Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:44

Ik moet toch maar een wekker gaan zetten.
Gisteren weer in slaap gevallen en werd minimaal een uur later wakker...auw

In de instructie die ik erbij kreeg stond dat je er absoluut niet op moet gaan staan haha. Ik heb wel al een keer mijn voeten erop gezet terwijl ik in bed lag. Was wel lekker.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:51

Dit is trouwens het bloemmodel waar ik het over had.

Ik blijf het wel hard voelen, hoe lang ik er ook op lig, maar mijn spieren zijn altijd extreem gespannen geweest.

De hond lag er gisteren ook half op te slapen.
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:35

Leuk model zeg met die bloemen :)

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:00

Ik heb de Zweedse gister ontvangen. De eerste keer met t-shirt was niet te doen, daarna met handdoek geprobeerd, maar daar voelde ik weer niks van. Daarna weer met alleen t-shirt en gek genoeg ging t toen veel beter. Ook half in slaap gevallen. Weet nog niet zo goed wat ik er verder van vind. Voelde me daarna vooral heel duf.

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:44

Sybelle schreef:
Lautje138 schreef:
Hallo!

Ik heb zojuist alle pagina’s in 1x gelezen en er gaat een wereld voor mij open. Ik kende het niet maar ben nu al overtuigt om 1 in huis te halen met de fibromyalgie klachten die momenteel echt heel extreem aanwezig zijn.
Nu tweifel ik inderdaad ook tussen de Flowee of de Zweedse mat. Ik neig naar de Zweedse, maar ik heb flink overgewicht, vooral hele brede heupen en zware bovenbenen. Mijn bovenkant is valt mee. Ben wel lang, 181cm en zou vooral voor lage rug en nek schouders de mat gaan gebruiken. Op die plekken heb ik niet heel hele dikke laag vet zitten.
Nu ben ik bang dat mijn gewicht nogal een “positief” (lees negatief :+ ) effect heeft op de zwaartekracht als ik plat lig op de Zweedse. Hebben jullie hier een idee of ervaring over wat het effect van overgewicht kan zijn?
Het bierdopjes ding lijkt dan iets “vriendelijker”.
Maar ik vind het lastig om zo te bepalen.
Alvast bedankt voor jullie input!


Ik zou denken dat als jouw gewicht vooral onder zit en je ligt, dat dan de bovenkant niet zo veel extra drukt in vergelijking met een persoon zonder overgewicht. Dus dan zou je alleen hoeven kijken naar wat je het prettigst lijkt. Die Zweedse mat in de soft versie misschien? Dan zit je niet gelijk aan de heftigste variant.


Daar heb je gelijk in.
Ik zag dat de site van de groene spijkermatten ook een bierdopjes variant verkopen. Ik denk dat ik gewoon beide matten bestel, even met een laken er over ga proef liggen en dan de beslissing neem welke geschikt is.
Blijft lastig om het zo zonder uit te proberen te bepalen.

Bedankt voor je reactie!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:50

Lautje138 schreef:
Ik zag dat de site van de groene spijkermatten ook een bierdopjes variant verkopen.


Welke site is dat? Want spijkermat.com heeft voor zover ik zie alleen de groene.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:52

Mijn Sportific mat komt vandaag binnen! Heel benieuwd!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:16

Ik ben toch voor een tweede flowee erbij gegaan, ook na contact met flowee. En heb net heerlijk gelegen <3
Moet alleen wel zorgen dat de laatste bloem bij mijn halen eindigt en niet bij mijn achilles :')

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:00

Gisteren voor slapengaan tijdje gelegen. Ik hou m'n nachtpon aan, is een Uber dun stofje maar ligt net iets fijner dan bloot. Nu ben ik vannacht voor de eerste keer niet wakker geworden met rugpijn. Ik was wel wakker maar normaal moet ik dan verliggen omdat m'n rug super pijn doet. Dat was nu niet het geval. Dus fingers crossed dat dit niet eenmalig is maar zo blijft. Dit was een unicum is uh 6 jaar ofzo?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:23

Ik gebruik nu een week 's avonds de Sportific en hoewel ik het wel lekker vind, merk ik niet echt grote voordelen ofzo. Maar ja ik had ook geen grote klachten om mee te beginnen, behalve wat rugklachten van tijd tot tijd, maar ik zit nu in een goeie tijd dus voelde me zonder mat ook al kiplekker. :)) Maar zoals gezegd, op het moment zelf voel ik me wel ontspannen en lijk ik mijn gedachten wat meer 'uit' te kunnen zetten. Uit nieuwsgierigheid wil ik eigenlijk toch ook nog wel de Zweedse proberen, gewoon om het verschil mee te maken en te kijken hoe die is. :j Want ik begin al aardig te wennen aan de bloemetjes van de Sportific heb ik het idee. En het moet wel lekker pijn blijven doen natuurlijk ~~}> _O-

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:40

Vergaat mij eigenlijk net zo :D

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:50

Ik was gisteren met m'n blote rug erop gaan liggen en in slaap gevallen ondanks dst het niet comfi lag. Geen idee hoe lang maar het eraf gaan was wel even doorbijten.... Heb wel het idee dat ik snachts wat minder last van m'n onderrug heb met draaien. Ik heb nu de Aldi en wil ook de echte.

Waar hebben jullie het gekocht? Las dst iemand meerdere versies had gekocht, even had uitgeprobeerd en dan de niet nodige terug had gestuurd. Waar kan je dat het beste doen?

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:56

Rije schreef:
En het moet wel lekker pijn blijven doen natuurlijk ~~}> _O-

Is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik lig nou een twee weken, minstens vijf dagen per week op de Zweedse, maar die voel ik echt nog wel hoor :+ Vooral in de eerste minuten, ik kan er na een poosje wel lekker op liggen want zelfs een paar keer in slaap gevallen en als gatenkaas wakker geworden.. :')

Vindt het wel jammer dat de flexibele niet flexibel genoeg lijkt om echt om een kussentje oid heen te vouwen (dan wordt het meer een soort gootje?), want ik zou zo graag het bovenste stukje rug en schouders/nek ook erop willen hebben maar dan moet ik me echt in bochten wringen om niet met m'n achterhoofd op het randje te eindigen... Gewoon liggen en klaar haha, geduld om elke keer weer ermee te schuiven heb ik niet merk ik.. :=

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:57

Ik ben tevreden over shaktimat.eu. scherp, fijne kwaliteit en snelle service. Ik heb de mat inmiddels een jaar en gebruik hem geregeld

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu na een paar weken helemaal happy ben met mijn Aldi-matje. Heb sindsdien geen last meer van m'n nek en schouders gehad, en bij zeldzame last van m'n onderrug helpt de mat ook binnen een nacht.

Wel val ik geregeld erop in slaap, en wordt dan na pakweg 2 tot 2.5 uur wakker. Dan begint het pas, slaapshirt aan en vervolgens word mijn rug helemaal warm en tintelend. Ik slaap dan ook meestal weer vlot in. Wel valt het me op, dat mijn smartwatch vaak juist een diepe slaap registreert als ik op het matje slaap. Dus ik neem aan dat het dan toch meer invloed heeft dan je op het eerste gezicht zou verwachten.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:24

Ik heb nu de Zweedse. Die bevalt me wel goed, ik voel tenminste iets. Die met de bloemetjes deed te weinig had ik het idee. Dus kan hem wel aanraden!

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:39

Ik heb de Aldi (bierdopjes) en de pranamat (bloemetjes) maar kan daartussen goed het verschil merken. De Aldi is best fijn maar doet minder, kan ik prima met blote rug op liggen. De pranamat daarin tegen kan ik zonder dun shirt wel eventjes volhouden maar is al een heel ander gevoel. Die oefen ik dus nog met shirtje haha.

Of het echt ergens voor helpt... het ontspant. Maar ik heb dan ook niet echt rugklachten oid. Wel vaste schouders en daarin verandert het nog niet echt.

Ik las dit topic later pas, anders had ik misschien ook wel de zweedse willen proberen want dat is een heel ander soort, maar eerst maar eens met deze volhouden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 15:34

Ik ga er ook maar 's een half uurtje op zitten tijdens het werk. Wellicht helpt dat nog een beetje tegen sinaasappelbillen en -dijen :D

Iemand die hem ook al zittend heeft gebruikt?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:59

Iedereen nog steeds blij met zijn/haar matje?

Ik heb even niet gelegen.... Lig nu net en voel dat dus wel :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:11

Absoluut. Iedere avond voor 20 minuten. :+:

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:20

Jep, elke avond nu. Inmiddels volledige blote rug. Ik leg hem in bed, val in slaap, haal 'm op gegeven moment weg en slaap zo weer in. Helaas wel toch weer last van m'n onderrug vannacht. Ik had gehoopt dat het mrt dat matje weg zou gaan. Maar het gaat wel allemaal wat beter heb ik het idee.

Maakt het eigenlijk uit als je er lang op ligt omdat je in slaap valt?

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:32

Ik lig ook nog geregeld op flowee

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:51

Meditatie op spijkermat voor gevorderden. _O-


Afbeelding

Afbeelding

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 00:59

magda_90 schreef:
Meditatie op spijkermat voor gevorderden. _O-


[ [url=m/Ce2nIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i9VmR8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje, 6x naar de eerste foto moeten kijken. Had beter gelijk ook de 2e foto kunnen bekijken. Nu snap ik hem................... :+

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:03

Ik dacht in de eerste seconde even dat die kat de gevorderde was die zonder zelfs maar een fatsoenlijke vacht ter bescherming, op een spijkermat was gaan liggen _O-