Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:41

Kristy1998x schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar maar ben daar nog geen concreet antwoord in tegen gekomen.

Zwager en zus corona gehad waarvan zwager in risicogroep. Zwager 0 klachten maar mijn zus dan weer wel. Beiden na een weekje er goed uit gekomen zonder overblijven de klachten. Mijn opa en oma waarvan mijn oma in risicogroep ook getroffen door corona. Beiden er uit gekomen met een overblijfsel aan klachten. Niet opgenomen geweest of aan de beademing gehoeven. Zo heb ik nog wel meer gevallen in mijn omgeving waarvan alles wat er over corona vermeld word als je een zwak immuunsysteem hebt of tot de risicogroep behoord tegenstrijdig word. Tevens een geval met 0,0 klachten maar wel ineens overleden. Waarvan zijn vrouw met zware obesitas (lees; kan enkel in een auto getakeld worden zwaar) ook op wat milde klachten na niets heeft overgehouden. In mijn ogen erg tegenstrijdig.

Je moet verschil maken tussen de groep en het individu. Dat de ziekte bij de individuen die jij noemt anders uitpakt wil nog niet zeggen dat dit bij een grote groep van individuen met deze kenmerken ook zo is.
Dat noemt men statistiek.

Helaas/kennelijk zijn veel mensen onbekend met hoe statistiek werkt. En gaan dan conclusies trekken op basis van een enkeling in de omgeving. Dat is geen aanval of verwijt. Slechts een observatie van mijn kant. Ik vermoed een gevolg van het feit dat veel mensen rekenen/wiskunde ook moeilijk vinden.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:44

Palmera schreef:
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Los van het ethische (opschonen ivm levende wezens :( ) zou het vrij laten woeden van het virus niet leiden tot een gezondere bevolking. Het enige wat je zou bereiken is een bevolking die meer weerstand kan bieden tegen covid. Selectie op 1 criterium leidt niet tot een sterkere of gezondere populatie.

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:45

}>
Voor de goede orde.
Mijn denkwijze heeft met genetica te maken maar ook dat je niet met datgene wat lang geleden gemaakt is moet knoeien. En dat gebeurt er mijns inziens al een tijdje veel te veel.

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:46

Tja, je kunt vanuit de evolutietheorie hard maken dat de mens als soort zwakker wordt door allerlei levensreddende ingrepen, kunstmatige voortplanting etc, en dat 'de natuur z'n gang laten gaan het evenwicht zou kunnen herstellen.

Je kunt met diezelfde theorie van Darwin echter net zo hard maken dat de mens het stadium 'lichamelijke evolutie' niet meer nodig heeft omdat de intellectuele evolutie daar een oplossing voor heeft. En het feit dat de mensheid nog steeds leeft en ook nu weer een oplossing heeft gevonden voor een bedreiging voor het voortbestaan zou kunnen suggeren dat die intellectuele evolutie vooralsnog voldoende is om de lichamelijke de-evolutie meer dan te compenseren.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:49

kimmie261 schreef:
Wat een bizarre denkwijzes houden mensen erop na, "laat de zwakkere" maar dood gaan, onder deze zwakkere mensen bevinden zich ook vele jonge mensen met aandoeningen waarmee ze prima oud kunnen worden en een heel gelukkig leven hebben, maar ook kinderen met kanker of andere aandoeningen die bij dit virus het niet zouden overleven..

Mamma's en Pappa's die wegvallen in een gezinnetje, omdat de virus maar gewoon zijn gang moet gaan, dan nog niet te spreken over oudere mensen die helemaal niet dood willen, die nog vol genieten van het leven wat ze nog hebben...

Echt kan er met mijn verstand niet bij dat er zo luchtig over gedaan kan worden , een virus laten razen waarbij de ziekenhuizen zo vol komen te liggen met mensen met Covid ( want ja, niemand wil dood en als je de moord stikt wil je écht geholpen worden) waardoor andere mensen niet meer geholpen kunnen worden, hoe zien mensen dat dan voor zich?? Je breekt je arm, en dan is dat een "jammer"dan?

Brandweer korpsen die volledig gaan uitvallen, nou ja paar huizen minder die affikken, maakt ook niet uit als de bevolking toch inkrimpt..

Tuurlijk moet je een virus bestrijden die zo'n impact heeft op de samenleving en tuurlijk moet je mensen beschermen, en het is fantastisch dat er zó snel een vaccinatie is, dat gaat veel sneller het leven weer naar normaal terug brengen...

Valt mij alleen op dat de grootste afzetters tegen de maatregelen nou niet echt degene zijn waarvan je het einde van de pandemie moet verwachten, roeptoeteren kunnen ze wel, maar ook zorgen dat het leven zo snel mogelijk weer normaal kan worden door te vaccineren doen ze dan weer niet, van hun moeten we het alvast niet hebben..

en overigens is dit onderzoek er geweest en dat is toch veel belovend:
https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/

[ Afbeelding ]


Jouw reactie is mij uit het hart gegrepen. Dikke kus voor jou

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:50

Celestial schreef:
Interessante gedachtegangen! Bedankt allemaal. :)

De mening 'laat het uitrazen' lijkt tot nu toe toch te overstemmen onder de niet-vaccers die reageren. Daar is vanuit de overbevolking natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar ik vind dat toch een pittige uitspraak. Zeker gezien de welvaart en gezondheidszorg nou eenmaal niet eerlijk verdeeld zijn... Wie ben ik om zo'n keuze voor een ander te maken. Dat vind ik wel lastig.

@ kimmie261, bedankt voor de link naar het onderzoek! Dat wist ik nog niet.

Nee, in verband met dit virus slaat deze uitspraak nergens op. Het zijn namelijk vooral oude(re) mensen die eraan overlijden. Deze mensen hebben zich al voortgeplant en/of zijn al onvruchtbaar.

Juist de jongeren in de leeftijd 15-30 ongeveer komen gemiddeld goed door een besmetting heen. En dit is nou juist de groep die weer voor nieuwe aanwas gaat zorgen.
Het is niet ondenkbaar dat er een soort biologische overcompensatie komt en er meer kinderen worden geboren dan er ouderen zijn weg gevallen.
Het middel is dan erger dan de kwaal.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:50

Interessant topic. Ik blijf nog even volgen. Zie dingen waar ik me goed in kan vinden.
Alleen even terug komen op het vaccin, dit is toch nog in de testfase? Dus niet volledig goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:50

Kristy1998x schreef:
Mindim schreef:
Op bijna alles ehm, nee :D
De goedgekeurde vaccins zitten ook niet meer in de testfase, hebben alle stadia doorlopen en sars is bij mijn weten geen vertakking van influenza.

Een testfase duurt minimaal een x aantal jaar dus er is niet correct en uitgebreid genoeg getest om te kunnen stellen dat een vaccin is goedgekeurd. Niet mogelijk in zo'n korte tijdsperiode waarin meerdere bijwerkingen al gemeld zijn. De griep en corona staan wel degelijk aan elkaar verbonden. Een vertakking houd niet direct in dat het afkomstig moet zijn van.


Hor zijn ze aan aan elkaar verbonden dan volgens jou?

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:52

luxx schreef:
@NikkiDeKerf
Je doet nu net alsof Palmera dit virus persoonlijk de wereld ingeholpen heeft om korte metten te maken met bepaalde mensen


Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Leg me geen woorden in de mond wil je?

Verder bevat het artikel inderdaad een mening (onderbouwd met enkele feiten) en die deel ik. Dat is toch het idee van dit topic, meningen uitwisselen? :? Of niet?
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 06-06-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:54

luxx schreef:
kimmie261 schreef:
Twiggy2008, dus eigenlijk ben je tegen elke levensverlengende of misschien wel reddende behandeling bij mensen?

Wat een rare vraag


Nou ja , als je vind dat de pandemie niet stevig genoeg was, maw niet genoeg doden zijn gevallen, vraag ik me af waarom je dan wel voor levensreddende of verlengende behandelingen zou zijn, want dood is dan maar dood tenslotte, laten we nou niet gaan doen dat mensen graag dood gaan aan een virus...

Overigens vind ik de planeet ook overbevolkt en vind ik de mens er 1 grote paasei zooi van maken, maar daarom mensen door een virus te laten uitroeien gaat me echt veel en veel te ver..

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:00

Niemand heeft waar dan ook gezegd dat de pandemie niet stevig genoeg was en als dat wel zo is zie ik graag een quote

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:00

Palmera schreef:
Mindim schreef:
Ben je dan uberhaupt tegen het in leven houden van mensen bij ernstige ziekten, zoals kanker, hart en vaatziekten en dergelijke?

Nee. Degelijke ziekten zijn geen pandemie.
Die treffen iemand die daar in meer of mindere mate zelf de hand in heeft gehad. Het individueel kan daarin zelf beslissen hoever hij wil gaan, hoewel ik mijn wenkbrauwen optrek bij de zoveelste levensverlengende behandeling van iemand van 86 die al hardstikke seniel is.

Deze pandemie verspreid zo gemakkelijk omdat we met teveel zijn. Treft heel natuurlijk de zwakken het hardst. Dat hadden ze moeten laten razen en de wereld was een betere plek geworden.


Kun je dat even uitleggen? Ik lees het nu zo dat iemand met kanker of hart en vaatziekten daar zelf altijd een hand in heeft gehad in meer of mindere mate?

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:00

ApplePapple schreef:
Interessant topic. Ik blijf nog even volgen. Zie dingen waar ik me goed in kan vinden.
Alleen even terug komen op het vaccin, dit is toch nog in de testfase? Dus niet volledig goedgekeurd.



https://www.ema.europa.eu/en/medicines/ ... /comirnaty

En dit geldt ook voor alle andere vaccins. Gewoon goedgekeurd dus.

Comirnaty = Pfizer, trouwens.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-06-21 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:01

NikkiDeKerf schreef:
luxx schreef:
@NikkiDeKerf
Je doet nu net alsof Palmera dit virus persoonlijk de wereld ingeholpen heeft om korte metten te maken met bepaalde mensen


Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Leg me geen woorden in de mond wil je?

Verder bevat het artikel inderdaad een mening (onderbouwd met enkele feiten) en die deel ik. Dat is toch het idee van dit topic, meningen uitwisselen? :? Of niet?


En dit is precies wat áltijd mis gaat op bokt (en in discussies in het algemeen). Er worden mensen woorden in de mond gelegd.

Als iets je tegen de borst stuit, bedenk dan of de letterlijke woorden je tegen de borst stuiten, of jouw interpretatie daarvan. Het is een gedoodverfde uitspraak maar daarmee niet minder waar: "Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij hóórt."

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:01

Dat doe je wel Nikki lees je eerdere bericht aan Palmera maar even terug

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:02

luxx schreef:
Dat doe je wel Nikki lees je eerdere bericht aan Palmera maar even terug


Geef dan gewoon een quote erbij

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:02

Ibbel schreef:
Tja, je kunt vanuit de evolutietheorie hard maken dat de mens als soort zwakker wordt door allerlei levensreddende ingrepen, kunstmatige voortplanting etc, en dat 'de natuur z'n gang laten gaan het evenwicht zou kunnen herstellen.

Ik denk niet dat kunstmatige voortplanting de mens als soort zwakker maakt. Iemand kan onvruchtbaar zijn maar verder perfect in orde.

Citaat:
Je kunt met diezelfde theorie van Darwin echter net zo hard maken dat de mens het stadium 'lichamelijke evolutie' niet meer nodig heeft omdat de intellectuele evolutie daar een oplossing voor heeft. En het feit dat de mensheid nog steeds leeft en ook nu weer een oplossing heeft gevonden voor een bedreiging voor het voortbestaan zou kunnen suggeren dat die intellectuele evolutie vooralsnog voldoende is om de lichamelijke de-evolutie meer dan te compenseren.


Mee eens. Darwin spreekt van 'survival of the fittest'. Dus de meest aangepaste. Dat gaat over het individu als geheel, en niet enkel over fysieke kenmerken. Een individu dat bv niet zo hard kan lopen, maar wel slim is zal meer succes hebben dan eentje die heel hard kan rennen maar altijd de verkeerde kant oploopt.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 06-06-21 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:03

luxx schreef:
Niemand heeft waar dan ook gezegd dat de pandemie niet stevig genoeg was en als dat wel zo is zie ik graag een quote



Citaat:
Dus nee, een nog wat steviger pandemie zou gewenst zijn. Want de wereld houd dit niet lang meer vol, ondanks dat jin het saai vind om te horen.

Oh jawel hoor, quote van Palmera

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:04

Celestial schreef:
Hoe denken de mensen die zich (om niet-medische redenen) niet laten vaccineren dat we van Corona af zouden komen als iedereen die keuze zou maken?



Een goede vraag!

Ik hoor tot diegenen die vinden dat we het virus nooit meer kwijt raken. (De pokken, smallpox, hebben we uitgeroeid. Ik heb het litteken van de prik nog, en mijn pokkebriefje.)

Maar smallpox heeft geen 'dierlijk reservoir'.
Dit corona virus kwam al jaren voor bij vleermuizen, nertsen kunnen het krijgen en dus mensen, maar wellicht ook nog andere zoogdieren. (Of vogels, insecten....)

Als iemand een idee heeft hoe de pandemie te stoppen zonder lockdown (... die remt, meer niet...)
en zonder vaccin hoor ik het graag!!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 06-06-21 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:04

NikkiDeKerf schreef:
Zo dan. Ik vind dit nogal wat. Het bepalen over de waarde van andermans leven en mensen in feite wegzetten als van geen waarde (want je impliceert nogal dat 'de zwakkeren' maar opgeofferd moeten worden voor iets wat jij een groter goed vindt).

Even voor de duidelijkheid ik reageerde op dit stukje tekst. Maar misschien begrijp ik het verkeerd?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:07

Mindim schreef:
luxx schreef:
Niemand heeft waar dan ook gezegd dat de pandemie niet stevig genoeg was en als dat wel zo is zie ik graag een quote



Citaat:
Dus nee, een nog wat steviger pandemie zou gewenst zijn. Want de wereld houd dit niet lang meer vol, ondanks dat jin het saai vind om te horen.

Oh jawel hoor, quote van Palmera

Ah oké

Maarja dan nog. Palmera heeft geen hand in deze pandemie, heeft hem niet veroorzaakt en heeft geen invloed op het verloop. Ze heeft alleen een mening

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:13

Niet alles gelezen, maar wel delen die me aanspraken.

Ik heb het ergens in het begin van corona als eens gezegd, covid-19 is een voorproefje wat ons ooit eens te wachten staat.
Deze keer hebben we het dan nog redelijk makkelijk in kunnen dammen. Ondanks de vele doden. Maar wat hebben we er van geleerd?

Kijk hoe hard mensen schreeuwen om hun vakanties, in eigen land blijven is echt geen optie.
Maar hoe kwam het helemaal vanuit een ander werelddeel hierheen?

China gaf van de week aan dat 3 kinderen mag, want vergrijzing.
Fijn bezig joh, stop nog meer mensen op deze al veel te volle wereld.

Nee niets daarvan geleerd, we fokken massaal, dat ze in Afrika nog steeds geen eten hebben is niet erg, wij rijken hebben dat wel, dus doorgaan met wat we al doen.
Al deze mensen hebben eten nodig, leefruimte nodig, spullen nodig, wat ook betekend, minder ruimte voor natuur (ja ook de veganisten nemen hun ruimte in) meer afval enz enz enz.

dus ja een keer komt er een virus die gewoon de halve planeet weg vaagt, niet alleen "zwakkere" maar gewoon de mens.
Grote reset.

En uiteraard hoop ik het niet mee te maken, maar verbazen zou het me niet.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:16

Even om terug te komen op opmerkingen over de Spaanse Griep, deze is niet te vergelijken met corona, deze waarde rond net na de eerste wereldoorlog, heel veel mensen waren ondervoed en verzwakt.
De Spaanse griep is ook vrij snel na de tweede golf verdwenen.

Wat mij telkens verbaast in de discussies, is hoe overheden, virologen en farmaceuten er in geslaagd zijn mensen ervan te overtuigen dat vaccinatie de enige weg uit de pandemie is
Als je corona hebt, blijf je verstoken van eerste lijns zorg, zorg wordt pas verleent als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet. Artsen die wel medicatie toedienen, worden op hun vingers getikt.

Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.

Het is natuurlijk voor farma industrie ook interessanter om 8 miljard mensen twee keer te vaccineren, dan 100 miljoen zieken te voorzien van een medicijn.

Naar mijn idee is een medicijn de enige weg uit de pandemie, dan kan alles los en voor de mensen die ziek worden, is een adequate behandeling voorhanden.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:21

JmJ , de spaanse griep trof vooral jonge gezonde mensen, waarschijnlijk omdat de ouderen al een immuniteit hadden opgebouwd van eerdere griepgolven. En er word wel degelijk gezocht naar medicijnen, vorige week was nog een veelbelovend medicijn in het nieuws. Maar het duurt even voor dat dat goed onderzocht is.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:22

JMJ schreef:
Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.

Er wordt volop aan gewerkt aan onderzoeken naar medicijnen, alleen is er nog niets uit de bus gekomen dat echt werkt.
Aan vaccinatie is ook volop gewerkt en daar zijn wel verschillende goede vaccins uitgekomen.
Als je zou werken met medicatie laat je natuurlijk de verspreiding van het virus verder toe dan met vaccinatie. Waardoor je dan weer meer kans op mutaties hebt, altijd met het risico dat je medicatie daar weer minder goed gaat tegen werken.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 06-06-21 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt