2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:33

Ik begrijp het en de regels zijn soms krom maar ik steun dit niet. Ga er ook zeker niet heen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:38

Ik zie gewoon de bui al hangen. Mensen gaan met te veel erheen want .... vul de reden maar in, het wordt te druk. Geen afstand houden want te gezellig stoelen worden bij elkaar geschoven en te veel,alcohol mogelijk ook. Officieel nog steeds met 2 mensen bij elkaar van meerdere huishoudens. Dus tafels van 2? Ik zie het niet gebeuren.

Bediening te dichtbij. Een iets toch niezerig en hoezeee de hele zooi stort weer in elkaar met oplopende besmettingen. Jaa echt een goed idee -O-

Met de parken wordt al bewezen dat mensen geen maat kennen, dan zal het op een terras niks anders zijn. De cijfers lopen op, R getal al weer op 0,99. -O- :n

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:41

Ik denk dat covid19 wel weggaat door massale vaccinaties. En ik hoop het ook oprecht, want het gaat niet om het "griepje" dat men krijgt, maar om de restschade die covid19 ook bij veel mensen zonder ernstige ziekteverschijnselen (ziekenhuiswaardig) veroorzaakt aan het hart en de longen. Het type schade dat een verhoogd risico geeft om hartziekten en longproblemen.

Daarnaast is het geen influenza, maar een corona-virus. In tegenstelling tot een influenza-virus muteert een coronavirus lastig. Het is niet onmogelijk, zoals we al gezien hebben, maar met 112 miljoen geregistreerde besmettingen en waarschijnlijk nog flink meer (doordat sommige landen veel minder testen om wat voor reden dan ook, of omdat de overheid veel minder besmettingen doorgeeft om er internationaal beter uit te zien), is het aantal momenten dat covid19 kan muteren wel heel hoog geworden. Het aantal succesvolle ingrijpende mutaties is eigenlijk juist nog heel laag.

De combinatie van weinig mutaties, relatief veel restschade + relatief veel sterfte (genoeg om een verhoogde actiebereidheid te hebben) en een flink aantal (soorten) beschikbare vaccins met behoorlijk hoge vaccinatiebereidheid + een nu behoorlijk besmettingsgraad onder de populatie (dus natuurlijke immuunbescherming), beperkte incubatietijd en eenmaal ziek een beperkte besmettingstijd (vrijwel altijd maximaal 20 dagen, maar maak er 40 dagen van, dan nog is het beperkt) en een relatief lage besmettingsgraad door het grotendeels op korte afstand besmetten (weinig besmettingen via het aanraken van dezelfde deurknop, nihile kans door een opgestuurd pakket). Al deze dingen helpen mee om een grote kans van het compleet verslaan van covid19 te krijgen.

Sherivey
Berichten: 8671
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:41

Ik heb dus nergens gezegd dat ik wél op een terras ga zitten :+
Alleen dat ik wel snap dat ze de terrassen open gooien.

Wat betreft schijt hebben aan de regels... de regel is ook dat je je met klachten laat testen en thuisblijft.
Ik heb hooikoorts, ik nies dagelijks, moet ik me dan dagelijks of wekelijks gaan laten testen voor het geval de 100e keer niesen wel corona is?
Dus als je het zo bekijkt, ja, dan houd ik me niet strict aan alle regels

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 19:43

Ik vraag me ook af of ze echt open zullen gaan inderdaad is het vaker gezegd maar vervolgens gingen ze niet open

Sherivey
Berichten: 8671
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:45

moonsparkle schreef:
Ik vraag me ook af of ze echt open zullen gaan inderdaad is het vaker gezegd maar vervolgens gingen ze niet open

Mjah oke, het is sowieso altijd afwachten. Er wordt zoveel gezegd.

Inmiddels wacht ik met smart tot de Efteling weer open kan :))

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:47

karuna schreef:
Ik zie gewoon de bui al hangen. Mensen gaan met te veel erheen want .... vul de reden maar in, het wordt te druk. Geen afstand houden want te gezellig stoelen worden bij elkaar geschoven en te veel,alcohol mogelijk ook. Officieel nog steeds met 2 mensen bij elkaar van meerdere huishoudens. Dus tafels van 2? Ik zie het niet gebeuren.

Bediening te dichtbij. Een iets toch niezerig en hoezeee de hele zooi stort weer in elkaar met oplopende besmettingen. Jaa echt een goed idee -O-

Met de parken wordt al bewezen dat mensen geen maat kennen, dan zal het op een terras niks anders zijn. De cijfers lopen op, R getal al weer op 0,99. -O- :n


Precies. En waarom aan de 2-persoon regeling houden (of dat controleren) als je toch al illegaal bezig bent? Ik heb er een hard hoofd in.

Het is vast beter hanteerbaar dan een park (als bedrijf kun je er immers op aangesproken worden) maar toch.

Met 1/100 overlijdens en (een voorlopige schatting van) ook 1/100 langdurige klachten vind ik niet dat we alles maar los moeten gooien, zeker niet gezien de consequenties op de ziekenhuiszorg.

Sansevieria
Berichten: 4210
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:52

Sommige bedrijven zal het water tot aan de lippen staan, dat geloof ik direct.
Opengaan en dan wellicht een boete vangen (die ze waarschijnlijk niet eens kunnen betalen)...hmmm, of dat nou zo slim is?

En nee, zo graag ik dat ook zou willen, ik ga niet op een terras zitten :')

Ik probeer al heel lang zoveel mogelijk de leuke gelegenheden in ons dorp met take away te steunen.
Dat doen ze heel goed, die verkopen echt aardig wat, heel creatief, geen te dure ingredienten, en het loopt daar echt storm, high tea to go, valentijns bestellingen, elke dag een ander menu in de aanbieding, voor wandelaars koffie en chocomel to go.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 25-02-21 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:53

Waar kan ik reserveren?

Ik vind het dicht laten van alles onverantwoord. De werkeloosheid en faillisementen zijn anders echt torenhoog. Hoe help je een land naar de kloten

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:55

Hutcherson schreef:
Waar kan ik reserveren?

Ik vind het dicht laten van alles onverantwoord. De werkeloosheid en faillisementen zijn anders echt torenhoog. Hoe help je een land naar de kloten


Door de gezondheidszorg te laten crashen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:55

Hier in Zwolle gaan ze het sowieso niet doen. :+
Maar als het zo is dan ga ik het zeker doen. Al is het maar op mijn eigen werk om ze te steunen.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:56

Terrassen kun je tenminste handhaven en goed bco onderzoek doen.
En ik geef de horeca wel gelijk. Ze zijn zovaak met plannen en projecten gekomen maar worden gewoon opzij geschoven.
Maar ik ga niet naar het terras. Puur omdat iedereen het doet

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:57

secricible schreef:
Hutcherson schreef:
Waar kan ik reserveren?

Ik vind het dicht laten van alles onverantwoord. De werkeloosheid en faillisementen zijn anders echt torenhoog. Hoe help je een land naar de kloten


Door de gezondheidszorg te laten crashen

Maar het draait niet alleen om de gezondheidszorg he.... het draait ook om economisch en mentale zorg.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:58

Nee ik zou niet gaan. Kan ik simpelweg niet maken als zorgmedewerkster.

Wel vindt ik dat ze echt wel proeven moeten gaan organiseren voor mensen die al gevaccineerd zijn wat voor effect dat heeft als je bijvoorbeeld met meerdere in een restaurant zit. Dat kan nu wel onderzocht worden zodat als straks we voldoende gevaccineerd is niet er dan nog allemaal onderzoek moet worden gedaan of het wel veilig is na een vaccinatie. Als we nu nog gaan wachten dit te onderzoeken nadat iedereen is gevaccineerd gaat het nog maanden duren.....

En dit zeg ik niet omdat ik al gevaccineerd ben , maar dan kan er in ieder geval wat lucht worden geboden aan de ondernemers. Ik zie het als 2 vliegen in 1 klap.

We onderzoeken dan of het veilig is zodat we straks weer gewoon normaal open kunnen , en daarnaast zorgen we ook weer voor wat inkomen voor ondernemers en geld voor kosten.

En dat is echt niet om mensen zonder vaccinatie naar achteren te schuiven en te zeggen nee jij mag niet. Maar meer zodat daar ook al onderzoek naar gedaan kan worden. Ben bang dat we anders daar ook nog eens op moeten wachten.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:00

purny schreef:
secricible schreef:

Door de gezondheidszorg te laten crashen

Maar het draait niet alleen om de gezondheidszorg he.... het draait ook om economisch en mentale zorg.

Ja, dat blijven mensen roepen.
Maar ik snap werkelijk niet hoe je kan denken dat een land economisch en mentaal zal herstellen als de gezondheidszorg gecrasht is.
Of denk je dat situaties zoals in Noord-Italie echt zorgen voor een betere economie? Dat mensen lekker op terrasjes zitten te genieten van een biertje en gezellig gaan winkelen terwijl de zieken niet meer naar het zkh kunnen?

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:01

@Zebrastreep: Proeven organiseren gaat nog een beetje moeilijk omdat de meeste in een zorgcentrum woont of 90+ is. Ik zie deze doelgroep nou niet bepaald op een terrasje zitten :D
Laatst bijgewerkt door purny op 25-02-21 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:01

Hutcherson schreef:
Waar kan ik reserveren?

Ik vind het dicht laten van alles onverantwoord. De werkeloosheid en faillisementen zijn anders echt torenhoog. Hoe help je een land naar de kloten


Door het aantal chronisch arbeidsongeschikten flink op te laten lopen en te zorgen voor een grote groep mensen met hart- en longschade. Er wordt keihard gewerkt om mensen minder te laten roken omdat roken voor 80% van de longkankergevallen zorgt en ook voor flink wat andere longpatienten, daar hebben we geen extra longpatienten bij nodig. Hartpatienten is op het moment 10% van de bevolking, en veroorzaakt ongeveer een kwart van de sterfte in Nederland.

Al dit soort patienten laten oplopen veroorzaakt op de langere termijn gruwelijk veel meer schade aan een land dan een recessie en een stapel faillissementen.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:02

secricible schreef:
Hutcherson schreef:
Waar kan ik reserveren?

Ik vind het dicht laten van alles onverantwoord. De werkeloosheid en faillisementen zijn anders echt torenhoog. Hoe help je een land naar de kloten


Door de gezondheidszorg te laten crashen


En wie gaat geld inleggen om die gezondheidskosten te betalen dan? Ondernemers betalen over hun omzet ieder jaar een percentage. Dat tikt leuker aan dan die premies voor particulieren.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:04

@secricible: ik snap ook echt niet waarom men nu nog steeds zoveel over de zorg loopt. Ja de zorg loopt op zijn achterbenen maar je moet op een gegeven moment ook naar andere aspecten gaan kijken. Mensen die hun huis nota bene moeten verkopen omdat ze het financieel niet meer redden.
Hoeveel geld denk je dat dat kost? Hoeveel psychisch leed er nu speelt?
Het word tijd dat men ook naar de economie gaat kijken.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:05

Mizora schreef:
Hutcherson schreef:
Waar kan ik reserveren?

Ik vind het dicht laten van alles onverantwoord. De werkeloosheid en faillisementen zijn anders echt torenhoog. Hoe help je een land naar de kloten


Door het aantal chronisch arbeidsongeschikten flink op te laten lopen en te zorgen voor een grote groep mensen met hart- en longschade. Er wordt keihard gewerkt om mensen minder te laten roken omdat roken voor 80% van de longkankergevallen zorgt en ook voor flink wat andere longpatienten, daar hebben we geen extra longpatienten bij nodig. Hartpatienten is op het moment 10% van de bevolking, en veroorzaakt ongeveer een kwart van de sterfte in Nederland.

Al dit soort patienten laten oplopen veroorzaakt op de langere termijn gruwelijk veel meer schade aan een land dan een recessie en een stapel faillissementen.


De meeste zeer kwetsbaren zijn inmiddels geent toch?
Bovendien heb ik eigenlijk vanaf het begin niet begrepen waarom de andere disciplines in het ziekenhuis ineens ook hun afspraken afzeiden. Wss om contactmomenten te voorkomen.

Nee ik ben echt van mening dat terrassen openen echt weer veilig kan. Al heel lang.
Daar houden we tenminste zowiezo 1,5meter ipv hutjemutje op de hei of super.

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:06

Al die mensen hutje mutje op het strand of het Vondelpark schiet ook niet op. Dan alles maar weer open en publiek spreiden

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:10

purny schreef:
@secricible: ik snap ook echt niet waarom men nu nog steeds zoveel over de zorg loopt. Ja de zorg loopt op zijn achterbenen maar je moet op een gegeven moment ook naar andere aspecten gaan kijken. Mensen die hun huis nota bene moeten verkopen omdat ze het financieel niet meer redden.
Hoeveel geld denk je dat dat kost? Hoeveel psychisch leed er nu speelt?
Het word tijd dat men ook naar de economie gaat kijken.


Dat zeg ik toch net, waarom men de zorg nog steeds prio geeft en m.i. Prio ook moet blijven geven:
secricible schreef:
Ja, dat blijven mensen roepen.
Maar ik snap werkelijk niet hoe je kan denken dat een land economisch en mentaal zal herstellen als de gezondheidszorg gecrasht is.
Of denk je dat situaties zoals in Noord-Italie echt zorgen voor een betere economie? Dat mensen lekker op terrasjes zitten te genieten van een biertje en gezellig gaan winkelen terwijl de zieken niet meer naar het zkh kunnen?


En hutcherson, nee, nig lang niet. We hebben 4-6miljoen kwetsbaren. En net 1 miljoen gevaccineerd.
En de zorg betalen? Je denkt dat de zorg laten crashen goedkoper is dan?
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-02-21 20:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:10

In Zwitserland is dit een maandje geleden ook gebeurd dat men gewoon tegen de regels in de restaurants opengooide. De overheid heeft toen niet alleen zeer hoge boetes uitgedeeld maar ook een aantal hun vergunning afgenomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:12

Sizzle schreef:
In Zwitserland is dit een maandje geleden ook gebeurd dat men gewoon tegen de regels in de restaurants opengooide. De overheid heeft toen niet alleen zeer hoge boetes uitgedeeld maar ook een aantal hun vergunning afgenomen.

Mja, wanhopigen nog een stukje verder naar de rand duwen. Of erover.

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:13

Je kunt het ook gedogen en foei zeggen, maar dan kun je net zo goed direct toestemming geven.