Navelpiercing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 20:11

Zijn er hier meiden met een navelpiercing? Ik wil er een laten zetten, maar weet niet of je er veel last van hebt in de herstel periode? Ik draag veel hoge broeken en rij natuurlijk veel....

Ik hoor graag wat ervaringen

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:12

Ik heb het ook ooit gewild maar de lange hersteltijd (6 maanden geloof ik?) Hield me tegen..

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:20

Ik heb hem al 12 jaar, eerste halfjaar een doffe ellende qua rood, opgezet en pijnlijk omdat ik van de piercingmeneer geen ontsmetting mocht gebruiken in het begin. Na 6 maanden klaar mee en dat spul gaan gebruiken wat je vroeger ook moest gebruiken bij nieuwe oorbellen en daarna nooit meer problemen mee gehad!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:28

Omdat dit topic niet bij RUI hoort en gezien de vraagstelling beter past bij MWS verplaats ik het daar naar toe.

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:43

Mijn dochter heeft er net 2 laten zetten. Schoonhouden (met zout) is belangrijk en dat gaat goed. Je mag er verder niet aan komen. Ze mag alleen in zout water zwemmen (dus geen zwembad in de zomervakantie) en draagt naveltruitjes en lage broekenomdat dat nu prettiger zit. Hoge broeken draagt ze graag, maar nu dus even niet, want dat doet echt zeer. Het zetten van de piercing deed geen pijn.

Dochter voegt toe dat je hem niet langer dan een half uur mag afdekken. Geen pleister dus :)
Laatst bijgewerkt door Niqui op 16-05-21 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:45

Ik heb er eentje gehad toen ik jong was. Wat was ik trots zeg. Echter waren toen van die lage heupbroeken heel hip en had ik er dus zelden kleding overheen aan. Was nog steeds vaak ontstoken overigens. Als je veel hoge broeken draagt zou je kunnen denken aan een grote pleister o.i.d. om hem te beschermen. Want als je broek achter je verse of ontstoken piercing blijft hangen... :=

Als het gedoe het je waard is lekker doen. Ik heb er lang plezier van gehad. Heb hem er inmiddels een paar jaar alweer uit.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:50

Ik heb er zo'n 12 jaar geleden eentje laten zetten en zolang je hem netjes verzorgd vond ik het met paardrijden (dus hoge broeken) prima te doen!
Ik heb er toen wel een pleister overheen geplakt met het rijden zodat hij nergens achter kon blijven hangen.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:52

Ik ben flauw gevallen toen die van mij werd gezet :+
Combinatie van spanning en pijn denk ik.

Maar in de eerste maanden is ie wel vaak ontstoken geweest, hoe lang het precies duurde weet ik niet. Nu moet ik met name er op letten dat een riem of broek rand er niet precies op duwt.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:54

Ik heb een navelpiercing sinds mijn 16e. Ik ben nu 37. Maar hoge broeken vind ik echt super vervelend. Doet bij mij echt pijn als de broek lang op mijn piercing drukt.
Nu draag ik ook liever lage broeken dus heb er niet vaak last van.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:55

Ik heb er eentje gehad, ding bleef ontsteken bij mij dus na een jaar heb ik hem eruit gehaald. Geen aanrader dus vond ik :Y)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:58

Ik heb 'm op m'n 16e laten zetten en op m'n 27e heeft de douchedeur hem eruit gerukt :')

Maar ik heb er altijd veel plezier van gehad, geen last en nooit ontstoken.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:00

Is het niet een beetje ‘uit de mode’?
Ik heb er ook een al 10/15 jaar, toen was het heel hip :+
Eerste half jaar was wel afzien. Duurde heel lang voor hij genezen was. En met alles opletten dat je er niet langs tegen aan komt.
Hoge broeken (tot op/over je navel) lijken mij niet fijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:47

Ik heb hem laten zetten toen ik 15 was, nooit geen problemen mee gehad qua kleding of heling! Daar was mijn inner conch wel anders bij...

Inmiddels alweer 3 jaar er uit vanwege een zwangerschap, mis hem nog steeds maar ben niet meer slank. :')

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:02

MarcoBorsato schreef:
Ik heb 'm op m'n 16e laten zetten en op m'n 27e heeft de douchedeur hem eruit gerukt :')

Maar ik heb er altijd veel plezier van gehad, geen last en nooit ontstoken.

:') Hoe dan?

Ik heb er eentje van mijn 18 ofzo, ben nu 33
Nooit problemen mee gehad, hoge broeken zijn soms wel eens irritant omdat ze inderdaad wel eens blijven haken (zit je neer, wil je rechtstaan, toch maar even terug gaan zitten en ding loshaken :+ ), maar voor de rest geen weet dat die er zit.
Trouwens geen ontsmetting gebruiken, eventueel onder de douche met isobetadinezeep (niet te vaak!) en wel 6 maand wachten met wisselen.
Piercings met hangers gaven meer irritatie dan de simpele diamantjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:22

Belangrijke overweging in geval van een wat bollere navel: als je ooit zwanger wordt, wordt dat heel erg lelijk. Ik heb de piercing in mijn tienerjaren laten zetten omdat je dan mijn (in mijn ogen) rare navel minder goed zag. Na de zwangerschap lijkt het alsof ik twee navels boven elkaar heb, over raar gesproken _O-

Bij meiden met een ‘normale’ navel heb ik dit nooit gezien, dus dan zou ik er gewoon voor gaan +:)+

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:12

Ik heb 'm op m'n 17e laten zetten. Ik ben des doods voor naalden dus dat was even vervelend maar daarna 0 last meer van gehad. Hoewel, toen ie net een paar dagen zat en ik vol tegen een tafel aanstootte precies met die plek.. Was niet leuk :+ Maar ik zou je niet tegen laten houden door de pijn en de genezingsperiode!

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:25

Ik heb hem ook al jaren. In het begin (heel dom van mezelf) eigenwijs mee gaan zwemmen. Daardoor heel even een ontsteking erin gehad, maar het was met detol spray snel weer weg.
Ik draag tevens gewoon hoge broeken, ben zwanger geweest en heb er nog altijd jaren plezier van. Nu ben ik ook een jonge mama, waardoor het misschien wat mooier is gebleven. Maar als je het zou willen gewoon doen.

Alleen met paardrijden zou ik hem in het begin ff afplakken met een gaasje. want die rijbroeken kunnen er lelijk achter blijven hangen haha. Ik heb inmiddels heel wat ergere piercings laten zetten en de navel piercing is net niks qua pijn niveau. Maar dat verschilt ook per persoon uiteraard.
Dus wie weet! Lekker je gevoel volgen!

Ohja kleine tip, plaats hem na de zomer. Hij heeft echt wel ff helingstijd nodig.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:35

Ik heb er ook 1 al 10 jaar. Nooit last gehad. Dag na zetten ook weer gaan paardrijden en nooit pijn gehad. Ook geen ontstekingenm

Anoniem

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:06

Ik heb er 10 jaar eentje gehad. Van mijn 11e tot mijn 21. Herstel periode was zeker weten 12 maanden, tot ik er echt nooit meer last van had zeg maar. Het is even wennen uiteraard maar je leert er snel genoeg mee omgaan. Het gat wat is overgebleven groeit bij mij overigens niet meer dicht dus hou daar ook rekening mee. :)

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:17

Nooit geweten dat een navelpiercing zoveel mensen klachten bezorgd..

Ik heb de mijne al ruim 12 jaar, nooit maar dan ook nooit problemen gehad. Nu ook niet met hoge broeken oid en ik heb hem nooit afgeplakt. Was heel snel genezen en heb hem na paar weken zelfs al eens gewisseld. Ik ben er nog steeds blij mee, vind het ook gewoon nog steeds mooi :D

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:26

Ik heb hem ook al +10 jaar en echt nooit last van gehad. Terwijl een vriendinnetje maanden met een rode ontstoken navel heeft gezeten. Het prikken zelf voelde ik weinig van (deden ze toen nog met verdovende zalf).

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 08:03

Dankjewel allemaal voor de reacties! Heb besloten het toch te gaan doen

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:12

Ik heb er vroeger 1 gehad.. super blij mee geweest... maar na 2 zwangerschappen zijn er 2 striae strepen verschenen... in het verlengde van het lidteken van de navelpiercing... dus dat was van lidtekenweefsel wat opgerekt is...

Erg jammer... want voor de rest is mijn buik vrij gebleven van striae...

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:17

Ja ik heb er een. Gezet toen ik 20 was, ik ben nu (bijna) 27. Nooit geen last van gehad. Ook niet tijdens zetten, genezen was eerste maand even opletten maar daarna kon ik alles. Deed ik ook, ik ging gewoon zwemmen. Na het zwemmen wel even met zout water wassen. Maar heb er nooit ellende mee gehad. Ben ook niet de slankste, dus als ik zit verdwijnt die nog wel is in een ribbel :+ Maar ook dan geen last.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:12

Ik heb er ook eentje gehad, maar mijn lichaam vond het overbodig :+ en hij is er vakkundig door mijn lichaam dus 'uitgeduwd'. Heel vreemd. Alles volgens het boekje van de verzorging gedaan, maar mijn lichaam vond het niet oke en op een gegeven moment zat het ook echt achter zo'n stukje 'dood' vel. :')

Nu helaas daar een klein litteken, ben maar niet opnieuw gaan laten piercen.