Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:44

Hulpstoffen worden afgebroken door je lever, of al dan niet ongewijzigd uitgescheiden via je urine. En nee, er is geen verschil tussen in je bloedbaan komen via je spijsvertering of direct.

Sommige stoffen worden afgebroken in je maag/darmen zodat ze nooit binnen komen en kunnen alleen ingespoten worden (zoals de eiwitten in vaccins bv - eiwit is nl eten en wordt dús afgebroken tot aminozuren), maar 'simpele' verbindingen zoals in hulpstoffen worden gewoon opgenomen in je maag en darmen en komen op precies dezelfde manier binnen als bij een vaccinatie (of andere geinjecteerde vloeistoffen/geneesmiddelen).

De hulpstoffen in vaccins en ook in deze 'nieuwe' vaccins zijn trouwens uit en ter na getest. Als er iets níet nieuw is zijn het de hulpstoffen wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58006
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:47

Heb je het dan puur over het vaccin of over alle stoffen Ibbel? (Betreffende geen verschil)

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:54

Het vaccin kan niet oraal worden toegediend - dat wordt als 'eten' gezien en dus afgebroken. Maar de hulpstoffen - als je die via bv gewone pillen binnen krijgt - komen ongewijzigd in de bloedbaan via de darm, en dat is precies hetzelfde als wanneer je ze inspuit.

Je kunt een hoop medicatie oraal én per injectie toedienen. Wat er in je bloed terecht komt is hetzelfde. inclusief alle hulpstoffen (meestal suikers, zuren, vetten en/of zouten en/of combinaties van dat alles).

Sommige medicatie kan gewoon niet oraal - grote eiwitten worden gewoon als voedsel beschouwd. Of het een eitje bij je ontbijt is of je dosis insuline - je lijf vindt het eten. En daarom moet je insuline inspuiten. Om maar even een voorbeeld te geven. Maar als de drager van die insuline-injectie lactaat is, of zouoplossing (geen idee hoor, ik noem maar wat) dan zou dát gewoon op precies dezelfde manier zowel oraal als via injectie binnenkomen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-06-21 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:56

Seltje schreef:
Ik heb weloverwogen beslist mijzelf wel te vaccineren, maar als het zover komt mijn kind niet te vaccineren.

Ten eerste: mijn kind is altijd 3 dagen goed ziek van de vaccins die ze bij kind en gezin (Belgische CB) krijgt. Ten tweede: mijn kind hoeft niemand anders te beschermen.

Ikzelf werk in de zorg en heb beslist mij te vaccineren om mijn patiënten en mijn omgeving te beschermen. Moest het alleen om mijzelf gaan had ik niet geënt, mijn immuunsysteem had covid waarschijnlijk wel overleefd, indien niet dan was dat het lot. Maar ik wil de mensen rondom mij wel beschermen.

Mijn kind van 1,5 hoeft echt niemand anders te beschermen, zij mag profiteren van de groepsimmuniteit die hopelijk straks ontstaat, maar dat kleine lijfje hoeft niet geënt te worden om anderen te beschermen. Laat haar omgeving maar haar beschermen.

In België gaan ze nu ook al 16-17 jarigen enten, en dan begin ik het eng te vinden. Jongere kinderen hebben namelijk geen eigen keuze, en ik vind nog steeds dat een vaccin een eigen keuze moet zijn.

Dus hoe helpen we deze pandemie de wereld uit zonder te vaccineren? Ik ben niet tegen vaccineren, maar in mijn ogen moet er gericht gevaccineerd worden. Niet hopen op 70% halen voor groepsimmuniteit te verkrijgen, maar vaccineren voor kwetsbare groepen.

Seltje, jij snapt toch wel de werking van groepsimmuniteit door vaccineren, je geeft aan dat je hoopt dat je kleine mee kan gaan onder de paraplu van die immuniteit, dat hoop ik ook. Dat zal absoluut nooit lukken door alleen kwetsbaren te vaccineren. Dan heb je in die groep misschien minder doden en zwaar zieken terwijl 60 % van de bevolking , dus jij en je naasten gedwongen worden om immuniteit op te bouwen door de infectie door te maken met alle gevolgen van dien en aangeven dat het dan maar lot is? Dan is je dochter haar moeder kwijt.
En met zo’n vaccinatiebeleid loopt je een levensgrote kans op nog vervelender varianten. Dus totaal onlogisch.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:06

Corona is een luchtwegvirus, ik begrijp niet waarom een vaccinatie niet via druppels of nevels in de neus gegeven zou kunnen worden, dat zou naar mijn idee veel veiliger zijn, dan komt het via een natuurlijke weg je lichaam binnen.
Bij honden worden kennelhoest vaccinaties ook via druppels in de neus gegeven.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:10

De kans dat Corona in het rijksvaccinatieprogramma terecht komt is niet erg groot. Ik denk dat de grens bij 12 jaar komt te liggen, op z'n laagst. Waarbij dus zowel kind als ouder(s) toestemming moeten geven (in NL)

JMJ schreef:
Corona is een luchtwegvirus, ik begrijp niet waarom een vaccinatie niet via druppels of nevels in de neus gegeven zou kunnen worden, dat zou naar mijn idee veel veiliger zijn, dan komt het via een natuurlijke weg je lichaam binnen.
Bij honden worden kennelhoest vaccinaties ook via druppels in de neus gegeven.


Een mRNA vaccin komt via de luchtwegen niet terecht waar het moet zijn. De vectorvaccins met adenovirus zouden dat wel kunnen, maar je moet dan actief adenovirus hebben, die via de longblaasjes je lichaam in moet komen en je dus eerst ziek zal moeten maken. Niet met Corona, maar wel met het vectorvirus. Denk niet dat je dat moet willen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-06-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:18

Palmera schreef:
Het is net zo asociaal om iemand woorden in de mond te leggen omdat jij zoiets leest.
Net zoals het aso is om voor mij te bepalen dat ik me in een hoek gedrukt zou voelen.

Nee, ik ga niet uit den treuren alles uitleggen aan de vaste drammers omdat zij toevallig iets lezen wat er niet zo staat. Ik ga daar niet in mee.
Wie dát fout vind dat maar lekker fout, maar juist met dat gedram word iedereen buiten spel gezet, want ja, daar is iedereen wel vroeg of laat klaar mee. Ieder woordje tot het einde der tijden moeten verdedigen. Kom op zeg, dat is pas een flauwe manier van discusiëren


Sorry maar als je niet wil meedoen aan de discussie en niet in wil gaan op vragen, waarom dan blijven reageren? Zo maak je je er wel makkelijk vanaf zeg…

sterregoud schreef:
Nou nooit, is een tikkie te stellig. Na de enting tegen Mexicaanse griep, ontwikkelden meerdere kinderen narcolepsie.

https://www.nu.nl/gezondheid/3770739/ki ... accin.html


Was door een immuunreactie, die zou ook voorkomen met doorlopen van de Mexicaanse griep. Bij vaccinaties overigens heeeeeeeeeel klein risico.

verootjoo
Berichten: 35660
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:28

JMJ schreef:
Corona is een luchtwegvirus, ik begrijp niet waarom een vaccinatie niet via druppels of nevels in de neus gegeven zou kunnen worden, dat zou naar mijn idee veel veiliger zijn, dan komt het via een natuurlijke weg je lichaam binnen.
Bij honden worden kennelhoest vaccinaties ook via druppels in de neus gegeven.


Dat kan niet met een mrna vaccin, ik geloof alleen met een nog levend verzwakt virus. Maar er was een reden dat voor deze vaccins geen verzwakte virussen konden gebruiken, dus hebben we mrna vaccins en vectorvaccins.

Janneke2

Berichten: 22810
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:50

JMJ schreef:
Corona is een luchtwegvirus (...)


Zo komt het vaak binnen.

Het kan idd bakken problemen in de luchtwegen veroorzaken,
maar treft ook de darmslijmvliezen
en er zijn pessimistische berichten dat ook het virus zelf (niet alleen 'janssen' en 'az') trombose kan veroorzaken.

Zoolgangster

Berichten: 9698
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:56

irmaz schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus sorry als deze getallen al eens langs zijn geweest maar ik wil toch even reageren op mensen die menen dat het een goed idee zou zijn om de pandemie gewoon zelf uit te laten razen en zo groepsimmuniteit te krijgen.

Het sterftecijfer van Corona varieert (in diverse onderzoeken) tussen de 0.23% en de 1% gemiddeld voor de hele populatie (https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rocent.htm en https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... id-19.html ). Dat betekend in Nederland dat er in korte tijd tussen de 40.000 en de 170.000 mensen zouden overlijden. Dat is tenminste als iedereen die zuurstof en een ziekenhuisopname nodig heeft dit kan krijgen. Dit gaat niet lukken wanneer het virus vrij rond mag gaan dus zullen er van degenen die het wel gehaald zouden hebben met een ziekenhuis/IC opname maar door de enorme hoeveelheid besmette mensen en beperkte ziekenhuiscapaciteit ook nog een groot aantal sterven.

Dan is er op dit moment nog geen getal voor de mensen die langdurige gezondheidsproblemen oplopen door een (milde) corona-infectie en zou eigenlijk ook hun leven zoals ze het kenden kwijtraken.

En tel daarnaast ook nog de extra kansen op die het virus heeft om te muteren tot een besmettelijker en dodelijker virus binnen iedereen die een actieve infectie doormaakt ten opzichte van alle mensen die nu immuun zijn door een vaccinatie. En pas dan kun je een eerlijk vergelijk maken tussen pandemie uit laten razen en een groot vaccinatie-programma.



:j En dat is dus het probleem met het alles opengooien omwille van groepsimmuniteit: de overbelasting van de zorg. En de overbelasting van begrafenisondernemers, zoals bijvoorbeeld in Italië duidelijk het geval was. Dat opengooien werkte dus niet goed, dus vandaar de maatregelen.
Ik heb trouwens ook niet het hele topic doorgelezen.

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:06

Janneke2 schreef:
JMJ schreef:
Corona is een luchtwegvirus (...)


Zo komt het vaak binnen.

Het kan idd bakken problemen in de luchtwegen veroorzaken,
maar treft ook de darmslijmvliezen
en er zijn pessimistische berichten dat ook het virus zelf (niet alleen 'janssen' en 'az') trombose kan veroorzaken.

Janneke, niet alleen berichten. Coronainfectie blijkt bij 39 op de 1 miljoen mensen het gevreesde deep brain trombose te veroorzaken ( naast een hele rits andere problemen) en in vergelijken met bvb het AstraZeneca vaccin, daar worden 12.5 personen op de 1 miljoen door deze aandoening getroffen. Waarbij het behandelbaar is wanneer je dit als weliswaar zeer ernstige bijwerking van het vaccin krijgt. Ook bestaat in beide gevallen het risico op overlijden. Terwijl als je het krijgt door Corona infectie de kansen er een stuk slechter voorstaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:14

Janneke2 schreef:
JMJ schreef:
Corona is een luchtwegvirus (...)


Zo komt het vaak binnen.

Het kan idd bakken problemen in de luchtwegen veroorzaken,
maar treft ook de darmslijmvliezen
en er zijn pessimistische berichten dat ook het virus zelf (niet alleen 'janssen' en 'az') trombose kan veroorzaken.

Nou dan zijn geen "pessimistische berichten". Dat is nou precies de reden waarom ze op de IC liggen. Omdat veel mensen een longembolie krijgen=bloedprop=trombose

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:14

Ik las trouwens een interview met Karin Slaughter. Die heeft een uitgesproken mening over antivaxxers ( die dus geen enkele prik willen) zij zegt :
Ik heb altijd een hekel gehad aan anti vaxxers, zo’n typisch wit westers privilege, met een modern ziekenhuis op elke straathoek. Maar nu covid over de wereld raast , hoe durven ze. Nee zeggen terwijl honderdduizenden mensen sterven. Ze las laatst een bericht dat covid erectieproblemen zou veroorzaken en misschien zou dat die egoïstische types wel over de drempel trekken.

Moest om dat laatste wel grinniken.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:15

JMJ schreef:
En waar blijven de "hulpstoffen" dan, zoals de aluminiumverbindingen?
En ga dan niet beweren: die krijg overal binnen, want het is nogal een verschil of je gifstoffen via je spijsverteringskanaal binnen krijgt, of dat ze rechtstreeks in je bloedbaan gespoten worden


Een vaccin wordt intramusculair ingespoten. In een spier dus en niet rechtstreeks in de bloedbaan, intraveneus. Toch echt een significant verschil.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 22:27

Seltje schreef:
Ik heb weloverwogen beslist mijzelf wel te vaccineren, maar als het zover komt mijn kind niet te vaccineren.

Ten eerste: mijn kind is altijd 3 dagen goed ziek van de vaccins die ze bij kind en gezin (Belgische CB) krijgt. Ten tweede: mijn kind hoeft niemand anders te beschermen.

Ikzelf werk in de zorg en heb beslist mij te vaccineren om mijn patiënten en mijn omgeving te beschermen. Moest het alleen om mijzelf gaan had ik niet geënt, mijn immuunsysteem had covid waarschijnlijk wel overleefd, indien niet dan was dat het lot. Maar ik wil de mensen rondom mij wel beschermen.

Mijn kind van 1,5 hoeft echt niemand anders te beschermen, zij mag profiteren van de groepsimmuniteit die hopelijk straks ontstaat, maar dat kleine lijfje hoeft niet geënt te worden om anderen te beschermen. Laat haar omgeving maar haar beschermen.

In België gaan ze nu ook al 16-17 jarigen enten, en dan begin ik het eng te vinden. Jongere kinderen hebben namelijk geen eigen keuze, en ik vind nog steeds dat een vaccin een eigen keuze moet zijn.

Dus hoe helpen we deze pandemie de wereld uit zonder te vaccineren? Ik ben niet tegen vaccineren, maar in mijn ogen moet er gericht gevaccineerd worden. Niet hopen op 70% halen voor groepsimmuniteit te verkrijgen, maar vaccineren voor kwetsbare groepen.

Ook een interessante visie! Dankje! Waarom moeten we in jouw ogen alleen kwetsbare groepen vaccineren?

En m.b.t. je één na laatste alinea, heb je het dan specifiek over deze vaccinatie of over alle vaccinaties?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:28

bigone schreef:
Ik las trouwens een interview met Karin Slaughter. Die heeft een uitgesproken mening over antivaxxers ( die dus geen enkele prik willen) zij zegt :
Ik heb altijd een hekel gehad aan anti vaxxers, zo’n typisch wit westers privilege, met een modern ziekenhuis op elke straathoek. Maar nu covid over de wereld raast , hoe durven ze. Nee zeggen terwijl honderdduizenden mensen sterven. Ze las laatst een bericht dat covid erectieproblemen zou veroorzaken en misschien zou dat die egoïstische types wel over de drempel trekken.

Moest om dat laatste wel grinniken.

Erectiestoornissen weet ik niet maar er is wel iets aan de hand. Volgens dit onderzoek moeten mannen en vrouwen die Covid gehad hebben en zwanger willen worden wel eerst sperma en eierstokken laten onderzoeken. of ik lees het verkeerd: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33558864/

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:30

Celestial schreef:
Seltje schreef:
Ik heb weloverwogen beslist mijzelf wel te vaccineren, maar als het zover komt mijn kind niet te vaccineren.

Ten eerste: mijn kind is altijd 3 dagen goed ziek van de vaccins die ze bij kind en gezin (Belgische CB) krijgt. Ten tweede: mijn kind hoeft niemand anders te beschermen.

Ikzelf werk in de zorg en heb beslist mij te vaccineren om mijn patiënten en mijn omgeving te beschermen. Moest het alleen om mijzelf gaan had ik niet geënt, mijn immuunsysteem had covid waarschijnlijk wel overleefd, indien niet dan was dat het lot. Maar ik wil de mensen rondom mij wel beschermen.

Mijn kind van 1,5 hoeft echt niemand anders te beschermen, zij mag profiteren van de groepsimmuniteit die hopelijk straks ontstaat, maar dat kleine lijfje hoeft niet geënt te worden om anderen te beschermen. Laat haar omgeving maar haar beschermen.

In België gaan ze nu ook al 16-17 jarigen enten, en dan begin ik het eng te vinden. Jongere kinderen hebben namelijk geen eigen keuze, en ik vind nog steeds dat een vaccin een eigen keuze moet zijn.

Dus hoe helpen we deze pandemie de wereld uit zonder te vaccineren? Ik ben niet tegen vaccineren, maar in mijn ogen moet er gericht gevaccineerd worden. Niet hopen op 70% halen voor groepsimmuniteit te verkrijgen, maar vaccineren voor kwetsbare groepen.

Ook een interessante visie! Dankje! Waarom moeten we in jouw ogen alleen kwetsbare groepen vaccineren?

En m.b.t. je één na laatste alinea, heb je het dan specifiek over deze vaccinatie of over alle vaccinaties?

Als jouw kind ziek wordt betekent dat dat haar immuunsysteem aan de slag gaat. Zou voor mij een reden zijn om juist wel te vaccineren.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 22:30

bigone schreef:
Ik las trouwens een interview met Karin Slaughter. Die heeft een uitgesproken mening over antivaxxers ( die dus geen enkele prik willen) zij zegt :
Ik heb altijd een hekel gehad aan anti vaxxers, zo’n typisch wit westers privilege, met een modern ziekenhuis op elke straathoek. Maar nu covid over de wereld raast , hoe durven ze. Nee zeggen terwijl honderdduizenden mensen sterven. Ze las laatst een bericht dat covid erectieproblemen zou veroorzaken en misschien zou dat die egoïstische types wel over de drempel trekken.

Moest om dat laatste wel grinniken.

Een typisch westers privilege, dat is mooi verwoord en ook erg waar, denk ik. :)

Ibbel, bedankt voor al je inhoudelijke en nuttige bijdragen in dit topic en eigenlijk op heel [CV]! :) Zo leer je nog een wat bij.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:35

janderegelaa schreef:
Erectiestoornissen weet ik niet maar er is wel iets aan de hand. Volgens dit onderzoek moeten mannen en vrouwen die Covid gehad hebben en zwanger willen worden wel eerst sperma en eierstokken laten onderzoeken. of ik lees het verkeerd: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33558864/


Dat lees je verkeerd ;)

Het onderzoek was bedoeld om na te gaan of Covid ook via seks overgedragen kan worden. Dat (b)lijkt niet het geval te zijn. Wel lijkt het erop dat Covid de mannelijke vruchtbaarheid beinvloedt door (oa) verlaging van testosteron, maar het onderzoek had dat niet als onderwerp en het wordt als een soort apropos vermeld, evenals die laatste zin, dat bij ex-Covid patienten die vruchtbaarheidsproblemen hebben wordt aangeraden naar de geslachtsorganen te kijken. Dat laatste lijkt me een bijzonder open deur, want dat doe je altijd bij vruchtbaarheidsproblemen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:36

Celestial schreef:
bigone schreef:
Ik las trouwens een interview met Karin Slaughter. Die heeft een uitgesproken mening over antivaxxers ( die dus geen enkele prik willen) zij zegt :
Ik heb altijd een hekel gehad aan anti vaxxers, zo’n typisch wit westers privilege, met een modern ziekenhuis op elke straathoek. Maar nu covid over de wereld raast , hoe durven ze. Nee zeggen terwijl honderdduizenden mensen sterven. Ze las laatst een bericht dat covid erectieproblemen zou veroorzaken en misschien zou dat die egoïstische types wel over de drempel trekken.

Moest om dat laatste wel grinniken.

Een typisch westers privilege, dat is mooi verwoord en ook erg waar, denk ik. :)

Een vriendin van mij doet altijd vrijwilligerswerk in Afrika en die zegt: iedereen die niet wil vaccineren moet eens komen kijken in Afrika waar mensen nog 2 dagen lopen met een kind op hun rug om een vaccinatie te halen. En waarom? Omdat deze mensen de dood nog kennen, hoge kindersterfte door ziektes die voorkomen kunnen worden met 1 prik.

Mensen hier zijn veel te verwend, zelfs mensen die helemaal niet vaccineren liften mee op de groepsimmuniteit van de rest. Maar ondertussen wel verkondigen dat ze geen vaccinatie nodig hebben omdat hun immmuunsysteem zo goed is. Terwijl het gewoon komt doordat wij allemaal gevaccineerd zijn dus ze komen bijna niet meer in aanraking met een ziekte.

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:38

janderegelaa schreef:
bigone schreef:
Ik las trouwens een interview met Karin Slaughter. Die heeft een uitgesproken mening over antivaxxers ( die dus geen enkele prik willen) zij zegt :
Ik heb altijd een hekel gehad aan anti vaxxers, zo’n typisch wit westers privilege, met een modern ziekenhuis op elke straathoek. Maar nu covid over de wereld raast , hoe durven ze. Nee zeggen terwijl honderdduizenden mensen sterven. Ze las laatst een bericht dat covid erectieproblemen zou veroorzaken en misschien zou dat die egoïstische types wel over de drempel trekken.

Moest om dat laatste wel grinniken.

Erectiestoornissen weet ik niet maar er is wel iets aan de hand. Volgens dit onderzoek moeten mannen en vrouwen die Covid gehad hebben en zwanger willen worden wel eerst sperma en eierstokken laten onderzoeken. of ik lees het verkeerd: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33558864/

Artikel gelezen :


Nonetheless, COVID-19 may have detrimental effects on male reproduction by inducing orchitis and/or decreasing testosterone levels, sperm counts, and motility.

Conclusion: On the basis of the current worldwide published information, COVID-19 is not an STD. This information is important for clinicians, proposed guidelines for public health, U.S. Food and Drug Administration guidelines for gamete and tissue donor eligibility, and fertility treatments. Universal precautions, currently practiced worldwide, are adequate and sufficient at this time to prevent the transmission of known or unknown viral infections. We suggest that recovered patients of COVID-19, especially those with infertility, should be evaluated for their ovarian and testicular function.

Mensen die een infectie doormaken en met onvruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn word geadviseerd om hun eicel/zaad te testen.
Ook mensen die donor zijn , hetzelfde.
En het testosteron niveau kan afnemen .

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:42

En wee als er dan opeens toch een keer een mazelenuitbraak is. Dan staan die principiële weigeraars alsnog met hun koters in de rij.
Zoals een kinderarts ooit tegen me zei bij zo'n uitbraak: en nee, dat zijn dan niet de gelovigen, die blijven bij hun geloof. Het zijn de hoog opgeleide 'kritische prikkers' die dan opeens toch maar bakzeil halen en hun kind toch maar voorop zetten.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:46

bigone schreef:
Artikel gelezen :


Nonetheless, COVID-19 may have detrimental effects on male reproduction by inducing orchitis and/or decreasing testosterone levels, sperm counts, and motility.

Conclusion: On the basis of the current worldwide published information, COVID-19 is not an STD. This information is important for clinicians, proposed guidelines for public health, U.S. Food and Drug Administration guidelines for gamete and tissue donor eligibility, and fertility treatments. Universal precautions, currently practiced worldwide, are adequate and sufficient at this time to prevent the transmission of known or unknown viral infections. We suggest that recovered patients of COVID-19, especially those with infertility, should be evaluated for their ovarian and testicular function.

Mensen die een infectie doormaken en met onvruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn word geadviseerd om hun eicel/zaad te testen.
Ook mensen die donor zijn , hetzelfde.
En het testosteron niveau kan afnemen .


Volgens mij lees jij het ook niet goed. Covis is geen STD (geen sexually transmitted disease). Dát wordt er geconcludeerd. Dat is dus van belang voor artsen die met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn. Die hoeven dus géén extra maatregelen te adviseren: 'de gewone maatregelen' (condooms) zijn voldoende.

Er wordt wél gezegd dat ex-covid patienten die onvruchtbaar zijn (niet per se door covid dus, en niet 'ex covid patienten die in een KI of ander traject zitten') hun ovarian en testicular function moeten laten testen. Maar dat is sowieso normaal bij mensen met fertiliteitsproblemen

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:58

Klopt je hebt gelijk, zal mijn Engels bij gaan spijkeren, word tijd na veertig jaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:02

Ibbel schreef:
bigone schreef:
Artikel gelezen :


Nonetheless, COVID-19 may have detrimental effects on male reproduction by inducing orchitis and/or decreasing testosterone levels, sperm counts, and motility.

Conclusion: On the basis of the current worldwide published information, COVID-19 is not an STD. This information is important for clinicians, proposed guidelines for public health, U.S. Food and Drug Administration guidelines for gamete and tissue donor eligibility, and fertility treatments. Universal precautions, currently practiced worldwide, are adequate and sufficient at this time to prevent the transmission of known or unknown viral infections. We suggest that recovered patients of COVID-19, especially those with infertility, should be evaluated for their ovarian and testicular function.

Mensen die een infectie doormaken en met onvruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn word geadviseerd om hun eicel/zaad te testen.
Ook mensen die donor zijn , hetzelfde.
En het testosteron niveau kan afnemen .


Volgens mij lees jij het ook niet goed. Covis is geen STD (geen sexually transmitted disease). Dát wordt er geconcludeerd. Dat is dus van belang voor artsen die met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn. Die hoeven dus géén extra maatregelen te adviseren: 'de gewone maatregelen' (condooms) zijn voldoende.

Er wordt wél gezegd dat ex-covid patienten die onvruchtbaar zijn (niet per se door covid dus, en niet 'ex covid patienten die in een KI of ander traject zitten') hun ovarian en testicular function moeten laten testen. Maar dat is sowieso normaal bij mensen met fertiliteitsproblemen

Nou, ik lees dit:
Citaat:
Nonetheless, COVID-19 may have detrimental effects on male reproduction by inducing orchitis and/or decreasing testosterone levels, sperm counts, and motility.


En dat is toch wel belangrijk denk ik. Voor de minder goede Engels lezers onder ons: Covid-19 KAN nadelige effecten hebben bij mannelijke reproductie door zaadbalontsteking en/of testosteronvermindering, minder zaadcellen en minder beweeglijke zaadcellen.