Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:32

Ik lees overal dat je onder andere retinol moet gebruiken om je huid mooi te houden. Heeft iemand een voorbeeld van een goede, liefst ook gunstig geprijsde retinol?

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:09

Courses schreef:
Ik val hier even binnen, ik ben ook op zoek naar skincare aangezien de huidige set die ik heb van Cerave niet helemaal lekker gaat met mijn huid (veel onzuiverheden en puistjes). Ik heb een droge maar ook snel vettige huid, ik reageer slecht op veel toevoegingen (vandaar de keuze voor Cerave) en ik kleur snel rood (bij aanraking al bijna) dus het is echt zaak dat het 'zachte' producten zijn. Ik zou de voorkeur hebben voor een dag & nachtcreme, waarvan de dag variant SPF bevat - eventueel een losse eye cream zou top zijn maar dat is een secundaire zorg.

Zijn er hier mensen met aanbevelingen (of juist niet)? Ik ben voor nu weer heel even terug gegaan naar de Natural Moisterizing Factors die ik nog van The Ordinary had staan omdat ik daar niet op reageer. Maar die heeft niet mijn voorkeur.

Shenavallie schreef:
Loveli wordt niet op dieren getest, dus zou voor mij zeker een optie zijn om te gaan gebruiken. Laat je hier even weten hoe je het ervaart? Ben namelijk ook wel heel benieuwd. :D


Ik had Loveli een kans gegeven een tijdje terug vanwege het feit dat het 'natuurlijk' zou zijn en ik was er ab - so - luut niet over te spreken. Ik heb hele zware uitslag onder m'n oksels gekregen van hun producten, toen ik ernaar vroeg kreeg ik als antwoord dat 'dat kan voorkomen wanneer je teveel smeert'. Deze waarschuwing of instructies stonden echter nergens aangegeven en ik vond hun manier van communiceren hierover echt compleet waardeloos. Als het product snel zulke klachten veroorzaakt, zou je dit concreet en voorop moeten melden. Later kwam ik erachter dat er veeeeeeel meer vrouwen zijn met soortgelijke klachten, dus dat is niet een 'opzichzelf staand incident'.

Hmmmm... dat maakt me dan weer aan het twijfelen. Ik had onlangs deo van The Lekker Company, maar daar kreeg ik ook uitslag van... Ik wil gewoon proberen om zo min mogelijk producten te gebruiken die op dieren zijn getest. Helaas worden er tot nu toe veel merken genoemd die dat wel zijn of daar onduidelijk over blijven.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:29

Voor wat betreft deodorant ben ik echt fan van Nuud. Ik heb geen aandelen maar echt, dit is de enige deo die echt werkt voor mij. En ook geen uitslag.

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 13:58

Ik heb nu een tijd de grote versie van Loveli Deo en ik vind m echt heel fijn. Mijn okselhuid is nog nooit zo rustig geweest.

Maar ik had ook gezichtsproducten van Loveli besteld, maar ik stap toch terug op The Inkey list. Loveli doet niks voor mijn huid en ik heb meer mee-eters dan ooit := Nu weer 2 dagen Inkey gebruikt en mn huid is direct weer rustiger. Dus Inkey deed toch meer goed dan ik dacht :P

Hannanas
Berichten: 13023
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:09

Ik blijf nog steeds bij producten van dermaviduals en een liposome van beaucaire.

Maar volledig tevreden ben ik niet over het schoonmaken nog. Bij het ene product voelt het alsof het niet goed schoonmaakt en gebruik ik extra een watje waardoor mijn gezicht erg reageert en bij het andere product is het meer een gel die ik inzeep en afwas maar waar ik me dan weer vanaf vraag of het niet agressief is.

Goed schoonmaken zonder je gezicht strak en rood en geïrriteerd te laten zijn vind ik heel erg lastig. Iemand tips?

Heb ook de ordinary squalane reiniger geprobeerd maar dat is echt geen succes namelijk.

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:43

Hannanas schreef:
Ik blijf nog steeds bij producten van dermaviduals en een liposome van beaucaire.

Maar volledig tevreden ben ik niet over het schoonmaken nog. Bij het ene product voelt het alsof het niet goed schoonmaakt en gebruik ik extra een watje waardoor mijn gezicht erg reageert en bij het andere product is het meer een gel die ik inzeep en afwas maar waar ik me dan weer vanaf vraag of het niet agressief is.

Goed schoonmaken zonder je gezicht strak en rood en geïrriteerd te laten zijn vind ik heel erg lastig. Iemand tips?

Heb ook de ordinary squalane reiniger geprobeerd maar dat is echt geen succes namelijk.


My holt grail qua reiniging (niet make up, dan gebruik ik Nivea):
https://www.etos.nl/producten/cerave-hy ... 99652.html

Verder gebruik ik alle producten van facetheory _/-\o_
Mijn man van Dr. Leenarts.

Nyaleti

Berichten: 6202
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:54

Heeft iemand een tip voor Hyaluron zuur die niet duur is en ik gewoon in een fysieke winkel kan halen?
Ik heb nu die van the ordinary maar die is echt kansloos.
Trekt heel de huid samen en 'rult' met niacinamide serum dus moet tussendoor lang wachten tot het volgende er op kan.

linoleum

Berichten: 6476
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:55

Nyaleti schreef:
Heeft iemand een tip voor Hyaluron zuur die niet duur is en ik gewoon in een fysieke winkel kan halen?
Ik heb nu die van the ordinary maar die is echt kansloos.
Trekt heel de huid samen en 'rult' met niacinamide serum dus moet tussendoor lang wachten tot het volgende er op kan.

Vichy Mineral 89!

Edit: breng je hem wel aan op een vochtige huid? Als je hem op droge huid aanbrengt, onttrekt het vocht uit de huid en kan het inderdaad gaan trekken.

Needje

Berichten: 19202
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:28

Ik vind de producten van Jetske Ultee fijn maar te duur om altijd alles van te gebruiken.
Op dit moment gebruik ik CeraVe Hydrating Cleanser. Daarna toner van Clay & Glow. Dan Pro-Aging Super Serum van Plants are purple. En nu moisturizer van Clay & Glow maar ga hierna weer terug naar die van Jetske.
En zonnebrand verschillend. Kijk meestal wel wat Jetske aanbeveelt.
Ik las laatst iets over 7 skins en ben nu voorzichtig daar mee begonnen en doe nu na de toner met watje nog 3x toner op m'n gezicht deppen met m'n handen. Dat voelt echt super goed.
Verder probeer ik 2x in de week in de avond te dermarollen met een 0,3mm. En af en toe pak ik m'n trippolar vx gold.

Nyaleti

Berichten: 6202
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:02

linoleum schreef:
Nyaleti schreef:
Heeft iemand een tip voor Hyaluron zuur die niet duur is en ik gewoon in een fysieke winkel kan halen?
Ik heb nu die van the ordinary maar die is echt kansloos.
Trekt heel de huid samen en 'rult' met niacinamide serum dus moet tussendoor lang wachten tot het volgende er op kan.

Vichy Mineral 89!

Edit: breng je hem wel aan op een vochtige huid? Als je hem op droge huid aanbrengt, onttrekt het vocht uit de huid en kan het inderdaad gaan trekken.



Dankjewel :) ik onthou hem maar vind het wel erg aan de prijs. Zeker omdat veel merken nu Hyaluronzuur hebben.

Op een droge huid niet nee, vaak doe ik eerst reinigen / exfoliant, gezicht afdrogen en dan hyaluron serum.

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 17:13

Hannanas schreef:
Ik blijf nog steeds bij producten van dermaviduals en een liposome van beaucaire.

Maar volledig tevreden ben ik niet over het schoonmaken nog. Bij het ene product voelt het alsof het niet goed schoonmaakt en gebruik ik extra een watje waardoor mijn gezicht erg reageert en bij het andere product is het meer een gel die ik inzeep en afwas maar waar ik me dan weer vanaf vraag of het niet agressief is.

Goed schoonmaken zonder je gezicht strak en rood en geïrriteerd te laten zijn vind ik heel erg lastig. Iemand tips?

Heb ook de ordinary squalane reiniger geprobeerd maar dat is echt geen succes namelijk.


Ik doe eerst een facewash onder de douche voor eerste reiniging en daarna met kruidvat Sensitive reinigingsmelk 2 in 1 met een wattenschijfje. Ik vind het al een heel verschil nu ik herbruikbare wattenschijfjes gebruik, die vind ik zachter voor de huid dan de wegwerpvariant.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:51

Nyaleti schreef:
Heeft iemand een tip voor Hyaluron zuur die niet duur is en ik gewoon in een fysieke winkel kan halen?
Ik heb nu die van the ordinary maar die is echt kansloos.
Trekt heel de huid samen en 'rult' met niacinamide serum dus moet tussendoor lang wachten tot het volgende er op kan.


La Roche-Posay hyalu B5 serum, meeste apotheken hebben dit.

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:51

Ik gebruik nog steeds de Calm lijn van Paula's choice. Ze hebben de producten vernieuwd en ik vind ze nog fijner voor mijn gemengde en gevoelige huid met rosacea en acne. Mijn huid is super rustig nu en niet vet meer en een stuk minder rood.
Alleen de toner geeft rode jeukende bultjes, dus die gaat retour.
Ik gebruik nu de complete calm set + het serum.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:00

Balen Earth dat Loveli niet goed voor je werkt. Ik gebruik het nu een tijdje en vind het wel fijn. Rustigere huid qua verkleuringen, alleen mee eters gaan niet weg. Maar misschien moet ik dat ook niet verwachten.

Nyaleti

Berichten: 6202
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:26

Ik ben bij een huidtherapeut onder behandeling dus gezichtsverzorging is even 'mijn ding' nu :+

Ik werd dan ook heel gelukkig dat deze gezichtszonnebrand nu maar een 10tje bij de Kruidvat, misschien een handige tip voor sommige hier :)
Zit hyaluronzuur in en plamuurt als het goed is niet zo dicht :

https://www.biodermal.nl/producten/ultr ... de-spf-50/

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 18:29

Haha gelukkig heb ik die net gehaald voor Wintersport! Was vorige week met 50% korting :P
Ik heb m nog niet gebruikt dus ik ben benieuwd hoe die is maar het klinkt goed!

Benzz
Berichten: 2889
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:54

Hannanas schreef:
Goed schoonmaken zonder je gezicht strak en rood en geïrriteerd te laten zijn vind ik heel erg lastig. Iemand tips?

.

https://www.bol.com/nl/nl/p/oolaboo-fac ... NMEALw_wcB

Deze vind ik heel fijn! En ik heb ook een huid die snel rood wordt of heel droog van reinigers.

Josien_

Berichten: 9013
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:41

Heeft iemand een tip voor een fijn serum voor een gemengde huid?
Ik heb snel puistjes op mijn T-zone, daar is het ook wat vettiger. Maar verder is mijn huid echt vochtarm.
Het voelt zonder crème snel droog aan en nu mijn serum van image op is krijg ik vrij snel weer wat schilfers in het gebied tussen mijn wangen en kin.

Gebruik graag Image, maar wil ook af en toe weer eens wat uitproberen.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:46

Josien_ schreef:
Heeft iemand een tip voor een fijn serum voor een gemengde huid?
Ik heb snel puistjes op mijn T-zone, daar is het ook wat vettiger. Maar verder is mijn huid echt vochtarm.
Het voelt zonder crème snel droog aan en nu mijn serum van image op is krijg ik vrij snel weer wat schilfers in het gebied tussen mijn wangen en kin.

Gebruik graag Image, maar wil ook af en toe weer eens wat uitproberen.



https://www.lookfantastic.nl/the-ordina ... lsrc=aw.ds

Deze is heel fijn voor onzuiverheden maar droogt je huid niet uit :)

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:50

Josien_ schreef:
Heeft iemand een tip voor een fijn serum voor een gemengde huid?
Ik heb snel puistjes op mijn T-zone, daar is het ook wat vettiger. Maar verder is mijn huid echt vochtarm.
Het voelt zonder crème snel droog aan en nu mijn serum van image op is krijg ik vrij snel weer wat schilfers in het gebied tussen mijn wangen en kin.

Gebruik graag Image, maar wil ook af en toe weer eens wat uitproberen.


Lois Lee

xxxmh

Berichten: 3489
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 01:12

Ik gebruik al en tijd deze producten van Paula's choice en ben erg tevreden behalve met de prijs. Vindt het best duur en vroeg me af of er goedkopere alternatieve zijn.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:06

Nou, ik heb nu langere tijd Loveli en Naïf geprobeerd, maar ik ben juist geneigd om over te stappen naar Paula's choice. Krijg van beide merken echt een enorm vettige huid :n

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:20

Ik ben wel een beetje van goedkoop is duurkoop :P. Mijn ex schoonmoeder heeft altijd in een parfumerie gewerkt en ik moet wel zeggen dat duurdere producten vaak wel met betere ingrediënten werken. Als je jong bent, zie je dat verschil vaak nog niet. Maar mijn schoonmoeder zag vaak wel verschil in huidveroudering bij mensen die vanaf jonge leeftijd al een goede crème gebruiken of mensen die dat niet doen. Na je 35e wordt dat prettig :o
Een hele fijne is de lijn van clinique. Deze is ook niet al te duur, maar goed qua budget wel duurder dan een supermarktmerk vrees ik.

Yummy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:22

Renee1991 schreef:
Nou, ik heb nu langere tijd Loveli en Naïf geprobeerd, maar ik ben juist geneigd om over te stappen naar Paula's choice. Krijg van beide merken echt een enorm vettige huid :n


Ik heb zelf ook last van een enorm vettige huid en de producten van paula's choice hebben mij hier veel mee geholpen. Kan het je zeker aanraden!

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:36

Hier ook dezelfde ervaring . Overgestapt naar wat meer budget merken maar weer terug naar Paula’s choice .
De clinique zat ik toevallig weekend naar te kijken lijkt me ook erg fijn net als Kiehl’s .