Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 26 [ 639 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn moeder heeft kanker

 
Profiel   

Jeetje meis |( wat verdrietig, maar wat fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt.

Exact 2 jaar terug zat ik in dezelfde situatie. Over 2 weken is mijn moeder alweer 2 jaar geleden overleden. Ook aan kanker. Wat een poedersuiker ziekte is het ook. :(

Ik heb je hele topic in stilte meegelezen, maar ik wil nu toch even reageren.

Fijn dat je nog een beetje afleiding hebt aan school. Sterkte. :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 15:50 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Wat ontzettend waardevol dat je zoveel steun krijgt! Die verloofde van jou is toch weer een kanjer <3

Ik steek een mooi kaarsje aan voor jullie straks.


Af en toe kan ik hem achter het behang plakken maar het is in de kern een lieverd <3

Lief van je, dankjewel :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 17:40 



 
Profiel   

Morgen familiegesprek. Even duidelijk maken aan de artsen dat ze niet meer wil behandelen. Ze heeft het al vaker aangegeven de afgelopen dagen maar de artsen werken niet mee. Gelukkig een tante die goed scherp kan discussieren dus hopelijk is het na morgen opgelost..

Vanavond krijgt ze intraveneus voeding toegediend, met een vitaminepil en een slaappilletje. Hopelijk pept ze daar wat van op..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 21:37 



 
Profiel   

Hé kak, dat is een opluchting en volkomen poedersuiker tegelijkertijd. Ik denk aan jullie, heel veel succes en sterkte morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 21:52 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Hé kak, dat is een opluchting en volkomen poedersuiker tegelijkertijd. Ik denk aan jullie, heel veel succes en sterkte morgen.


Ja, dat omschrijft het wel.

Ik wil vooral dat ze geen pijn meer heeft en gewoon nog wat simpele dingen kan doen in haar laatste weken/maanden. Dan ben ik al tevreden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:32 



 
Profiel   

Dat gun ik haar ook zó! *duimt als een motherfucker*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:39 



 
Profiel   

Stille meelezer hier maar ik wou je even heel veel sterkte wensen!

Je verhaal doet mij zo denken aan mijn oma. Precies hetzelfde na de chemo/imuuntherapie helaas wat met de darmen opgelopen. Ook aan de diarree en overgeven en niks meer binnen te houden. Voor een beetje goede hoop na een opname heeft ze daarna nog een aantal goede weken in haar vertrouwde huisje gehad. Wij hadden al afscheid genomen maar wonder boven wonder had ze nog een opleving. Daarna helaas wel heel veel verslechtering. Laatste week was eigenlijk achteraf gezien een drama niks bleef meer binnen hierdoor ging wel de knop om bij haar en stond ze nu 100% achter de keuze dat ze niet verder wou. Het voelt ergens als een opluchting dat ze nu al even weg is de situatie was niet meer te overzien en er was geen oplossing meer.

Het is een zware strijd ook als naaste. Het is gewoon vreselijk om iemand die eerst gezond was en sterk zo zwak te zien worden. Het is gewoon om maar zo even te zeggen een rot ziekte en dat druk ik nog zacht uit.

Ik kan mij ook erg in jou vinden ik heb ook altijd doorgewerkt op stage omdat dat echt afleiding was en ik dat heerlijk vond. En inderdaad ik wou ook geen uitstel ook omdat mijn oma ook wou dat ik mijn diploma ging halen.

Nogmaals veel sterkte en kracht toegewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 00:54 



 
Profiel   

Dinsdag familiegesprek gehad. Het werd wel eens tijd voor een positievere update, dus bij deze (MB, je kaarsje heeft geholpen).

We hebben met de artsen besproken waar we als familie met mijn moeder tegenaan liepen. Toevallig waren ze diezelfde dag al met een aantal andere behandelingen gestart omdat mijn moeder gelukkig al vrij vocaal had aangegeven niet meer te willen behandelen en niet op deze manier te willen leven. Voorafgaand aan het gesprek is al gestart met metadon en prednison (ja, rommel, maar dat wordt uiteindelijk weer afgebouwd). Ook krijgt ze nu elke avond een slaappil en intraveneus voedingsstoffen toegediend, aangevuld met een vitaminesupplement. Ik vond haar dinsdag al zichtbaar beter, dus ik hoop dat we die stijgende lijn vast kunnen houden. Ze voelde al minder doof in haar handen zei ze en de pijn was goed te handelen. Ze heeft ook nog morfinepleister.

De route is nu kort gezegd oplappen in het ziekenhuis en daarna naar een revalidatiecentrum, waar ze ondersteuning kan krijgen van o.a. fysiotherapeut en diëtisten (ze proeft nog steeds slecht/niets na de chemo). Hopelijk wordt ze dan weer zo goed dat ze weer met thuiszorg thuis kan gaan wonen. De arts heeft voorzichtig gezegd dat ze niet verwachten dat ze komt te overlijden binnen nu en drie maanden. De hospice optie is dus voorlopig van de baan.

Na hoe ze er zondag bij zat had ik dit niet meer verwacht, dus ik ben voorzichtig positief. Ik ga echter nergens vanuit, dat lijkt me het beste en het minst teleurstellend mocht het toch weer bergafwaarts gaan.

Ik wil iedereen die meeleest en reageert heel erg bedanken voor jullie medeleven, het doet me goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 08:00 



 
Profiel   

Ja wauw!!! Dit is echt top! Wat goed dat er verbetering is, ik blijf gewoon lekker kaarsjes branden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 08:11 



 
Profiel   

Wat fijn dat er nu positief nieuws is!
Ik blijf voor jullie duimen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:57 



 
Profiel   

Fijn om te horen dat er weer lichtpuntjes zijn! Laten we duimen/kaarsjes branden/bidden, wat al niet, dat de stijgende lijn nog een stuk(je) verder doorstijgt en dat ze nog een comfortabele tijd tegemoet gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:50 



 
Profiel   

Wat fijn Pablo +:)+
Je staat soms versteld wat ze allemaal nog kunnen, hebben wij ook hoor.
Hoop dat jullie nog een mooie tijd is gegeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:10 



 
Profiel   

Alweer twee maanden verder na je laatste post. Hoe gaat het nu TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 22:51 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Sorry dat ik zo lang niet meer gereageerd heb. Nadat mijn moeder na haar laatste ziekenhuisopname zo boos tegen mij had gedaan (weet niet meer hoe uitgebreid ik dat hier verteld heb) merkte ik dat ik de situatie wegdrukte. Het was frustrerend, confronterend. Ik voelde me niet gewaardeerd en gezien. Mijn tante ervaarde dit hetzelfde. Hiervoor heb ik onlangs ook een gesprek met de medisch psycholoog van mijn moeder gehad. Dit was erg prettig.

Ondertussen is er veel gebeurd. 28 oktober is mijn moeder overgebracht naar revalidatie, midden in een periode dat mijn relatie met haar, alsmede de relatie van mijn tante met haar, op losse schroeven stond. Ze stelde zich heel afhankelijk op en dook enorm in de slachtofferrol. Hierbij heeft ze ons vanalles verweten, voornamelijk in de hoek van nalatigheid en dat we niets om haar gaven. Dat doet enorm pijn na drie weken elke dag aan haar ziekenhuisbed te hebben gezeten. Ook in de revalidatie zette het afhankelijk opstellen zich voort, omdat ze niet direct op haar plek zat en dit liet ze heel duidelijk merken.

In een gesprek toen ik haar kwam bezoeken heeft ze mij gevraagd of ik het wel leuk vond om haar te bezoeken. Ik denk dat in dat gesprek een kwartje is gevallen, want daarna ging het ineens vanuit haar stukken beter. Ze vroeg naar hoe het met me ging en ik had het gevoel weer gesprekken met haar te kunnen voeren. Wel merk ik dat ik daarin terughoudend ben geworden en haar niet te dicht bij laat komen, uit angst voor omslag.

Tussen de periode van 28 oktober en nu heeft ze alweer twee keer in het ziekenhuis gelegen, beide keren gerelateerd aan haar nefrostomiekatheters. Deze zijn beide keren vervangen. Sinds afgelopen vrijdag is ze weer terug op revalidatie, maar het gaat niet goed. Ze zit er nu ruim 4 weken, maar van revalideren is geen sprake. We springen eigenlijk van infectie naar infectie, van ontsteking naar ontsteking. Lag ze de laatste keer in het ziekenhuis vanwege een nierbekkenontsteking, heeft ze nu ook een longontsteking erbij.

Bovenop alles is ze ook positief getest op Corona..

Tot nu toe niet veel symptomen, ze slaapt alleen erg veel. Ze kreeg al antibiotica voor de longontsteking. Het is te hopen dat de symptomen mild blijven, maar wie zal het zeggen..

-O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:54 



 
Profiel   

Jeetje Pablo, wat is er veel gebeurd en wat is er nog veel gaande. Ik kan je alleen maar kracht toewensen en hopen dat je moeder toch betere periodes zal krijgen. Ook nog Corona, alsof het al niet genoeg was. Pas goed op jezelf hoor, en laat je niet van de wijs brengen door rottige opmerkingen mochten die toch weer komen. Hoe moeilijk ook, zelf weet je gelukkig beter. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:06 



 
Profiel   

Ziekenhuis heeft vandaag officieel uitgesproken niets meer voor haar te kunnen doen. Ergens vanavond heeft mijn moeder zelf dit nieuws gekregen, mijn tante is bij haar. Ik wacht er nog op om te horen hoe ze gereageerd heeft.

Ik mag de komende tijd alleen maar bij haar in een marsmannetjespak vanwege Corona. Alsof de situatie nog niet genoeg lagen complexiteit had.

We weten niet hoe lang ze nog heeft. Blijkbaar weigert het ziekenhuis bloedtransfusie omdat ze Corona heeft.

Wat een gedoe.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:39 



 
Profiel   

Mag ik even vloeken?

appelflap.

Ik heb een kaarsje voor jullie aangezet, ik stuur je geluk, moed en hoop.

:knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:32 



 
Profiel   

Is je moeder wel bloed geprikt om te kijken of ze antistoffen aanmaakt tegen corona ?

Wat een rot situatie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:43 



 
Profiel   

Jeetje Pablo wat raar -O-
Stuur je een knuffel :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:46 



 
Profiel   

Ook van mij een knuffel voor jullie. Sterkte meis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:00 



 
Profiel   

Vreselijk nieuws voor jullie. Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar wil jullie wel heel veel sterkte toewensen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:02 



 
Profiel   

Wat verdrietig. Veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:10 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Pablo :knuffel: . Wat een vreselijk nieuws. En dan ook nog die beperkingen door de Corona..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:14 



 
Profiel   

Lavitabella schreef
Is je moeder wel bloed geprikt om te kijken of ze antistoffen aanmaakt tegen corona ?

Wat een rot situatie...


Geen idee, ze weten dus wel dat ze heel veel witte bloedcellen heeft vanwege de infectie..

Ze is wel geprikt maar toen kreeg ze chemo dus hoe veel daar nog van over is geen idee..

Bedankt allemaal voor de steun :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:50 



 
Profiel   

Pfff wat een ellende.
Heel veel sterkte :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 26 [ 639 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen