Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:47

Hier nog een Pablo, hou je taai :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 15:42

Ik had jullie nog een update beloofd, dus bij deze :)

Situatie van mijn moeder gaat langzaam achteruit. Momenteel zit ze weer op de SEH. Ze eet eigenlijk niet meer, drinkt alleen nog melk en water omdat niks haar smaakt. Ze heeft diarree en moet regelmatig overgeven. Lopen gaat steeds moeilijker.

Ik hoop dat ze in het ziekenhuis moet blijven, misschien krijgen ze er dan wat eten in. Ziekenhuis is in veel opzichten niet ideaal, maar ze eet daar wel beter.

Ondertussen zijn we ook al praktische dingen aan het regelen voor richting haar overlijden, ondanks dat we niet weten wanneer dat zal zijn. Zoals bankzaken en het huis leeghalen. Mijn broer heeft zijn slaapkamer al leeggemaakt en als er niets al te geks gebeurt gaan we zondag samen op zolder spullen sorteren.

Ik ben vorige week op mijn nieuwe stage begonnen, maar ze zijn nog niet op de hoogte van de situatie. Ik heb nog niet het juiste moment gevonden om het aan te kaarten en ik durf het ook niet zo goed. Daar hik ik dus nog tegenaan..

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:16

Jeetje Pablo wat een poedersuiker zeg :(:)
Verstandig dat je dat met je broer samen doet!

Wel zeggen op je werk hoor, je weet nooit wat de toekomst brengt!
Straks moet je onverwacht weg en dan weten ze nergens van.
Wil je heel veel sterkte wensen!

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 17:06

Net door gekregen dat ze opgenomen wordt. Ligt aan het infuus voor vocht. Huisarts wordt morgen gebeld want ze wil niet meer alleen thuis wonen.

Hoe moet ik in godsnaam nu nog stage lopen

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:29

Lieve Pablo, heb je niemand die je kan steunen in moreel opzicht, maar vooral ook in praktische zaken kan bijstaan?
Zou eerst eens beginnen met je stage adres in te lichten. Dit is toch niet iets dat je kan verzwijgen en dat hoeft natuurlijk ook niet. Er wordt vast een oplossing gevonden, vaak is er meer mogelijk dan je denkt.
En ik weet niet wat de levensverwachting van je moeder is, maar is er weleens gedacht over een hospice? Geeft zoveel rust en haar naasten hoeven zich dan niet meer te bekommeren om was, eten, medicijnen etc. Je hoeft er alleen maar te zijn. Sterkte meid

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:30

Heb je een collega waarmee het op stage klikt? Dat je eerst hem/haar in vertrouwen neemt. Desnoods via een briefje of berichtje? :(:)

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:32

xPabloBokt schreef:
Net door gekregen dat ze opgenomen wordt. Ligt aan het infuus voor vocht. Huisarts wordt morgen gebeld want ze wil niet meer alleen thuis wonen.

Hoe moet ik in godsnaam nu nog stage lopen


Heel veel sterkte
Ik hoop dat je af en toe ook de ruimte hebt voor even op te laden.
De huisarts kent de wegen vaak wel.

En Misschien kunnen ze jouw ook helpen met ondersteuning via de huisarts?

Klinkt als een moeilijke relatie
En als een persoon die heel loyaal naar je moeder is.
Maar je mag best af en toe even voor jezelf kiezen om even op te laden.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:39

xPabloBokt schreef:
Net door gekregen dat ze opgenomen wordt. Ligt aan het infuus voor vocht. Huisarts wordt morgen gebeld want ze wil niet meer alleen thuis wonen.

Hoe moet ik in godsnaam nu nog stage lopen


Wat betreft stage, neem contact op met je docent. Dit is een zeer legitieme reden om je afwezig te melden. Als je het moeilijk vindt om hen daarover te informeren, vraag dan school om hulp.

Heel veel sterkte. :knuffel:

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:42

ik sluit me aan bij wend2009. Ga eens in gesprek met de huisarts en vraag naar de mogelijkheden.
En wat Truus zegt over een hospice, daar kunnen ze zoveel aandacht geven en mag je in en uit lopen. Ook voor jou wordt dan een beetje gezorgd

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:52

Misschien goed om je studie / stage uit te stellen? Het lijkt me dat je nu beter je aandacht en energie ergens anders kan hebben. Heel veel sterkte :(:)

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:49

Ik komt nog heel veel op jullie af dat komt nog, zorg dat je hulp en steun kan vinden. Hier is een bedrijf geweest en die heeft de grote spullen meegenomen.Dat scheelt echt.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:53

Wat een klötesituatie zeg :(:)

Is het geen optie om de situatie aan je stage uit te leggen en het uit te stellen? Ieder mens met een beetje gevoel snapt dit wel lijkt me.

Denk dat je je energie en aandacht nu voor andere dingen nodig hebt dan stagelopen.
Sterkte

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:26

Dilan93 schreef:
Wat een klötesituatie zeg :(:)

Is het geen optie om de situatie aan je stage uit te leggen en het uit te stellen? Ieder mens met een beetje gevoel snapt dit wel lijkt me.

Denk dat je je energie en aandacht nu voor andere dingen nodig hebt dan stagelopen.
Sterkte

Hier mee eens hoor. Als school en stage hier geen begrip meer voor hebben...

Draag niet alles tegelijk op je schouders... Dat kan niet :knuffel:

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:29

Ah nee toch hè! Wat een nare situatie zeg, heel veel sterkte.
Dikke knuffel! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:41

als ze niet meer alleen thuis wil zijn is een hospice een mooie optie, bespreek dat eens met de huisarts
geeft jou ook iets mee ruimte en rust als je weet dat ze in goede handen is

wel fijn dat je met je broer dingen samen kunt doen, knap hoor wat je allemaal doet
kun je dat niet met je stagebegeleider bespreken, misschien kan die bij je stageadres een deur openen

alles sterkte voor nu en later

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 08:46

School is op de hoogte. Ik wil stoppen echt zo lang mogelijk af houden. Ik had ook stress toen ik gister postte.

Ik ga het in ieder geval vandaag aan de praktijkbegeleider aangeven wat er allemaal speelt. Maar ik zie er wel onwijs tegenop.

Stage is voor mij ook een afleiding, een plek waar ik mezelf kan ontplooien zonder voor een ander te hoeven zorgen. Ik heb dit nodig. Anders zit ik mezelf thuis alleen maar gek te maken.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:48

xPabloBokt schreef:
School is op de hoogte. Ik wil stoppen echt zo lang mogelijk af houden. Ik had ook stress toen ik gister postte.

Ik ga het in ieder geval vandaag aan de praktijkbegeleider aangeven wat er allemaal speelt. Maar ik zie er wel onwijs tegenop.

Stage is voor mij ook een afleiding, een plek waar ik mezelf kan ontplooien zonder voor een ander te hoeven zorgen. Ik heb dit nodig. Anders zit ik mezelf thuis alleen maar gek te maken.


Maar aangeven in wat voor moeilijke situatie jij zit betekent toch niet per definitie dat je het op moet geven ?
Je zou je ook gesteund kunnen voelen wanneer ze op de hoogte zijn.

:(:)

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 08:50

Dat is ook zo. Mijn vorige stage wist er ook van. Maar ik voel me dan altijd een last, dat ik "weer iets moeilijks heb". Dat is een dingetje van mij waar ik nog aan werk.

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:00

Jeetje zeg wat erg allemaal....
Is het geen optie je stage uit te stellen?
Bij mijn beste vriend ging het in het laatste stadium erg snel. Van nog zelf lopen stofzuigen, naar opgenomen moeten worden, geen volgende kuur meer aankunnen en hij heeft het hospice net niet gehaald, overleed een dag voordat hij daarheen zou.
Ook idd geen voedsel meer vasthouden, diaree. Echt helemaal op.
Hij was pas 53.

Omdat het dus misschien nu heel snel kan gaan zou ik zeggen richt je nu op je moeder, en probeer te regelen dat je dingen als stage later weer kan oppakken..

In elk geval veel sterkte voor jullie. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:23

xPabloBokt schreef:
School is op de hoogte. Ik wil stoppen echt zo lang mogelijk af houden. Ik had ook stress toen ik gister postte.

Ik ga het in ieder geval vandaag aan de praktijkbegeleider aangeven wat er allemaal speelt. Maar ik zie er wel onwijs tegenop.

Stage is voor mij ook een afleiding, een plek waar ik mezelf kan ontplooien zonder voor een ander te hoeven zorgen. Ik heb dit nodig. Anders zit ik mezelf thuis alleen maar gek te maken.



gelukkig kun je hier veel stress van je afschrijven, en in dit soort situatie is niemand een last
als de stage jou energie geeft doe je het goed en dat moet je voor ogen houden

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 10:49

Hoge woord is eruit, en het viel mee. Dat weet ik vantevoren eigenlijk wel maar blijf het moeilijk vinden :+

Hij zei als we iets voor je kunnen betekenen ik het moest laten weten, als ik weg moest dan was dat geen probleem en dat hij het fijn vond om te weten zodat hij weet waarvoor ik weg moet mocht het eens het geval zijn. Hij maakte zich geen zorgen over mijn commitment en zei dat ik een volwassen vrouw was en hij er vertrouwen in had dat ik dat zelf goed kon regelen. Fijn :D

En hij wenste me veel sterkte.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:20

Wat goed dat je het gedeeld hebt met je praktijkbegeleider èn dat het een goed gesprek is geweest. Wat je evt. nog in overweging zou kunnen nemen is urenkorting op stage. Dan ga je wel (dagelijks, afhankelijk van wat jij wil) maar start je later/ stop je vroeger. Heb je wel afleiding maar óók tijd om tot jezelf te komen of om zaken te regelen.

Heel veel sterkte TS!

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 12:47

Dat heb ik idd op mijn vorige stage ook gedaan, toen liep ik maar 3 dagen stage ipv 4.

Dat hou ik dus zeker in mijn achterhoofd als het nodig zou zijn. Ondanks dit alles zijn er ook verlichtingen in de situatie die ik privé houdt, maar dat gaat ook veel schelen zometeen.

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:27

xPabloBokt schreef:
Hoge woord is eruit, en het viel mee. Dat weet ik vantevoren eigenlijk wel maar blijf het moeilijk vinden :+

Hij zei als we iets voor je kunnen betekenen ik het moest laten weten, als ik weg moest dan was dat geen probleem en dat hij het fijn vond om te weten zodat hij weet waarvoor ik weg moet mocht het eens het geval zijn. Hij maakte zich geen zorgen over mijn commitment en zei dat ik een volwassen vrouw was en hij er vertrouwen in had dat ik dat zelf goed kon regelen. Fijn :D

En hij wenste me veel sterkte.

Je mag het best moeilijk vinden hoor, dat is heel normaal en zeker in zo’n situatie. Wel enorm goed hoe je ermee om gaat want ik kan begrijpen dat dit heel lastig moet zijn!

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 15:36

Ik heb een update gehad van mijn moeder.

Ze heeft een darmbacterie opgelopen. Dat is een bijwerking van de immunotherapie (vatbaarder worden voor andere bacteriën), eigenlijk net zoals bij chemo. Deze darmbacterie is overgeslagen op haar bloed en daar krijgt ze nu antibiotica voor. Dit verklaart de diarree.

Daarnaast vermoeden ze een te snel werkende schildklier, wat haar misselijkheid verklaart. Dit verklaart dus het overgeven.

Daarnaast wordt er door het pijnteam van het ziekenhuis i.o.m. de huisarts gekeken naar haar pijnstilling, want het ziekenhuis sloeg stijl achterover toen ze hoorden dat ze 120mg oxycodon per dag slikt. Dus hopelijk komt er daar ook verbetering in.

Ze blijft een paar dagen in het ziekenhuis ter monitoring.