Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:07

bigone schreef:
Klopt je hebt gelijk, zal mijn Engels bij gaan spijkeren, word tijd na veertig jaar.

Ik weet nog wel een goede docent :D :')

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:12

Ibbel schreef:
Pfizer geeft 95% effectiviteit, de 5% die wel ziek wordt, wordt niet ernstig ziek en overlijden na complete vaccinatie is (nog) niet voorgekomen bij mijn weten (geen publicaties over te vinden). Kans op ziekte na AZ of Janssen is groter, maar opnieuw geeft dat alleen milde ziekte en zijn er geen overlijdens gemeld.

Tenzij je met een Chinees vaccin bent gevaccineerd, want daar is de werkzaamheid niet denderend van.


Een familielid van mij heeft de 2 vaccins al gehad en ligt toch doodziek door corona. We hadden al een soort van afscheid genomen, maar wonder boven wonder begint hij nu toch wat op te knappen.

Het vaccin voorkomt dus niet dat je doodziek kunt worden door corona.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:14

Matheno schreef:
Ibbel schreef:
Pfizer geeft 95% effectiviteit, de 5% die wel ziek wordt, wordt niet ernstig ziek en overlijden na complete vaccinatie is (nog) niet voorgekomen bij mijn weten (geen publicaties over te vinden). Kans op ziekte na AZ of Janssen is groter, maar opnieuw geeft dat alleen milde ziekte en zijn er geen overlijdens gemeld.

Tenzij je met een Chinees vaccin bent gevaccineerd, want daar is de werkzaamheid niet denderend van.


Een familielid van mij heeft de 2 vaccins al gehad en ligt toch doodziek door corona. We hadden al een soort van afscheid genomen, maar wonder boven wonder begint hij nu toch wat op te knappen.

Het vaccin voorkomt dus niet dat je doodziek kunt worden door corona.

Maar hij gaat niet dood. En dat is positief. Hij zou ook de eerste zijn geweest.

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:16

Matheno schreef:
Ibbel schreef:
Pfizer geeft 95% effectiviteit, de 5% die wel ziek wordt, wordt niet ernstig ziek en overlijden na complete vaccinatie is (nog) niet voorgekomen bij mijn weten (geen publicaties over te vinden). Kans op ziekte na AZ of Janssen is groter, maar opnieuw geeft dat alleen milde ziekte en zijn er geen overlijdens gemeld.

Tenzij je met een Chinees vaccin bent gevaccineerd, want daar is de werkzaamheid niet denderend van.


Een familielid van mij heeft de 2 vaccins al gehad en ligt toch doodziek door corona. We hadden al een soort van afscheid genomen, maar wonder boven wonder begint hij nu toch wat op te knappen.

Het vaccin voorkomt dus niet dat je doodziek kunt worden door corona.

Dat kan, bij sommige mensen slaat een vaccin gewoon niet aan en kun je alsnog ernstig ziek worden en ook overlijden. Maar je komt er niet meer achter want nu zullen er waarschijnlijk wel antistoffen zijn.
Sterkte ermee.

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:27

bigone schreef:
Matheno schreef:

Een familielid van mij heeft de 2 vaccins al gehad en ligt toch doodziek door corona. We hadden al een soort van afscheid genomen, maar wonder boven wonder begint hij nu toch wat op te knappen.

Het vaccin voorkomt dus niet dat je doodziek kunt worden door corona.

Dat kan, bij sommige mensen slaat een vaccin gewoon niet aan en kun je alsnog ernstig ziek worden en ook overlijden. Maar je komt er niet meer achter want nu zullen er waarschijnlijk wel antistoffen zijn.
Sterkte ermee.


Bedankt

janderegelaa schreef:
Maar hij gaat niet dood. En dat is positief. Hij zou ook de eerste zijn geweest.


Hopelijk niet nee. Het gaat wel wat beter maar de situatie is vooralsnog wel kritisch.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:34

Het is zeer uitzonderlijk maar er zijn altijd uitzonderingen ‘die de regel bevestigen’. Wel heel rot dat dat nou net jullie moet gebeuren. Sterkte Matheno!

Hutcherson

Berichten: 7395
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 00:13

Ik denk dat het zonder vaccins af zal zwakken (door immuniteit) maar niet de wereld uit gaat. Net als de andere virussen die telkens gemuteerd terug komen.
Echter zal het covid virus gewoon doormuteren (wat nu al meermaals is gebeurt) maar wel trager vanwege vaccins.
Maar ik denk dat het wel blijft bestaan.

Hoe zou het ontstaan zijn? Dus echt van niets naar ineens een virus dat erg besmettelijk is bij mensen (en sommige dieren).

KootMiraDrum

Berichten: 8328
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 01:31

Citaat:
Deze pandemie verspreid zo gemakkelijk omdat we met teveel zijn. Treft heel natuurlijk de zwakken het hardst. Dat hadden ze moeten laten razen en de wereld was een betere plek geworden.

Te veel hutje mutje zitten dan. Want er zijn nog geen 8 miljard mensen op aarde.

Geef die ieder 1 vierkante meter, dan passen ze in Zeeland en Brabant en that's it. Geef je die 8 miljard ieder 100 vierkante meter, dan passen ze in de helft van Alaska.
En dan zijn we met te veel, en mag men in China nu ineens niet meer 2 maar 3 kinderen krijgen.

V.w.b. mutaties, er zijn er velen, 12.000 (filmpje van 5 mnd geleden), op hele kleine plekjes in een virusdeel. Daar is niet tegen te vaccineren, tegen al die mutaties. Bovendien is dat wat nu geprikt wordt geen vaccin. Pierre Capel over mutaties: https://www.youtube.com/watch?v=aOb9M9fSoMQ Zo zie je rond 10.00 wat er verandert in de codes.

KootMiraDrum

Berichten: 8328
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 02:19


huricane
Berichten: 794
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 06:53

@Ibbel, bedankt voor je duidelijke en heldere uitleg!

Suzanne F.

Berichten: 49328
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:26

Dat zou wel mooi zijn als COVID zou zorgen voor een verminderde vruchtbaarheid eigenlijk. Dat lost misschien weer wat problemen voor de toekomst op.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:31

janderegelaa schreef:
Nou, ik lees dit:
Citaat:
Nonetheless, COVID-19 may have detrimental effects on male reproduction by inducing orchitis and/or decreasing testosterone levels, sperm counts, and motility.


En dat is toch wel belangrijk denk ik. Voor de minder goede Engels lezers onder ons: Covid-19 KAN nadelige effecten hebben bij mannelijke reproductie door zaadbalontsteking en/of testosteronvermindering, minder zaadcellen en minder beweeglijke zaadcellen.


Ja, en daar komt nu het kritisch lezen van wetenschap om de hoek kijken :D

Het onderzoek was specifiek opgezet om te onderzoeken of Covid-virusdeeltjes ook in vaginale slijmvliezen en sperma aan te tonen was, of de ziekte daarmee over te dragen was, en of je Covid daarmee een STD zou moeten noemen.

Je mag alléén conclusies trekken over wat je onderzocht hebt.
Die opmerking over verminderde fertiliteit bij mannen na Covid komt dus volledig uit de lucht vallen.

Daar wordt overigens wel degelijk ook onderzoek naar gedaan en het vermoeden is ook zeer sterk dát je minder vruchtbaar wordt van Covid (ook een manier van moeder Aarde om de overbevolking in te dammen dus, en een hele subtiele :)) )
Maar dit onderzoek gaat daar niet over en mag daar dus géén conclusies over trekken. Zo zijn de regels van het wetenschappelijke spel :D

mysa

Berichten: 10514
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:37

@Kootmiradrum: Die Capel is toch al een paar decennia geleden met pensioen gegaan na een financieel akkefietje? Vraag me af of zijn kennis dan wel up to date is.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:57

Wat betreft mutaties: de vaccins zijn tegen een zeer noodzakelijk eiwit van het virus gericht. Dat eiwit heeft het virus nodig om een menselijke cel binnen te dringen. Daar kan wel íets aan muteren, is ook gebeurd, maar niet veel, anders zet het virus zichzelf buitenspel.

Tot nu toe zijn alle spike-eiwitmutaties nog steeds niet van dien aard dat de huidige vaccins er niet tegen werken. Er zitten voldoende onveranderde en herkenbare eiwitstructuren in voor de antilichamen om nog steeds te kunnen hechten.

Even weer super versimpeld: Antilichamen zijn eigenlijk een soort pleisters die het virus inpakken. Zolang het virus rond is, plakt dat allemaal wel. En ovaal is ook geen probleem. Wordt het virus vierkant, dan is dat wat lastiger, maar lukt nog steeds. De huidige varianten zijn ovaal of vierkant.
Wordt het virus nou opeens driehoekig, dan pas past de pleister niet meer, maar dan heeft het virus zelf waarschijnlijk ook een probleem.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:58

Ik vind het wel bijzonder dat mensen zo nuchter doen. Ja de zwakkere overlijden en de sterke blijven over.
Maar wat nou als jouw moeder of vader 1 van die zwakkere is, je beste vriendin oid. Of misschien jijzelf?
Ik denk dat mensen die zulke uitspraken doen niet serieus getroffen zijn door de gevolgen van corona.

Ik heb mij overigens wel laten prikken, over 4 weken de 2e prik. Wordt ik dan toch ziek, heb ik dikke pech maar hoop ik wel dat er nog plek voor mij is in een zh oid

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:06

Ik heb een paar pagina’s gelezen en ik denk niet dat we een gezondere samenleving krijgen als we Corona laten uitrazen en de zwakkere dood laten gaan. Er zijn zoveel gezonde mensen die long Covid hebben ontwikkelt… God weet hoe lang zijn nodig hebben voor herstel.

Voor mij is vaccinatie echt de enige uitweg. Ookal is nog niet bewezen dat je minder besmettelijk bent, toch opvallend dat het aantal besmetting omlaag gaan wanneer de vaccinatiegraad omhoog gaat.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:09

Twiggy2008 schreef:
Palmera, wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben, die er zo in staat (met nog een paar, zag ik).

Kijken naar het grote plaatje is blijkbaar heel, héél erg moeilijk voor veel mensen...
Misschien is dát ook wel het grootste probleem op deze wereld.

Je mist naar mijn idee wel iets.
Het zou pas helpen om de wereldbevolking te reduceren als jonge mensen massaal overlijden zodat er minder reproductie is. Boven de 45 reproduceren mensen niet meer en hebben a af dan geen invloed meer op de groei van de wereldbevolking.

Corona heeft dus nul effect daarop

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:12

@Ibbel,
Fijne bijdragen aan dit onderwerp! Thanks.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33835
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:14

Eleeke schreef:
Twiggy2008 schreef:
Palmera, wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben, die er zo in staat (met nog een paar, zag ik).

Kijken naar het grote plaatje is blijkbaar heel, héél erg moeilijk voor veel mensen...
Misschien is dát ook wel het grootste probleem op deze wereld.

Je mist naar mijn idee wel iets.
Het zou pas helpen om de wereldbevolking te reduceren als jonge mensen massaal overlijden zodat er minder reproductie is. Boven de 45 reproduceren mensen niet meer en hebben a af dan geen invloed meer op de groei van de wereldbevolking.

Corona heeft dus nul effect daarop

Economisch gezien is het juist goed als mensen overlijden als ze 60+ zijn. Komen er weer banen en huizen vrij en het scheelt pensioen.

Maar ik denk dat zoals men de pandemie heeft bestreden (lockdowns) dat dat de enige ethisch verantwoorde manier is.

Wel blijf ik het wrang vinden voelen dat voor zoveel mensen heel ziek worden van COVID zo onwaarschijnlijk is, maar dat de desondanks toch 1,5-2 jaar met flinke maatregelen moesten leven. Het had mij eerlijker geleken als er meer differentiatie zou zijn geweest in de maatregelen. Maar dat is heel lastig te verantwoorden en te regelen.

Ik heb dus wel mijn bedenkingen gehad. Idem voor die achterlijke mondkapjes. Maar ik hou me overal netjes aan.

Oh ik ken iemand die iemand goed kent die vorig jaar maart er aan overleed (nog geen 60 maar risicogroep) en zijn vader lag afgelopen april aan de beademing. En dat was een gezonde man van midden 50, geen onderliggende klachten. En diegene houdt rustig feestjes en houdt zich nergens aan.

Dat iemand zich niet aan de regels houdt betekent dus niet dat diegene geen ernstig zieke mensen/sterfgevallen kent.

mysa

Berichten: 10514
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:17

In antwoord op de gequote Twiggy: Naar het grote plaatje kijken is heel erg moeilijk als je dertigjarige lief naar adem snakkend op de ic binnenkomt. Kan ik je uit ervaring vertellen. En nee, dat was destijds geen Covid maar Legionella. Met de zelfde overreactie van het immuunsysteem als die je bij wat jongere Covid-patiënten ziet.
Als iemand me toen had gezegd: joh sneu, maar er zijn al zo veel mensen op de wereld..

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:39

Ik vind persoonlijk de lockdownmaatregelen vooral juist voor de ouderen (die bij variabele maatregelen toch in ieder geval de sjaak zouden zijn) heel ingrijpend.

Reken even mee: je bent 80, heb een levensverwachting van nog ongeveer 5 jaar tegen die tijd, en je moet 2 jaar inleveren. Geen reizen, geen musea, geen vrienden, geen familie. Niets. Dat is 40% van je overblijvende tijd verloren.

Nu ben je 20, je hebt een levensverwachting van nog 60 jaar. Je moet 2 jaar inleveren: geen feesten, geen katers, geen kotspartijen, geen verbrande longen van lachgasexperimenten... (ja ja, zo nuttig zíjn die feestjaren helemaal niet :)) ) 3% van je tijd om te leven verloren.

Wie verliest nu het meest? Die jongere, die nog járen heeft om het in te halen? Of die oudere, bij wie magere Hein toch al in de nek hijgt?

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:49

Er was vorig jaar ook al een studie die liet zien dat in veel landen de lockdown wellicht ietsje meer spreiding gaf maar niet echt bijdroeg aan verminderen van sterfte:
https://eurjmedres.biomedcentral.com/ar ... 20-00456-9

In Duitsland is recent ook weer een statische uitwerking gedaan die geen effect zag van een hoop van de maatregelen. Dat verbaast me ook niets als je mensen welliswaar thuis opsluit maar ze wel massaal op reis laat gaan met kerst :+

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:00

Dat heeft iedere keer ook wel die oplevingen veroorzaakt hè. Kerst moest toch wel gevierd kunnen worden, je kon kerken niets verbieden dus die mochten vol blijven als ze dat wilden, reizen moest tóch maar kunnen, en als er ergens een enorme brandhaard was duurde het wéken voordat er een inreisverbod uit die gebieden kwam. Tja, dat soort rare beslissingen maakt niet echt dat je denkt, gut laat ik me maar braaf aan de regels houden.

Overigens was die spreiding om de zorg niet onder te laten gaan wel een hele valide reden om toch die lockdown in te stellen.

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:03

Ibbel schreef:
Ik vind persoonlijk de lockdownmaatregelen vooral juist voor de ouderen (die bij variabele maatregelen toch in ieder geval de sjaak zouden zijn) heel ingrijpend.

Reken even mee: je bent 80, heb een levensverwachting van nog ongeveer 5 jaar tegen die tijd, en je moet 2 jaar inleveren. Geen reizen, geen musea, geen vrienden, geen familie. Niets. Dat is 40% van je overblijvende tijd verloren.

Nu ben je 20, je hebt een levensverwachting van nog 60 jaar. Je moet 2 jaar inleveren: geen feesten, geen katers, geen kotspartijen, geen verbrande longen van lachgasexperimenten... (ja ja, zo nuttig zíjn die feestjaren helemaal niet :)) ) 3% van je tijd om te leven verloren.

Wie verliest nu het meest? Die jongere, die nog járen heeft om het in te halen? Of die oudere, bij wie magere Hein toch al in de nek hijgt?

Er is natuurlijk meer dan díe groep jongeren, hè. Beetje kort door de bocht.
En wat dacht je van de middenmoters die veel kwijtgeraakt zijn of diep in de schulden zitten door de maatregelen?

Nee, die maatregelen heb ik van meet af aan al krankzinnig gevonden,

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:07

Beetje humor moet kunnen Palmera, kom op. Ik hoorde zelf ook niet tot de feestbeestengroep.