Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29758
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:32

Ik eet zeer zelden iets uit een pakje of zakje.
Helaas 12-16 dagen migraine in de maand.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:32

Dinopino schreef:
superpony op welke basis denk je dat medicamenten gemaakt worden. De natuur heeft de antwoorden op de meeste ziektes. En die is ook meestal gratis. Ons biologische lichaam is echt niet veranderd met de jaren. En ja ik ken mensen die volledig natuurlijk eten en daardoor ook gezond zijn en blijven. Ken iemand die het woord hoofdpijn alleen maar kent als pijn wanneer je met je hoofd tegen een boom loopt. Of buikpijn als iets wat je hebt wanneer iemand een stomp in je buik geeft.


Ik heb echt teveel kennis en ervaring op medisch gebied om hierop in te gaan.

Er zijn mensen die alles vreten wat los of vast zit en gezond oud worden. En ik ken mensen die echt gezond leven en toch ziek worden. Het zegt helemaal niks.

Er is ook zoiets als mentale gezondheid. Als je fabels gelooft, is dat soms een probleem, maar kan je ook iets aan doen.
Daarbij heeft mentale gezondheid vaak ook met voeding en leefwijze te maken. Think about that!!

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:35

Dinopino schreef:
superpony op welke basis denk je dat medicamenten gemaakt worden. De natuur heeft de antwoorden op de meeste ziektes. En die is ook meestal gratis. Ons biologische lichaam is echt niet veranderd met de jaren. En ja ik ken mensen die volledig natuurlijk eten en daardoor ook gezond zijn en blijven. Ken iemand die het woord hoofdpijn alleen maar kent als pijn wanneer je met je hoofd tegen een boom loopt. Of buikpijn als iets wat je hebt wanneer iemand een stomp in je buik geeft.


Ja de natuur heeft veel, maar niet oneindig. Chondroitine komt uit haaienkraakbeen, dan heb ik liever dat ze het synthetisch kunnen maken dan dat er ik weet niet hoeveel haaien extra voor worden afgeslacht.

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:38

Ik hoor net van iemand die zich wellicht niet wil laten vaccineren omdat ze nog kinderen wil?

Denk dan echt van ehhh?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:39

Overigens staat 'natuurlijk' ook niet gelijk aan 'ongevaarlijk'.

Genoeg planten met medische proporties die natuurlijk heel wisselend werken of zelfs veel bijwerkingen hebben, maar vanwege 'menselijke tussenkomst' als synthetische stof veel betrouwbaarder en minder gevaarlijk zijn. Dat ze die vroeger ook gebruikten wil niet zeggen dat het minder gevaarlijk is, vroeger hadden ze zeg maar weinig keuze.

Ik ken overigens ook niemand die iets heeft overgehouden aan de vaccinatie. Hooguit mijn baas die zich een dag niet lekker voelde na de Janssen prik, maar verder niks. Wel mensen die lang last hebben gehad van de naweeën van covid. En verhalen uit eerste hand vanuit de ziekenhuizen die behoorlijk indruk maken...

Femke_Tweety

Berichten: 12004
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:41

IMANDRA schreef:
Overigens staat 'natuurlijk' ook niet gelijk aan 'ongevaarlijk'.




Verre van...

Ik heb genoeg giftige planten in de tuin om een schoolklas uit te kunnen roeien denk ik...

Gezellig naast mijn tomaatjes en bonen :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:44

Heel veel mensen zijn ook bang. Bang voor prikken, bang voor evt bijwerkingen, gespannen om het vaccineren zelf en de wachtrij bijv.

Dat zulke mensen bijv flauwvallen past dan meer bij de spanningen er omheen dan de vaccinatie zelf.

Uit de natuur is zeker niet alles ongevaarlijk. Kijk naar de paarden. We voeren ze met liefde bijv brandnetel en kleefkruid, maar halen in paniek de JKK weg.
En van het ene kan je een kilo geven en bij het andere kan 1 blaadje al dodelijk zijn.........

Ik heb schroeven en plaatjes in mn knie gehad. Dat vond mijn lijf blijkbaar niet leuk. In 2015 een matje in mn buik. Ook heftig protest en jarenlang voelen zitten. Maar een stuk darm naar buiten laten komen is ook niet echt handig.

Je kan ook zeggen; laat me dan maar en we zien wel...........hoeveel mensen doen dat?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:54

superpony schreef:
Heel veel mensen zijn ook bang. Bang voor prikken, bang voor evt bijwerkingen, gespannen om het vaccineren zelf en de wachtrij bijv.

Dat zulke mensen bijv flauwvallen past dan meer bij de spanningen er omheen dan de vaccinatie zelf.

Uit de natuur is zeker niet alles ongevaarlijk. Kijk naar de paarden. We voeren ze met liefde bijv brandnetel en kleefkruid, maar halen in paniek de JKK weg.
En van het ene kan je een kilo geven en bij het andere kan 1 blaadje al dodelijk zijn.........

Ik heb schroeven en plaatjes in mn knie gehad. Dat vond mijn lijf blijkbaar niet leuk. In 2015 een matje in mn buik. Ook heftig protest en jarenlang voelen zitten. Maar een stuk darm naar buiten laten komen is ook niet echt handig.

Je kan ook zeggen; laat me dan maar en we zien wel...........hoeveel mensen doen dat?

Op dat punt wordt het een afweging. En die afweging is voor iedereen persoonlijk. :) Ik heb iemand gekend die gestorven is omdat ze principieel geen bloedtransfusie wilde. Ik heb iemand gekend die een aantal jaar met een gat in haar schedel geleefd heeft omdat ze geen nieuwe operatie meer wilde ivm het risico op het activeren van een vleesetende bacterie die ze opgelopen had bij een eerdere operatie. Het is voor ieder persoonlijk waar je die grens legt en welke risico's je wel of niet neemt.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:57

Dinopino schreef:
bigone ik zag je berichtje voorbij komen. Weet je nog wat je laatst mij schreef. Googlen is toch niet zo moeilijk:-)

Heb ik gedaan , en blijkbaar heb je een leesbril nodig of maak je je eigen verhaal.
Antwoord op doneren:
De meeste coronavaccinaties bestaan uit twee prikken die je binnen een aantal weken krijgt toegediend. Na zowel de eerste als de tweede prik mag je 7 dagen niet doneren. Daarnaast adviseren we om op de dag van je vaccinatie niet te komen doneren. Heb je een experimenteel en/of ongeregistreerd vaccin ontvangen? Dan mag je een maand niet doneren. Neem dan contact met ons op .

En in België zijn de regels nog anders, daar mag je twee dagen nadien al weer doneren bij goedgekeurde vaccins.

En vliegmaatschappijen die vliegen verbieden na vaccinatie ? Het is net andersom.

Maar misschien heb jij andere bronnen vandaar mijn vraag.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 14:58

MarjanB schreef:
Ik hoor net van iemand die zich wellicht niet wil laten vaccineren omdat ze nog kinderen wil?

Denk dan echt van ehhh?


Die heb ik ook al vaker gehoord. Maar dat verband zie ik echt niet. :')

pien_2010

Berichten: 43476
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:06

bigone schreef:
Dinopino schreef:
superpony ik zeg toch fakebericht. Naast dat ingeënte niet mogen doneren bij het Rode Kruis en dat bepaalde vliegtuigmaatschappijen geen mensen transporteren die ingeënt zijn. Vanwege het verhoogde risico op trombose.

Ik wacht nog steeds op de link van deze berichten.


Ze zegt toch dat het fake berichten zijn.

kimmie261

Berichten: 19223
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:09

Ik ken alleen mensen die zich 1 of 2 dagen goed beroerd hebben gevoeld, geen mensen met echt complicaties na vaccinatie, ook niet dat ze magnetisch zijn geworden en ze vertonen ook allemaal nog gewoon gedrag, dus de chips doen hun werk nog niet... :D :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:17

oeps kapot. Misschien kunnen deze mensen door een voermachine. In koeiestallen kunnen ze zich melken laten en in paardenloopstallen krijgen ze hooi.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:35

kimmie261 schreef:
Ik ken alleen mensen die zich 1 of 2 dagen goed beroerd hebben gevoeld, geen mensen met echt complicaties na vaccinatie, ook niet dat ze magnetisch zijn geworden en ze vertonen ook allemaal nog gewoon gedrag, dus de chips doen hun werk nog niet... :D :D


Aaaah jammer. Mij leek dat magnetisme wel leuk eigelijk. Dan zou ik direct een vaccin laten zetten :D
Ga je lekker zweven als je in een MRI moet *\o/*



(En nee zo werkt een MRI idd niet en de machine zou wss eerder kapot gaan, maar dat vergeet ik even :o )

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:39

Hier een bokker die al volledig gevaccineerd is evenals mijn ouders. Allemaal wel met Pfizer. Op een pijnlijk e arm na en wat hoofdpijn de dag na vaccinatie geen verdere rare bijwerkingen.

Op een kennis na die een paar dagen ziek ik bed heeft gelegen na vaccin met Astra Zeneca ken ik niemand die serieuze bijwerkingen had.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:41

In onze familie hebben we alles gehad, astra (ik), Janssen en Pfizer, oke we missen er nog 1, misschien krijgt mijn vriend die vanavond wel. Ik heb echt geen narigheid gezien. Ik werk voor meerdere huisartsen. Ook hier gelukkig niks..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:16

Medische problemen na vaccinatie is niet hetzelfde als medische problemen dóór vaccinatie.
Wellicht een open deur, maar ik heb de indruk dat niet iedereen zich van dat onderscheid bewust is.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:32

Mag het niet zeggen van superpony, maar je geestelijke gesteldheid op het moment van de vaccinatie of ervoor, heeft wel degelijk invloed op hoe je een medicament of inenting doorstaat. Denk je dat je vaccinatie de redding is, dan is de kans ook groot dat deze je niet alleen als bescherming helpt maar ook verder een positieve invloed heeft. Daarom is het geen goed idee, wanneer je twijfelt een inenting te gaan halen. Dan kan die inenting nog zo veilig en nuttig zijn, de chemische processen in je lichaam geven iets anders door.

Superpony heb je een medische opleiding gedaan? Ben je een medici?

Ibbel

Berichten: 49202
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:35

Sourire schreef:
MarjanB schreef:
Ik hoor net van iemand die zich wellicht niet wil laten vaccineren omdat ze nog kinderen wil?

Denk dan echt van ehhh?


Die heb ik ook al vaker gehoord. Maar dat verband zie ik echt niet. :')


Dat broodje aap komt in de wereld omdat mensen niet lezen. Er zijn vermoedens dat mannen minder vruchtbaar worden door een doorgemaakte Covid-infectie/ziekte, en na 6 x rond internet gegaan te zijn wordt dat: je wordt als vrouw onvruchtbaar van de Covid vaccins.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:38

Dinopino schreef:
Mag het niet zeggen van superpony, maar je geestelijke gesteldheid op het moment van de vaccinatie of ervoor, heeft wel degelijk invloed op hoe je een medicament of inenting doorstaat. Denk je dat je vaccinatie de redding is, dan is de kans ook groot dat deze je niet alleen als bescherming helpt maar ook verder een positieve invloed heeft. Daarom is het geen goed idee, wanneer je twijfelt een inenting te gaan halen. Dan kan die inenting nog zo veilig en nuttig zijn, de chemische processen in je lichaam geven iets anders door.

Superpony heb je een medische opleiding gedaan? Ben je een medici?

Bullshit. En chemische processen ???
Geestkracht kan zeker wat doen maar geen werking van medicatie uitschakelen.
Dit is net zo’n opmerking die ernstig zieke mensen vaak horen: je moet wel vechten hoor, kom op, je kunt het :r

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:48

Ik geloof wel dat geestkracht effect heeft op eventuele bijwerkingen als flauwvallen / buikpijn / hoofdpijn / trillen / misselijk / diarree, ... vlak voor/na vaccinatie. Dit omdat dat soort effecten vaak sterk samenhangen met spanning en stress en ik me dus kan indenken dat iemand die heel nerveus de vaccinatie haalt daar op die manier een effect van voelt.
Maar ik betwijfel sterk of dit op langere termijn (>1/2 dagen) een effect zal hebben of de werking van een vaccin zal beinvloeden.

Wat ik wel kan bedenken is dat chronische stress bepaalde processen in het lichaam wakker maakt, bvb verhoogde productie van cortisol en andere hormonen, eventueel wat effect op hart, lever, etc. Dat zou wel kunnen interfereren met de werking van een medicament. In die zin zal mentale gezondheid wel uitmaken. Maar dan spreken we over langdurige stress en niet over een adrenalinepiek door twijfel over een vaccin.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:50

Ayasha schreef:
Op dat punt wordt het een afweging. En die afweging is voor iedereen persoonlijk. :) Ik heb iemand gekend die gestorven is omdat ze principieel geen bloedtransfusie wilde. Ik heb iemand gekend die een aantal jaar met een gat in haar schedel geleefd heeft omdat ze geen nieuwe operatie meer wilde ivm het risico op het activeren van een vleesetende bacterie die ze opgelopen had bij een eerdere operatie. Het is voor ieder persoonlijk waar je die grens legt en welke risico's je wel of niet neemt.


Ja, snap ik. Ik moest een bloedtransfusie en vond het doodeng. Puur om het bloed, want infusen al vaak gehad destijds. Zelfs nog een handdoek op mn hand gelegd zodat ik het niet kon zien.
Maar na een gesprek met een verpleegkundige schaamde ik me dood. Voor 5 zakken bloed, zijn 25 mensen nodig geweest die zo goed zijn om bloed te geven. Ik ging op een rolstoel naar binnen en kon er lopend uit. Van angst en onwetendheid ( ik was er wel mee overvallen, dus ook niet voorbereid), naar dankbaarheid.


petraaken schreef:
Hier een bokker die al volledig gevaccineerd is evenals mijn ouders. Allemaal wel met Pfizer. Op een pijnlijk e arm na en wat hoofdpijn de dag na vaccinatie geen verdere rare bijwerkingen.

Op een kennis na die een paar dagen ziek ik bed heeft gelegen na vaccin met Astra Zeneca ken ik niemand die serieuze bijwerkingen had.


Ik spuit mezelf elke 2 weken. Ik kies de bovenbenen en laat ze even uit de koelkast, maar heb altijd een paar dagen een reactie op die plekken. Bij huidige merk erger dan bij vorige, maar gebeurt en hoort erbij.


Dinopino schreef:
Mag het niet zeggen van superpony, maar je geestelijke gesteldheid op het moment van de vaccinatie of ervoor, heeft wel degelijk invloed op hoe je een medicament of inenting doorstaat. Denk je dat je vaccinatie de redding is, dan is de kans ook groot dat deze je niet alleen als bescherming helpt maar ook verder een positieve invloed heeft. Daarom is het geen goed idee, wanneer je twijfelt een inenting te gaan halen. Dan kan die inenting nog zo veilig en nuttig zijn, de chemische processen in je lichaam geven iets anders door.

Superpony heb je een medische opleiding gedaan? Ben je een medici?


Mag het niet zeggen ook...........tjonge. En welke opleiding heb jij gehad? In ieder geval kleuterschool, want daar communiceren ze nog zo.

En mijn opleiding en werkervaring gaat jou niks aan. Heeft ook 0,0 toegevoegde waarde voor jou om dat te weten.

MarjanB schreef:
Ik hoor net van iemand die zich wellicht niet wil laten vaccineren omdat ze nog kinderen wil?

Denk dan echt van ehhh?


Maar dat snap ik ergens wel. Mensen lezen niet alles en ook niet iedereen heeft medische kennis. Ze moeten uit gaan van de info die men leest op social media, tv, een folder etc.
Ik snap best dat je de theorie 100x kan uitleggen en mensen die zwanger willen worden ergens wantrouwig blijven. Hoe vaak je ook zegt dat iets veilig is, zolang er nog geen kinderen worden geboren na het vaccineren van beide ouders, mogen ze best bang zijn. Als je een sterke kinderwens hebt, kan ik daar echt begrip voor hebben.

Theorie doet er soms niet toe, maar gevoel wel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:59

Poekkie schreef:
Ik geloof wel dat geestkracht effect heeft op eventuele bijwerkingen als flauwvallen / buikpijn / hoofdpijn / trillen / misselijk / diarree, ... vlak voor/na vaccinatie. Dit omdat dat soort effecten vaak sterk samenhangen met spanning en stress en ik me dus kan indenken dat iemand die heel nerveus de vaccinatie haalt daar op die manier een effect van voelt.
Maar ik betwijfel sterk of dit op langere termijn (>1/2 dagen) een effect zal hebben of de werking van een vaccin zal beinvloeden.

Wat ik wel kan bedenken is dat chronische stress bepaalde processen in het lichaam wakker maakt, bvb verhoogde productie van cortisol en andere hormonen, eventueel wat effect op hart, lever, etc. Dat zou wel kunnen interfereren met de werking van een medicament. In die zin zal mentale gezondheid wel uitmaken. Maar dan spreken we over langdurige stress en niet over een adrenalinepiek door twijfel over een vaccin.


Nou dat absoluut. Kan wel een boek schrijven inmiddels. Paar keer heftige reactie gehad op medicatie en daarna werd ik wat bang voor medicatie.

Ik heb meerdere auto immuun ziektes met een lange rustige periode tussendoor. Eerste keer was na een lange, heftige periode.
En 2e keer heel duidelijk ook.

Nou, geloof me, als veel mensen achter elkaar doodgaan, kan je daar erg weinig aan doen. En leven wat we toen hadden, moest door als mensen afhankelijk zijn van je.
En soms heb je gewoon emoties en verdriet waar je niet goed mee om kan gaan. In Nederland doen we al helemaal niet goed aan rouwverwerking eigenlijk.

Dan kan je elke dag in de tuin staan grazen en alles goed doen, maar je hebt het leven echt niet in de hand. Mensen oordelen en denken zo makkelijk.

En je kan echt beter een bakje chips eten en gelukkig zijn, dan gezond eten en doodongelukkig. Dat is echt veel slechter voor je gezondheid.
En daarbij kan je ook kiezen voor korter en fijn leven, dan lang en niet zo fijn.

Maar als je echt echt gezond wil leven, moet je niet eens ademhalen. We hebben al zoveel verknald, dat zelfs buiten lopen of alleen groente en fruit eten al niet meer 100% gezond is.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:10

Dat ben ik helemaal met je eens hoor :)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:11

Superpony jij zegt dat natuur nooit dat effect kan hebben wat medicijnen hebben. Dat vind ik best wel een harde bewering. Vooral omdat ik persoonlijk mensen ken,die beter reageren op natuurlijke produkten zonder de bijwerkingen. Ik spreek dan onder andere over antibiotica bijvoorbeeld.

Misschien is dit artikel wat duidelijker: Dit gaat over de geschiedenis,hoe de farmaindustrie de natuurlijke middelen verdreef.

http://www.defenddemocracy.press/how-ro ... ral-cures/

Je zegt zelf dat je teveel medische kennis hebt om op mijn vorige bericht in te gaan.

Jullie mogen deze bron weer fake vinden. Het is ook zo heerlijk wanneer "wij van wc-eend zeggen dat andere producten niet goed zijn. We hebben zelfs een eigen factenchecker.

Er zijn heel veel natuurlijke kruiden die je zelf kan vinden. Die ook genezende werkingen hebben en geen bijwerkingen en die gratis zijn.

Op google kun je ook filmpjes vinden hierover. Wat zegt je logische verstand, iets onnatuurlijks is beter voor ons lichaam, dan iets natuurlijks.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 17-06-21 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt