Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindsey_99
Berichten: 2499
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:24

DuoPenotti schreef:
sumatriptan werk het beste bij de aanval zelf.


Ik ben het na jarenlang om de zoveel weken een paar uur tot een dag uitgeschakeld te zijn ook bij het allereerste begin gaan nemen. Zodra mijn hoofd wat watterig begon te worden, half tabletje, en als het niet wegtrok na een paar uurt de andere helft.
Gewone pijnstillers werkten niet, die kwamen er zó weer uit.

Door het direct bij het eerste verdenken van een beginnende aanval te nemen heeft bij mij na een tijd de drempel om het te krijgen dusdanig verhoogd dat het nagenoeg weg is.
Wat de triggers precies waren ben ik nooit achter gekomen, behalve sommige weersomstandigheden die een rol speelden; zoals in de winter felle zon, of de snelle wisseling van lage naar hoge luchtdruk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:35

Ik zie dat je omgeving Zwolle woont. Als er niks uit komt raad ik CIR revalidatie aan. Echt top. Zeker omdat hoofdpijn vaak een soort reactie is op bijvoorbeeld stress.

Ik kan na 6 weken weer een gesprek voeren van een uur ipv max 15 minuten. :)

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 10:39

MarlindeRooz schreef:
Ik zie dat je omgeving Zwolle woont. Als er niks uit komt raad ik CIR revalidatie aan. Echt top. Zeker omdat hoofdpijn vaak een soort reactie is op bijvoorbeeld stress.

Ik kan na 6 weken weer een gesprek voeren van een uur ipv max 15 minuten. :)


Klopt, ik ga deze op de lijst zetten dankjewel

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:45

Amber_anne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zie dat je omgeving Zwolle woont. Als er niks uit komt raad ik CIR revalidatie aan. Echt top. Zeker omdat hoofdpijn vaak een soort reactie is op bijvoorbeeld stress.

Ik kan na 6 weken weer een gesprek voeren van een uur ipv max 15 minuten. :)


Klopt, ik ga deze op de lijst zetten dankjewel

Verwijzing kan ook gewoon via de HA en je bent relatief snel aan de beurt. Vond ik echt top haha.

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:47

Ik ben door de medische molen geweest in het Erasmus, daar kwam niks uit. Ik was ten einde raad en ben alternatief gegaan
Daar bleken mijn vullingen de boosdoener, maar ook voeding kan heel veel hoofdpijn geven.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 10:52

marleen_usar schreef:
Ik ben door de medische molen geweest in het Erasmus, daar kwam niks uit. Ik was ten einde raad en ben alternatief gegaan
Daar bleken mijn vullingen de boosdoener, maar ook voeding kan heel veel hoofdpijn geven.


Mijn vullingen zijn allemaal composiet (wit), had je ook deze vullingen of waren dat de ouderwetse? Voeding heb ik ook naar gekeken maar ik kan geen trigger vinden. Wel ben ik gestopt met koffie drinken een aantal jaar geleden daar kreeg ik wel last van

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:06

Aspartaam is voor mij de enige trigger die ik gevonden heb.
In veel light frisdranken, geen idee of jij die drinkt. Maar wilde die even meegeven :)

Anoniem

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:14

Hier bepaalde rode wijnen. Een collega van me krijgt aanvallen van citrusvruchten. Bepaalde kazen kunnen ook een aanval triggered.

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:20

Ik krijg hoofdpijn van paracetemollen.. als ik die langer dan 3dagen slik ivm periode dan houdt de hoofdpijn zichzelf daarna in stand.
Stop ik er mee ben ik er de dag erna vanaf.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 11:25

Frisdranken en alcohol drink ik ook niet idd. Kaas eet ik soms daar kan ik wel op gaan letten

Paracetamol gaat gelukkig goed

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:47

Ik had nog die grijze vullingen, hoe is het met je darmen? Darmen en hoofd staan in verbinding met elkaar.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:12

Ik zou kijken in het alternatieve circuit. Osteopaat/chiropractor.
Voor mij helpt het enorm om op regelmatige basis naar de chiro te gaan, ik heb nauwelijks nog migraine.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:15

marleen_usar schreef:
Ik had nog die grijze vullingen, hoe is het met je darmen? Darmen en hoofd staan in verbinding met elkaar.


Ik ben wel vaak misselijk en hèb wel last van buikpijn e.d.
Hoe kan je uitsluiten of dit met elkaar te maken heeft
yvje86 schreef:
Ik zou kijken in het alternatieve circuit. Osteopaat/chiropractor.
Voor mij helpt het enorm om op regelmatige basis naar de chiro te gaan, ik heb nauwelijks nog migraine.


Ik heb over 2 weken de eerste afspraak met de chiropractor. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Doet het veel pijn tijdens de behandeling en heb je veel last van na pijn?

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:33

Hier is de osteo zo goed als pijnloos. Hij werkt vooral op de drukpunten die de spanning in stand houden, maar zal natuurlijk afhangen van waar hij denkt dat de hoofdpijn komt. Stel dat iets in je nek vastzit, moet dat dan losgemaakt worden. Hier achteraf hoogstens wat stram voor een dag, meestal niets.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:15

Amber_anne schreef:
marleen_usar schreef:
Ik had nog die grijze vullingen, hoe is het met je darmen? Darmen en hoofd staan in verbinding met elkaar.


Ik ben wel vaak misselijk en hèb wel last van buikpijn e.d.
Hoe kan je uitsluiten of dit met elkaar te maken heeft
yvje86 schreef:
Ik zou kijken in het alternatieve circuit. Osteopaat/chiropractor.
Voor mij helpt het enorm om op regelmatige basis naar de chiro te gaan, ik heb nauwelijks nog migraine.


Ik heb over 2 weken de eerste afspraak met de chiropractor. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Doet het veel pijn tijdens de behandeling en heb je veel last van na pijn?


Echt pijn heb ik niet van de behandelingen. Meestal ben ik erg opgelucht als ik geweest ben juist. Neem wel jezelf voor om het rustig aan te doen na een behandeling.
Als ik een behandeling heb gehad plan ik de rest van de dag vrij omdat het soms best impact kan hebben.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:34

Dank voor de antwoorden zal ik het rustig aan doen. Ik heb de 23ste de eerste afspraak en dan 25 de vervolg afspraak

Cemlys

Berichten: 14962
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:40

Ik heb sinds ik nu weer met de pil gestopt ben, geen amper nog hoofdpijn, spiraal lijkt mee te vallen. Ik neem nu ook metarelax en vorige week nog naar de osteopaat geweest.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:44

Cemlys schreef:
Ik heb sinds ik nu weer met de pil gestopt ben, geen amper nog hoofdpijn, spiraal lijkt mee te vallen. Ik neem nu ook metarelax en vorige week nog naar de osteopaat geweest.


Dat klinkt iig goed, hopelijk blijft het. De metarelax heb ik ook naar gekeken bevalt dat?

Ik ben gister trouwens voor het laatst bij de fysio geweest. We waren het er beide over eens dat de behandelingen niet meer hielpen en hij heeft me de tip gegeven om naar een Mensendieck/Cesar therapeut te gaan. Hij was helemaal niet te spreken over de chiropractor en vond het geldverspilling....

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:45

Amber_anne schreef:
Cemlys schreef:
Ik heb sinds ik nu weer met de pil gestopt ben, geen amper nog hoofdpijn, spiraal lijkt mee te vallen. Ik neem nu ook metarelax en vorige week nog naar de osteopaat geweest.


Dat klinkt iig goed, hopelijk blijft het. De metarelax heb ik ook naar gekeken bevalt dat?

Ik ben gister trouwens voor het laatst bij de fysio geweest. We waren het er beide over eens dat de behandelingen niet meer hielpen en hij heeft me de tip gegeven om naar een Mensendieck/Cesar therapeut te gaan. Hij was helemaal niet te spreken over de chiropractor en vond het geldverspilling....


Chiropractor geldverspilling? Ik ben onder behandeling geweest bij meerdere fysiotherapeuten. Toen zij niets meer aan mijn pijn konden doen dan enkel pijnstilling heb ik de keuze gemaakt om naar de chiropractor te gaan. Ik was met 1 behandeling voor 80% van mijn klachten af. Kijk eens op YouTube bij Dr. Rahim, dat is wel Engels maar ontzettend leerzaam.

Anoniem

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:55

TS, zoek gewoon wat bij je past. Ik heb gewone kine, manuele therapie, acupunctuur en een osteopaat geraadpleegd. Loop nu al meer als een jaar bij een fascia therapeut en ben daar nog het beste geholpen. Maar het kan best zijn dat fascia dan weer helemaal niets voor jou is. Je hoofdpijn behandelen is vaak echt wel een zoektocht en ik geloof al lang niet meer in 1 behandelplan waar iedereen baat bij heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:02

Dat denk ik ook, SVRL. Ik denk ook dat het helaas een kwestie van uitproberen is. En daarnaast is de ene fysio / manueel therapeut / whatever helaas de andere niet...

Cemlys

Berichten: 14962
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:14

Amber_anne schreef:
Cemlys schreef:
Ik heb sinds ik nu weer met de pil gestopt ben, geen amper nog hoofdpijn, spiraal lijkt mee te vallen. Ik neem nu ook metarelax en vorige week nog naar de osteopaat geweest.


Dat klinkt iig goed, hopelijk blijft het. De metarelax heb ik ook naar gekeken bevalt dat?

Ik ben gister trouwens voor het laatst bij de fysio geweest. We waren het er beide over eens dat de behandelingen niet meer hielpen en hij heeft me de tip gegeven om naar een Mensendieck/Cesar therapeut te gaan. Hij was helemaal niet te spreken over de chiropractor en vond het geldverspilling....

Ja er zit magnesium, vit d, vit b12, b6,... in. Ik las dat magnesium en b6 tekort ook weer migraine kunnen veroorzaken dus dacht proberen waard

Cemlys

Berichten: 14962
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:15

Fysio, manueel en chiropractor werken bij mij alleen verlichtend of heel kort, osteopaat pakt gewoon de oorzaak aan en dan ben ik gelijk een stuk beter.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:21

Ik heb meerdere peuten gehad.
Ook meerdere osteos. Meerdere fysios met en zonder dry needling. Ortho Manueelarts. 2 verschillende acupuncturisten.
Niets heeft geholpen.
Dus er rest je niets anders dan uitproberen. Wat bij de een werkt doet het bij de ander niet.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:34

Ik heb niet alles gelezen, maar gebruik je tandpasta zonder fluor?
Ik heb zelf bijna nooit hoofdpijn, maar toen ik tandpasta zonder fluor ging gebruiken kwam het opzetten totdat ik na een paar dagen vrijwel constant hoofdpijn had, richting migraine.

Dat schijnt te komen door een bacterie in je mond. Die zet nitraat om in stikstofmonoxide (nitric oxide), wat bekend staat als veroorzaker van hoofdpijn. Als je poetst met fluor of spoelt met alcohol dan wordt die bacterie gedood, en heb je dus nergens last van.

Nadat ik mijn tanden had gepoetst met fluor was de hoofpijn vrijwel meteen verdwenen en is niet meer teruggekomen.

Het kan natuurlijk ook iets compleet anders zijn, maar dit is te makkelijk om niet te proberen. :)