Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:06

gohya schreef:
@Truus1957
quote:Als ik dan je laatste zinnen lees over virussen die uit de ruimte tot ons komen dan denk ik: iets te veel James Rollins gelezen?
Dit zegt NASA, zijn geen flut wetenschappers, ze onderzoeken dit.
Nee ik lees geen siëncefiction. :D

Ik heb mijn zeer goede reden om niet te vaccineren of te testen.Via bloed wil ik best testen hoor. :j

@ Suzanne F. jij kent mijn reden niet en ook degene die dat codicil stuurde kent mijn reden niet.

@IMANDRA ik vertrouw de medische wereld zeker wel.

Kun je daadwerkelijk een bron geven waarin NASA suggereert dat er virussen uit de ruimte hierheen komen?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:09

@IMJ bij mij zijn ook kanker operatie's uitgesteld geweest vorig jaar.Daar ga ik niet ongevaccineerden op aankijken,want ook genoeg gevaccineerden houden een bed bezet.
Ik zal er nooit iemand voor op aankijken.

@ Askja het is op t.v. dus nee ik heb geen bron.Kijk anders op de site van NASA of kijk de docu terug van vorige week. Daarbij zeg ik dat ze het aan het onderzoeken zijn,ik zeg niet dat NASA het bewezen heeft.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:19

Needje schreef:
Hou nou alsjeblieft eens op met elke keer wappies er bij te noemen!
Het grootste deel ongevaccineerden komt uit gelovige gemeenten en worden zowat opgedragen zich niet te laten vaccineren door hun kerken.
Ze zijn geen wappies maar goedgelovig.
(Wat je daar persoonlijk ook van vindt)
En alle anti vaccers constant voor wappies uit te maken omdat er een handjevol mensen rare uitspraken doet begint echt rete irritant te worden.


Laat ik dan even nuanceren wat ik onder wappies versta……
Dat zijn iig niet de mensen die zich om medische redenen niet kunnen of mogen laten vaccineren. De gelovigen is maar een kleine groep waarvan een deel zich kennelijk ook nog eens stiekem 8)7 laat vaccineren. Juist voor die groep moeten we een groepsimmuniteit opbouwen en houden.

Blijft over de groep die bang is voor verandering van DNA, implanteren van een chip, agenda 21 of 30 (of weet ik bij welk nummer ze inmiddels zijn) en zo zijn er nog 1000 van die onzinnige redenen.Die groep, die meer vertrouwen heeft in een dansleraar met dollartekens in z’n ogen dan in mensen die er jaren voor gestudeerd hebben, er nu dagelijks werk van hebben gemaakt en onderzoek doen. Die groep zijn imo de wappies en die lopen bij iedere demonstratie te roeptoeteren………voor die groep kan ik echt geen begrip opbrengen. In mijn ogen worden mensen die tot de stille meerderheid behoren de dupe van het gegil van deze groep.

Mensen die zeggen op hun eigen immuunsysteem te vertrouwen vraag ik vaak waarom ze dan niet vaccineren omdat juist dat (gecontroleerd) vertrouwen in het immuunsysteem is imo.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:23

gohya schreef:
@IMJ bij mij zijn ook kanker operatie's uitgesteld geweest vorig jaar.Daar ga ik niet ongevaccineerden op aankijken,want ook genoeg gevaccineerden houden een bed bezet.
Ik zal er nooit iemand voor op aankijken.

De feiten geven natuurlijk wel duidelijk aan dat het merendeel niet gevaccineerd is. Daar hoef je geen discussie over te voeren, duidelijke zaak. Dat je ze er niet voor aan kijkt siert je, als het voor mij zou betekenen leven of dood, stond ik daar anders in..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:25


Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:26

Suzanne F. schreef:
Zo heel raar vind ik het eigenlijk niet. Je kiest er zelf voor om jezelf niet te beschermen door middel van een vaccin. Dan kan je ook best afzien van ziekenhuiszorg bij Corona gerelateerde klachten.


Dus ook geen behandeling na roken of ongezond leven of na je van je paard gedonderd bent?
Snap echt niet waarom mensen deze optie maar blijven aanhalen?!!

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:28

robeer schreef:
Laat ik dan even nuanceren wat ik onder wappies versta……
Dat zijn iig niet de mensen die zich om medische redenen niet kunnen of mogen laten vaccineren. De gelovigen is maar een kleine groep waarvan een deel zich kennelijk ook nog eens stiekem 8)7 laat vaccineren. Juist voor die groep moeten we een groepsimmuniteit opbouwen en houden.

Blijft over de groep die bang is voor verandering van DNA, implanteren van een chip, agenda 21 of 30 (of weet ik bij welk nummer ze inmiddels zijn) en zo zijn er nog 1000 van die onzinnige redenen.Die groep, die meer vertrouwen heeft in een dansleraar met dollartekens in z’n ogen dan in mensen die er jaren voor gestudeerd hebben, er nu dagelijks werk van hebben gemaakt en onderzoek doen. Die groep zijn imo de wappies en die lopen bij iedere demonstratie te roeptoeteren………voor die groep kan ik echt geen begrip opbrengen. In mijn ogen worden mensen die tot de stille meerderheid behoren de dupe van het gegil van deze groep.

Mensen die zeggen op hun eigen immuunsysteem te vertrouwen vraag ik vaak waarom ze dan niet vaccineren omdat juist dat (gecontroleerd) vertrouwen in het immuunsysteem is imo.


Ik weet niet hoor maar de grootste besmettingsbronnen liggen in de gelovige gemeenten....
Ik denk dat dat groepje echte wappies een stuk kleiner is als men denkt. Ze schreeuwen alleen wel het hardst. Tsja.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:31

Needje schreef:
Suzanne F. schreef:
Zo heel raar vind ik het eigenlijk niet. Je kiest er zelf voor om jezelf niet te beschermen door middel van een vaccin. Dan kan je ook best afzien van ziekenhuiszorg bij Corona gerelateerde klachten.


Dus ook geen behandeling na roken of ongezond leven of na je van je paard gedonderd bent?
Snap echt niet waarom mensen deze optie maar blijven aanhalen?!!


Omdat die de zorg niet onnodig belasten op dit moment, en daar al bedden voor 'gereserveerd' zijn als het ware. Dus ongevaccineerden zijn wel de oorzaak voor de huidige druk. Dus om de problemen op korte termijn met een tijdelijke oplossing op te lossen, zou dit eventueel een optie zijn om te overwegen als het de spuigaten uit gaat lopen terwijl we naar structureel langetermijnoplossingen toewerken.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:34

Dat gaat gewoon niet gebeuren.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:36

Needje schreef:
Dat gaat gewoon niet gebeuren.


Kan. Ik geloof ook niet dat de overheid zoiets aandurft.
Maar het is een te verantwoorden en te onderbouwen mogelijkheid qua maatregelen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:46

Needje schreef:
Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat we over een maand dus gaan krijgen dat mensen die een zwaar ongeval hebben gehad, gewoon een soort van doodgaan... want sja... geen plek.. niks aan te doen..
Of mensen die een hartinfarct krijgen, of andere nare dingen die een IC nodig maken...

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:48

Precies. In zo'n geval is niet kiezen.. ook een keuze.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:50

We zijn nu op 1/3 van de laatste grote golf. En er komen weer wat maatregelen en er zijn mensen gevaccineerd.
Ik dénk dat het niet zo ver gaat komen.
Fingers crossed.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:54

Needje schreef:
We zijn nu op 1/3 van de laatste grote golf. En er komen weer wat maatregelen en er zijn mensen gevaccineerd.
Ik dénk dat het niet zo ver gaat komen.
Fingers crossed.


Als de vaccinatiegraad niet verder oploopt.. hoe wil je dan zorgen dat dit de laatste golf is?
Die nieuwe maatregelen zijn maar tijdelijk.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:05

Needje schreef:
Ik weet niet hoor maar de grootste besmettingsbronnen liggen in de gelovige gemeenten....
Ik denk dat dat groepje echte wappies een stuk kleiner is als men denkt. Ze schreeuwen alleen wel het hardst. Tsja.


Staphorst en Urk vallen op, maar procentueel zijn de gelovigen zwaar in de minderheid.

Zie mijn eerdere post. Ga aub hen niet de schuld in de schoenen schuiven. Procentueel zijn er veel meer ongevaccineerden niet gelovig. Dat kleine beetje viel altijd onder de paraplu op incidentele uitbraken na ook met de 'gewone' kinderziektes waar men tegen vaccineert.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:12

Nou hier in de buurt zijn de gelovige gemeente toch echt de gemeenten met de meeste besmettingen. Hoe komt dat dan?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:14

Needje schreef:
Nou hier in de buurt zijn de gelovige gemeente toch echt de gemeenten met de meeste besmettingen. Hoe komt dat dan?


Omdat je statistiek niet helemaal begrijpt?

BigOne
Berichten: 38450
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:14

Needje schreef:
Nou hier in de buurt zijn de gelovige gemeente toch echt de gemeenten met de meeste besmettingen. Hoe komt dat dan?

Meeste besmettingen is iets anders dan meeste ziekenhuis opnames. Gelovige gebieden herbergen de grootste gezinnen en bij de jongeren zitten veel besmettingen. Anders had het hele land nu vol met staphorsters gelegen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:15

Cer schreef:
Needje schreef:
Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat we over een maand dus gaan krijgen dat mensen die een zwaar ongeval hebben gehad, gewoon een soort van doodgaan... want sja... geen plek.. niks aan te doen..
Of mensen die een hartinfarct krijgen, of andere nare dingen die een IC nodig maken...

Nou ja... dit dus..en die gedachte is natuurlijk vreselijk, keuzes moeten maken.
Of een ongevaccineerd persoon aan de beademing of het infarct..
Ik hoop dat het niet zover komt.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:15

IMANDRA schreef:
Needje schreef:
We zijn nu op 1/3 van de laatste grote golf. En er komen weer wat maatregelen en er zijn mensen gevaccineerd.
Ik dénk dat het niet zo ver gaat komen.
Fingers crossed.


Als de vaccinatiegraad niet verder oploopt.. hoe wil je dan zorgen dat dit de laatste golf is?
Die nieuwe maatregelen zijn maar tijdelijk.


100% vaccinatiegraad ga je sowieso nooit halen. Dus nee dit zal niet de laatste golf zijn denk ik. (hoop het uiteraard wel) We zullen hier me moeten leren leven. De ernst zal hopelijk wel afnemen.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:16

bigone schreef:
Needje schreef:
Nou hier in de buurt zijn de gelovige gemeente toch echt de gemeenten met de meeste besmettingen. Hoe komt dat dan?

Meeste besmettingen is iets anders dan meeste ziekenhuis opnames. Gelovige gebieden herbergen de grootste gezinnen en bij de jongeren zitten veel besmettingen. Anders had het hele land nu vol met staphorsters gelegen.


Meer besmettingen geeft wel meer kans op opnames....
Daarbij werd gewoon gezegd dat oa ziekenhuis in Zwolle druk was door oa Staphorst...

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
Laatst bijgewerkt door Needje op 01-11-21 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37613
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:16

IMANDRA schreef:
Dus ook geen behandeling na roken of ongezond leven of na je van je paard gedonderd bent?
Snap echt niet waarom mensen deze optie maar blijven aanhalen?!!

Omdat die de zorg niet onnodig belasten op dit moment, en daar al bedden voor 'gereserveerd' zijn als het ware. Dus ongevaccineerden zijn wel de oorzaak voor de huidige druk. Dus om de problemen op korte termijn met een tijdelijke oplossing op te lossen, zou dit eventueel een optie zijn om te overwegen als het de spuigaten uit gaat lopen terwijl we naar structureel langetermijnoplossingen toewerken.


https://youtu.be/bj1DydOp1EQ

Kul dus, er liggen hele andere oorzaken onder het tekort aan zorg. Die de afgelopen twee jaar ook gewoon aangepakt hadden kunnen worden maar er is bewust voor gekozen om dat niet te doen.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:16

Sakura789 schreef:
Needje schreef:
Nou hier in de buurt zijn de gelovige gemeente toch echt de gemeenten met de meeste besmettingen. Hoe komt dat dan?


Omdat je statistiek niet helemaal begrijpt?

Klopt. Heb in heel m'n leven nog nooit iets met statistiek te maken gehad.
En ik denk dat ik dat prima vindt. :D

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:25

Elisa2 schreef:
IMANDRA schreef:
Omdat die de zorg niet onnodig belasten op dit moment, en daar al bedden voor 'gereserveerd' zijn als het ware. Dus ongevaccineerden zijn wel de oorzaak voor de huidige druk. Dus om de problemen op korte termijn met een tijdelijke oplossing op te lossen, zou dit eventueel een optie zijn om te overwegen als het de spuigaten uit gaat lopen terwijl we naar structureel langetermijnoplossingen toewerken.


https://youtu.be/bj1DydOp1EQ

Kul dus, er liggen hele andere oorzaken onder het tekort aan zorg. Die de afgelopen twee jaar ook gewoon aangepakt hadden kunnen worden maar er is bewust voor gekozen om dat niet te doen.


Oké... dus als zorgmedewerkers en -directeurs alarm slaan omdat de druk ze teveel wordt... omdat er een flinke toestroom blijft aan ongevaccineerden waardoor ze normale zorg niet kunnen hervatten... is het kul?

Ja, de algehele druk op de zorg heeft meer oorzaken. Of het in 2 jaar opgelost zou kunnen worden: ik betwijfel het, want het is een immens complex probleem, en ze hebben de afgelopen 2 jaar wel andere prioriteiten gehad. Bewust zou ik het dus ook niet bepaald noemen. Maar nu, op deze korte termijn, met de huidige cijfers en problematiek, zijn ongevaccineerden toch echt de oorzaak.

Hij zegt 'we moeten het op korte termijn uitbreiden', maar dat kan niet, want er is gewoon een personeelstekort. Dat los je niet op door er simpelweg geld heen te gooien, zoals de beste man probeert te suggereren...

Needje schreef:
IMANDRA schreef:
[Needje]
We zijn nu op 1/3 van de laatste grote golf. En er komen weer wat maatregelen en er zijn mensen gevaccineerd.
Ik dénk dat het niet zo ver gaat komen.
Fingers crossed.
[ ]

Als de vaccinatiegraad niet verder oploopt.. hoe wil je dan zorgen dat dit de laatste golf is?
Die nieuwe maatregelen zijn maar tijdelijk.


100% vaccinatiegraad ga je sowieso nooit halen. Dus nee dit zal niet de laatste golf zijn denk ik. (hoop het uiteraard wel) We zullen hier me moeten leren leven. De ernst zal hopelijk wel afnemen.


Maar je snapt dat als er niks gebeurd met de graad van immuniteit, er nog steeds golven kunnen komen ? En met nieuwe golven = nieuwe druk op de zorg?

Oprecht, ik hoop dat je gelijk hebt hoor. Maar ben er wat sceptisch over.

Needje

Berichten: 19213
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:27

Maar er gebeurt sowieso wat. Want besmette mensen hebben na besmetting ook immuniteit net als gevaccineerden.
Nu dat zijn toch weer 8000 mensen per dag :+
(Was sarcastisch he)