Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:28

Ik heb uiteindelijk toch de Zweedse besteld en die komt vandaag binnen. Ben benieuwd! :))

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:47

Ik deed de zweedse tot nu toe met een handdoekje er tussen maar voelde er niet veel meer van.
Ging er zonder iets er tussen liggen gisterenavond.
Jeemig wat heftig. Ben er weer af gegaan maar toen dacht ik stel je niet zo aan. Dus even doorgezet en toen was ik ineens in slaap gevallen haha. Geen idee hoe lang

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:51

Mijn zweedse komt vandaag *\o/*

Ben heel erg benieuwd! Hoop zo erg dat het wat verlichting geeft. Ben uitbehandeld bij de fysio, dus hoop dat dit een redmiddel is..

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:20

Ik heb de flowy met kussen en lig er wel goed op. Nog wel last van mijn rug maar goed. Dat is mijn volgende vraag.
Hoe helpt zo'n mat?

Je ligt er toch stil op dus geen massage oid. Ook niet bij de zweedse , die stekels zijn langer dus drukken harder denk ik maar je ligt stil. Of moet je oefeningen doen?

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:33

De prikkers in je rug zorgen voor pijn en als die aanhoud gaan je hersens een stof aan maken die je de pijn niet meer doet voelen en je volledig ontspannen word en daarmee je spieren dus ook.
Dat is die ,flow, die je dan voelt en waar je uiterst relaxed van word in zowel je hoofd en dus je hele lijf.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:55

Maar hoe zit het dan met de acupunctuur punten? Ik heb er weinig verstand van, maar ze zeggen altijd dat je drukpunten hebt.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:40

Nou bij mij blijft het gewoon vervelend aanvoelen hoor. Ik denk steeds dat ik verkeerd lig ofzo, en moet verliggen :+

Riviera87
Berichten: 415
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:10

Ik vind de Zweedse ook nogal pijnlijk,althans de classic stekels. Het flexi stukje kan ik prima hebben.

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:49

Ik heb er net op gelegen. Heb nog niet dezelfde relaxte ervaring als sommigen hier helaas.. Maar ik blijf stug volhouden. Misschien even zoeken naar de juiste houding. Heb het idee dat hij de plekken waar ik de meeste pijn heb niet goed raakt (tussen schouderbladen).

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:13

Dat relaxte duurt op de Classic ook echt wel even vindt ik! Op hun site stond iets van "na twintig seconden" maar bij mij is dat meer een minuut of vijf.. :P

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:04

Haha precies dat!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 01:30

Ik heb nog geen mat, maar wel pijn als ik ga liggen en veel moeite met omdraaien. Op je ademhaling letten helpt echt.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 05:50

_l_amanda_l_ schreef:
Dat relaxte duurt op de Classic ook echt wel even vindt ik! Op hun site stond iets van "na twintig seconden" maar bij mij is dat meer een minuut of vijf.. :P


Hier ook na enkele minuten. Maar als ik dan ontspan is het heerlijk. Ik heb de mediatie app erbij en dat helpt ontzettend goed. Wel is het bij mij (gisteren althans na de eerste keer) nog maar van korte duur. De dag erna toch weer veel spierspanning. Maar gezien Rome ook niet in één dag is gebouwd treur ik niet. :)

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:54

_l_amanda_l_ schreef:
Dat relaxte duurt op de Classic ook echt wel even vindt ik! Op hun site stond iets van "na twintig seconden" maar bij mij is dat meer een minuut of vijf.. :P

Dat lijkt bij mij zelfs wel 7 tot 10 minuten te duren

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:56

Hier ligt het na 20 minuten nog küt :+

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:58

Zweedse combi is binnen hier! Inderdaad een heel klein pakketje :+ Maar oef, heel andere koek dan die bierdopjes! Ben benieuwd hoe het ligt, vanavond maar even uitproberen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:28

pmarena schreef:
Hier ligt het na 20 minuten nog küt :+



Kwalitatief
Uitermate
Teleurstellend??

:D


Ik zou het wel willen proberen maar ik heb geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen om "gewoon ff helemaal niks te hoeven" en lekker te liggen om het liggen.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:45

Nou precies, dat ook :=

Daarom maar naast bed gelegd met het idee dat ik hem er dan 's avonds of 's ochtends even onder schuif....tijdens slaaptijd zeg maar.

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:38

gisteren s'avonds in slaap gevallen op de shakti mat. En dan anderhalf uur later wakker worden .
zooooooo, mijn rug deed pijn toen ik eraf kwam.
Viel uiteindelijk mee hoor, ik sliep alsnog binnen een paar minuten.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:56

pmarena schreef:
Hier ligt het na 20 minuten nog küt :+

-O- Da's wel küt ja.. Heb je de Zweedse of het bierdopjesmodel? Die lijkt me eigenlijk (die bierdopjes dan) bijna pijnlijker dan de andere, omdat je dan misschien op sommige "benige" plekken harder op die scherpe puntjes steunt of valt dat mee? Laken ertussen al geprobeerd?
Ik dacht de eerste keer ook "holy sh*t, waar ben ik aan begonnen" maar nu na een keer of vier valt dat reuze mee.. Ik heb wel de Flexi eraf gehaald, die doet me op de een of andere manier meer zeer dan de Classic (misschien omdat ik redelijk zwaar ben en dus die puntjes niet helemaal verspreid komen te staan doordat ik "erin" zak? :Y) )

Ik ben ook stiekem benieuwd wat het verschil is van de mat die speciaal voor je voeten is, want uiteraard ging ik even op deze staan om te testen maar MAN dat is vreselijk :') Ik loop thuis regelmatig blootsvoets buiten maar die mat is wel even wat anders, soort van verplicht kiezelveld...

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 00:07

Ik geloof ook dat die voetenmat er specifiek bij heeft staan dat je er niet op mag gaan staan, maar dat het bedoelt is om gewoon terwijl je zit, je voeten er op te laten rusten :=

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:54

Ik heb de Zweedse nog niet veel getest, maar toen ik hem op de bank probeerde (met shirtje) voelde ik eigenlijk niet die pijn die veel hier omschrijven. Misschien dat op de bank dus ook niet ideaal is... volgende keer anders proberen

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:21

pmarena schreef:
Ik geloof ook dat die voetenmat er specifiek bij heeft staan dat je er niet op mag gaan staan, maar dat het bedoelt is om gewoon terwijl je zit, je voeten er op te laten rusten :=


Degene die op die spijkermat kan gaan staan is wel echt een bikkel :~ ik kan niet eens zittend lang mijn voeten erop houden :')

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:24

lieke2 schreef:
pmarena schreef:
Ik geloof ook dat die voetenmat er specifiek bij heeft staan dat je er niet op mag gaan staan, maar dat het bedoelt is om gewoon terwijl je zit, je voeten er op te laten rusten :=


Degene die op die spijkermat kan gaan staan is wel echt een bikkel :~ ik kan niet eens zittend lang mijn voeten erop houden :')

Same :')

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:38

Gisteren even geprobeerd zonder T-shirt (de Zweedse). Nu, dat gaat 'm niet worden :o