Relatie met een transgender persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:36

Gefeliciteerd met de verkering TS, en wat fijn dat je ouders zo positief reageren! Ik schrik ook best wel van de heftige reactie van je familie en ook een vriend die je dacht te kunnen vertrouwen. -O- Ook al ben je zo iemand, zoals je zelf al zegt, liever kwijt dan rijk, is het toch wel heftig om zo abrupt een vriendschap te verliezen als je niet had verwacht dat iemand zo zou reageren.

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:40

Ik vind het super boeiend dat je dit post. Klinkt misschien wat onaardig en zo bedoel ik het niet, want ik gun jullie het allerbeste en vind de reacties absurd. Maar het geeft echt een inkijkje in waar je dus tegenaan loopt hierin, voor mij boeiend en ik denk dat het voor anderen een enorme steun kan zijn. Bedankt voor je update dus :)

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:18

Verbazingwekkende, kortzichtige en droeve reactie van familie en (niet-meer-zo'n-goeie) vriend.
Als je nou had aangegeven dat je met Jack the Ripper in zee ging, had ik me er nog wat bij voor kunnen stellen, dát is eng, maar dit?

Maar wel heel fijn dat je ouders achter je staan! Dat scheelt de wereld!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:20

Jeetje, wat bekrompen en vooral ook omdat die persoon het kennelijk niet voor zichzelf kan houden. Daarmee ontneemt diegene jullie het om het zelf te kunnen vertellen en wellicht is dan de lading heel anders..

Wel heel fijn om te lezen dat jullie samen zo goed groeien als koppel!

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:28

Wat een heftige update.

Sommige mensen kun je inderdaad maar beter kwijt als rijk zijn. Mensen die jou keuzes niet accepteren zijn jou niet waard. maar de manier waarop is wel heel zuur.

Van je familie: Misschien moet het allemaal gewoon nog even bezinken.
Als het aan het uiterlijk van x niet te zien is dan zijn ze misschien gewoon geschrokken (ik hoop dat ze weer bij trekken)

Hoe dan ook van harte gefeliciteerd met je verkering.Doe vooral wat goed voelt en geniet van jullie relatie. Zolang jullie jullie eigen tempo volgen gaat het niet te snel.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:33

Ik kan niet begrijpen wat het voor andere mensen uitmaakt met wie jij een relatie aan gaat?! Jij verandert niet, je partner verandert niet..

Ik ken geen transgender personen voor zover ik weet, ik zou juist echt heel nieuwsgierig zijn (op een positieve manier) naar deze nieuwe partner en het ontzettend fijn vinden dat het dekseltje op het potje past en wel zo mooi dat het niet uitmaakt of het wat bijgeslepen is of niet!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:51

Vraag me nu af hoe het zou zijn als je met gewoon een vrouw was thuis gekomen. Was het voor deze personen dan ook een issue?

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:51

Jeetje wat bizar dat mensen zo reageren... En fijn dat jouw ouders wel achter jullie staan! Gefeliciteerd met jullie relatie! :D

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:52

Het is al vaker gezegd, maar wat een onwijs mooi mens ben jij! <3

Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel via een vriend. Die heeft een relatie gehad met een vrouw, geboren als jongen. Supermooie en wijze vrouw als ik de verhalen hoorde. Maar wat een reacties zij kregen? Vond ik ook zo bizar. Veel ‘vrienden’ en zelfs familie verloren.

En ja, die mensen ben je liever kwijt, maar toch is het erg dubbel wanneer je dacht dat je vriendschap meer waard was. Dat je je zo vergist in iemand.

Geniet van elkaar!

Jolien87

Berichten: 17468
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:56

Wat fijn dat je ouders en een aantal vrienden zo positief reageren, dat is het allerbelangrijkste.

Mensen die zo negatief reageren op dit soort kwesties, vind ik altijd vooral heel erg zielig. Het zal je maar gebeuren dat je zo bekrompen bent dat je, je om dit soort zaken druk maakt en niet eens het fatsoen en de onvoorwaardelijke liefde kan opbrengen om iemand te steunen in zijn of haar keuzes.
Het is niet alsof ze met die persoon naar bed hoeven of dat ze hun geslachtsdeel te pas en te onpas moeten bekijken om te zien hoe mooi het is geworden.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:12

Gelukkig heb je mensen om je heen die er wel voor open staan, maar je zal er altijd tegen aan blijven lopen dat mensen dat niet zijn, om welke reden dan ook. Mijn man staat voor veel dingen open maar zal dit ook niet begrijpen, niet dat hij je zal kwetsen want het is jouw ding-jouw leven. Maar ook hij heeft recht op zijn mening. Net als andere mensen.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:20

Wat heftig zeg die reacties, snap niet dat mensen daar zo moeilijk over denken...

Verder een leuke update, gefeliciteerd met jullie relatie <3
Veel geluk toegewenst! <3

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:32

Bij mensen die moeite hebben met iemands gender of seksuele voorkeur denk ik altijd: Waar lig je in godsnaam wakker van? Echt hoor. Waarom heb je het gevoel dat je hier een mening over moet hebben en wat denk je dat die mening gaat doen? Ik kan er gewoon oprecht niet bij met m'n hoofd. Inderdaad TS, zo'n vriend ben je liever kwijt dan rijk.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:35

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie relatie.

Maar echt ik begrijp niet de reacties van de andere mensen.
Echt wat maakt dat voor hen nu uit?
Voor hen is het alleen belangrijk of iemand gewoon fijn is om mee om te gaan en dat je ziet dat jullie gelukkig met elkaar zijn en meer niet.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:39

Het moet toch niet uit maken wat iemand er van vindt? Of deze dat prima vindt of niet, het gaat meer om de manier waarop er dan gereageerd wordt als er al om een reactie wordt gevraagd. Zoals al gezegd mijn man zal het niets vinden maar zal niets er over zeggen, tenzij je hem om zijn mening vraagt en dan nog zal hij je niet kwetsen. Hij zal wel zeggen dat hij er niets mee heeft en daar is het voor hem klaar mee.

Ik denk dat je meer hebt aan iemand die eerlijk is op een nette manier dan iemand die op een rotte manier zijn mening kenbaar maakt. Voor veel mensen is het onbekend terrein en zal wellicht daar uit ook zo'n reactie komen, de toon van de reactie zal veel zeggen over die persoon.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:49

Wat jammer dat het zo gelopen is. Ik snap ook niet waarom een vriend daar zoveel moeite mee heeft en zelfs ermee naar jouw familie gaat. Zegt inderdaad meer over zo iemand.

Dat je familie moeite heeft en er niet over wil praten is wel heel naar. Is het uit geloof??

Ik moet er zelf ook echt niet aan denken om iets met een vrouw te hebben, maar het boeit me ontzettend weinig wie wat met elkaar doet verder. Als ze mij maar met rust laten........Je hebt er toch geen last van?

Ik zal mensen wel nooit helemaal gaan begrijpen en misschien moeten we ook stoppen met ze te willen begrijpen. Geniet ervan samen.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:56

E_C schreef:
Na overleg met X toch besloten om nog een update te posten omdat er vrij veel gebeurd, vooral over hoe de mensen om mij/ons heen met het 'nieuws' omgaan. Dit omdat je toch vaak verhalen leest van de transgender personen zelf, maar van de partners/familie/vrienden vaak niet. Dit terwijl juist ook de omgeving, helaas, ook erg beïnvloed wordt, ondanks dat dit helemaal niet zo zou moeten zijn.

Het is helaas niet allemaal positief. Uiteindelijk had ik besloten om twee hele goede vrienden in vertrouwen te nemen zodat ik daar mijn verhaal ook kwijt kon (uiteraard na gesprekken met X, die er geen problemen mee had dat ik dit met hun deelde). Ik dacht dat het ruimdenkende, accepterende mensen waren, maar helaas bleek dit bij 1 van hen niet het geval te zijn. Dit ging zo ver dat ik een verdere vriendschap met deze persoon niet zag zitten en ik dus, naar wat ik dacht, een hele goede vriend ben verloren. (Nu moet je je afvragen of je hier rouwig om moet zijn. Een persoon die zo in de wereld staat wil ik geen vrienden mee zijn, maar dan nog. Dit was totaal onverwacht).

Ook heeft deze persoon het bij mijn enige familie buiten mijn ouders gebracht en die hebben doodleuk gezegd dat waneer er een serieuze relatie met X zou ontstaan, X nooit welkom zou zijn bij hun bij welke familie gelegenheden dan ook en zij ook niet meer aanwezig zouden zijn bij mij/mijn ouders waneer X ook aanwezig zou zijn. Mijn ouders en ik, en uiteraard ook X, zijn hier enorm van geschrokken en dus is besloten om geen contact met hun te hebben op dit moment, ondanks dat dit voor mijn ouders ook hun enige familie is. Een gesprek zat er vanuit de kant van mijn familie niet in (op dit moment en waarschijnlijk ook in de toekomst), dus voor nu is er nog geen idee hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Om toch ook nog iets positiefs te melden, het blijkt maar weer eens wat voor lieve ouders ik heb (en ook hele lieve vrienden die X volledig accepteren zoals X is) die ondanks dat ze het nog niet zo goed begrijpen/begrepen, wel enorm hun best doen. Ze zijn ze zich volop aan het inlezen en op YouTube filmpjes aan het kijken naast de gesprekken die we hebben gehad met X erbij. Ik heb inmiddels veel goede informatie bronnen van bonkers ontvangen, waarvoor heel veel dank!

Verder heeft X gisteravond 'officieel' gevraagd of ik X's vriendinnetje wil zijn :o. We zouden het rustig aan doen, maar dit is toch niet helemaal gelukt haha :') Ondanks de tegenslagen en de nare dingen die gebeuren, ben ik toch enorm blij dat ik X ben tegengekomen en dat we samen dit avontuur aangaan. Ik ben in ieder geval, ondanks alles, erg happy net als X en dat is voor mij nu het belangrijkste.


Wat een nare reactie van die vriend en van jouw overige familie, wat rot voor jou/jullie en je ouders. Eigenlijk raar, want het is het moeilijkst voor jou en je ouders, die staan er het dichtst bij en dan is het wel te begrijpen dat het een beetje een schok is. Ze hoeven zoiets niet eens negatief of problematisch te vinden, maar onverwacht is het wel. Helaas is het dus kennelijk ook iets wat echt problemen geeft in de omgeving.

Na jouw posts realiseer ik me nog beter hoe moedig het was van de vader van een vriendinnetje van mijn dochter, die in de buurt en onder vrienden en kennissen briefjes verspreide waarin stond dat hij besloten had om vrouw te worden. Hij had destijds twee dochters van 10-12 jaar oud en een vrouw. Dat is nu zo'n 20 jaar geleden. Ik weet nog dat ik het toen heel moedig van hem vond om het zo aan te kondigen; ik kende hem vaag, maar zijn dochter kwam hier heel veel.

Ik heb eigenlijk nooit geweten hoe dat verder is gegaan, want ze zijn kort na zijn aankondiging verhuisd zonder adressen achter te laten... dat geeft wel iets aan denk ik.

Bedenk maar dat het over een paar jaar misschien wel al veel gewoner is en minder weerstand oproept bij sommigen, al houd je natuurlijk altijd rare lieden.


Enne: Hartelijk gefeliciteerd met jullie 'officiële relatie'! Heel fijn voor jullie! IK hoop op heel veel gelukkige jaren samen.

Anoniem

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:35

Gefeliciteerd met je verkering TS :D

En iedereen die zó afwijzend doet terwijl X hoogstens bij ze op de koffie komt mag wat mij betreft de hik krijgen :+

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:19

Ik heb me altijd al verbaasd over mensen die iets vinden over de voorkeuren van anderen.
Welke voorkeuren dan ook.

Mensen die speklapjes lekker vinden, juk, maar hé, als zij dat wel willen eten, prima.
Mensen die iedere 3 jaar een nieuwe dikke BMW kopen. Ik zou er niet dood in willen worden gezien, en zonde van m'n geld, maar hé, als jij dat wilt, be my guest.
Mensen die alleen met triootjes in de SM-kelder aan hun trekken komen, ga je gang, zolang ik er maar niet naar hoef te kijken of mee hoef te doen.

Ik snap echt niet waar je je druk over zou maken.

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:46

Wat een super mooie update!
Heel veel geluk samen :D

En inderdaad zo iemand, daar wil je niet mee bevriend zijn
(ik denk dan altijd maar, dat was dan uiteindelijk met iets anders ook wel een keer fout gegaan)
Maar om nou meteen ook te gaan lopen zwetsen tegen familie vind ik wel heel laag 8)7

En wat fijn dat jou ouders er wel zo mooi in staan
en andere vrienden van jullie ook.
Die mensen moet je houden ;)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:01

IMJ schreef:
Ik kan niet begrijpen wat het voor andere mensen uitmaakt met wie jij een relatie aan gaat?! Jij verandert niet, je partner verandert niet..


Nou dit inderdaad, zij hoeven toch geen relatie met een transgender ofzo? Heel bekrompen.
Maar, wat fijn om te lezen dat jullie er samen goed uit zijn gekomen! Heel veel liefde gewenst <3

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:02

Ts, hoe gaat het nu? Zijn jullie nog samen?

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 22:31

Floko schreef:
Ts, hoe gaat het nu? Zijn jullie nog samen?


Het gaat heel goed en we zijn zeker nog samen! :j

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 22:34

*\o/* *\o/* *\o/*

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 22:35

Wat een bekrompen reactie van die vriend.. beter kwijt dan rijk.
En wat fijn dat jullie nog samen zijn !