Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 23:09

Vandaag toch wat boodschapjes gedaan en gelukkig nu aardig wat dingen gevonden die ze goed kan eten.. ze eet nu veel beschuit (volkoren) met licht gezouten runderrookvlees, yoghurt met bosvruchten en muesli gehaald. Net samen een bosvruchtenwaterijsje opgesabbeld. Wat mineola's en appels voor haar gehaald want daar had ze dan wel zin in. En pepermuntjes want dat schijnt te helpen met de smaak. Kwam na mijn werk bij haar en ze had al een halve rol op :=

Verder eet ze graag vlaflip (al eerder genoemd in het topic, at ze bij de trog in het ziekenhuis) en heb ik wat ranjasiroop gehaald omdat ze het continu plat water drinken beu is.

Vanavond heeft ze rijst gegeten met wat babi pangang.

Dus er gaat weer wat in gelukkig.

Vandaag ook haar haren eraf gehaald, ze begon ze kwijt te raken. Gelukkig hecht ze er zelf niet zo veel waarde aan, dat maakt het voor mij vele malen minder erg om haar "kaal" te zien (ze heeft een beetje een slechte millimeter coupe, want de tondeuse was kaduuk :+).

Al met al een goede dag gehad dus en ik merk dat ze opfleurt als ik er ben.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:54

Pablo mijn zus had voor mijn moeder bij Ali mutsjes gekocht, beetje tulband idee en die zaten heel lekker!
Misschien een idee want mijn moeder kon die doeken niet knopen.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 08:58

chanicha schreef:
Pablo mijn zus had voor mijn moeder bij Ali mutsjes gekocht, beetje tulband idee en die zaten heel lekker!
Misschien een idee want mijn moeder kon die doeken niet knopen.


We hadden al mutsjes in huis! Gekocht via marktplaats en alle opbrengsten gingen naar een oncologisch goed doel. Kwam heel leuk verpakt binnen met een gelukspoppetje erbij <3

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:00

Dat is fijn Pablo!
Sterkte met je moeder :knuffel:

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 09:05

chanicha schreef:
Dat is fijn Pablo!
Sterkte met je moeder :knuffel:


Dankjewel :(:)

Ik zei vannacht om 00.00 "fijne moederdag" tegen haar, en toen kreeg ik terug "die heb ik vandaag al gehad" <3

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:10

Wat lief! Ik wens jou vandaag een hele fijne Moederdag met haar. Wat fijn dat ze al wat beter eet.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:26

Fijne moederdag gewenst!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:53

Heb je nutridrink nodig? Ik heb er helaas heel erg veel staan. PB je adres even als je wat kan gebruiken.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:10

Batje wat een lief aanbod.

Ts fijn dat je moeder weer iets kan eten.
Kaal zijn is niet leuk. Gelukkig hebben jullie leuke mutsjes in huis.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:18

Heel veel sterkte ermee.

Mijn moeder heeft ook kanker eerste keer toen ik 18 jaar was en examenjaar (borstkanker), daarna zo'n 14 jaar later klein plekje huidkanker en nu is er laatst weer wat gezien op de mamo wat mogelijk weer foute boel zou kunnen zijn.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:56

:(:)
Hier een kind van iemand met kanker en zelf helaas als mama zelf ook in het traject.
het is en blijft een kl ziekte. Heb je wel mensen om je angsten en of zorgen mee te delen buitenom je familie?. Hopelijk treden er niet teveel onverwachte situaties in beeld en ik zou zeggen maak tijd voor elkaar en voor ook juist andere dingen voor jezelf, het op adem kunnen komen is zo belangrijk om weer door te kunnen gaan!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:05

chanicha schreef:
Pablo mijn zus had voor mijn moeder bij Ali mutsjes gekocht, beetje tulband idee en die zaten heel lekker!
Misschien een idee want mijn moeder kon die doeken niet knopen.


Nou bij mij dus niet al die harde naden gaven heel veel blaren en beschadigingen aan mijn huid, dus het kan per product verschillen. beanys zaten het beste en sjaaltjes. van zachte katoen, bamboe of zijde!.
ook wat per verassing goed zat was een wielrenners bandana van technische stof die voerde het zweet af en weerde de uv straling van de zon ( echt als je daar een keer verbrand bent dat wil je nooit meer, goed smeren met factor50 van de zomer!). veel liefs en sterkte in deze spannende tijd!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:13

Toen mijn schoonmoeder kanker had heeft mijn Marokkaanse buurvrouw mutsjes gekocht in Amsterdam.
Zijn eigenlijk om gedragen te worden onder een hoofddoek.
Maar schoonmoeder vond ze geweldig zitten.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:04

Ik stuit net op dit topic. Ten eerste wil ik zeggen wat erg voor je Pablo. Wat moet dit een nare situatie zijn waar je het gevoel hebt dat je nergens grip op hebt en alles zo onzeker is.

Ik heb alleen jouw berichten gelezen dus misschien herhaal ik nu wel anderen. Maar ik wilde op een paar dingen wat zeggen. Je zei dat jij met je moeder (of je moeder in het algemeen eigenlijk) niet echt praat over haar gevoelens hierover omdat ze dan een paniekaanval krijgt. Dit wil toch wel aangeven dat je moeder zoveel gevoelens en emoties heeft, die te groot voor haar zijn, dat ze het gevoel heeft dat ze erin verdrinkt. Dat ze er geen grip op heeft en overweldigd wordt. Dit negeren, om heen praten, kop in het zand steken lijkt mij niet goed voor haar want daarmee verdwijnt het niet. En ga je dit mentaal merken. Maar mentaal fit zijn is ook belangrijk om fysiek zo goed mogelijk te voelen.

Ik heb totaal geen idee hoe een paniekaanval werkt of hoe je om moet gaan met iemand die er één heeft. Maar misschien is het juist goed als je moeder alles er eens uit kan gooien. Echt al haar angsten en zorgen. Wellicht kan dat bij jou of bij haar zus. Maar misschien doet ze dat nu niet omdat ze bang is jullie te kwetsen als ze iets zegt als: ik ben bang om dood te gaan. Of omdat ze jullie er niet mee wil lastig vallen. Misschien kan ze dit beter bespreken met een vriendin, buurvrouw, lotgenoot of therapeut/maatschappelijk werkster/huisarts zoiets. Misschien is het wel genoeg om echt alles er even uit te gooien, verdrietig over te zijn. En misschien helpt het wel als iemand juist daarna praktisch gaat denken en met oplossingen komt. Kortom ik heb geen idee. Maar het lijkt mij wel belangrijk dat je moeder hier met iemand goed over kan praten.

Daarnaast las ik nog een keer dat je moeder niet duidelijk aangaf of ze wilde dat je kwam of niet. Goed dat je toch bent geweest hoor! Sommige zieke mensen weten ook niet goed waar ze behoefte aan hebben en wat helpt. En/of willen niet om hulp/dienst vragen om niet zwak over te komen. En/of willen een ander niet lastig ermee vallen. Maar dat betekent niet dat ze het niet fijn vinden als je wel komt. En wat was anders het ergste geweest? Was je een half uur heen gereden, had je moeder gezegd ik heb liever dat je gaat want ik voel mij te beroerd of iets dergelijks. En dan had je een half uur terug moeten rijden. Had je een uur de tijd gekost. Lijkt mij in een situatie waarin je niet goed weet hoe lang ze nog heeft, niet het ergste. En je hebt wel je best gedaan, moeite getoond etc en dat zal ze altijd waarderen. Ik denk dat ze jouw gezelschap erg kan waarderen, als ik het zo lees. Maar je moet ook aan jezelf blijven denken natuurlijk.

Ten slotte las ik nog iets over dat je moeder in de bijstand zat. Er bestaat ook zoiets als bijzondere bijstand, dat kan je aanvragen bij de gemeente (dacht ik). Dat is speciaal voor mensen die in de bijstand zitten (of een laag inkomen hebben?) en die buiten hun schuld om onverwacht meer kosten hebben. Dus zoals je moeder die plots ziek wordt en daar wellicht kosten voor moet maken. Ik weet niet wat ze precies allemaal vergoeden en wat niet, volgens mij bekijken ze dat per individueel. Maar wellicht kunnen zij je helpen met de extra kosten die je moeder nu moet maken die niet vergoed worden, zoals die medicijnen, voeding, hulpmiddelen en evt. extra zorg. Mocht straks de chemo weer beginnen dan zullen die steeds zwaarder en zwaarder worden. Ik weet niet of de thuiszorg dan genoeg is.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 05:24

Ik wilde nog op jullie allemaal reageren, maar druk gehad.. helaas nu een mindere update, want mijn moeder is weer opgenomen in het ziekenhuis.

Hemoglobine 3,5, moet bij vrouwen tussen de 7,5 en 10 liggen. Met andere woorden: hevige bloedarmoede. Ze is rond zessen opgehaald met de ambu en lag gisteravond op de eerste hulp. Nu niks meer gehoord.. slaap al de hele nacht slecht (kun je zien aan het tijdstip.. kan geen slaap meer vatten).. weet alleen dat ze sowieso vannacht moest blijven maar heb dus weer geen flauw idee hoe het met haar gaat -O-

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:25

Jeetje dat is schrikken Pablo!
Ik heb dat wel vaker gehoord dat zoiets kan gebeuren hoor :(:)

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:46

Heftig Pablo :(:)

Ook zo ruk dat je niet weet hoe het gaat. Hoop dat je snel iets hoort en naar haar toe mag

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:53

xPabloBokt schreef:
Ik wilde nog op jullie allemaal reageren, maar druk gehad.. helaas nu een mindere update, want mijn moeder is weer opgenomen in het ziekenhuis.

Hemoglobine 3,5, moet bij vrouwen tussen de 7,5 en 10 liggen. Met andere woorden: hevige bloedarmoede. Ze is rond zessen opgehaald met de ambu en lag gisteravond op de eerste hulp. Nu niks meer gehoord.. slaap al de hele nacht slecht (kun je zien aan het tijdstip.. kan geen slaap meer vatten).. weet alleen dat ze sowieso vannacht moest blijven maar heb dus weer geen flauw idee hoe het met haar gaat -O-


Dikke knuffel :knuffel:

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:59

Sterkte.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:37

Ik zit hier met natte ogen,dit is heftig voor jullie. Ik weet er alles van, ik wens je veel sterkte.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:40

Is het een idee dat we allemaal een kaart sturen naar haar huis?

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:15

marleen_usar schreef:
Is het een idee dat we allemaal een kaart sturen naar haar huis?


Dat is een heel lief idee :(:) maar ik ben een beetje huiverig.. mama weet niet dat ik dit online heb staan en ik weet niet of ze daar blij van wordt.. heb met het openen van dit topic destijds een "egoïstische" beslissing gemaakt omdat ik het echt ergens kwijt moet en emotioneel geen tijd heb om op een psycholoog/therapeut/praktijkondersteuner te wachten hiervoor. Mam is zelf online onzichtbaar en doet dit ook heel bewust. Ik weet dus niet hoe ik een kaartje van een hoop onbekende mensen aan haar moet uitleggen -O-

Dit is misschien een vreemde reactie, maar mijn moeder heeft trauma's en is extreem wantrouwig naar mensen die ze niet kent. Dus denk niet dat ik jullie gebaar niet waardeer, in tegendeel! Ik weet alleen niet of ik er mijn moeder een plezier mee doe.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:22

Dan geven we jou alleen een dikke virtuele knuffel :(:) !!!
Ik heb zo een vermoeden dat ze wel langer zal moeten blijven, probeer toch ondanks je zorgen jezelf niet uit het oog te verliezen en je slaap en rust te pakken!

Hou je haaks meid ! ;)

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:31

Heb haar net gevideobeld, ze heeft gister bloedtransfusie gehad en pilletjes tegen de jeuk die ze daar altijd van krijgt (waarschijnlijk bloedsuikers, ze heeft hypoglykemie).

Ze heeft dus waarschijnlijk een VRE bacterie opgelopen op de verpleegafdeling waar ze de vorige keer lag -O-

Als we nou eens gewoon konden behandelen.. maar nee, broertje Corona, nieren die uitvallen, VRE bacterie..

Veeg mij maar op langzaam hoor. Wat is de volgende tegenslag..

Als het nog veel vaker zo voorkomt heeft ze dadelijk wel uitzaaiingen en dan zijn we daar mooi klaar mee -O-

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:10

Wat een drama zo zeg -O-
Zou idd fijn zijn als ze kunnen gaan behandelen.

Heel veel sterkte voor jullie. Snap de huiverigheid wel mbt kaarten sturen.