Relatie met een transgender persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41695
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:00

HopeMyDay schreef:
Cer schreef:
Wat is dan de definitie van een 'echte' man / vrouw?
Want ergens snap ik wel wat er soms (!) bedoelt wordt, maar ik denk dat er een aantal mensen ook heel erg in de verontwaardigde modus schieten meteen.. En dat helpt ook niet.

En dan doen alsof de hele maatschappij verrot is.. ja, als je er zo in wilt staan, ook prima :j Veranderingen enzo gaan langzaam (ik zag daar een goed stukje van een comedian over, over de duur van acceptatie)



Wat mij betreft ben je 100% man of 100% vrouw als je jezelf ziet als 100% man of 100% vrouw. Daar heeft niemand verder iets mee te maken, alleen jijzelf mag je identificeren als. Leuk dat anderen daar meningen over hebben maar dat doet er niet toe.

Theoretisch is dit het perfecte antwoord. In de praktijk loop je dan wel tegen dingen aan, zoals bij (top)sport.

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:01

HopeMyDay schreef:
Cer schreef:
Wat is dan de definitie van een 'echte' man / vrouw?
Want ergens snap ik wel wat er soms (!) bedoelt wordt, maar ik denk dat er een aantal mensen ook heel erg in de verontwaardigde modus schieten meteen.. En dat helpt ook niet.

En dan doen alsof de hele maatschappij verrot is.. ja, als je er zo in wilt staan, ook prima :j Veranderingen enzo gaan langzaam (ik zag daar een goed stukje van een comedian over, over de duur van acceptatie)



Wat mij betreft ben je 100% man of 100% vrouw als je jezelf ziet als 100% man of 100% vrouw. Daar heeft niemand verder iets mee te maken, alleen jijzelf mag je identificeren als. Leuk dat anderen daar meningen over hebben maar dat doet er niet toe.


Zo sta ik er ook in maar goed, of ik dan een relatie met iemand wil/kan hebben die nog een vrouwelijk geslacht heeft dat is dan nog wel iets wat ik me af vraag. Precies waar de vraag van ts ook om gaat.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:01

VuurVleugels schreef:
Nee maar van transgender zijn in deze maatschappij WIL je dood. F"cking trust me on that.

Wauw. Ik voel zó'n ongelooflijke bonk agressie opkomen dat ik vertrek. Echt, deze maatschappij heeft nog een lange, héél lange weg te gaan.

Voor iemand die er notabene een studie voor volgt vind ik jou bijzonder kort door de bocht enop alle slakken zout leggen.
Er mag niet gezegd worden dat iemand een ander niet manlijk of vrouwelijk vind, maar jij mag wel zeggen dat transgenders dood willen? Wauw.

Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Palmera op 18-05-21 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:01

Bedoelen duopenotti en zonnetje als ze zeggen ik vind het niet 100%, niet vooral dat ze iemand niet 100% mannelijk genoeg vinden, en daarmee dus onder andere niet aantrekkelijk (genoeg) om een relatie mee te hebben voor henzelf?
Want ik lees nergens dat ze hun beste vriend niet zouden volledig accepteren en respecteren als man als de situatie zich zou voordoen.

Want in dat opzicht zou ik ze beide wel snappen, ik zou hetzelfde hebben. Ik vind een man (van nature geboren of niet) met vrouwelijke trekken of bijvoorbeeld fijn/tenger gebouwd niet heel aantrekkelijk. Ik val puur naar uiterlijk gekeken op type brede beer met grote volle baard van ruim 1.90 en bijbehorende houthakkersoutfit (aka, mijn vriend :'). Zo'n type vind ik sexy. De smalle wielrenbuurman van 1.65 met bloemenbloesjes en puntschoenen en zijn haar in de krul (ik overdrijf en ben sarcastisch :Y) loop ik straal voorbij hoor :')

Ik heb nogal wat foto's gezien voorbij zien komen van mannen die vroeger vrouw waren en hoewel ik echt verbluft ben door de resultaten, want er zaten echt knappe heren tussen, waren het allemaal geen brede beren met baard, dus van degenen die ik gezien heb zou het mijn type niet zijn. Kun je dan zeggen dat transmannen mijn type niet zijn? Ja ik denk het wel, net als heel veel andere types. Die zijn er namelijk veel meer als wel mijn type.
Zie ik hen allemaal als volledig man, jazeker, geen enkele twijfel!

Is dat niet een beetje hetgeen ze bedoelen?
Of bedoelen ze vanuit hun hart dat ze iemand niet volwaardig aanzien als man of vrouw na een transitie? Ik geloof niet dat ik dat echt uit hun berichten heb kunnen halen.

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:02

Maartje1990 schreef:
Extreem belangrijk???? 8)7 ik zal wel gek zijn ofzo of misschien meer open minder maar dat vind ik dus echt niet. In je Tinder bio zetten het moet niet gekker worden zeg! Misschien gewoon op je voorhoofd tatoeëren? Of nee gewoon een ster op je borst, nog beter! 8)7


Ja. Iemands geslacht is zeer belangrijk wanneer het aankomt op seksuele en romantische relaties. Dat heet een seksuele geaardheid Er zijn overigens genoeg transgenders die dit in hun bio op tinder zetten, dus zo heftig zal het allemaal niet zijn. Ik denk dat 1 op de tien tot 15 "vrouwen" op lesbisch tinder transgender in de bio heeft staan.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:05

Cer schreef:
Maar geldt dat dan ook in alle gevallen? Bijvoorbeeld bij sport, wat ik eerder aangaf?

(dit gaat echt wel heel erg off topic trouwens... )


Bij professionele sport is daar in ieder geval in atletiek een richtlijn voor sinds het "schandaal" met Caster Semenya (het spijt mij als de naam niet 100% goed is). Die richtlijn richt zich overigens niet op "wat hangt er tussen je benen" maar op een percentage testosteron.

Bij amateursporten vind ik wel dat je zelf mag kiezen. Maar dat is een persoonlijk voorkeurs dingetje.

Edit: de meeste trans personen hebben wel testosteronblokkers/vrouwelijke hormoonbehandelingen in het geval van MTF en FTM heeft dan weer extra testosteron wat toegediend wordt. Lichamelijk heeft het dus voor in ieder geval amateursporten dezelfde "waarde" als een cis-persoon.
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 18-05-21 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:06

Grappig dat ik bij Tinder echt geen beeld heb dat de meerderheid daar voor een serieuze relatie op zit. dus dat het op die app echt geen prioriteit is ofzo...
Maar ik vind het wel bijzonder dat (in een maatschappij die zo verrot is, lees ik net ergens), mensen op een app waarvan je nooit weet wie je tegenover je hebt, een gevoelig iets als transgender zijn, daar opschrijven. Ik zou dat niet durven uit angst voor agressie.. (en dat is, dacht ik, ook een groot probleem, de agressie tegen 'anders'.. (en dat terwijl niemand echt weet wat 'niet anders' dan is..)

oji

Berichten: 4265
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:07

Ik ben van origine medisch bioloog en bekijk het dus puur biologisch als ik zeg dat je nooit 100% getransformeerd bent naar de andere sexe. Genetisch blijf je je originele sexe en de geopereerde geslachtsorganen zien eruit als de geslachtsorganen van de getransformeerde sexe, hebben hun functie in het sexueel plezier, maar zullen (in ieder geval met de huidige medische mogelijkheden) niet functioneren in de functie waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn, nl voortplanting.

En daar ligt toch wel een belangrijk punt vwb relaties. Het is nou eenmaal zo dat het overgrote deel van de bevolking kinderen wil, zich wil voortplanten.

Ikzelf heb nooit een kinderwens gehad. Sterker, een hele uitgesproken wens nooit kinderen te krijgen. Ik noem mijzelf dus ook altijd een evolutionaire miskleum, want puur biologisch is dat wat ik ben daar het doel van een soort altijd is om je voort te planten. En ja, dat vertelde ik altijd in de eerste date (tegenwoordig de leeftijd gepasseerd dat dat een vraag zou zijn), voordat er een soort van liefdesrelatie zou ontstaan, zodat de man in kwestie niet een relatie in zou gaan met verkeerde verwachtingen en dat na een langere periode veel pijnlijker zou zijn.
En nee dat vertelde ik niet als ik een keer stond te zoenen in de kroeg of one night stand, want dan was het niet relevant.

En ben ik dan transfoob omdat ik vind dat je daar eerlijk over moet zijn en dat ik biologisch gezien verschillen zie? Nou volgens mij niet. Mijn uitgangspunt is leven en laten leven. Mijn neef heb ik 35 jaar als mijn nicht gekend en daar ben ik heel goed mee en kunnen we heel goed over dit soort dingen praten. Overigens kent hij helemaal niet de angst voor knokploegen, transfoben etc. Hij gaat er heel relaxed mee om en ik denk mede daardoor zijn omgeving ook. Zie ik hem als man, jazeker. Hij is mannelijker om te zien als menig als geboren man. Zou ik er een sexuele relatie mee willen? Nee. Maar dat wil ik niet met zeg 90% van de mannen om uiteenlopende redenen.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:08

Foukje Dillema, google daar maar eens op. Topsport en gender is al heel lang een issue

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:09

oji schreef:
Ik ben van origine medisch bioloog en bekijk het dus puur biologisch als ik zeg dat je nooit 100% getransformeerd bent naar de andere sexe. Genetisch blijf je je originele sexe en de geopereerde geslachtsorganen zien eruit als de geslachtsorganen van de getransformeerde sexe, hebben hun functie in het sexueel plezier, maar zullen (in ieder geval met de huidige medische mogelijkheden) niet functioneren in de functie waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn, nl voortplanting.

En daar ligt toch wel een belangrijk punt vwb relaties. Het is nou eenmaal zo dat het overgrote deel van de bevolking kinderen wil, zich wil voortplanten.

Ikzelf heb nooit een kinderwens gehad. Sterker, een hele uitgesproken wens nooit kinderen te krijgen. Ik noem mijzelf dus ook altijd een evolutionaire miskleum, want puur biologisch is dat wat ik ben daar het doel van een soort altijd is om je voort te planten. En ja, dat vertelde ik altijd in de eerste date (tegenwoordig de leeftijd gepasseerd dat dat een vraag zou zijn), voordat er een soort van liefdesrelatie zou ontstaan, zodat de man in kwestie niet een relatie in zou gaan met verkeerde verwachtingen en dat na een langere periode veel pijnlijker zou zijn.
En nee dat vertelde ik niet als ik een keer stond te zoenen in de kroeg of one night stand, want dan was het niet relevant.

En ben ik dan transfoob omdat ik vind dat je daar eerlijk over moet zijn en dat ik biologisch gezien verschillen zie? Nou volgens mij niet. Mijn uitgangspunt is leven en laten leven. Mijn neef heb ik 35 jaar als mijn nicht gekend en daar ben ik heel goed mee en kunnen we heel goed over dit soort dingen praten. Overigens kent hij helemaal niet de angst voor knokploegen, transfoben etc. Hij gaat er heel relaxed mee om en ik denk mede daardoor zijn omgeving ook. Zie ik hem als man, jazeker. Hij is mannelijker om te zien als menig als geboren man. Zou ik er een sexuele relatie mee willen? Nee. Maar dat wil ik niet met zeg 90% van de mannen om uiteenlopende redenen.

Heerlijk nuchter en verhelderend. Top.

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:10

Ik zie her en der ook wat misverstanden over het mannelijke gereedschap.
Je hebt volgens mij 2 opties voor een operatie.
Op het moment dat je Testosteron gaat nemen gaan de vrouwelijke onderdelen ook veranderen. En groeit namelijk (uiteindelijk) een kleine penis.
Met een beetje operatie maken ze hier een volledig natuurlijk werkende kleine penis van, die gewoon stijf wordt zoals dat bij een man die als man geboren is ook zou zijn. Er wordt een scrotum gemaakt en 2 siliconen ballen geïmplanteerd.
De 2e optie is anders, namelijk dat de natuurlijk gegroeide penis wat wordt vergroot en een implantaat krijgt. Dit is vaak met een soort pompje die als 2e bal in het scrotum komt. Voor de intimiteit wordt de penis even opgepompt en klaar voor gebruik.
De laatste optie geeft de meest natuurlijke look zover ik weet, maar de eerste is het meest natuurlijk in gebruik.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:11

oji schreef:
Ik ben van origine medisch bioloog en bekijk het dus puur biologisch als ik zeg dat je nooit 100% getransformeerd bent naar de andere sexe. Genetisch blijf je je originele sexe en de geopereerde geslachtsorganen zien eruit als de geslachtsorganen van de getransformeerde sexe, hebben hun functie in het sexueel plezier, maar zullen (in ieder geval met de huidige medische mogelijkheden) niet functioneren in de functie waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn, nl voortplanting.

En daar ligt toch wel een belangrijk punt vwb relaties. Het is nou eenmaal zo dat het overgrote deel van de bevolking kinderen wil, zich wil voortplanten.

Ikzelf heb nooit een kinderwens gehad. Sterker, een hele uitgesproken wens nooit kinderen te krijgen. Ik noem mijzelf dus ook altijd een evolutionaire miskleum, want puur biologisch is dat wat ik ben daar het doel van een soort altijd is om je voort te planten. En ja, dat vertelde ik altijd in de eerste date (tegenwoordig de leeftijd gepasseerd dat dat een vraag zou zijn), voordat er een soort van liefdesrelatie zou ontstaan, zodat de man in kwestie niet een relatie in zou gaan met verkeerde verwachtingen en dat na een langere periode veel pijnlijker zou zijn.
En nee dat vertelde ik niet als ik een keer stond te zoenen in de kroeg of one night stand, want dan was het niet relevant.

En ben ik dan transfoob omdat ik vind dat je daar eerlijk over moet zijn en dat ik biologisch gezien verschillen zie? Nou volgens mij niet. Mijn uitgangspunt is leven en laten leven. Mijn neef heb ik 35 jaar als mijn nicht gekend en daar ben ik heel goed mee en kunnen we heel goed over dit soort dingen praten. Overigens kent hij helemaal niet de angst voor knokploegen, transfoben etc. Hij gaat er heel relaxed mee om en ik denk mede daardoor zijn omgeving ook. Zie ik hem als man, jazeker. Hij is mannelijker om te zien als menig als geboren man. Zou ik er een sexuele relatie mee willen? Nee. Maar dat wil ik niet met zeg 90% van de mannen om uiteenlopende redenen.

Dit, dit is precies wat ik bedoel.
Jij beschrijft het alleen 100000 keer beter dan ik.

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:14

oji schreef:
Ik ben van origine medisch bioloog en bekijk het dus puur biologisch als ik zeg dat je nooit 100% getransformeerd bent naar de andere sexe. Genetisch blijf je je originele sexe en de geopereerde geslachtsorganen zien eruit als de geslachtsorganen van de getransformeerde sexe, hebben hun functie in het sexueel plezier, maar zullen (in ieder geval met de huidige medische mogelijkheden) niet functioneren in de functie waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn, nl voortplanting.

En daar ligt toch wel een belangrijk punt vwb relaties. Het is nou eenmaal zo dat het overgrote deel van de bevolking kinderen wil, zich wil voortplanten.

Ikzelf heb nooit een kinderwens gehad. Sterker, een hele uitgesproken wens nooit kinderen te krijgen. Ik noem mijzelf dus ook altijd een evolutionaire miskleum, want puur biologisch is dat wat ik ben daar het doel van een soort altijd is om je voort te planten. En ja, dat vertelde ik altijd in de eerste date (tegenwoordig de leeftijd gepasseerd dat dat een vraag zou zijn), voordat er een soort van liefdesrelatie zou ontstaan, zodat de man in kwestie niet een relatie in zou gaan met verkeerde verwachtingen en dat na een langere periode veel pijnlijker zou zijn.
En nee dat vertelde ik niet als ik een keer stond te zoenen in de kroeg of one night stand, want dan was het niet relevant.

En ben ik dan transfoob omdat ik vind dat je daar eerlijk over moet zijn en dat ik biologisch gezien verschillen zie? Nou volgens mij niet. Mijn uitgangspunt is leven en laten leven. Mijn neef heb ik 35 jaar als mijn nicht gekend en daar ben ik heel goed mee en kunnen we heel goed over dit soort dingen praten. Overigens kent hij helemaal niet de angst voor knokploegen, transfoben etc. Hij gaat er heel relaxed mee om en ik denk mede daardoor zijn omgeving ook. Zie ik hem als man, jazeker. Hij is mannelijker om te zien als menig als geboren man. Zou ik er een sexuele relatie mee willen? Nee. Maar dat wil ik niet met zeg 90% van de mannen om uiteenlopende redenen.



_/-\o_ _/-\o_ erg goed beschreven..

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:14

rien10 schreef:
Foukje Dillema, google daar maar eens op. Topsport en gender is al heel lang een issue

Of Fallon Fox.. een transvrouw (voorheen man) die als vrouwelijke MMA fighter een vrouwelijke tegenstander compleet sloopte.. Botdichtheid, botsterkte, spierkracht.. het telde allemaal mee... toen ik dat issue hoorde had ik ineens niet een hele zwart/wit mening meer...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:17

oji schreef:
Ik ben van origine medisch bioloog en bekijk het dus puur biologisch als ik zeg dat je nooit 100% getransformeerd bent naar de andere sexe. Genetisch blijf je je originele sexe en de geopereerde geslachtsorganen zien eruit als de geslachtsorganen van de getransformeerde sexe, hebben hun functie in het sexueel plezier, maar zullen (in ieder geval met de huidige medische mogelijkheden) niet functioneren in de functie waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn, nl voortplanting.

En daar ligt toch wel een belangrijk punt vwb relaties. Het is nou eenmaal zo dat het overgrote deel van de bevolking kinderen wil, zich wil voortplanten.

Ikzelf heb nooit een kinderwens gehad. Sterker, een hele uitgesproken wens nooit kinderen te krijgen. Ik noem mijzelf dus ook altijd een evolutionaire miskleum, want puur biologisch is dat wat ik ben daar het doel van een soort altijd is om je voort te planten. En ja, dat vertelde ik altijd in de eerste date (tegenwoordig de leeftijd gepasseerd dat dat een vraag zou zijn), voordat er een soort van liefdesrelatie zou ontstaan, zodat de man in kwestie niet een relatie in zou gaan met verkeerde verwachtingen en dat na een langere periode veel pijnlijker zou zijn.
En nee dat vertelde ik niet als ik een keer stond te zoenen in de kroeg of one night stand, want dan was het niet relevant.

En ben ik dan transfoob omdat ik vind dat je daar eerlijk over moet zijn en dat ik biologisch gezien verschillen zie? Nou volgens mij niet. Mijn uitgangspunt is leven en laten leven. Mijn neef heb ik 35 jaar als mijn nicht gekend en daar ben ik heel goed mee en kunnen we heel goed over dit soort dingen praten. Overigens kent hij helemaal niet de angst voor knokploegen, transfoben etc. Hij gaat er heel relaxed mee om en ik denk mede daardoor zijn omgeving ook. Zie ik hem als man, jazeker. Hij is mannelijker om te zien als menig als geboren man. Zou ik er een sexuele relatie mee willen? Nee. Maar dat wil ik niet met zeg 90% van de mannen om uiteenlopende redenen.

Ik lees al steeds mee en dit verwoord eigenlijk mijn gedachten.
Mooi geschreven imo

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:29

fleurtjeuh schreef:
Ik zie her en der ook wat misverstanden over het mannelijke gereedschap.
Je hebt volgens mij 2 opties voor een operatie.
Op het moment dat je Testosteron gaat nemen gaan de vrouwelijke onderdelen ook veranderen. En groeit namelijk (uiteindelijk) een kleine penis.
Met een beetje operatie maken ze hier een volledig natuurlijk werkende kleine penis van, die gewoon stijf wordt zoals dat bij een man die als man geboren is ook zou zijn. Er wordt een scrotum gemaakt en 2 siliconen ballen geïmplanteerd.
De 2e optie is anders, namelijk dat de natuurlijk gegroeide penis wat wordt vergroot en een implantaat krijgt. Dit is vaak met een soort pompje die als 2e bal in het scrotum komt. Voor de intimiteit wordt de penis even opgepompt en klaar voor gebruik.
De laatste optie geeft de meest natuurlijke look zover ik weet, maar de eerste is het meest natuurlijk in gebruik.


Ik heb inmiddels foto's gezien van beide soorten operaties gewoon voor mijn eigen info zeg maar, en wat ik heb gezien is dat de eerste, dus met de natuurlijke groei door middel van je testosteron gebruik, op een levensechte micropenis lijkt, inderdaad met een scrotum en 2 siliconen ballen. De tweede optie waar je over spreekt wordt gedaan met behulp van huid van een ander deel van het lichaam. Deze penis is weliswaar groter wat penetratie makkelijker maakt, maar deze zal niet vanuit zichzelf erect worden en het is ook wel vrij duidelijk te zien dat dit door middel van een operatie mogelijk gemaakt is. De foto's die ik heb gezien van optie 1 waren eigenlijk niet van een van nature aanwezige micropenis te onderscheiden.


Edit: overigens vind ik het kinder onderwerp best valide. In mijn geval willen X en ik allebei geen kinderen. Sterker nog, wij hebben beide een enorme wens om geen kinderen op deze wereld te zetten. Dit is in deze situatie natuurlijk een plus punt, want ik kan me voorstellen dat het voor mij moeilijker was geweest als ik wel (biologische) kinderen met mijn partner had gewild.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:37

Ts, je hoeft niet te antwoorden want het zijn in feite helemaal mijn zaken niet en het is puur nieuwsgierigheid. Dus voel je echt niet verplicht. Maar waarom wil hij de operatie om het "compleet" te maken niet? en opnieuw; je hoeft echt niet te antwoorden, "zijn jouw zaken niet" is ook een antwoord. Maar ik vraag me wel af wat iemands redenen zijn om de transitie "halfweg" af te breken. Als iemand anders uit dit topic daar iets over kan of wil vertellen is dat ook prima. Het is echt puur interesse. :)

Hiraeth

Berichten: 3226
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:44

Ik heb persoonlijk (nog) geen interesse in die operatie, omdat ik niet echt dysforie ervaar over dat gedeelte van m'n lichaam. Het is voor elke individu anders natuurlijk, maar voor mij is dat de voornaamste reden. :) Mijn mannelijkheid hangt niet af van wat ik in m'n broek heb, maar waar ik me goed bij voel.

Daarnaast vind ik de maatschappij niet verrot en zie ik echt wel in dat bepaalde dingen steeds beter gaan. Ik vind het ook niet erg als mensen communicatief niet helemaal perfect zijn in het uitdrukken van hun emoties. Echter, als iemand heel vastgeroest is in z'n mening en tegen mij gaat vertellen dat ik geen man ben, dan is voor mij de kans om een gezonde dialoog aan te gaan al afgenomen.

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:46

Ik sluit me aan bij de vraag van Ayasha. Kan ook per PB en je hoeft je inderdaad niet verplicht te voelen, maar ik vind het ook wel een interessante kwestie.

Dat jullie allebei geen kinderen willen is een goede zaak voor als jullie besluiten om er mee door te gaan. Dat maakt het in dat opzicht gemakkelijker (maar de beslissing doorgaan of niet waarschijnlijk weer moeilijker. := )

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:49

soesita schreef:
Ik sluit me aan bij de vraag van Ayasha. Kan ook per PB en je hoeft je inderdaad niet verplicht te voelen, maar ik vind het ook wel een interessante kwestie.

Dat jullie allebei geen kinderen willen is een goede zaak voor als jullie besluiten om er mee door te gaan. Dat maakt het in dat opzicht gemakkelijker (maar de beslissing doorgaan of niet waarschijnlijk weer moeilijker. := )


Ik heb zowel jou als Ayasha een PB gestuurd. Vanwege herkenbaarheid enzo hoeven deze details niet openbaar op een forum geknald te worden, aangezien het hier niet om mij maar om X gaat. Ik vind het verder wel een valide vraag hoor. Dit was voor mij ook een belangrijke vraag in het hele gebeuren.

Edit: Hiraeth, vind je het oke als ik jou een pb stuur?
Laatst bijgewerkt door E_C op 18-05-21 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:52

Ayasha schreef:
Ts, je hoeft niet te antwoorden want het zijn in feite helemaal mijn zaken niet en het is puur nieuwsgierigheid. Dus voel je echt niet verplicht. Maar waarom wil hij de operatie om het "compleet" te maken niet? en opnieuw; je hoeft echt niet te antwoorden, "zijn jouw zaken niet" is ook een antwoord. Maar ik vraag me wel af wat iemands redenen zijn om de transitie "halfweg" af te breken. Als iemand anders uit dit topic daar iets over kan of wil vertellen is dat ook prima. Het is echt puur interesse. :)


Zo'n operatie is ook niet niks. Misschien is het interessant om ook te lezen over de risico's verbonden aan zo'n operatie. Als je dan niet al te veel (of helemaal geen) dysforie ervaart, kan ik mij goed voorstellen dat die enorme risico's het écht niet waard zijn.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:57

Twee dingen worden hier ook door elkaar gehaald voor mijn gevoel, ten eerste het accepteren van transmensen zoals ze zijn en zich voelen. En ten tweede de vraag of je zelf een liefdesrelatie met een transpersoon zou willen/kunnen hebben, al dan niet als degene geopereerd is.

Het eerste: prima wat mij betreft. Als degene zich 100% man voelt ook met vrouwelijke geslachtskenmerken, good for him.
Het tweede: nope, want dan komt mijn eigen geaardheid om de hoek kijken. En ik heb dan geen enkele behoefte om intiem te zijn met iemand die een vagina heeft. Al is hij volgens zichzelf 100% man, dat onderdeel is voor mij wel behoorlijk essentieel om dat ook zo te zien en me ertoe aangetrokken te voelen. En dat stukje is dan weer aan mij.

theadora99

Berichten: 3633
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:59

Ayasha schreef:
Ts, je hoeft niet te antwoorden want het zijn in feite helemaal mijn zaken niet en het is puur nieuwsgierigheid. Dus voel je echt niet verplicht. Maar waarom wil hij de operatie om het "compleet" te maken niet? en opnieuw; je hoeft echt niet te antwoorden, "zijn jouw zaken niet" is ook een antwoord. Maar ik vraag me wel af wat iemands redenen zijn om de transitie "halfweg" af te breken. Als iemand anders uit dit topic daar iets over kan of wil vertellen is dat ook prima. Het is echt puur interesse. :)

Ik weet van mensen die dit niet doen omdat ze er geen problemen mee hebben opzich. Het is vaak het tonen naar de buitenwereld (en meestal toon je niet vaak wat er in je onderbroek zit :+ )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:16

Inmiddels inderdaad uitleg gekregen van TS waarvoor dank TS! :) Waardeer het echt!

hiraeth en theadora ik hoop dat ik jullie niet beledig als ik zeg dat ik dat eigenlijk wel "boeiend" vind om te lezen. Ik moet er even over denken voor ik er nuttiger op kan reageren. Ik zit me nu nl af te vragen wat mij "vrouw" doet voelen en in hoeverre uiterlijke kenmerken daar een verschil in maken voor mij. Ik ben niet "gezegend" met de typische vrouwelijke rondingen die we toch aan vrouwen linken. Ik ben kwa bouw niet mannelijk maar ook zeker geen typisch "poppetje". Dus wat maakt dan dat ik me toch vrouw voel.. Wellicht als "we" dat voor ons zelf begrijpen, dat "we" ons dan ook meer kunnen verplaatsen in waarom sommige mensen zich "in het verkeerde lichaam" geboren voelen. Ik heb omwille van totaal andere redenen wel ervaring met je niet helemaal verbonden voelen met je eigen lichaam en hoofd maar dat is toch weer heel anders dan je niet verbonden voelen met je gender.

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:25

Ik ga me verre houden van de 'wel of geen echte man' want daar wordt ik alleen maar kwaad en verdrietig van maar kan hier wel op antwoorden:

Ayasha schreef:
Ts, je hoeft niet te antwoorden want het zijn in feite helemaal mijn zaken niet en het is puur nieuwsgierigheid. Dus voel je echt niet verplicht. Maar waarom wil hij de operatie om het "compleet" te maken niet? en opnieuw; je hoeft echt niet te antwoorden, "zijn jouw zaken niet" is ook een antwoord. Maar ik vraag me wel af wat iemands redenen zijn om de transitie "halfweg" af te breken. Als iemand anders uit dit topic daar iets over kan of wil vertellen is dat ook prima. Het is echt puur interesse. :)



Voor de meeste mensen die het niet doen (en dat is een groot percentage van de FTM transgenders) is het enorme risico van de operaties zelf de grootste reden, met daarna het risico op niet meer kunnen genieten van seks.
Het is een ingreep die enorm heftig is, uit meerdere zware en risicovolle operaties bestaat, en dan ook nog eens niet zeker weten een bevredigend (uiterlijk en functioneel) of zelfs maar werkend (risico op afsterven, kans dat zenuwen niet correct herstellen, kans op incontinentie) resultaat oplevert. Complicaties zijn dermate veel voorkomend dat je daar van uit moet gaan als je voor deze optie kiest.

Nu zijn de opties en mogelijkheden de laatste jaren wel beter geworden (andere plekken waar donormateriaal vandaan gehaald kan worden dan van de arm bijvoorbeeld, en betere verbinding tussen zenuwen) maar dan nog is het een fiks risico dat je neemt, en ook een een keuze voor meerdere keren langere tijd in de lappenmand met alle vragen op werk/opleiding die daar bij komen.

Daarbij is het ook binnen de transgemeenschap een hele tijd 'not done' geweest. Een gevalletje 'doorgeslagen verplichte acceptatie' van man kunnen zijn zonder piemel, bijna alsof je een verrader was als je wél die piemel graag wilde hebben.


Gezien de behoorlijke wachttijd die er momenteel ook voor phalloplastie is in Nederland ga ik er maar van uit dat het normaler wordt, en mensen veranderen zelf met de jaren natuurlijk ook. Ik heb jaren het risico niet willen nemen, maar sta nu wel op de wachtlijst.