Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9440
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 11:11

Hoi allemaal, reactie liet even op zich wachten. Paar drukke dagen gehad en de laptop niet bij de hand :)

@Pandora2 mijn moeder heeft idd zelf besloten alleen nog te roken als ze stress heeft. Ze zegt dat ze prima zonder kan. Ze is de afgelopen maanden ook al wat gaan minderen, wellicht scheelt dat. Ze rookt nu dus alleen nog als ze echt in paniek raakt o.i.d.

@Polly mijn vriend is super begripvol gelukkig, hij heeft ook een leaseauto van de zaak en heeft in samenspraak met zijn baas geregeld dat ik hem gewoon mag gebruiken als ik naar mijn moeder toe moet (valt dan gewoon onder privégebruik, ik ben ook geregistreerd als tweede bestuurder). Ik heb wel een eigen auto maar die benzine moet ik helaas zelf betalen. Hij zegt ook dat ik altijd gewoon mag gaan als ik dat wil, dus dat is heel erg fijn :)

@prairie @oscar en @zoolgangster ik zit er inderdaad al mee in mijn achterhoofd, maar ik "wacht" een beetje op het juiste moment. Ik wil mijn moeder nu ook niet meer stress bezorgen dan nodig en we hebben helaas in het verleden de nodige slechte ervaringen gehad met hulpverlening, waardoor het inschakelen ervan echt angst veroorzaakt bij mijn moeder. We hebben enkele jaren onnodig niet thuis gewoond door een blunder van jeugdzorg, dus ze durft eigenlijk niets meer. Die stress wil ik haar nu echt besparen.

@Cayenne erover praten komt en gaat. Ze durft het niet echt over de ziekte zelf te hebben omdat ze dan in paniek raakt en bang is dat ze zich daarin verliest. Ze durft echt niet toe te geven aan die emotie. Ook probeert ze mij heel erg te beschermen voor alles omdat ik natuurlijk haar kind ben. Dus dat zorgt wel voor hindernissen..

De rest ook heel erg bedankt voor de reacties, ik waardeer het ontzettend :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9440
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 13:48

Over een uurtje de uitslag..

Het voelt echt angstvallig als stilte voor de storm. Ik ben echt bizar rustig en gewoon lekker aan het werk voor mijn stage.

Geen idee hoe het gaat zijn als ik ergens in de loop van de dag de uitslag te horen krijg..

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:03

Heel veel sterkte :(:)

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:06

Sterkte.

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:24

Sterkte

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:29

Sterkte

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:32

Net alsof ik het verhaal van mijn moeder lees |(
Echt precies hetzelfde overkwam haar ruim 10 jaar geleden, bij haar was het helaas al uitgezaaid door haar hele lichaam ;(

Ik wens je heel veel sterkte vandaag! Ik zal later nog wat uitgebreider reageren...

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:43

Heel veel sterkte gewenst.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:03

Heel veel,sterkte hoop op iets positiefs

xPabloBokt

Berichten: 9440
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 16:26

Anderhalf uur verder en nog niets gehoord..

Bedankt voor al jullie berichtjes. Zodra ik meer weet dan zet ik het hier neer.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:28

:(:)
Knuffel en ik weet wat er door je heen gaat nu.
De wereld staat voor jullie stil en de rest gaat door, en dan vraag je je af hoe.
Hier ook ass, ik heb zelf die dagen mezelf waar kon met soundblock koptelefoon met afleidende muziek doorgeloodst.
En voor die dagen, mocht ik oxazepam van de huisarts, mijn vader had nierkanker.
Hij is nu 8 keer geopereerd, met veel complicaties en ernstige, dus iets rustgevends was wel noodzaak voor zowel mijn moeder als voor mij.
We lagen meestal na de uitslag als het ok was, met zijn tweëen echt finaal in coma uren lang.
Mijn vader lag dan in het ziekenhuis nog.
Als je het qua prikkels niet aankunt, neem contact op met je huisarts.
Ik trek die dagen ook niet, simpel, en ik kom er dan tig keer beter door, door na een heftige dag wat kalmerends te hebben.
Liever had ik het niet maar anders slaap ik gewoon niet, en stroomt de emmer over.
En ook bij mijn moeder, na bijna 2 jaar.
Bij ons snappen ze dat heel goed godzijdank.
Wie weet kunnen ze jou ook ondersteunen, bellen kan nooit kwaad.
Maar d-days zoals ik ze noem doe ik niet meer mezelf zonder pilletje aan.

Hopelijk valt de uitslag een soort mee, knuffel.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:44

ah nee! heftige tijd zoals ik het lees...! veel beterschap en sterkte toegewenst :knuffel: :(:)
een dikke knuffel toegewenst

xPabloBokt

Berichten: 9440
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 11:38

Gisteren dus het nieuws gehad en het is niet goed..

Uitzaaiingen naar de lymfeklieren rondom de blaas en mogelijk ook naar de lever. Dat laatste gaan ze nog onderzoeken, ze slikt namelijk al erg lang paracetamol tegen de pijn en dat schijnt dus vaak de lever aan te tasten. Dinsdag heeft ze hiervoor een MRI en daarna zijn er een aantal dingen mogelijk. Ze heeft nu andere pijnstillers meegekregen van het ziekenhuis, maar die mag ze ondanks haar zorgverzekering van 150 euro per maand lekker zelf dokken _-:( echt, ik was al boos op het zorgsysteem hier in NL, maar dit slaat toch alles?

De opties..

Optie 1: het zit alleen in de lymfeklieren. Hiervoor krijgt ze chemo. De chemo slaat aan. De blaas en bijbehorende lymfeklieren zullen dan verwijderd worden en dan krijgt mijn moeder een stoma. Afhankelijk van de effectiviteit krijgt ze drie tot zes chemokuren.

Optie 2: het zit alleen in de lymfeklieren. Hiervoor krijgt ze chemo. De chemo slaat niet aan. De behandelingen worden levensverlengend en de prognose is dan verder onbekend.

Optie 3: het zit ook in de lever. De behandelingen worden levensverlengend en de prognose is dan verder onbekend. Dit is dus het ergste scenario.

Dinsdag dus MRI en geloof in de loop van de week ook gesprek met de oncoloog en dan horen we meer over het verloop.

Ik ben er aardig rustig onder, wat me verbaast. Ik had echt verwacht in een put te vallen met alles, maar ik voel me best oké. Ik ben wel op mijn hoede voor een klap die eventueel nog gaat komen, maar voor nu gaat het goed. Vandaag terugkomdag van stage op mijn opleiding, morgen werk, overmorgen lekker naar mijn paard toe (dus hopen op lekker weer) en maandag weer naar stage.

Omdat het zo goed gaat vind ik het ook redelijk lastig om te reageren op mensen die zich zorgen over me maken, bijvoorbeeld mijn collega's op stage. Ik vind het fijn dat ze zo veel medeleven tonen, maar ik vind het ook lastig om erop te reageren omdat ik er momenteel vrij nuchter in sta. Ik was vroeger altijd een paniekbom, dus ik vind deze nuchterheid van mezelf ook aardig lastig te bevatten. Ik wil ook niet dat mensen denken dat ik me verstop of mijn pijn verberg of iets dergelijks, want als ik emotie voel erover, laat ik die wel gewoon los.

En dan ook nog vrij dichtbij staande familie die het nog niet weet. Mijn moeder heeft er zelf geen contact meer mee, maar ik wel (sporadisch vanwege wederzijdse drukte) maar ik heb dus geen idee hoe ik het aan hun moet vertellen. Ontwijk ze momenteel gewoon omdat ik daar echt tegenaan hik..

Heb dus meer moeite met de sociale kant van alles nu :') lang leve autisme, haha.

Ik probeer nu vooral positief te blijven en me vast te houden aan de goede dingen omdat ik ergens wel weet dat de zwaarste tijd nog gaat komen. Als ze chemo krijgt enzo. Dus daar probeer ik nog maar niet te veel aan te denken.

Voor nu weer vooruit kijken naar de MRI dinsdag. Daarna weten we meer.

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:58

Heel veel sterkte gewenst Pablo, ook voor je moeder en andere familie. Het wordt sowieso een intense periode, ik duim dat je moeder genezen kan worden.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:44

Ach meis toch ;( zoooo herkenbaar....
Pb box staat open mocht je vragen hebben. Nogmaals, dit is écht exact het verhaal van mijn moeder.
De emoties die je nu (niet) voelt komen er een keer uit....hoe het ook verder afloopt, je bent sowieso in een achtbaan beland....

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:47

Ach wat kl*te :(:)
Veel moed en kracht de aankomende tijd.

Mijn man is nooit ziek geweest van de chemo. Ze hebben tegenwoordig goede medicijnen tegen misselijkheid. Ik hoop dat dit voor je moeder ook zo mag zijn.

Froukje_J

Berichten: 2210
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:50

Heel veel sterkte gewenst...
Ik enigzins hoe je je voelt.
Bij mijn moeder is vorig jaar Endeldarm kanker vastgesteld. Na chemo en bestralingen volgde de operatie en deze is succesvol verlopen, er was geen uitzaaïng te zien..
Helaas januari dit jaar het bericht dat er allemaal uitzaaïngen zijn en ze haar niet meer beter kunnen maken.
Mijn moeder is nu 51.
We mogen nu uitgaan van een jaar dat ze nog bij ons is.
Net na het vreselijke nieuws kwamen we erachter dat ik zwanger ben..
Je mag mij altijd een berichtje sturen als je zin hebt om te kletsen :knuffel:

DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:51

Ahh, bah, niet de uitslag waarop je hoopte.
Heel veel sterkte :knuffel:

chanicha

Berichten: 12165
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:07

Sterkte Pablo!
Mijn moeder van bijna 81 heeft borstkanker gehad, genezen verklaard maar kreeg toen uitzaaiingen in longen, borstbeen, buikvlies en ribben.
Ze gaven haar, met chemo, max twee en een half jaar, zijn nu ruim drie jaar verder maar ze is nu met de laatst mogelijke chemo bezig dus als het nu gaat groeien houdt het op.
Dus er is best veel mogelijk!
Hou je taai :(:)

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:35

Heel veel sterkte.

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:40

Heel veel sterkte voor jullie allemaal :knuffel: Ik zag je berichten altijd voorbijkomen in het ergernissentopic en nu zie ik dit topic. Zo fijn dat Bokt een plek is waar je je ei kwijt kan! Ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen, dus ik wil je gewoon een hele dikke virtuele knuffel geven :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9440
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 13:42

Ik vind het echt heel lief, al jullie berichtjes. Doet me goed zo <3

Ik heb vandaag ook echt een hele goede dag, ik ga me zo lekker opfrissen met een fijne douche en daarna mijn moeder oppikken voor een ritje. Als ze zich goed genoeg voelt blijft ze vanavond eten :)

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:22

Veel sterkte voor je moeder en jou!
Hopelijk komt de minst slechte optie komende week naar voren, zal voor jullie duimen.
Fijne middag en avond samen. <3

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:48

Heel veel sterkte voor jullie

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:04

Ahhh, hopelijk is het de minst slechte optie! Heel veel sterkte!