Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:28

Mijn man is 49 en heeft gister de eerste pfizer gehad in zijn erm, gewoon onder werktijd. Heeft daarna gewerkt, fysiek werk en thuis zijn we nog een stukje tegels aan het leggen bij de paarden.Hij heeft niks gevoeld en merkt ook helemaal niks.
Een collega had even wat koud en warm om de beurt, maar dat was het.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:52

MarliesV schreef:
SinneJ schreef:
Ik zit mijn kwartiertje te wachten of ik doodval :+

Nog 7min kans haha


En toen was het stil....*zoekt een spannend muziekje*....


Het was nipt, maar ik heb het gehaald.

MarliesV

Berichten: 15209
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:23

haha, heerlijk. Fijn dat je nog ff post Sinne!

Superpony, prima zo die vent van jou, dacht dat hij in zijn been wou? Of was dat iemand anders?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:14

MarliesV schreef:
haha, heerlijk. Fijn dat je nog ff post Sinne!

Superpony, prima zo die vent van jou, dacht dat hij in zijn been wou? Of was dat iemand anders?


Ik prik in mijn been en had gezegd; laat in je been spuiten. Voor de zekerheid, maar dat deden ze niet en hij vond het wel best.

Vandaag weer gewerkt en ook nergens last van.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:15

Dat fysieke werk zal zeker geholpen hebben tegen de stijve arm Superpony.

Mijn man heeft woensdag zijn 2e Moderna gehad, onder werktijd, en ook hij heeft helemaal nergens last van gehad, ook niet van zijn arm. Wij zijn nu beiden dus volledig gevaccineerd en hebben allebei geen enkele bijwerking of pijn in de arm gehad. Het voelt wel fijn dat we allebei volledig gevaccineerd zijn.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:27

Passen al deze 'standaardkwaaltjes' niet beter in het gevaccineerdentopic?

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:04

Hoelang na je vaccinatie kan je last van bijwerkingen hebben of krijgen?

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:25

Welk vaccin? Van AZ is bekend dat je, wat betreft de zeer zeldzame ernstige bijwerkingen, dat die binnen vier tot twintig dagen na vaccinatie opduiken. Wanneer je van de eerste geen bijwerkingen hebt gehad krijg je ze bij de tweede hoogst waarschijnlijk ook niet.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:48

Mindim schreef:
Immunotherapie krijg je geloof ik als bestrijding tegen kanker, meestal ben je dan al niet in goeden doen en is je weerstand laag en je lichaam ziek.

Ik ken heel veel gezonde mensen die zijn gevaccineerd en geen klachten hebben na vaccinatie.

Maar vaccineren mag enkel op moment dat je niet ziek bent eigenlijk

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:51

karrij schreef:
Ik ben inmiddels 2x geprikt met de AZ, mijn hele familie, vrienden, collega's zijn gevaccineerd, met diverse verschillende vaccinaties, al mijn klanten(zo'n 250,ben medisch pedicure) ook

Ik ken niemand , maar dan ook echt helemaal niemand die ernstige bijwerkingen hebben ondervonden van de diverse vaccinatie's, wel een stijve arm of wat griepverschijnselen, maar geen ernstige(levensbedreigende bijwerkingen) echt helemaal niemand en ik vraag het aan iedereen!

En dan las ik afgelopen weekend op facebook dat er bij iemand in de familie zeker 2 overlijdens waren na een vaccinatie, nou schiet mij maar lek, maar die heb ik echt niet in het nieuws gehoord.
Ik heb het idee dat sommigen het verhaal ook wel opblazen hoor

Tuurlijk maar de verhalen bij het nieuws geloof ik wel

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:56

bigone schreef:
Welk vaccin? Van AZ is bekend dat je, wat betreft de zeer zeldzame ernstige bijwerkingen, dat die binnen vier tot twintig dagen na vaccinatie opduiken. Wanneer je van de eerste geen bijwerkingen hebt gehad krijg je ze bij de tweede hoogst waarschijnlijk ook niet.



Ik heb pfizer gehad. Na 4 dagen werd ik
beroerd. Misselijk, diaree, duizelig, maagpijn. Dit duurde 2 dgn. Maar na een week kreeg ik tintelingen in voeten, benen en handen. Nu een week later is het er nog. Arts zegt me geen zorgen te maken en dat met weer over gaat. Maar ik twijfel nu toch wel over de tweede. Die tintelingen zijn echt heel vervelend.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:57

Er zijn nogal wat mensen ( ook hier) met grote verhalen, dan zou je denken, dat zet je toch op al je social media? Want dat is wel heftig. En dan kijk je op hun Facebook bvb niks nada noppes . Gewoon vrolijke berichten, pa ma en vrienden in goede gezondheid terwijl ze eigenlijk zeer zwaar ziek zijn wanneer je ziet wat ze schrijven.
Lijkt meer op zeer zwaar overdrijven en vooral andere mensen van vaccineren afhouden. Achterlijk asociaal.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:59

loesjeislief schreef:
bigone schreef:
Welk vaccin? Van AZ is bekend dat je, wat betreft de zeer zeldzame ernstige bijwerkingen, dat die binnen vier tot twintig dagen na vaccinatie opduiken. Wanneer je van de eerste geen bijwerkingen hebt gehad krijg je ze bij de tweede hoogst waarschijnlijk ook niet.



Ik heb pfizer gehad. Na 4 dagen werd ik
beroerd. Misselijk, diaree, duizelig, maagpijn. Dit duurde 2 dgn. Maar na een week kreeg ik tintelingen in voeten, benen en handen. Nu een week later is het er nog. Arts zegt me geen zorgen te maken en dat met weer over gaat. Maar ik twijfel nu toch wel over de tweede. Die tintelingen zijn echt heel vervelend.

Wanneer je het niet vertrouwd, nogmaals naar de huisarts. Het kan zeker dat het vanzelf overgaat, het is nu ongeveer 13 dagen geleden dus je lichaam is nog hard bezig om antilichamen aan te maken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 07:36

En of het van het vaccin komt weet je natuurlijk ook niet. Maakt onzeker hè?

Ik ik ken niemand met ernstige bijwerkingen (ik ben poh en heb dus echt veel (>500, oudere patiënten). Nu is dat niet perse de maatstaf maar het stelt wat gerust misschien.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:58

Hoe ziet een antilichaam er eigenlijk uit. In mijn voorstelling zie ik dan pacman de balletje met virusstekeltjes opeten. :-)

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:59

Het antilichaam is slechts de „antenne“, het is de cel die het opruimt.
Een antilichaam ziet er ook een beetje uit als een antenne.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:37

Is er dan voor elke gif een andere antennen. Dus bijv. voor corona een andere antenne, dan bijvoorbeeld voor de bof. En blijven die dan altijd in je lichaam?

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:38

Dinopino schreef:
Is er dan voor elke gif een andere antennen. Dus bijv. voor corona een andere antenne, dan bijvoorbeeld voor de bof. En blijven die dan altijd in je lichaam?
.

Hoe bedoel je gif ?

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:48

bigone schreef:
Er zijn nogal wat mensen ( ook hier) met grote verhalen, dan zou je denken, dat zet je toch op al je social media? Want dat is wel heftig. En dan kijk je op hun Facebook bvb niks nada noppes . Gewoon vrolijke berichten, pa ma en vrienden in goede gezondheid terwijl ze eigenlijk zeer zwaar ziek zijn wanneer je ziet wat ze schrijven.
Lijkt meer op zeer zwaar overdrijven en vooral andere mensen van vaccineren afhouden. Achterlijk asociaal.

Nou ik wou dat ik die vrolijke berichten kon plaatsten helaas is dat niet het geval.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:07

Ja Candalisa, dit is zo een trap na naar alle mensen die wel zwaar verdriet hebben, zoals jij. Ik vraag me af wat die mensen bezielt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:15

IMJ schreef:
En of het van het vaccin komt weet je natuurlijk ook niet. Maakt onzeker hè?

Ik ik ken niemand met ernstige bijwerkingen (ik ben poh en heb dus echt veel (>500, oudere patiënten). Nu is dat niet perse de maatstaf maar het stelt wat gerust misschien.


Het valt me op dat er best veel jongeren zijn met allergische klachten. Ik heb niet zo'n grote vriendenkring maar weet er al zeker 4 plus ikzelf. Allemaal pfizer

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:05

Welke allergische klachten heb je het dan over? Want een rode plek is ook een allergische reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:39

bigone schreef:
Welke allergische klachten heb je het dan over? Want een rode plek is ook een allergische reactie.


Ikzelf had last van hevige jeuk over mijn hele lichaam, diarree, misselijkheid en een behoorlijke bult op mijn arm (20 cm doorsnee). Ga me niet vertellen dat dit geen allergische reactie is, want waarom moet er anders overlegd worden voordat ik de tweede mag? Advies van ggd is niet doen maar ik wil hem echt heel graag dus ze gaan kijken wat er kan.
Van de anderen heb ik dezelfde klachten gehoord maar ook bulten over het hele lichaam, tintelingen en benauwdheid.

Je lijkt de klachten van mensen in dit topic niet heel serieus te nemen, waarom volg je het topic dan?

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:47

Kom nou, doe even normaal. Jij komt met allergische reacties en ik wil graag weten wat dat was.

Anoniem

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:52

En jij noemt de verhalen over allergische reacties manieren om mensen van vaccineren af te houden, hoe denk je dan dat dat overkomt?