The Conqueror Challenges

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:59

Ze zijn gekocht *\o/* (doet toch wel pijn zo'n bedrag, maar als je ze allemaal apart koopt uiteindelijk een stuk duurder uit natuurlijk, al lijkt dat nu niet zo, hahaha).

Ik heb nu op het programma:
- Athene (42 km) -> wandelen
- Petra (65 km) -> wandelen
- Giza (75 km) -> fietsen
- Hadrian (145 km) -> fietsen
- Conquer 2021 -> wandelen gedurende 4 maanden

Ik laat dan eentje van wandelen + eentje van fietsen tegelijk lopen, en dan natuurlijk die laatste er ook nog bij. Dan ben ik er in principe nog wel op een redelijke tijd doorheen, al zal ik dit jaar wel zoet zijn gok ik zo :))

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:13

Hebben jullie ook al import kosten moeten betalen voor de medaille aan de post?

Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:38

Oh jee ... neen... maar ik besef nu net dat de regels hier sinds juli verandert zijn en ik heb sindsdien geen medaille meer laten komen. Verdorie ... Hoeveel was het?

Hier is de regel dat als je iets van buiten Europa laat komen en er is nog geen BTW bijgeteld dat je dat dus in de vorm van importkosten moet betalen. Maar ik weet nu niet hoe dat zit met deze medailles, heb er vandaag ook niet op gelet. Stom, stom, som.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:39

Nano, nee? Mijn Kerry medaille kwam zonder enige moeite. Was snel ook! En ruim na 1 juli.

Oh er ligt er ook al eentje bij de douane sinds de 22e.
Nu verwacht ik nog wat uit de USA.. heb van de week ergens 4 nogwat inklaring voor betaald online dus ik zal wel zien wat er morgen binnenkomt dan _O-

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:08

Bij mij deed de medaille er heel lang over om aan te komen. Denk iets van vijf weken ofzo. Maar qua extra kosten heb ik bij aliexpress (even als voorbeeld) niets hoeven bijbetalen. Dat kwam ook pas na 1 juli het land binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:16

marley93 schreef:
Bij mij deed de medaille er heel lang over om aan te komen. Denk iets van vijf weken ofzo. Maar qua extra kosten heb ik bij aliexpress (even als voorbeeld) niets hoeven bijbetalen. Dat kwam ook pas na 1 juli het land binnen.
Ze onderscheppen ook niet alles, zeker post of pakketjes met niet zo'n heel hoge waarde laten ze nog weleens doorgaan. Dan is het gewoon pech als je wel moet betalen, terwijl je er bij hogere bedragen de donder op kunt zeggen dat je moet dokken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:27

Ali rekent de btw tegenwoordig al af! :j dus die komt er goed door.

Het is inderdaad mijn medaille waar ik voor betaald heb van de week. Tracenummer is gelijk aan die uit mijn mail!

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:45

Ik heb een tijd terug ook 4 euro en een beetje betaald voor de medaille

Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:48

Heh, dat vind ik wel stom .. 4 euro is nu geen wereldbedrag maar het komt er toch maar weer bij .. Hopelijk passeert mijn medaille gewoon, die is sinds vandaag onderweg :+

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:52

4,35 inderdaad. Ik denk dat je idd gewoon pech hebt als je moet betalen. Ik ben aan het wachten op mijn Inca medaille. Dus ben weer benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:07

Eventueel voor degene die ook uit België komen: ik heb net een bericht gehad van Bpost dat er op de zending invoerkosten betaald moeten worden. Ik moet het bedrag nog even laten bezinken, mag zomaar eventjes 18 euro extra betalen :oo

Ik baal nu extra dat ik pas 5 medailles heb aangekocht, denk dat ik daar ook prijs mee ga hebben want volgens mij is het hier in België een standaard iets op elke zending buiten de EU. Dure medailles zo .. Denk niet dat de verzameling ooit compleet gaat worden -O-

Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:24

Ja hier moet je ook betalen nu, maar niet zo veel :oo ik had 4 euro

Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:56

Ja, ik dacht ook "ok, 4-5 euro, niet leuk maar ça va nog" maar dit gaat mij wel ver. Dat is meer dan de helft van wat de medaille kost er extra bij :=

Ga nog wel kijken of er niks te regelen is, want ik vind de kosten echt wel bizar hoog en als ik dat op voorhand geweten had dan had ik het nooit gedaan. En dan zijn er nog 5 onderweg .. denk dat ik toch ga kijken of ik dat niet kan annuleren als ik met bpost zelf niks kan regelen voor de kosten. Wat een gedoe..

Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:22

Kan je niet met Conqueror regelen dat ze de btw alvast inhouden? Wist niet dat dat in BE zo hoog was.. of zijn de administratieve kosten zo hoog?

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:41

Jeetje dat is veel zeg! Dat is wel echt super zuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:06

Dit staat er als uitleg bij:

Afbeelding

Is volgens mij echt puur "administratie"-kosten (wat ergens onzin is want daarvoor konden ze ze ook gewoon in de brievenbus duwen) en dat vind ik veel te ver gaan. Als je bij Conqueror besteld staat daar ook nergens bij dat het excl. Vat is.

Ik heb nu een 'bezwaar' ingediend met de vraag om de kosten te herberekenen. Ik wil best iets van 4-5 euro betalen als het moet, maar ik vind 18 euro voor een pakketje van 28 euro echt wel overdreven. Nu is het wachten op antwoord, kan tot 14 dagen duren... :z

En als ik bij Bpost niks bereik dan ga ik contact opnemen met Conqueror, eens zien wat zij erover zeggen en indien mogelijk mijn andere medailles maar annuleren denk ik. Ik ga echt niet elke keer 18 euro betalen om een pakketje van 30 euro te mogen krijgen 8)7

Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:13

Ja in NL hebben ze die admnistratiekosten fors omlaag gedaan, dat was eerst 16 euro oid, nu niet meer dan 4 :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:06

Misschien even een update moest er nog iemand tegenaan lopen.
Van Bpost heb ik nog geen reactie gehad, maar ik heb intussen wel contact gehad met Conquerer zelf over dit probleem en de toekomstige medailles. Daar kreeg ik (heel snel!) een reactie van dat ze bewust zijn van de problemen en dat ze een IOSS-nummer hebben aangevraagd en dat zou op het pakketje moeten staan. Dit klopt inderdaad ook. Dat IOSS-nummer wil zeggen dat de afzender de invoerkosten op zich neemt en deze dus niet zouden doorgerekend mogen worden aan de klant. Zij raadde dus aan om contact op te nemen met Bpost om te melden dat dat nummer erop stond, wat ik gedaan heb maar omdat ik al een herziening heb gevraagd moet ik wachten op die uitspraak en kunnen ze er zo niks aan doen. Ik kan ook nergens iets extra doorsturen bij die herziening dus ik hoop dat ze het zelf zien en anders gaat het nog even duren denk ik ...

In ieder geval zou ik dus normaal geen extra kosten moeten betalen, en indien het toch niet anders zou kunnen dan neemt Conquerer deze over. Ook naar de toekomstige medailles is dat dus hetzelfde, al zou ik ze ook kunnen annuleren moest ik dat nog willen. Dus dat hou ik nog even in beraad, even afwachten hoe moeilijk het gaat worden.

Ik vind het wel top van hun dat ze meteen zeggen dat ze de kosten op zich nemen en ook zouden terugbetalen moest het toch moeilijk gaan hier. Is een topservice en wilde ik toch ook even vermelden :)

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:02

Ik heb inmiddels twee medailles mogen ontvangen zonder extra kosten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:24

In augustus heb ik ook niets extra hoeven te betalen voor de medaille.
Inmiddels ook de Grand Canyon challenge (450km) uitgelopen en ben nu begonnen met de Cabot Trail (299km).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:00

Ik ga ook in Nederland wonen :+
Hier krijg ik net bericht van Bpost dat ze een herziening gedaan hebben, nu mag ik 24 euro betalen |o Seffens even zien of ik de energie vind om weer een halve dag aan de telefoon te hangen, en hopelijk dan iemand te treffen die wel weet waar het over gaat.

Plezier van de challenges gaat wel weg zo -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:03


KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:11


Anoniem

Re: The Conqueror Challenges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:44

Kan jij ook niet voor mij lopen _O-

Ik ben op 80% van Cote D'Azur :D

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:20

Hanafubuki schreef:
Kan jij ook niet voor mij lopen _O-

Ik ben op 80% van Cote D'Azur :D


Ja hoor, ik hang wel een bordje om. :+