Start abilify bij kleuter.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Start abilify bij kleuter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 11:48

Mijn jongste zoon van 3j is gisterenavond gestart met abilify.
Hij heeft autisme en vermoeden adhd, matige ontwikkelingsachterstand en grote taalachterstand.

Zijn gedrag en agressiviteit was niet meer ok en ondanks thuisbegeleiding en revalidatiecentrum, ging het van kwaad naar erger en leed zijn oudere broer er onder ( heel het gezin).

Zijn er ervaringen hier?

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:51

Geen ervaring met de medicatie die je benoemd maar wel met een autistisch kind van 5 met een forse taalachterstand (TOS).
Veel sterkte en succes, het is pittig

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Start abilify bij kleuter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:16

... wat voor soort begeleiding kregen /krijgen jullie van het revalidatie centrum?

Het roesselaer biedt als ik mij goed herinner zintuiglijke integratie aan en werkt met het laten 'verdwijnen' van primitive reflexen.
Beide methoden zijn effectief, maar je kind kan er een tijdje een 'terugklap' van krijgen.
De ervaringen mbt mijn kleinzoon mbt kinderfysiotherapie waren niet denderend.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Start abilify bij kleuter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:20

Wel ervaringen bij 18+, daar bij niet te ernstige problematiek een prettig middel, wat meer rust in het koppie zonder de duidelijk sederende werking.

Hopelijk helpt het jullie zoontje om de scherpe randjes eraf te halen zodat hij redelijk "onbezorgd" kan opgroeien

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Start abilify bij kleuter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 14:27

Hij krijgt ergo, logo en speltherapie bij psycholoog. We krijgen ook ouderbegeleiding.
Zijn er heel content van.
Oudste heeft ook ass en gaat er al een aantal jaar naartoe en is goed vooruit gegaan.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:42

Ik heb het als kind gehad, 16 was ik toen was het middel net nieuw op de markt.
Buiten dat ik zoals met alles een hele lage dosis nodig had kan ik me niet herinneren dat het negatief was.
Alleen de startdosis die normaal was toen, was voor mij way too much, maar ik was toen de eerste met die reactie.
Maar ik weet ook dat ik probleemloos gestopt ben, omdat de oorzaak van mijn klachten fysiek bleek.
Maar ik herinner me nog dat ik stopte en nul last gehad heb.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Start abilify bij kleuter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:01

Ik heb hem zelf gebruikt als volwassene nadat ik met de Risperdal moest stoppen omdat die mijn prolactine enorm verhoogde. Qua werking kan ik me er niet veel meer van herinneren, maar ik begon op een gegeven moment steeds vaker te trillen en te kwijlen als een malle en toen ben ik het héél snel gaan afbouwen. Het heeft overigens daarna ondanks het afbouwen nog tijden gekost voor de neurotransmitters in mijn kop hun balans weer een beetje teruggevonden hadden, dus ik zou er zelf niet snel meer aan beginnen.

Inmiddels is voor mij gebleken dat een glutenvrij dieet ook een hoop van mijn autisme en adhd probleempunten heeft afgezwakt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Start abilify bij kleuter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 11:55

We hebben deze stap niet lichtzinnig genomen. In samenspraak met de kinderpsychiater die heel terughoudend is om medicatie voor te schrijven.
Maar als de situatie onhoudbaar wordt ondanks aanpassingen en begeleiding dan moet er iets gebeuren.

Hij heeft het nu 3 keer genomen en we zien al merkbaar verschil: minder agressief, rustiger maar komt nu ook tot spel. Zit zijn eigen minder in de weg.
We zullen zien hoe het verder verloopt. Hij wi
wordt goed opgevolg ook door bloednames.

Bedankt al voor de reactie's tot nu toe.