Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:10

Ja maar dat zijn dan wel alleen de gemelde gevallen. Misschien een aanname maar ik denk dat het niet altijd wordt gemeld. Soms word misschien niet eens aan het verband met vaccinatie gedacht. Het verschil met Israel lijkt nu wel heel groot.

BigOne
Berichten: 38338
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:15

Dit zijn aandoening waarbij medisch handelen nodig is en dus worden ze wel gemeld. Daarmee ontken ik niet dat het erg is maar mensen moeten imo duidelijk voor ogen houden dat er miljoenen mensen bijna tegelijk worden gevaccineerd en daarmee krijg je dus ook een hausse aan bijwerkingen ineens.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:26

bigone schreef:
Dit zijn aandoening waarbij medisch handelen nodig is en dus worden ze wel gemeld. Daarmee ontken ik niet dat het erg is maar mensen moeten imo duidelijk voor ogen houden dat er miljoenen mensen bijna tegelijk worden gevaccineerd en daarmee krijg je dus ook een hausse aan bijwerkingen ineens.

Ja ik heb ook het gevoel dat dat vergeten wordt.
Reizigersvaccinaties van 1 soort worden per jaar wrs enkele 100 gegeven en dus valt zo'n bijwerking dan simpelweg niet op

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:43

hahahatsjoe schreef:
Mijn vriend kreeg een zeer zware epileptische aanval direct na de vaccinatie en heeft nu ook nog steeds aanvallen, voorheen niet. Een vriendin van me heeft direct na vaccinatie een neurologische stoornis gekregen, trilt onophoudelijk. Ik wilde me al niet laten vaccineren want ben gezond en 98% van de mensen heeft weinig tot geen last van het coronavirus, maar nu wacht ik helemaal af. Ben geen anti vaxxer, wel anti dit vaccin.


Tja, hier iemand in de familie die epilepsie en nog wat aangeboren afwijkingen heeft. Is al 2x ingeënt, en... nergens last van. Maar wel extra in de gaten gehouden en hij mocht zijn vrouw als begeleiding bij zich hebben.
Terwijl wij allemaal rekening hadden gehouden met dat die inenting een aanval kan triggeren. Nee, dus, maar hij had wel vóór de eerste inenting hoofdpijn. :') (Warm weer).

daantjuhhh

Berichten: 26878
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:55

Mijn broertje zwaar hart/longpatient heeft 2 entingen gehad van Pfizer in februari. Hij heeft op wat spierpijn na geen klachten gehad.

Wij hebben wel overleg gehad met de arts van te voren.

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:21

Ik ben normaal gesproken gezond en heb me wel wat minder gevoeld na m’n eerste Pfizer prikje. Arm wat zeer de eerste dag maar prima. Nou afgelopen week zo moe kon wel huilen :') gelukkig voel ik me nu wel weer wat beter.

BigOne
Berichten: 38338
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:39

Teken dat je lichaam hard gewerkt heeft MarjanB. En veel mensen die bijna geen last van vaccineren hebben gaan vol door terwijl je lichaam wel bezig is en dan gaat het dubbelop.

Anoniem

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:59

Ik heb gisteren mijn eerste vaccinatie gehad, nu overal vreselijke jeuk en buikpijn en hoofdpijn :(

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:13

Susanne, met die jeuk denk ik toch aan een allergische reactie. Misschien even de huisarts bellen voor antihistamine?

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:17

Ik heb een behoorlijke bak bijwerkingen gehad van mijn eerste prik.

Hoofdpijn
Spierpijn
Gewrichtspijn
Doodmoe, 2 dagen geslapen alsof ik 3 weken slaap gemist had
Overmatig zweten

Ik zie uit naar prik 2 :')

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:19

Wij waren vrijdag aan de beurt met pfizer.
Heel veel van onze vriendenkring hebben deze toen ook gehad.
Enigste wat we van klachten hebben opgemerkt : stijve arm en moe! Maar echt moe :z
Ik zelf was vrijdag niet zo moe. Maar zaterdag namiddag kon je me bijna oprapen.

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:23

Ik heb na de 2e gewoon weer opvliegers gehad (en nog steeds). En bedankt, ik was er net vanaf.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:25

Ik had prik 1 enorme spierpijn door mijn hele lichaam, arm het ergste. Ik kon de autodeur niet eens opentrekken. Opeens in de loop van de dag kreeg ik het zo'n uur lang enorm koud, terwijl het best lekker weer was zat ik binnen met een kacheltje, elektrisch dekentje en nog een plaid en nog steeds vond ik het koud. Toen was dat heel plots over en ging ik gewoon naar de paarden, maar terwijl ik daar rondliep kreeg ik het weer enorm warm en ook hele rode wangen. En de hele dag ook wel moe.

En prik 2 eigenlijk bijna niets aan de hand. Pijnlijke arm en wat moe, maar verder niets.

Maar ik vond wel dat na beide prikken mijn conditie met paardrijden wat achteruit was gegaan tijdelijk. Sneller buiten adem en kortademig. Ik heb dan ook inspanningsastma (waardoor ik ook al beide prikken heb gehad), maar ik kreeg wel het gevoel dat dat iets erger werd. Nu is dat weer bijgetrokken.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:28

Ik kreeg gister Moderna. Mijn arm voelt alsof ik een vuistslag heb gekregen maar verder nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:28

MoniqueT schreef:
Susanne, met die jeuk denk ik toch aan een allergische reactie. Misschien even de huisarts bellen voor antihistamine?


Ik heb gebeld met dat nummer op de gezondheidsverklaring en ik moet de huisarts bellen. Ga ik zo doen.
Ik hoop dat ik de tweede nog mag want door mijn ptss raak ik zo ernstig ontregeld van testen dat dat geen optie is :( dan kan ik 3-4 dagen niks

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:28

Mijn vader is vlak na zijn Pfizer vaccinatie overleden de huisarts die hem aandrong te vaccineren heeft zelf later gezegd dat de kans bestond dat hij aan de gevolgen van de vaccin was overleden hij is dus ook gemeld bij de ggd als “verdacht” overleden vlak na de vaccinatie.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:30

Veel sterkte candalisa!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:58

Sterkte candalisa!

Vorige week heb ik Pfizer gehaald. Nu kan ik wel lopen "klagen" dat ik 2 dagen een arm had die voelde alsof er keihard op gebokst was, maar dat is voor mij vrij standaard na een vaccinatie. De een wat meer dan de ander. Dus ligt voor mij niet per se aan dit vaccin.

Mijn broertje is in Italië met AstraZeneca geprikt. Hij is de enige van wie ik gehoord heb dat er koorts bij kwam kijken (2-3 dagen ziek). Om mij heen verder niets ernstiger dan spierpijn of hoofdpijn.

Wat ik hoor van mensen die werken op priklocaties is dat vooral de jongere generatie bij bosjes flauw valt. Dit is niet zo zeer een bijwerking van de prik, maar de stress en angst die er aan vooraf gaat.

DuoPenotti

Berichten: 29767
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:01

candalisa schreef:
Mijn vader is vlak na zijn Pfizer vaccinatie overleden de huisarts die hem aandrong te vaccineren heeft zelf later gezegd dat de kans bestond dat hij aan de gevolgen van de vaccin was overleden hij is dus ook gemeld bij de ggd als “verdacht” overleden vlak na de vaccinatie.

:knuffel:
heel veel sterkte ;(

Eleeke

Berichten: 2045
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:50

Wat ontzettend verdrietig Candalisa. heel veel sterkte

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:35

@Candalisa, gecondoleerd, heel naar. Sterkte.

Mijn man heeft 1 Juli geloof ik de eerste staan. Hopelijk valt het mee.

Ik zit nog midden in een aantal onderzoeken, dus heb nog geen datum geprikt.

Ik prik wel mezelf en laat het heel even op kamertemperatuur komen. Die ik nu heb, reageer ik wat meer op, dan de vorige. Plek waar ik spuit verkleurd paar dagen, maar is niet pijnlijk.
Ik prik in mn bovenbenen en vind ik minste pijnlijke plek eigenlijk. Maar daar zal dat wel te lastig zijn, iedereen broek naar beneden.

Op mn vorige was ik ook altijd heel moe, maar nu valt dat mee. Zijn biologicals en hoorde dat deze vaccinaties vergelijkbaar zijn.

Lijkt me wel naar als je bijwerkingen hebt en waar trek je aan de bel en wat zie je als "normaal" en zal er wel bij horen.
De eerste keren zijn mijn bijwerkingen ook niet serieus genomen, maar nu laatste maanden wel.

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:40

Candalisa, gecondoleerd!

Superpony, kennis van ons heeft in zijn bovenbeen laten prikken, die heeft zijn armen echt nodig qua werk en durfde het niet aan om in de arm geprikt te worden.

Spierprikken worden in principe op 3 plaatsen gezet: bovenarm, bovenbeen, bovenste-buitenste-bilkwadrant.
Arm is daardoor een logische keuze, of iedereen moet in een rokje/zeer korte broek komen of de boel laten zakken :P

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:46

MarliesV schreef:
Candalisa, gecondoleerd!

Superpony, kennis van ons heeft in zijn bovenbeen laten prikken, die heeft zijn armen echt nodig qua werk en durfde het niet aan om in de arm geprikt te worden.

Spierprikken worden in principe op 3 plaatsen gezet: bovenarm, bovenbeen, bovenste-buitenste-bilkwadrant.
Arm is daardoor een logische keuze, of iedereen moet in een rokje/zeer korte broek komen of de boel laten zakken :P


Ja, daarom zeg ik; lijkt me geen doen in zo een hal.

Maar ik prik mezelf, dus arm lukt me denk ik niet. Meesten prikken in hun buik, maar ik heb erg veel littekens en is super gevoelig.

Het verschilt wel echt enorm van pen en vloeistof. Humira voel je niks van, ongeacht temp. Hyrimoz is best een stevige, maar geen na pijn. Cimzia doet zeer halverwege en heb ik daarna wel rare plekken. Witte kringen 2 dagen.

Vermoeidheid wisselt ook, maar denk ook dat het wel met je conditie en gezondheid te maken kan hebben.
Bij Humira kon ik er langer tussen laten, maar als je slechter wordt, werkt het best snel in mijn geval. Dan gebeurt er dus best veel in korte tijd.

Maar van de Cimzia ben ik elke dag wat vermoeider. Slaap ook meer en vaster. Die spuit ik wel meer en vaker, dus kan straks ook minder misschien.

Dat koud spuiten is wel een ding. Maar ook dat verschilt wel per middel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:48

superpony schreef:
MarliesV schreef:
Candalisa, gecondoleerd!

Superpony, kennis van ons heeft in zijn bovenbeen laten prikken, die heeft zijn armen echt nodig qua werk en durfde het niet aan om in de arm geprikt te worden.

Spierprikken worden in principe op 3 plaatsen gezet: bovenarm, bovenbeen, bovenste-buitenste-bilkwadrant.
Arm is daardoor een logische keuze, of iedereen moet in een rokje/zeer korte broek komen of de boel laten zakken :P


Ja, daarom zeg ik; lijkt me geen doen in zo een hal.

Maar ik prik mezelf, dus arm lukt me denk ik niet. Meesten prikken in hun buik, maar ik heb erg veel littekens en is super gevoelig.

Het verschilt wel echt enorm van pen en vloeistof. Humira voel je niks van, ongeacht temp. Hyrimoz is best een stevige, maar geen na pijn. Cimzia doet zeer halverwege en heb ik daarna wel rare plekken. Witte kringen 2 dagen.

Vermoeidheid wisselt ook, maar denk ook dat het wel met je conditie en gezondheid te maken kan hebben.
Bij Humira kon ik er langer tussen laten, maar als je slechter wordt, werkt het best snel in mijn geval. Dan gebeurt er dus best veel in korte tijd.

Maar van de Cimzia ben ik elke dag wat vermoeider. Slaap ook meer en vaster. Die spuit ik wel meer en vaker, dus kan straks ook minder misschien.

Dat koud spuiten is wel een ding. Maar ook dat verschilt wel per middel.

Je wordt helemaal niet in een hal geprikt. ze hebben hokjes.

Snap alleen niet waarom die heisa is. Meest mensen hebben gewoon een klein beetje beurs plekje, meer niet. Ik ook trouwens.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:52

janderegelaa schreef:
Je wordt helemaal niet in een hal geprikt. ze hebben hokjes.

Snap alleen niet waarom die heisa is. Meest mensen hebben gewoon een klein beetje beurs plekje, meer niet. Ik ook trouwens.


Ze zijn best streng op privacy. Als ik me bij de arts moet uitkleden, zijn ze daar best voorzichtig mee. De huisarts laatst wilde echt eerst het gordijn dicht ondanks zijn eigen kamer.

En jij snapt het niet, maar jij had dus geen klachten en zoals je overal kan horen en lezen, heel veel andere mensen wel.

Mijn man doet ook fysiek werk en als hij echt serieus last krijgt van die arm is dat ook even een serieus probleem. Dat zullen ze snappen, maar het kan gebeuren en daar vraagt hij natuurlijk niet om. Dat moet je maar afwachten.

En wat ik spuit, ken ik ook diverse mensen die het spuiten en ook allemaal andere ervaringen. Mensen met pijn en klachten, anderen zonder. De een is echt niet te genieten en spuit niet voor het weekend als gezin thuis is bijv en de ander werkt gewoon door.

Als we allemaal hetzelfde zouden zijn, zou je al heel veel kunnen oplossen.