Relatie met een transgender persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:42

Mkango: ik ben juist heel vrij en open opgevoed.
En ik zou als bij de tweede date er op tafel kont ik moet wel bekennen dat ik trans ben, ik daar respect voor heb.
Alle respect en dan wil ik er écht héél serieus over nadenken wat in er mee doe.
Maar niet als je zoiets zo lang achter houdt, dan is mijn vertrouwen echt stuk.
Date 1 hoeft niet, maar dit stadium vind ik echt ver gaan.
Mij is geleerd dat waar ik ook mee thuis kom dat prima is.
Ik val altijd op mannen, maar als ik ooit op een vrouw val vind ik dat prima en kom ik niet eens officieel uit de kast denk ik.
Dan denk ik echt dat ik diegene gewoon presenteer als mijn nieuwe partner, en dat het een vrouw is zal niemand van opkijken.
Vooral omdat men weet hoe ik denk over hetero-homo-trans etc. Als je maar happy bent.
Maar ik vind dit achterhouden een vorm van liegen.

Zelf ben ik niet zo’n type die graag feest en mij zal je nooit in een jurk zien.
En ik ben geen type om mee te shinen op een verjaardag, daar ben ik niet comfortabel.
Net als dat ik liever in een boom hang dan er netjes met make-up bij loop: heel veel mannen willen dat wél.
Dus ik zeg eerlijk dat ik zo niet ben en als ze een meisjes meisje zoeken, beter verder kunnen kijken.
Want ik kan niet worden wat zij graag willen, dus zeg ik kijk dan verder, en beter nu dan straks een teleurstelling voor beiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:42

har166 schreef:
Er zijn een heleboel mensen die zeggen ' ik val op de persoon en niet op geslacht '. Dat vind ik een mooie gedachte maar ik val écht op mannen. Ik kan vriendschappen opbouwen met mannen en vrouwen maar het verschil tussen vriendschap en een relatie is seks ( ongeacht of dat voor een langere of kortere periode is ). Ik kan me goed voorstellen dat je nu een fijne vriendschap hebt met deze persoon en dat de volgende stap seks zou zijn, maar dat je je niet aangetrokken voelt tot iemand van hetzelfde geslacht. Daar ben je helemaal vrij in en dat is echt alleen JOUW keuze.
Maar wordt dat dan uitsluitend gedicteerd door wat er in iemands onderbroek zit? Even heel plat: als penetratie je ding is en je bent samen met iemand die vrouw-naar-man transgender is en (nog) geen operatie heeft ondergaan, kun je altijd nog een strap-on gebruiken. Andersom gaat wat lastiger.

moonfish13 schreef:
Mkango: ik ben juist heel vrij en open opgevoed.
En ik zou als bij de tweede date er op tafel kont ik moet wel bekennen dat ik trans ben, ik daar respect voor heb.
Alle respect en dan wil ik er écht héél serieus over nadenken wat in er mee doe.
Maar niet als je zoiets zo lang achter houdt, dan is mijn vertrouwen echt stuk.
Date 1 hoeft niet, maar dit stadium vind ik echt ver gaan.
Mij is geleerd dat waar ik ook mee thuis kom dat prima is.
Ik val altijd op mannen, maar als ik ooit op een vrouw val vind ik dat prima en kom ik niet eens officieel uit de kast denk ik.
Dan denk ik echt dat ik diegene gewoon presenteer als mijn nieuwe partner, en dat het een vrouw is zal niemand van opkijken.
Vooral omdat men weet hoe ik denk over hetero-homo-trans etc. Als je maar happy bent.
Maar ik vind dit achterhouden een vorm van liegen.

Zelf ben ik niet zo’n type die graag feest en mij zal je nooit in een jurk zien.
En ik ben geen type om mee te shinen op een verjaardag, daar ben ik niet comfortabel.
Net als dat ik liever in een boom hang dan er netjes met make-up bij loop: heel veel mannen willen dat wél.
Dus ik zeg eerlijk dat ik zo niet ben en als ze een meisjes meisje zoeken, beter verder kunnen kijken.
Want ik kan niet worden wat zij graag willen, dus zeg ik kijk dan verder, en beter nu dan straks een teleurstelling voor beiden.
Maar je verplaatst je nu dus niet in diegene; je redeneert vanuit je eigen (overwegend heteroseksuele) referentiekader. Jij zult misschien de relatie afbreken, maar iemand er niet om opwachten met een paar maten en aftuigen, maar dat kun je als transgender niet ruiken als je iemand voor het eerst ontmoet of in een prille vriendschap/relatie zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-21 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10335
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:44

Hey TS, hoe is je engels?
Ik vond laatst per toeval een youtube kanaal van een transgender man die als vrouw was geboren.
Ik vind dat hij het echt leuk uitlegd.
Hij heeft een vriendin en zij heeft ook een kanaal.
Ze hebben het regelmatig over hoe het is om als transgender te daten, maar ook hoe het is om een transgender te daten.
En zijn vriendin geeft ook eerlijk toe dat zij bij zichzelf ten rade moest voordat ze daarin verder durfde te gaan met hem.
https://www.youtube.com/c/Jammidodger94/videos
Ik zou zeggen, kijk eens wat filmpjes van hun samen, en kijk hoe je gevoel is bij de gesprekken die zij hebben.

Sintara

Berichten: 7424
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:47

Intimiteit is nooit iets dat je moet. Dus als je dat niet wilt, hoeft het ook niet.

Als je denkt dat je het het beste even opzij kunt zetten omdat je het nog niet weet en x is daar ok mee, dan kan je gewoon nog een tijdje door daten zoals je al deed.

Maarja, als je al zeker weet dat jullie qua intimiteit nooit op een lijn zullen komen, dan is dat helaas zo.

Ook als iemand wel biologisch in elkaar zit zoals je had gehoopt kan je intiem gezien niet overeen komen. Dat maakt jou of x geen slecht mens, en ook niet transfoob ofzoiets.

Gevoelens zijn niet logisch, daarom kan je ze niet altijd snappen en moet je ze accepteren zoals ze zijn ;)

har166

Berichten: 2042
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:48

@mkango Ik zit niet in die situatie, maar je kunt ook niet van iemand verwachten dat hij een operatie ondergaat voordat je seks met hem wilt. Daarnaast zou ik t vreemd vinden als de seks maar om 1 persoon draait, je wilt elkaar toch plezieren neem ik aan.
Laatst bijgewerkt door har166 op 16-05-21 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:48

Ik kan me goed voorstellen dat je het een gek idee vind en er aan moet wennen. Als je X echt leuk vind, en dat haal ik wel uit je post, zou ik je aanraden om dit ook te bespreken.

Geef het tijd, wees open over wat je voelt en wat je doet. Misschien gaat het met de tijd beter voelen, maar misschien ook niet. X heeft ook lang gewacht om het aan jou te vertellen, het is dan ook niet gek dat jij tijd nodig hebt om hieraan te wennen. Geef jezelf ook die tijd. Uiteindelijk kun je gevoel niet dwingen, maar je kan het we een kans geven. Je komt op mij overigens echt niet bekrompen over.

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:50

TS, ik snap je dilemma heel erg goed. Ik weet niet hoe ik er mee zou omgaan als ik in jouw schoenen zou staan.
Maar volgens mij kom je er wel uit. Je lijkt me heel eerlijk en respectvol naar jezelf en naar X toe te zijn. Dus is mijn gouden raad: geef het de tijd die je nodig hebt, luister naar jezelf en laat je niet onder druk zetten. Volgens mij kom je er wel uit. :j

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 22:52

Mazida schreef:
Het is een transgender man neem ik aan? Misschien een stomme vraag, maar wordt deze transgender man nog geopereerd? Krijgt hij straks een geslachtsdeel? In dat geval kun je straks toch intiem met elkaar zijn?

Vind het overigens makkelijk te zeggen dat de potentiële partner van TS dit meteen had moeten zeggen, het lijkt mij heel moeilijk om het juiste moment te kiezen. Je wilt iemand niet meteen afschrikken, maar ook om dit al meteen bij de eerste ontmoeting te zeggen. TS, ik zou het eerst rustig laten bezinken, heel respectvol trouwens dat je dat ook doet, take your time! En misschien kun je eens informeren bij mensen met een relatie met een transgender?



Ik wilde liever niet te veel gevoelige details het internet op slingeren, maar goed. Ik denk dat je in dit geval, en het feit dat er vooral vrouwen op dit forum te vinden zijn wel kunt opmaken wat er hier het geval is :). Om verschillende redenen die X heeft zal de 'below the waist' operatie niet plaatsvinden. Wat het nu is blijft het. Het is niet zo dat we nu niet intiem zouden kunnen zijn, het is dat ik dit in mijn hoofd (nog) niet kan rijmen op dit moment.

Dat zou ik inderdaad fijn vinden, maar ik ken in mijn omgeving helemaal niemand verder in deze situatie.


fleurtjeuh schreef:
Hey TS, hoe is je engels?
Ik vond laatst per toeval een youtube kanaal van een transgender man die als vrouw was geboren.
Ik vind dat hij het echt leuk uitlegd.
Hij heeft een vriendin en zij heeft ook een kanaal.
Ze hebben het regelmatig over hoe het is om als transgender te daten, maar ook hoe het is om een transgender te daten.
En zijn vriendin geeft ook eerlijk toe dat zij bij zichzelf ten rade moest voordat ze daarin verder durfde te gaan met hem.
https://www.youtube.com/c/Jammidodger94/videos
Ik zou zeggen, kijk eens wat filmpjes van hun samen, en kijk hoe je gevoel is bij de gesprekken die zij hebben.


Dit YouTube kanaal heb ik recent ontdekt inderdaad!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:52

Lieke schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je het een gek idee vind en er aan moet wennen. Als je X echt leuk vind, en dat haal ik wel uit je post, zou ik je aanraden om dit ook te bespreken.

Geef het tijd, wees open over wat je voelt en wat je doet. Misschien gaat het met de tijd beter voelen, maar misschien ook niet. X heeft ook lang gewacht om het aan jou te vertellen, het is dan ook niet gek dat jij tijd nodig hebt om hieraan te wennen. Geef jezelf ook die tijd. Uiteindelijk kun je gevoel niet dwingen, maar je kan het we een kans geven. Je komt op mij overigens echt niet bekrompen over.


Dit inderdaad. :j

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:53

E_C schreef:
Het is niet zo dat we nu niet intiem zouden kunnen zijn, het is dat ik dit in mijn hoofd (nog) niet kan rijmen op dit moment.


Kan/wil je dat ook goed bespreken met X? Of wil je liever even zonder X nadenken over hoe het voelt?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:54

Mkango: weldegelijk.
Ik zeg dat iemand dat niet op date 1 hoeft te zeggen van mij, want dat snap ik echt wel.
Maar nu ging het richting seks en komt ts erachter dat de persoon in kwestie trans is.
Los daarvan, hoe weet jij waar ik precies wel en niet op val?
Ik laat me alleen niet in een hokje stoppen.
Daarbij wbt aftuigen en daten en gevaren.
Ik heb een aandoening waarbij als iemand kwaad wil, ze me zo dood hebben.
Ik wil ook weer daten, maar moet nog bedenken hoe ik dat ga doen en hoe ik de boodschap breng.
Maar tref ik de verkeerde en er is niemand in de buurt is het klaar met mij.
En idioten genoeg op de wereld, dus dat stuk snap ik weldegelijk.
Sterker nog ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan doen.

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 22:58

Shae schreef:
E_C schreef:
Het is niet zo dat we nu niet intiem zouden kunnen zijn, het is dat ik dit in mijn hoofd (nog) niet kan rijmen op dit moment.


Kan/wil je dat ook goed bespreken met X? Of wil je liever even zonder X nadenken over hoe het voelt?


We hebben er gesprekken over, maar het is voor ons beide een ingewikkelde en moeilijke situatie.

En voor de persoon die zei dat intiem zijn niet een 'moetje' is. Dat is absoluut waar. Voor mij persoonlijk is intimiteit in een relatie alleen wel erg belangrijk en ik wil hier wel in overeen komen met mijn partner, op wat voor manier dit dan ook is. Ik probeer nu voor mezelf uit te vinden of ik met intimiteit in deze situatie kan leven, maar tegelijkertijd wil ik dit ook niet terugbrengen tot alleen intimiteit. Een relatie is zoveel meer, maar toch ook een belangrijk onderdeel voor mij. Ik vind het toch lastig om mijn gevoelens precies te omschrijven, ook omdat het nog zo'n wirwar in mijn hoofd is. Dit maakt gesprekken ook lastig.

Edit: En om ook nog even duidelijk te maken, voor mij is X geen 'omgebouwde' of whatever, en ook niet iemand die van het ene geslacht in het andere geslacht wilde veranderen. Dit is geen keuze. X is voor mij gewoon het geslacht waarmee X zich identificeert. Alleen rijmt dit dus niet met de uiterlijke geslachtskenmerken down there die je zou verwachten, wat het voor mij in mijn hoofd weer een enorme warboel maakt.
Laatst bijgewerkt door E_C op 16-05-21 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:58

Mkango schreef:
har166 schreef:
Er zijn een heleboel mensen die zeggen ' ik val op de persoon en niet op geslacht '. Dat vind ik een mooie gedachte maar ik val écht op mannen. Ik kan vriendschappen opbouwen met mannen en vrouwen maar het verschil tussen vriendschap en een relatie is seks ( ongeacht of dat voor een langere of kortere periode is ). Ik kan me goed voorstellen dat je nu een fijne vriendschap hebt met deze persoon en dat de volgende stap seks zou zijn, maar dat je je niet aangetrokken voelt tot iemand van hetzelfde geslacht. Daar ben je helemaal vrij in en dat is echt alleen JOUW keuze.
Maar wordt dat dan uitsluitend gedicteerd door wat er in iemands onderbroek zit? Even heel plat: als penetratie je ding is en je bent samen met iemand die vrouw-naar-man transgender is en (nog) geen operatie heeft ondergaan, kun je altijd nog een strap-on gebruiken. Andersom gaat wat lastiger.




Dit dus. Als het enige dat je tegenhoud hetgene is wat er Cru gezegd 'in de broek zit', zijn daar oplossingen voor. Daar komt nog bij dat vele transgenders zelf ook in de knoop zitten IVM dat bepaalde lichaamsdeel.
Ook voor een eventuele kinderwens zijn er opties genoeg indien je daar beide voor openstaat.

Je zal voor jezelf op een rijtje moeten zetten waarom je twijfelt en het gesprek met X moet aangaan over hoe die de toekomst ziet en of die eventueel nog operaties wil laten doen.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:00

Ik ben niet de eerste die het zegt, maar voel je niet schuldig. Relaties moeten uit de onderbuik komen, niet uit het geweten. De spreekwoordelijke klik moet er wezen. Als je die klik niet kunt hebben met iemand die fysiek gezien vrouw is, ben je niet ineens "fout".

Als je die logica volgt, zou je ook per se bi moeten zijn. Immers: discriminatie op grond van geslacht (dus zowel "gender", het geslacht waarmee iemand zich identificeert, als sekse, het biologische geslacht) is verboden, dus moet je een vrouw dezelfde kans geven als een man. Of wat dacht je van leeftijdsdiscriminatie: twintigjarigen mag je niet leuker vinden dan tachtigjarigen. Zo werkt dat natuurlijk niet. :)

Misschien stappen jullie over deze barrière heen, misschien ook niet. Jij bent zoals je bent, X is zoals die is. Als jullie bij elkaar passen, wordt het uiteindelijk toch wel wat.

BigOne
Berichten: 38340
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:02

Het is natuurlijk ook nogal wat wanneer je iemand ontmoet, diegene heel erg leuk vind en jij zelf 100 % hetero, nu aan het nadenken is hoe het in Gods naam mogelijk is dat je verliefd word op iemand die weliswaar als man door het leven gaat maar biologisch nog vrouw is.
Niet aan jezelf twijfelen, liefde laat zich niet dwingen. Inderdaad laten bezinken en praten want voor hem is het net zo heftig.
Heeft hij al eerder relaties gehad met een vrouw? Zo niet kan dat ook echt verklaren waarom hij niets heeft gezegd want dat is ook voor hem heftig en misschien heeft hij al heel vaak teleurstellingen meegemaakt.
Sterkte in ieder geval, verwarrend is het zeker.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:06

Wow, dat is schrikken ...

Je date met iemand die je echt heel erg leuk en lief vindt en je wilt allebei een stap verder en dan word je geconfronteerd met andere apparatuur (biologisch gezien) dan je verwacht had. Dat dat je wereld(beeld) op zijn kop zet is niet zo gek.
Qua "apparatuur" is er veel mogelijk c.q. zijn er veel hulpmiddelen. Misschien is het gebruik daarvan een mogelijkheid voor jullie, misschien ook niet. Misschien gaat er wel een wereld voor je open waar je je helemaal OK mee voelt, nadat je van de eerste schrik bent bekomen.

Geef het tijd en blijf bij jezelf. Praat er vooral over met X, over hoe jij het ervaart. Gek genoeg, iemand hierboven schreef ook zoiets, denk ik dat je momenteel in een soort rouwproces zit of toch deels een gebroken hart hebt. De toekomst, waarover je zo te lezen toch wel wat aan het nadenken was, ziet er ineens misschien wel heel anders uit.

Overigens hoef je je niet bezwaard te voelen als dit een reden zou zijn om de relatie te beëindigen. Elke reden om een relatie te beëindigen is valide, de een niet meer dan de ander. Het gaat tenslotte alleen om de twee personen in de relatie, niet om de "rest" die daar wel of niet wat van vindt.

Ik vind de post van Palmera trouwens niet schokkend of onaardig of wat dan ook. Zij schrijft recht door zee wat zij er van zou vinden en wat voor haar wel of niet werkt.

Edit: weet je dat er op Bokt een topic over/van Transgenders is? Door daar posts te lezen kom je misschien ook nog wat verder in je gedachtengang.
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 16-05-21 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:10

Hevonen schreef:
Ik snap je gevoel heel goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb me weleens afgevraagd hoe ik dat zou ervaren. Ben ook echt hetero en vrijen met een vrouw lijkt me niks, maar misschien gaat dat wel weer als je echt helemaal verliefd op iemand bent.

Ik ken wel een echtpaar met kinderen waarvan de man een geslachtsverandering heeft ondergaan toen het oudste kind een jaar of 14 was. Ik vraag me weleens af hoe moeilijk dat is in een al bestaand huwelijk. Het is dezelfde persoon en toch weer niet.

Geef jezelf tijd en volgens mij is het heel, goed wat je doet. Praat erover, liefst ook met mensen in hetzelfde schuitje.

En veel sterkte!


Mijn vrouw was de man in vrijwel exact zo'n situatie als jij hier schetst en aangezien het nu mijn vrouw is heeft dat huwelijk het dus ook niet overleefd. Haar ex was, hoe pijnlijk ook, getrouwd met een man en niet met een vrouw en kon niet in die vorm samen verder.


@TS, ik kan me heel goed voorstellen dat het niet overgaan tot een operatie een belangrijke rol zou kunnen spelen in je beslissing. Ik vond dat dan ook geen gekke maar logische vraag die hier gesteld werd. Zelfs al zou een nieuw geslachtsdeel er na een operatie niet honderd procent natuurlijk uitzien, het ziet er in ieder geval niet meer uit als dat van het geboortegeslacht. Iemands achtergrond is één en die hoeft later in de relatie geen grote rol te spelen, maar als intimiteit voor jou wel belangrijk is en je beschouwd jezelf als 100% hetero... tja hetero vrouwen spelen nou eenmaal niet graag met een poes. L*llig (no pun intended) maar wel waar. Om de rest van je leven met iemand samen te kunnen zijn moet het totaalplaatje kloppen, als dat plaatje om welke reden dan ook niet klopt, zelfs als de ander daar niets aan kan doen, is dat een reden om verder te kijken. Hoe leuk, lief, knap en geweldig iemand verder ook is.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:12

Allereerst, ik vind dat je alles heel respectvol verwoord TS. Ik denk ook niet zo zeer dat je gemengde gevoelens komen door een gebrek aan acceptatie oid. Ondanks dat je het misschien volledig accepteert en support, bestaat er ook nog zoiets als voorkeuren. En dat heeft niets te maken met transfobie.

Als een bepaalde (soort) intimiteit belangrijk voor jou is en dit niet werkt met de betreffende partner, vind ik dit een geldige reden om een relatie te beëindigen. Wat ik hiermee bedoel is dat wanneer je in een relatie had gezeten met een cis-man en de initmiteit voldoet niet aan wat je wilt, dit net zo goed een struikelpunt kan zijn.

Echter, het is natuurlijk altijd nog aan jou de keus of je hierom de relatie wilt stoppen. Voel je in ieder geval zeker niet schuldig mocht je dit wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:13

moonfish13 schreef:
Mkango: weldegelijk.
Ik zeg dat iemand dat niet op date 1 hoeft te zeggen van mij, want dat snap ik echt wel.
Maar nu ging het richting seks en komt ts erachter dat de persoon in kwestie trans is.
Los daarvan, hoe weet jij waar ik precies wel en niet op val?
Ik laat me alleen niet in een hokje stoppen.
Daarbij wbt aftuigen en daten en gevaren.
Ik heb een aandoening waarbij als iemand kwaad wil, ze me zo dood hebben.
Ik wil ook weer daten, maar moet nog bedenken hoe ik dat ga doen en hoe ik de boodschap breng.
Maar tref ik de verkeerde en er is niemand in de buurt is het klaar met mij.
En idioten genoeg op de wereld, dus dat stuk snap ik weldegelijk.
Sterker nog ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan doen.
Euh, je zegt het nota bene zelf? "Ik val altijd op mannen, maar als ik ooit op een vrouw val vind ik dat prima en kom ik niet eens officieel uit de kast denk ik." Dat is een luxe die veel mensen niet hebben, dat niet uit de kast hoeven komen. De mensen die die luxe wel hebben, zijn hoofdzakelijk mensen die hoofdzakelijk binnen de heteronormatieve kaders vallen.

TS "komt er niet achter," het is haar verteld vóórdat er sprake was van seksuele handelingen. Op het moment waarop X er klaar voor was om het te vertellen. Het is niet dat ze al naakt tegenover elkaar stonden en X zegt: "O ja, by the way..."

Eerlijk gezegd denk ik dat je het helemaal niet snapt. :o De verkeerde treffen en het is gedaan/er wordt je schade berokkend, geldt voor iedereen, of je nu een kerngezonde beer van een vent bent of een petite poppetje met een aandoening, maar word jij bespuugd op straat of in elkaar gerost omdat je met iemand van hetzelfde geslacht hand in hand loopt? Word jij "op date" gevraagd en vervolgens opgewacht door een clubje "stoere jongens" omdat je trans bent en voor dood achtergelaten? Lijkt me niet. Dat geweld is van zo'n andere orde, namelijk het doelbewust opzoeken van die mensen - en dat laat de microaggressies nog buiten beschouwing.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-21 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:14

Je moet kiezen met je hart. Als dit iets is waar jij niet mee overeen kunt komen is dat heel pijnlijk en verdrietig voor jullie allebei maar wel het eerlijkst.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:25

Ktango:
Tot op heden wel ja.
Maar waarom in godsnaam zou ik compleet moeten melden hoe het zit?
Plus; voor mij is de verkeerde tegen komen iets erger dan jij stelt.
Maar ietsje, namelijk zonder ingrijpen altijd fataal.
Dus inderdaad ik snap er niks van. >;)
Laten we het daar maar lekker bij houden, ik weet wel beter.
Daarbij is bespuugd worden etc. nooit ok, maar ook ik voel me niet veilig met het idee daten.
Dus dat kan ik me prima indenken.
Maar geweld mag nooit, maar dat betekend dus dat je dan wacht tot het bijna het moment en het net risico dat je erom gedumpt wordt neemt?
Grof gezegd?
Ik vind het heel naar dat je zo onwijs lang wacht met zoiets, je hebt een verschil met date 1 of bijna in bed liggen samen, en het dan horen.
Dat laatste vind ik echt iemands wereld op zijn kop zetten met risico dat je zelf als trans óók met liefdesverdriet eindigt.
Er is ook een middenweg, iets eerder dan deze fase aangeven trans te zijn.
Grijs dus tussen zwart en wit.
En bij grijs is die knokploeg al van de baan, maar dat je niet op date gaat zo van hai ik ben transgender vooraf, snap ik.

Verder vind ik dat Alwiene het luchtig verwoord.
En het is een mooi stel samen, weet ik nav een erg korte meeting wegens te slecht weer.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-05-21 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:27

Ik val zelf op mannen en niet op vrouwen. Maar ik denk dat iedereen die zo denkt/voelt/is en denkt gevoelens te krijgen voor een man en blijkt later een vrouw te zijn dat je ergens het gevoel hebt van, dit klopt niet. En dat je ook niet weet wat je hier mee aan moet.
Als persoon ben je er verliefd op geworden, maar niet op het geslacht.
Dat is heftig en je hoeft je echt niet te schamen voor het feit dat je twijfelt hierover. Ik vind je juist heel respectvol erover praten.

Volg je hart en je gevoel. Maar schaam je niet voor je keuze.

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 00:36

Ik zou het vooral nasty vinden dat zoiets voor me veerzwegen is al die tijd.
Idem als iemand bi blijkt te zijn als ik ervanuit ga dat een man alleen op vrouwen valt.


als je kijkt naar het vrouwelijk geslachtsorgaan, dat is eigenlijk vaak wel mooier dan die van een man (meestal dan i guess??) :'). Dus dan heb je het mooiste geslachtsdeel en dan een mannelijk jasje/hoofd. Top toch?

Ik sta niet in je schoenen dus weet helemaal niet hoe ik zou reageren in deze situatie maar als ik je verhaal lees dan denk ik van' doe gewoon samen rustig aan, geniet van elkaar als mensen die elkaar heel erg leuk vinden' en als jullie er klaar voor zijn: probeer het gewoon.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 04:22

Ik zou er geen problemen mee hebben als het een volledige operatie was en hij lichamelijk volledig man zou zijn.

Ik denk niet dat ik het zou kunnen met een vrouwelijk onderstel.
Ja, er is vanalles mogelijk.. maar daar ligt mijn voorkeur niet.

Misschien is dat oppervlakkig, misschien niet.. maar helaas is dat toch hoe het voor mij zou voelen.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 05:09

Berryz schreef:
Dit dus. Als het enige dat je tegenhoud hetgene is wat er Cru gezegd 'in de broek zit', zijn daar oplossingen voor. Daar komt nog bij dat vele transgenders zelf ook in de knoop zitten IVM dat bepaalde lichaamsdeel.


Dat is niet zo simpel. Feit blijft dat er een geslachtsdeel is waar TS geen gevoel voor heeft. Heeft niets te maken met wel of geen penetratie.
Daar zijn oplossingen voor, maar plezier moet er zijn voor beiden en TS zal X ook moeten plezieren