Relatie met een transgender persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:16

Gave update!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:40

Heel veel geluk samen <3

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:16

Veel geluk samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:32

Bedankt voor het delen van dit proces _/-\o_ . Veel geluk!

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:37

Wat een fijne update! Veel geluk samen! :D

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:55

Wat fijn, veel geluk samen!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:57

<3 <3

Veel goeds, TS!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:02

E_C schreef:
Zertab schreef:
Hoe gaat het nu ts?


Lief dat je het vraagt. Het gaat goed! We hebben het enorm fijn op de momenten die we samen zijn. Er is de afgelopen twee weken heel veel gepraat en ik ben er nu eigenlijk wel van overtuigd dat we aan het bouwen zijn aan een hele mooie relatie samen en dat dit helemaal goed komt, op alle gebieden :)

Wat super fijn <3
Geniet van elkaar en van deze ontdekkingsreis!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:03

Fijn te horen!
Veel geluk, succes en liefde toegewenst van deze kant :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:24

E_C schreef:
Zertab schreef:
Hoe gaat het nu ts?


Lief dat je het vraagt. Het gaat goed! We hebben het enorm fijn op de momenten die we samen zijn. Er is de afgelopen twee weken heel veel gepraat en ik ben er nu eigenlijk wel van overtuigd dat we aan het bouwen zijn aan een hele mooie relatie samen en dat dit helemaal goed komt, op alle gebieden :)


Ik ben zo blij om dit te lezen, ik heb vaak aan jullie gedacht!.
Echt werkelijk alle geluk samen!

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:12

waauw wat fijn om te horen! Hele fijne update. Veel geluk <3

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:16

Mooie update. Veel geluk samen!

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:31

Wat een toffe update! Heel veel geluk samen!

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:47

Veel geluk samen.

E_C
Berichten: 292
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 21:03

Na overleg met X toch besloten om nog een update te posten omdat er vrij veel gebeurd, vooral over hoe de mensen om mij/ons heen met het 'nieuws' omgaan. Dit omdat je toch vaak verhalen leest van de transgender personen zelf, maar van de partners/familie/vrienden vaak niet. Dit terwijl juist ook de omgeving, helaas, ook erg beïnvloed wordt, ondanks dat dit helemaal niet zo zou moeten zijn.

Het is helaas niet allemaal positief. Uiteindelijk had ik besloten om twee hele goede vrienden in vertrouwen te nemen zodat ik daar mijn verhaal ook kwijt kon (uiteraard na gesprekken met X, die er geen problemen mee had dat ik dit met hun deelde). Ik dacht dat het ruimdenkende, accepterende mensen waren, maar helaas bleek dit bij 1 van hen niet het geval te zijn. Dit ging zo ver dat ik een verdere vriendschap met deze persoon niet zag zitten en ik dus, naar wat ik dacht, een hele goede vriend ben verloren. (Nu moet je je afvragen of je hier rouwig om moet zijn. Een persoon die zo in de wereld staat wil ik geen vrienden mee zijn, maar dan nog. Dit was totaal onverwacht).

Ook heeft deze persoon het bij mijn enige familie buiten mijn ouders gebracht en die hebben doodleuk gezegd dat waneer er een serieuze relatie met X zou ontstaan, X nooit welkom zou zijn bij hun bij welke familie gelegenheden dan ook en zij ook niet meer aanwezig zouden zijn bij mij/mijn ouders waneer X ook aanwezig zou zijn. Mijn ouders en ik, en uiteraard ook X, zijn hier enorm van geschrokken en dus is besloten om geen contact met hun te hebben op dit moment, ondanks dat dit voor mijn ouders ook hun enige familie is. Een gesprek zat er vanuit de kant van mijn familie niet in (op dit moment en waarschijnlijk ook in de toekomst), dus voor nu is er nog geen idee hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Om toch ook nog iets positiefs te melden, het blijkt maar weer eens wat voor lieve ouders ik heb (en ook hele lieve vrienden die X volledig accepteren zoals X is) die ondanks dat ze het nog niet zo goed begrijpen/begrepen, wel enorm hun best doen. Ze zijn ze zich volop aan het inlezen en op YouTube filmpjes aan het kijken naast de gesprekken die we hebben gehad met X erbij. Ik heb inmiddels veel goede informatie bronnen van bonkers ontvangen, waarvoor heel veel dank!

Verder heeft X gisteravond 'officieel' gevraagd of ik X's vriendinnetje wil zijn :o. We zouden het rustig aan doen, maar dit is toch niet helemaal gelukt haha :') Ondanks de tegenslagen en de nare dingen die gebeuren, ben ik toch enorm blij dat ik X ben tegengekomen en dat we samen dit avontuur aangaan. Ik ben in ieder geval, ondanks alles, erg happy net als X en dat is voor mij nu het belangrijkste.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:06

Jeetje dat mensen zo kunnen zijn. Onbegrijpelijk.

Maar idd heel mooi om te zien dat jouw ouders achter jullie staan. Gefeliciteerd met jullie relatie!

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:07

Jeetje wat kunnen sommige mensen toch bekrompen zijn he. Jammer, maar misschien wil je idd zulke mensen niet in je leven hebben. Maar toch is het natuurlijk heel jammer, het zou niet moeten zijn.
Wel heel mooi hoe je ouders er naar zijn, en jullie volleidg steunen. En leuk dat je het vriendinnetje van bent :D

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:09

Echt bizar hoe ontzettend narrow-minded mensen soms nog kunnen zijn.

Wie weet draaien er een paar nog bij, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou dan niet meer hoeft.


Wel fijn dat jullie er samen zo uitkomen en het met elkaar zien zitten.
En ik ben heel blij dat je ouders er in ieder geval wel voor open staan.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:15

Gefeliciteerd met je verkering!

Gaaf dat je ouders jullie zo steunen. Jammer dat je goede vrienden en familie kwijtraakt maar dat hoort er een beetje bij. Nu is dat bij jullie misschien meer dan anders maar ik ken genoeg verhalen en heb ook zelf wel meegemaakt dat relaties wijzigen wanneer er (een nieuwe) liefde in het spel is.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:16

Wat erg dat er nog zulke bekrompen mensen bestaan. Maar wat fijn dat jouw ouders je zo steunen en X accepteren zoals hij is. Wat leuk dat jullie nu echt een koppel zijn. Veel geluk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:21

Wat een bizarre wending. Jammer dat sommige mensen zo enorm bekrompen zijn.

Maar wat een mooie update over jullie samen en wat fijn dat jouw ouders jullie zo steunen! Heel veel geluk met elkaar!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:30

Dramatisch dat mensen zo reageren maar het zegt natuurlijk wel erg veel over ze en je kunt je afvragen wat je met zulke mensen moet. Vind het ook erg raar wanneer mensen zo heftig op homo's reageren, wat kan jou het nou schelen wat mensen in de slaapkamer doen? Hetero stellen kunnen hele funzige dingen doen en daar zitten ze dan volkomen onwetend gezellig mee aan de keukentafel. Misschien gaat het die mensen daar helemaal niet om hoor, maar dat is dan mijn inschatting omdat ik ook niet kan verzinnen waarom je anders aanstoot aan de relatie van iemand anders neemt. Nouja, jij hebt in ieder geval een hele lieve pappa en mamma die niet bekrompen zijn en het heel gezellig met X. Denk dat het ook heel goed is dat je je ervaring deelt op de netten, daar kunnen jonge mensen heel veel aan hebben om dat te lezen!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:37

Gefeliciteerd met je verkering TS! <3

En wat een domme bekrompen reacties uit jouw omgeving zeg. Wat een verlies voor die mensen dat ze jou niet kwijt zijn. Zo'n lief, begripvol en open persoon zullen ze vast missen in hun omgeving. :*

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:23

Ooh ts. Wat een update.

Ik snap het echt niet. Ik kan me voorstellen dat het voor de buitenwereld even wennen is. En dat misschien niet weten hoe er mee om te gaan. Maar vriendschappeb verbreken en niet meer welkom zijn? Wtf.

Je wist dit eerst niet, dus X zal redelijk mannelijk zijn. Wat voor last hebben zij hier van.

Jouw struggle snapte ik. Jij moet er mee in 1 bed liggen en fysiek van elkaar genieten. Maar hun?

Ts dit laat nogmaals zien wat voor mooi mens jij bent. En ik hoop dat X en jij gelukkig worden samen.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:38

Jeetje... Daar ben ik toch wel stil van. Wat heftig dat jullie dit mee moeten maken. Ongelofelijk dat zulke mensen nog in Nederland rondlopen. ;(

Natuurlijk wel gefeliciteerd met jullie 'officiële relatie'! *\%/* Wat een leuk nieuws!