil stapje voor stapje gaan versoepelen en goed de besmettingen in het oog houden (gezien de laatste R-waarde op .99 zat wordt dat sowieso spannend — R>1 dan lopen de besmettingen weer op). En dan gaan horeca-ondernemers en sportscholen etc. nu de kont tegen de krib gooien want de parken zaten ook vol?

Dat de parken zo vol zaten mocht ook niet en volgens mij is de politie ook bij een aantal opgetreden om te ontruimen.

Ik snap dat ze meer perspectief willen maar het verloop is zo grillig dat ik ook snap van de overheid dat ze niet echt beloftes kunnen doen. Kijk alleen maar naar wat mensen gaan roepen als de overheid door omstandigheden die belofte niet kan waarmaken.

De kappers zijn misschien nog niet zo lang dicht, maar laten we wel realistisch zijn: dat is toch een hele andere situatie dan de horeca, qua hoeveel mensen er bij elkaar zitten etc.

Dit.

Ik sluit me ook helemaal aan bij bovenstaande.
Verder ga ik dit topic niet meer volgen. Wat een egoïsme en domheid komt er naar voren in sommige reacties.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 07:58

Toch doen de maatregelen blijkbaar niet heel veel aangezien besmettingscijfer niet daalt.

Travel_me

Berichten: 1272
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:19

Nog even terug op de originele vraag, Ik ben werk zelf in de horeca en ik denk dat veel mensen te rooskleurig inzien dat alles wel gehandhaafd kan worden.

Er is helaas echt een grote groep mensen die niet bepaald slim is (of schijt aan de regels heeft). Wij hadden in de zomer een groot bord buiten staan dat mensen niet zomaar mochten gaan zitten en zeker niet met stoelen mochten slepen. 3x raden wat er iedere dag (en vaak) gebeurde. En dan moet je misschien strenger zijn? Ja maar je moet ook af en toe naar een tafel toe of iets van binnen halen. Je kunt gewoon niet de hele tijd opletten (en dat werk ik in maar een kleine zaak met misschien 15 tafels buiten (deels voor, deels achter).
Zelfde als binnen. Mensen mochten alleen zitten of naar de wc, maar nee toch onderweg naar de wc gezellig bij andere mensen staan. Tuurlijk zeggen we er wat van. Maar het gebeurd toch.

1,5 meter is echt veel meer dan de meesten denken. Ik kan gewoon niet met zoveel afstand bij de tafels vandaan staan als ik ook gerechten wil brengen. En dan zul je denken, dan moeten mensen t zelf gaan pakken. Hebben wij ook over nagedacht, maar dan heb je veel meer geloop.

Oh en als laatste nog mbt domme mensen. Wij krijgen nog steeds mensen die komen voor een koffie (to go) en vragen of ze een plekje binnen mogen uitzoeken. Hebben die onder een steen gelegen ofzo......

Bij ons gaat het qua afhaal behoorlijk goed. Komt ook omdat we een vaste groep mensen hebben die iedere week komt afhalen. Reken daarbij dat er alleen 0 uren contracten zijn, dus er zijn nauwelijks loonkosten op dit moment.
Wij doen iig niet mee met opengaan en sws tis maart. Kans is groot dat het weer niet goed genoeg is en we hebben geen heaters of overkapping. Daar geld aan uitgeven lijkt mij dan niet slim.

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:19

Lindor92 schreef:
Toch doen de maatregelen blijkbaar niet heel veel aangezien besmettingscijfer niet daalt.
Ligt dat aan de maatregelen of aan de mensen die ze steeds minder opvolgen? Verder nog iets met een toenemende Britse variant?

KellyDV schreef:
MTinker schreef:
Zo zou je ook over corona kunnen denken: vervelend gevolg van een pandemie. Survival of the fittest op deze overbevolkte wereld.

Even heel cru gezegd ;)

Iets beter verwoord dan wat ik heb gedaan, dankjewel.
Als er dan toch iets gedaan moet worden aan de overbevolking zoals sommigen hier van mening zijn, zou ik liever een selectie zien op basis van leeghoofdigheid, egoïsme en een gebrek aan empathisch vermogen uitbannen. Dan hebben we naast een minder volle aarde, ook een veel fijnere leefomgeving.

speurneusc

Berichten: 5430
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:52

Lindor92 schreef:
Toch doen de maatregelen blijkbaar niet heel veel aangezien besmettingscijfer niet daalt.


het daalde wel, tot 5 dagen na de sneeuw pret toen schoot het weer harder omhoog.

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:56

996981 schreef:
secricible schreef:
Lekker zinvol, 2x zoveel IC bedden als de IC 90% van het jaar voor 25% leeg staat... dan krijg je alleen maar ongetraind en onervaren personeel. En met 2000 IC bedden hadden we in deze pandemie alsnog bakken met maatregelen nodig gehad want in golf 1 hadden we zonder maatregelen 25.000 bedden nodig gehad.

Voor een pandemie te weinig, buiten een pandemie veel teveel. Voor beide nutteloos. Als we dan geld in de zorg moeten pompen doe dat dan op een manier die zin heeft.



“ Er blijken naar schatting ongeveer 76.000 mensen te zijn opgenomen op een IC in het jaar 2006. Deze mensen verbleven in totaal zo’n 275.000 dagen op de IC. Een groot deel van de patiënten op IC-afdelingen is ouder dan 60 jaar. Als gevolg van de vergrijzing van de bevolking zal dit aandeel in de toekomst verder toenemen. Op basis van de leeftijdsverdeling van de ligdagen mag ver- wacht worden dat het totaal aantal IC-dagen met ongeveer 17% zal groeien tussen 2006 en 2016. Mocht het zorggebruik onder 80-plussers de komende jaren even groot worden als dat van 70-80 jarigen, dan zou dit leiden tot een groei van 24%. Er zijn echter geen aanwijzingen dat een dergelijke verschuiving binnen afzienbare termijn zal plaatsvinden. Op basis van de afdelingsvragenlijsten komt naar voren dat er momenteel sprake is van (geringe) aansluitingsproblemen. Het is niet geheel duidelijk hoeveel mensen er opgeno- men zouden zijn als er nu reeds een perfect evenwicht zou zijn tussen vraag en aanbod.”

https://www.nivel.nl/sites/default/file ... i-2008.pdf

In 2006 sloot de vraag en aanbod van IC-bedden al niet aan.

Tussen 2010 en 2015 (meest recente wat ik kon vinden) is het aantal ziekenhuisbedden juist met bijna 10.000(!) verminderd.

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden

Precies wat je zegt: laten we zorggeld nuttig gaan besteden en eens een vuist maken naar de grote farmaceuten die vrijspel hebben de prijzen van medicijnen de betalen. Dat is de grootste reden, dat ondanks dat er jaarlijks meer geld naar de zorg gaat, de zorg er niet beter op wordt.

Helemaal mee eens.
We krijgen een vergrijzing, wat doen ze 10.000 bedden plus personeel wegbezuinigen.
En dan zeggen ze, ja maar er gaat meer geld naar de zorg, zal vast, maar niet waar het hoort te komen.

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:57

Lindor92 schreef:
Toch doen de maatregelen blijkbaar niet heel veel aangezien besmettingscijfer niet daalt.

Hebben we hem weer,

Ze doen juist heel veel, zonder zou het gigantisch gestegen zijn.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:05

DuoPenotti schreef:
Lindor92 schreef:
Toch doen de maatregelen blijkbaar niet heel veel aangezien besmettingscijfer niet daalt.

Hebben we hem weer,

Ze doen juist heel veel, zonder zou het gigantisch gestegen zijn.


Hebben we hem weer: dat kun je niet zeggen...... beide zaken kun je niet zeggen.... we hebben namelijk werkelijk geen idee!

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:07

Ja dat kun je wel zeggen.
Zonder maatregelen zou het echt uit de klauwen gelopen zijn.
Wat je wel kunt zeggen is dat dan misschien iedereen die zwakker was ondertussen dood is en je daarom normaal verder kunt.
Of je zover moet willen gaan...ik niet. Maar sommige zullen dat inderdaad wel de survival of the fittest vinden, tot hun eigen echtgenoot dood gaat waar ze het niet van verwachtte.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:13

Ik roep al langer; de meeste besmettingen gebeuren in de huiselijke kring. Mensen komen te veel bij elkaar over de vloer. In een restaurant is de 1,5m veel makkelijker te bewaken, zo ook voor de terrassen. Gooi de boel lekker open! Dan zullen mensen eerder kiezen om ipv thuis lekker op het terras af te spreken enz!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:16

We hebben inmiddels zoveel Corona topics en je weet onderhand precies welke mensen pro regels en welke tegen zijn, en toch wordt precies dezelfde discussie in elk topic gevolgd met precies dezelfde argumenten maar dan over een ander onderwerp.

:')

Sherivey
Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:18

sureido schreef:
We hebben inmiddels zoveel Corona topics en je weet onderhand precies welke mensen pro regels en welke tegen zijn, en toch wordt precies dezelfde discussie in elk topic gevolgd met precies dezelfde argumenten maar dan over een ander onderwerp.

:')

Ik heb dat overzicht niet hoor :+

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:19

DuoPenotti schreef:
Ja dat kun je wel zeggen.
Zonder maatregelen zou het echt uit de klauwen gelopen zijn.
Wat je wel kunt zeggen is dat dan misschien iedereen die zwakker was ondertussen dood is en je daarom normaal verder kunt.
Of je zover moet willen gaan...ik niet. Maar sommige zullen dat inderdaad wel de survival of the fittest vinden, tot hun eigen echtgenoot dood gaat waar ze het niet van verwachtte.


Nee, dat kun je niet zeggen....
Je kunt ook niets zeggen over blijvende schade waar hier steeds over gekakeld wordt, het is teveel ;'early days' om daar iets over te roepen.

Deze situatie roept veel ethische vraagstukken op.
Feit is wel dat we als samenleving steeds minder gezond zijn geworden en een overheid hebben toegestaan ons voedsel, de lucht en het water steeds minder gezond te laten worden. We zijn gewoon steeds minder weerbaar geworden.
Deze overheid heeft veel betekent voor het grotere bedrijfsleven en van Nederland een belastingparadijs gemaakt. Daar heeft het gros van de bevolking natuurlijk geen fluit aan.

Het is tijd voor een HELE GROTE ZWAAI naar links... en groen.

Maar over horeca. Tja... Het heeft er nooit op geleken dat dat voor meer besmettingen heeft gezorgd. Maar goed, ook dat kun je niet met zekerheid zeggen. Er is steeds een zwarte piet nodig om maatregelen er weer door te drukken. Is het geen horeca dan is het black friday, en als het dat niet is dan komt het door schaatsen, en als het dat niet is komt het door kinderen.
Ik denk gewoon dat we ons niet kunnen verstoppen voor dit virus. Grootste punt van aandacht zou moeten zijn zwakkeren te beschermen en de overige bevolking gezonder krijgen.

Ik denk dat veel mensen die een volledige lockdown toejuichen iedere maand een salaris gestort krijgen of een uitkering ontvangen. Dan maakt het inderdaad niet veel uit (al houdt dat ook een keer op).
Maar alle ondernemers, en dat zijn er nogal wat, hebben enorm veel problemen.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 26-02-21 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:20

Nee hoor sure

Ik ben iemand die de regels volgt, toch zeg ik doe de terrassen maar legaal open.
Vind ik het verstandig, nee.
Maar de mensen die zeuren toch hoe erg het allemaal is en gaan vervolgens op een plein een feestje vieren.
Dan heb ik zoiets, gooi dan die terrassen open, dan heeft die ondernemer er ook nog wat aan en kan hij regels handhaven, wat op de pleinen niet gaat.

Pandora2
Berichten: 19876
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:21

sureido schreef:
We hebben inmiddels zoveel Corona topics en je weet onderhand precies welke mensen pro regels en welke tegen zijn, en toch wordt precies dezelfde discussie in elk topic gevolgd met precies dezelfde argumenten maar dan over een ander onderwerp.

:')


:j :D

Hier in Belgie heeft de horeca een plan klaarliggen om te openen op 1 april.
Dat lijkt me al een iets beter initiatief.

In elk geval, als ze bij jullie op 2 maart de terrassen opendoen, zullen er ongetwijfeld ook wel belgen langskomen. Ik zet mij alvast klaar voor het journaal die dag :D

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:23

Ninx, alle problemen die je noemt komen door 1 ding: Overbevolking. Wereldwijd, maar ook zeker in Nederland.
Uiteraard is het belasting paradijs enz geen goed voor Nederland, maar 17 miljoen mensen ook niet.
Dat zag koningin Juliana in 1950 al goed, Nederland is vol, ten dele overvol.
10 miljoen mensen :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:26

Pandora2 schreef:
sureido schreef:
We hebben inmiddels zoveel Corona topics en je weet onderhand precies welke mensen pro regels en welke tegen zijn, en toch wordt precies dezelfde discussie in elk topic gevolgd met precies dezelfde argumenten maar dan over een ander onderwerp.

:')


:j :D

Hier in Belgie heeft de horeca een plan klaarliggen om te openen op 1 april.
Dat lijkt me al een iets beter initiatief.

In elk geval, als ze bij jullie op 2 maart de terrassen opendoen, zullen er ongetwijfeld ook wel belgen langskomen. Ik zet mij alvast klaar voor het journaal die dag :D

Ach ja, andersom profiteren er ook genoeg Nederlanders van België, dus voor mij zou het echt geen drol uitmaken. Maar ik denk dat België dan wel meer gaat controleren :')

sasja0705
Berichten: 2070
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:41

DuoPenotti schreef:
Ja dat kun je wel zeggen.
Zonder maatregelen zou het echt uit de klauwen gelopen zijn.
Wat je wel kunt zeggen is dat dan misschien iedereen die zwakker was ondertussen dood is en je daarom normaal verder kunt.
Of je zover moet willen gaan...ik niet. Maar sommige zullen dat inderdaad wel de survival of the fittest vinden, tot hun eigen echtgenoot dood gaat waar ze het niet van verwachtte.


Precies dit...
Maar waar ik ook van schrik:
iedereen heeft het nu over de beelden van het Vondelpark...
Nou, zo ver hoef ik niet eens te gaan.
Woon in een klein dorpje op de Veluwe en hier was het in't weekend ook letterlijk stapelen.
Naar de supermarkt was haast onmogelijk omdat er zoveel mensen dicht op elkaar op straat, op parkeerplaats, op muurtjes...

Maar het ergste van allemaal, zaterdag avond ,half elf, met mijn honden lopen.
Ik hoorde kabaal als bij een voetbalwedstrijd incl harde muziek en gezang. Echt een zomerfeestje...
Valt nu dubbel op omdat de rest zo muisstil is.

Ik kom dus om de hoek en zie een hoop autos geparkeerd in't straatje en ja hoor : binnen in een huis wat er gerenoveerd word, een stuk of 20 (!) jongere mensen .
En nee, geen teenies, maar dertigers, zuipen, feestje en "een beetje verliefd"...

Daar breekt mij dan echt de klompen, want juist deze, gaan de zondag braaf naar de kerk en uiteraard naar opa en oma, enz, enz...

Dus afgezien dat wij hier ook de gehele winter door nog veel toeristen hadden en hebben dat boven op.

Manlief en ik leven sinds een jaar in een bubbel, extreem voorzichtig, omdat wij niemand hebben op die wij terug kunnen vallen met zijn zaak en ook onze paarden... maar het is haast onmogelijk bij zoveel onverstand.


Vrienden van ons hebben een restaurant en bij hun was het perfect geregeld, dus ik snap hun absoluut.

Wat ik niet snap, zijn de winkels die er nog gesloten moeten blijven.

Die hadden het over het algemeen hier in de regio,goed voorelkaar.
Beperkte aantal mensen, goede controle...
En als ik dan dat met de supermarkten vergelijk... waar zonder enig controle de mensen naast elkaar lopen, winkelwagens parkeren om over je heen een product te grijpen, veel meer mensen als eigenlijk "toe gestaan " ...
Daar ontgaat mij de logica

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:44

Was het trouwens niet zo, dat fe terrassen geplaatst werden, maar dat ze niet open gingen? Ik begreep dat dat in Breda wel het geval was. Meer om een statement te maken dan echt de intentie om open te gaan.

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:46

Terrassen open ? Prima en dan volgen meteen de restaurants en cafés zonder terras want de terrassen mogen ook, de hotels , sportscholen, winkels. Want hun mogen dan wij ook. Dus hoeven we ons niet druk te maken want alles is binnen vier weken open. En dan zien de mensen die vinden dat de terrassen open moeten waar het toe leidt.
Ben blij dat ik en mijn man de mogelijkheid hebben op ons eigen terras te zitten want dan kunnen we het totale ontsporen van de zorg van een afstand bekijken, moeten er alleen voor zorgen dat we geen blindedarmontsteking of zo krijgen. Terrassen open is het begin van een kettingreactie en het zal een situatie veroorzaken waarvan mensen nog niet door hebben hoe desastreus die uit pakt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:48

bigone schreef:
Terrassen open ? Prima en dan volgen meteen de restaurants en cafés zonder terras want de terrassen mogen ook, de hotels , sportscholen, winkels. Want hun mogen dan wij ook. Dus hoeven we ons niet druk te maken want alles is binnen vier weken open. En dan zien de mensen die vinden dat de terrassen open moeten waar het toe leidt.
Ben blij dat ik en mijn man de mogelijkheid hebben op ons eigen terras te zitten want dan kunnen we het totale ontsporen van de zorg van een afstand bekijken, moeten er alleen voor zorgen dat we geen blindedarmontsteking of zo krijgen. Terrassen open is het begin van een kettingreactie en het zal een situatie veroorzaken waarvan mensen nog niet door hebben hoe desastreus die uit pakt.

Mag toch hopen dat ze zelf ook wel snappen dat er een groot verschil zit tussen binnen en buiten?
En dat ze snappen dat er 'n verschil is tussen droge en natte horeca qua publiek/gedrag?

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:50

bigone schreef:
Terrassen open ? Prima en dan volgen meteen de restaurants en cafés zonder terras want de terrassen mogen ook, de hotels , sportscholen, winkels. Want hun mogen dan wij ook. Dus hoeven we ons niet druk te maken want alles is binnen vier weken open. En dan zien de mensen die vinden dat de terrassen open moeten waar het toe leidt.
Ben blij dat ik en mijn man de mogelijkheid hebben op ons eigen terras te zitten want dan kunnen we het totale ontsporen van de zorg van een afstand bekijken, moeten er alleen voor zorgen dat we geen blindedarmontsteking of zo krijgen. Terrassen open is het begin van een kettingreactie en het zal een situatie veroorzaken waarvan mensen nog niet door hebben hoe desastreus die uit pakt.

Helemaal met bovenstaande eens.

meggiemeg

Berichten: 12254
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:52

Persoonlijk denk ik dat er anders gedacht moet gaan worden, nu wordt er vooral gedacht in wat niet kan en niet mag. We moeten gaan kijken naar wat er wel kan/mogelijk is en dan dus ook mag. Het is voor bedrijven niet houdbaar om zo nog langer door te moeten gaan. Volgende maand is het al weer een jaar dat we met Corona moeten leven, nog even en heel NL ligt op zijn gat dan zijn we veel verder. Het wordt tijd dat we terug gaan naar normaal.

secricible

Berichten: 25712
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:54

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Terrassen open ? Prima en dan volgen meteen de restaurants en cafés zonder terras want de terrassen mogen ook, de hotels , sportscholen, winkels. Want hun mogen dan wij ook. Dus hoeven we ons niet druk te maken want alles is binnen vier weken open. En dan zien de mensen die vinden dat de terrassen open moeten waar het toe leidt.
Ben blij dat ik en mijn man de mogelijkheid hebben op ons eigen terras te zitten want dan kunnen we het totale ontsporen van de zorg van een afstand bekijken, moeten er alleen voor zorgen dat we geen blindedarmontsteking of zo krijgen. Terrassen open is het begin van een kettingreactie en het zal een situatie veroorzaken waarvan mensen nog niet door hebben hoe desastreus die uit pakt.

Mag toch hopen dat ze zelf ook wel snappen dat er een groot verschil zit tussen binnen en buiten?
En dat ze snappen dat er 'n verschil is tussen droge en natte horeca qua publiek/gedrag?


Denk je echt elnienjo? "Zullie doen het ook en wij hebben het ook zwaar"
Ik denk dat als er niet direct heel hard wordt ingegrepen bigone de spijker op de kop slaat. Jammer dat ik niet op afstand kan toekijken helaas, maar zorg nodig ga hebben in die tijd.
Het wordt even heel wankel allemaal nu.

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:55

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Terrassen open ? Prima en dan volgen meteen de restaurants en cafés zonder terras want de terrassen mogen ook, de hotels , sportscholen, winkels. Want hun mogen dan wij ook. Dus hoeven we ons niet druk te maken want alles is binnen vier weken open. En dan zien de mensen die vinden dat de terrassen open moeten waar het toe leidt.
Ben blij dat ik en mijn man de mogelijkheid hebben op ons eigen terras te zitten want dan kunnen we het totale ontsporen van de zorg van een afstand bekijken, moeten er alleen voor zorgen dat we geen blindedarmontsteking of zo krijgen. Terrassen open is het begin van een kettingreactie en het zal een situatie veroorzaken waarvan mensen nog niet door hebben hoe desastreus die uit pakt.

Mag toch hopen dat ze zelf ook wel snappen dat er een groot verschil zit tussen binnen en buiten?
En dat ze snappen dat er 'n verschil is tussen droge en natte horeca qua publiek/gedrag?

Het afgelopen jaar is gebleken dat intelligentie achteraan in het rijtje komt wanneer je broodwinning of “vrijheid” in het geding komt. Dan is het ieder voor zich en viert egoïsme de boventoon.