Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Droge pukkelige huid, wat helpt nu écht?

 
Profiel   

Shiloh schreef
...Sinds een jaar of 2 echter is mijn huid heel droog, met name in mijn gezicht. Heb ook veel last van rode huid en pukkeltjes. Geen echt puistjes, maar echt kleine pukkeltjes. ...


Niet beginnen met van alles en nog wat te smeren. Ga eerst eens na wat er de afgelopen 2-3-4 jaar veranderd kan zijn aan je omgeving en voeding. Het kan heel erg lang duren voor je aan je huid merkt dat het het niet eens is met iets dat al langer gewijzigd is.
Ben je verhuisd? (dichter bij zee, verder er van af / dichter bij bepaalde bomen/meer minder stadse omgeving / ander drinkwaternet of wijziging bij het drinkwaterbedrijf qua zuivering)
Is er iets anders aan hormoonhuishouding (zwanger/ geen kinderen meer in huis/ andere baan;geen stress of juist extra stress / (andere/geen) partner etc etc)
Eet je tegenwoordig uit de (nieuw sinds 2 jaar?) kantine van het werk of neem je sinds een paar jaar je eigen lunch/ koffie mee?
Ben je over gegaan op een ander merk wasmiddel?
Drink je sinds een paar jaar iets dat je eerder niet dronk of andersom?
At je vroeger veel avocados's of iets anders met onverzadigde vetten en nu niet meer?
Heb je een favoriete broek/trui/shirt/ondergoed etc. die nu zowat 2 of 3 jaar is die je heel vaak draagt?

Het kan in de gekste dingen zitten. Ik heb bijvoorbeeld bijna een jaar terug mijn stapel oude hema hemdjes (op 1 na) de deur uit gedaan en een hele nieuwe stapel gehaald. Die zitten lekkerder, mooier voelen fijner aan. Maar ik merkte sinds kort dat ik aan het einde van de dag een iets gevoeliger huid had in mijn nek tegen mijn kin aan. Daar zitten geen hemdjes!? :o?
Heb een paar weken geen of alleen die oude gedragen en er is niets meer aan de hand %)

Van mijn kindertijd; moeders had ander wasmiddel gehaald en een paar maanden later (pas!) begon ik een steeds rodere huid te krijgen rond mijn kuiten. Na heel veel dingen proberen uiteindelijk terug naar oude wasmiddel en het was binnen een paar weken weg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:09 



 
Profiel   

Probleem is daarnaast ook. Nog dat een reactie op iets
Niet iets nieuws hoeft te zijn

Reacties/overgevoeligheden/allergieën kunnen ook ontstaan op dingen die je je hele leven al gebruikt/aan bloot gesteld word

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:01 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met cetamacrogol. Mijn dochter heeft exceem en daardoor een droge huid. Dit is een vette basiszalf, gewoon bij kruidvat te koop, waar geen toegevoegde ellende in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:19 



 
Profiel   

Laura_Zodine schreef
The Ordinary niacinamide serum.

En probiotica.


Niacinamide zou ik niet aanraden bij een hele droge huid.

Sowieso zou ik even bloed laten prikken TS. Als het zo plotseling is dan zou je denken dat er iets in je hormoon huishouding is veranderd. Kom je toevallig in de overgang?

Om je huid wat egaler te krijgen zou ik persoonlijk een vitamine C serum gebruiken gevolgd met een goede hydraterende SPF. Eventueel met hyularonzuur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen