Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 17:34

Momenteel zit ik in een fase waar ik weer extreem last heb van mijn hekel aan strakke broeken. En dan voornamelijk de broekrand.
Strakke shirtjes vermijd ik sowieso al een tijdje maar het broeken probleem wordt nu wel echt lastig.

Al aanwezige spanningsklachten worden hierdoor extremer waardoor ik zelfs in eigen huis mij zwaar ongemakkelijk voel bij de in mijn ogen niet goede kleren.

Ik ga er van hyperventileren en kan enorm in de stress raken als ik de goede kleren niet kan vinden of niet aan kan.
Strak om de benen geen probleem echt puur het buik gedeelte

Wie heeft dit nog meer ? Momenteel draag ik gewoon losse broeken en broeken met niet te strak elastiek. Maar soms wil ik er ook gewoon netjes bij lopen. Of al die andere leuke kleren aan die ik heb.
Spijkerbroeken draag ik al jaren niet meer, en bij het idee krijg ik nog net geen kippenvel..

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:42

Herken wel een gedeelte, als ik me slecht voel kan ik bepaalde kleding niet dragen. Het voelt dan zo ongemakkelijk en dan moet het uit.
Bij gedachten eraan krijg ik nu ook de kriebels.
Dus draag ik fijne stretch broeken en tshirts vaak van katoen simpel. Geef dan ook weinig om. Heb genoeg aan me hoofd om ook nog me ongemakkelijk te voelen in me kleding.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:20

Ik herken het ook gedeeltelijk. Staand lukt het wel, maar zodra ik zit, gaat de broek open. Altijd. Bij elke broek. Die druk verdraag ik totaal niet.
Thuis loop ik dus altijd rond met een broek die open hangt :') of losse joggingbroek.

Hetzelfde trouwens met iets rond mijn nek. Een coltrui of een vest helemaal tot boven dichtgeritst, brrrr. Kan dan echt niet ademen voor m'n gevoel. Een sjaal rond m'n nek hangt losjes en drapeert ik meestal meer rond m'n gezicht.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:25

Ik kamp zelf met darm problemen en heb dus het zelfde probleem. Dat broeken bijna altijd te strak zitten. Ik heb Freddy Pant broeken. Bij deze zit ook elastiek in de broek rand. Daardoor zit hij heel comfortabel. In huis draag ik gewoon jogging broeken :)

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:26

Als jij strakke broeken niet prettig vind, vooral niet dragen. Tegenwoordig Zijn er ook heel veel broeken met elastische tailleband, tunnelkoord, ceintuur etc Ik weet dat veel mensen zweren bij de Only Poptrash broeken.
Zijn er in heel veel kleuren, zelfs met streepjes of print als je ervan houdt. Aan de achterkant is een stukje elastisch en voor knoop je hem dicht dmv een koord. Kun je ook prima netjes dragen als je dat wilt.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 18:38

Mars schreef:
Als jij strakke broeken niet prettig vind, vooral niet dragen. Tegenwoordig Zijn er ook heel veel broeken met elastische tailleband, tunnelkoord, ceintuur etc Ik weet dat veel mensen zweren bij de Only Poptrash broeken.
Zijn er in heel veel kleuren, zelfs met streepjes of print als je ervan houdt. Aan de achterkant is een stukje elastisch en voor knoop je hem dicht dmv een koord. Kun je ook prima netjes dragen als je dat wilt.


Deze heb ik idd ! Helaas zitten die zelfs momenteel te strak. Misschien moet ik even een maatje groter bestellen. Maar zijn een uitvinding die broeken ja

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:43

Is een jurk dan een optie?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:47

Cargobroeken, heerlijk! :D
En van die losse 3kwarts broeken zijn ook altijd heel fijn om te dragen :D

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:47

Herkenbaar, ik draag vaak zwangerschapsjeans om die reden. Ziet niemand met shirt of trui er op, maar geen band, knoop etc. Ik kan vanwege een darmziekte niet tegen de druk van de broekrand en heb met deze broeken nergens last van. Joggingbroeken draag ik thuis ook graag.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:47

Heb je iets aan je buik waardoor je er zo slecht tegen kan? Of zijn je broeken gewoon te klein?

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:24

Ik heb dit ook, al is het bij mij door zenuwpijn in mijn buik waardoor ik strakke broeken niet meer verdraag. Zelf draag ik broeken van Comfortbroek, ik vind ze ideaal en ze zitten heerlijk. En ze zijn heel netjes vind ik, echt een uitkomst :) Ik heb er inmiddels 3 en ga er zeker later nog meer bestellen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:50

Ik heb dergelijke klachten vooral met BH's, ook wanneer ze absoluut niet strak zitten. Dan krijg ik rug-en schouder'pijn'. In mijn geval ben ik vrij zeker dat het psychosomatisch is... Vroeger droeg ik soms een handtas met riem over mijn schouder. Het ding woog waarschijnlijk nog geen 100 gram en de druk was amper te voelen maar ik kreeg er ontzettende rug- en schouderpijn door.
Heb er ook al aan gedacht om hier een topic te openen om de geschikte BH te vinden, want nu de zomer eraan komt is BH-loos door het leven gaan niet zo evident. :+ (Maar aangezien mijn klachten psychosomatisch zijn bestaat er waarschijnlijk gewoon geen geschikte BH.)

Doe je iets aan je spanningsklachten eigenlijk? Als deze minderen/je ze kan hanteren kan je mogelijk wel terug 'normale' broeken dragen.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:17

Je hebt het over spanningsklachten, stress en hyperventileren. En eigenlijk is wat DezeNaam hierboven schrijft hetgeen waar ik ook aan dacht. Je kunt natuurlijk kleren zoeken die lekker zitten; jurken, leggings, broeken met elastiek. Maar heb je hulp bij je klachten? Het zou toch mooier zijn als jij je ontspannen en goed kunt voelen in veel meer kleren.
Het is niet makkelijk, maar het wel waard.

AvHdG
Berichten: 261
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:45

Ik draag mijn broeken ook altijd een maat te groot. Hou ook niet van strakke shirtjes. Word er alleen maar ongemakkelijk van als het in mijn ogen te strak zit.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:48

Zwangerschapsbroeken.. misschien wat vreemd maar daar heb je geen last van bij je buik.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 22:15

DezeNaam schreef:
Ik heb dergelijke klachten vooral met BH's, ook wanneer ze absoluut niet strak zitten. Dan krijg ik rug-en schouder'pijn'. In mijn geval ben ik vrij zeker dat het psychosomatisch is... Vroeger droeg ik soms een handtas met riem over mijn schouder. Het ding woog waarschijnlijk nog geen 100 gram en de druk was amper te voelen maar ik kreeg er ontzettende rug- en schouderpijn door.
Heb er ook al aan gedacht om hier een topic te openen om de geschikte BH te vinden, want nu de zomer eraan komt is BH-loos door het leven gaan niet zo evident. :+ (Maar aangezien mijn klachten psychosomatisch zijn bestaat er waarschijnlijk gewoon geen geschikte BH.)

Doe je iets aan je spanningsklachten eigenlijk? Als deze minderen/je ze kan hanteren kan je mogelijk wel terug 'normale' broeken dragen.



Klachten zijn zeker psychisch. Daar ben ik me gelukkig heel erg van bewust.
Helaas een spierziekte met enorme spierspanning, die niet makkelijk oplost.
En die klachten moeten minderen om dit op te lossen. Maar dat is helaas nog niet zo makkelijk.
Verder geen lichamelijke klachten aan buik waardoor dit komt.
Zwangerschapsbroeken zijn denk ik ook heen optie omdat er dan wat op mijn buik zit. Kan hempjes al heel slecht hebben.

Wat je zegt over bh's kan ik heel goed inkomen. Verschrikkelijke ondingen. Ik heb er 1 die lekker zit. Anderen zijn geen optie haha

De broeken die ik draag zijn zeker niet te klein. En jurkjes vind ik super. Maar vind het erg lastig om enigzins flateuze te vinden. En helaas met werken in een magazijn niet erg handig. En niet zo charmant met werkschoenen aan haha

Het is een erg lastig iets en vind het lastig om er van af te komen. Momenteel wel op het ergst dat ik ooit heb gehad.
Gelukkig heb ik voor morgen een goede combi van korte broek en shirtje gevonden. Zodat ik hopelijk comfortabel een dagje weg kan morgen.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 22:16

NorwayFjord schreef:
Ik heb dit ook, al is het bij mij door zenuwpijn in mijn buik waardoor ik strakke broeken niet meer verdraag. Zelf draag ik broeken van Comfortbroek, ik vind ze ideaal en ze zitten heerlijk. En ze zijn heel netjes vind ik, echt een uitkomst :) Ik heb er inmiddels 3 en ga er zeker later nog meer bestellen.



Deze zag ik laatst al ergens voorbij komen. Misschien toch maar eens proberen dan

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:34

Ik zou toch eens kijken of je een zwangerschapsbroek kan proberen/testen. Die band zit niet strak, staat geen druk op. Ik kon al vroeg in de zwangerschap niks verdragen op mijn buik, maar die broeken zijn echt een uitkomst. Misschien niet dezelfde klachten als jij, maar zou wel heel fijn zijn als dit een oplossing voor je is (want relatief goedkoop en in alle kleuren en motieven verkrijgbaar). Succes met je zoektocht iig :(:)

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 23:03

Kan dat ook niet na buikoperatie en nu wss minder toevoer lymfe in linkerbeen en dan zwelt alles op...echt geen strakke jeans meer. Altijd op zoek naar leuke relaxed zittende broeken

Wat ik wel weer kan hebben is fijn zittende leggings...maar dan moet het wel precies goed bij die littekens van de buik :))

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:27

Zwangerschapsbroeken?

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:40

Herkenbaar (niet zo heftig als jij), maar ik heb vaak buikpijn en die strakke broeken maken het echt niet beter. Jaren terug op de markt heb ik een confortbroek (zie link hierboven van andere bokker) gekocht en ik heb nooit meer een spijkerbroek aangedaan. Wel zou ik een maat groter koper zodat de elastieken band iets losser zit. En ze zien er ook nog eens gewoon netjes uit.
Qua bh’s kan ik ook weinig verdragen, daarom leef ik nu in de Sloggi Zero Feel Sporty. Zonder beugels en naadjes en met een gekruiste rug zodat bandjes niet kunnen afzakken.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 09:01

Momenteel is het nog niet veel beter, heb gemerkt dat het probleem echt zit bij het hebben van iets erop. Dus een hoge broek is echt not done. Dus zodra ik thuis ben hangt die onder aan mijn kont haha
Het is wel erg gek, ik voel me nu dikker dan dat ik me voelde toen ik 10 kilo zwaarder was..

Ik ga een comfortbroek bestellen, twijfel alleen enigzins over de maat.
Ik heb normaal gewoon maat 42, maar dat kan ik nu echt niet aan
Dus twijfel tussen XL en XXL

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:48

Dan zou ik xxl bestellen zit iets ruimer

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:54

Ik heb dit in de zomer heel erg TS, dus ik draag eigenlijk alleen maar jurkjes en rokjes. Ik vind het gevoel van een korte broek echt afschuwelijk.

Wat is je figuur een beetje? Ik heb bijvoorbeeld smalle schouders, brede heupen en een niet heel platte buik. Dus ik draag vaak jurkjes in een A-lijn model. Ik draag ook nog het liefst spaghetti bandjes want ik vind mouwen ook heel storend. Ook in de winter draag ik het liefst alleen maar fijne kleding. Maar ik vind er leuk uit zien ook belangrijk dus daar pas ik me soms aan. Dit jurkje draag ik het liefst elke dag in de zomer haha.

https://www.zalando.nl/gap-tall-cami-ta ... 9-q11.html

Nu is dit jurkje er niet meer maar het is wel een idee van een prettig zittend jurkje (voor mij).

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Niet tegen strakke broeken / kleding kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:56

Ik draag broeken met elastiek in plaats van knoop.. Vanwege mijn 'ziekte' kan ik ook slecht tegen strak zittende broeken en die harde rand.