Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 20:13

Ik vind mijn benen niet de mooiste, ze zijn best stevig.

Ik loop daarom pas in een korte broek of jurkje als de mussen echt dood van t dak vallen... wie heeft dit ook :D of ben ik gewoon raar...

Ook vind ik het met jurkjes alleen fijn als ik zo’n broekje er onder heb, anders voelt het zo bloot. -O-

Nu ik dit schrijf voel ik me een aansteller maar ik ben ruim in de 30 en heb het al mijn hele leven :D

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:14

Herkenbaar.
Al draag ik in de tuin wel een korte broek.
Niemand die mij dan ziet.

Anastasia24

Berichten: 2720
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:16

Draag je dat dan niet omdat je onzeker bent of omdat je het gevoel van wind etc. op je benen niet fijn vind? Stevig zijn is geen reden om maar altijd een lange broek aan te hebben, ;)
Ikzelf heb jurken en korte broeken altijd verveld gevonden, het geplak en geschuur, was vaak ook onzeker. Inmiddels heb ik liever een jurk aan dan een lange spijkerbroek, dat zou ik nu met 30 graden op de wei niet overleven, ben daar altijd wel druk bezig met dingen dus dat is geen doen. Onzekerheid lekker loslaten, niemand die op je let, geloof me, alleen mensen die ook onzeker zijn en die kijken juist naar je op.

Zebrastreep

Berichten: 9802
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:18

Ik vond het altijd vreselijk! Mijn benen zijn namelijk spierwit... Was daar vroeger altijd wat onzeker over en liep vaak dan met lange broek. Ik ben vooral veel gaan fietsen en kweek daardoor wat beenspieren , dan denk ik van ach dan zien mensen dat eerder dan het witte.

Tevens mag ik niet klagen mijn kuiten zijn zeer dun. Maar ik heb gewoon een beetje mannen benen zoals ik het noem :')

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:21

Ik heb ook lelijke rode bultjes. En aan het begin spierwitte benen. Waar ik hiervoor altijd druk smeerde met zelfbruiner moest ik gewoon over een drempel heen. Iedereen heeft witte benen aan het begin, en lelijke benen zie je vaak alleen zelf of van heel dichtbij.

Ik heb het dit jaar gewoon vanaf moment 1 gedaan, met spierwitte benen. Inmiddels zit er een mooi laagje op en heb ik schijt aan de rode bultjes.! Heerlijk, loop nu lekker met blote benen.


Loop je niet graag met blote benen omdat je het niet fijn /lekker vind of omdat je ze lelijk/dik vind ?

Het is misschien heel moeilijk om er schijt aan te hebben. Maar het is ook heerlijk om heel stoer gewoon zo te lopen en je eigen onzekerheid te overwinnen. Zie genoeg vaak mensen die wat 'steviger' zijn, niets geks aan!

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 20:23

Oh gelukkig, ik ben niet alleen _O-

Ik ben gewoon onzeker, ik heb vrij dikke kuiten, stevige pootjes. Ik ben ook klein dus dan valt T wat meer op. En door die lange broeken dus ook spier wit.

Collega zei nog, iedereen heeft nu witte benen, meteen die korte broek aan! Mislukt :')

Ik ben nu aan het touwtje springen in de hoop dat ze wat slanker worden. Ik moet eigenlijk gewoon 5 kilo afvallen maar ik heb er even de puf niet voor.

Jullie hebben helemaal gelijk, bij een ander zeg ik dat ook hoor! Allen bij mezelf blijft het een dingetje… ik heb nu ook een speciaal broekje besteld, als ik die binnen heb durf ik wel een jurkje aan.
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 18-06-21 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24846
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:23

Ik heb ook heel lang geen korte dingen gedragen omdat ik mijn benen niet mooi vind, maar sinds 2 jaar draag ik graag jurkjes. Korte broeken laten mijn benen nog dikker lijken, dus ik draag vooral jurkjes. Mooie lengte uitzoeken, goed model, vooral niet te kort.

Gewoon doen. Waarom zou je jezelf kwellen met lange broeken?

P.s. Ik heb melkflessen en haartjes groeien bij mij bijna standaard in dus ik heb allemaal lelijke wondjes op mijn benen. 1 keer stoten en ik heb meteen een mega blauwe plek, gewoon schijt aan hebben, niemand is perfect.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:24

Ik snap het helemaal!! Alleen heb ik het niet met mijn benen maar met mijn armen. Pas met temperaturen als gisteren loop ik in een shirt anders altijd toch wel een dun truitje of iets er over heen. Ik heb verder geen gekke armen, ze zijn niet de dunste maar schaam mij er zeker niet voor. Mijn buik vind ik wel vreselijk maar wat je ook aantrek dat zal je altijd zien en heeft dus niet met het shirtje te maken.

Het blote vind ik dus gewoon niet fijn en dat is voor sommige mensen in mijn omgeving raar. Krijg zo ongeveer 10x per dag wel de vraag heb je het niet warm? Nee anders zou ik het wel uit doen.

Maar ik vind het dus niet raar en snap je volledig:)

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:24

Ik heb ook echt spierwitte benen, ze geven bijna licht in het donker :)* en ja daar ben ik behoorlijk onzeker over dus ik draag niet vaak jurkjes of korte broeken.

Zelfbruiner ofzo maakt het voornamelijk oranje dus eh dat is nog erger… Bruin word ik gewoon niet. Alleen rood als ik pech heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:24

Anderen maken zich waarschijnlijk drukker over wat je van hún benen vind, dan dat ze zich druk maken over jouw benen. De meeste mensen zijn namelijk veel strenger voor zichzelf (qua wat ze mooi vinden of niet) dan dat anderen dat zijn.

Maar dat gezegd hebbende, als jij je lekkerder voelt met je benen bedekt. Gewoon doen! Jouw lijf, jouw keuze :)

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:26

Hier ook melkpakken.

Of melkbussen eigenlijk, want niet bepaald fijntjes...

Korte broeken draag ik regelmatig.
Jurken niet, maar dat is omdat ik sowieso een hekel aan jurken heb, al vanaf kind af aan.
Niet vanwege mijn berkenbenen

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 20:27

Amado wat super stoer van je!

Als het op een gegeven moment weken 30 graden is ga ik ook wel overstag hoor. Maar ik ben ook vrij klein waardoor langere jurken of rokken bijvoorbeeld ook snel niet staan.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:29

En mijn dijen schuren ook gewoon! Ik ben echt niet een dikkerd maar heb er wel last van, dus een korte broek of jurk is gewoon niet comfortabel...!!

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 20:33

Nee dat ook! En het gevoel dat ik met een jurkje in men blote doos loop….

Laurora

Berichten: 2650
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:38

Ik heb dit een klein beetje met schoenen vs slippers.
Het moet echt wel boven de 35 graden zijn wil ik mijn schoenen (met sokken) uitdoen. Waarom? Geen flauw idee, ik heb er gewoon een hekel aan als mijn voeten geen omhulsel hebben :+

Kwa korte broeken draag ik niks korters dan tot op mijn knieën, om dezelfde reden als jij.
Mn onderbenen kan ik nog wel handelen maar met mijn bovenbenen bloot voel ik me echt super oncomfortabel. (ik draag onder mijn bikini ook het liefst een langere "mannen" zwembroek)
Blote shouders hou ik ook niet van, daar ik erg brede schouders heb en me daar altijd een beetje voor heb geschaamd.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:42

Jep zeer herkenbaar. Loop altijd met lange broek. Hoe warm ook is( tenzij op vakantie of alleen thuis) ik durf het gewoon niet. Zelfde geld voor blote voeten. (Op vakantie of thuis ( als er geem visite komt wel)

tootje71

Berichten: 5113
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:50

Haha hier nog één met lichtgevende benen... alleen mijn enkels zijn bruin, kortere broeken draag ik nooit en rokjes/jurken al helemaal niet :o

Anastasia24

Berichten: 2720
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:51

Mag ik even zeggen dat ik het echt erg vind om te lezen, dat zoveel mensen nog zo onzeker zijn?
Wat houd jullie tegen? Dat iemand er wat van denkt? Wat kan er praktisch gezien gebeuren? Mensen oordelen wel, hoe je je ook kleed of gedraagt, dat zijn helaas feiten.
Wel alleen in een korte broek in tuin of thuis waar niemand je ziet, maar als je over straat loopt is het niet meer oké omdat...? Er bultjes op je benen zitten? Ze wit zijn? Er wat haren ingegroeid zijn? Buikje zichtbaar bij een jurk? Ach.. dan zou je niet willen weten hoe ik erbij loop..
Ik hoop dat iedereen wat zelfvezekerder word, want het klinkt uitputtend als mensen geen eens een kort broekje aandurven omdat de benen dik lijken of een jurk aankunnen omdat er een buik zichtbaar is en ze wat korter zijn..

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:55

Ik draag graag wat langere rokjes/losse broekjes of jurkjes. Ik ben ook klein, tikkeltje overgewicht en enorm korte beentjes. Jarenlang mezelf gekweld met lange broeken maar nu ik wat ouder ben kan ik bet makkelijker los laten.
Ook voor mij is 30 graden warm, en als ze mn benen niet mooi vinden kijken ze de andere kant maar op :+

zonnebloem18

Berichten: 24846
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:55

Ik sluit me bij je aan hoor Anastasia, zo jammer dat er nog zo veel vrouwen zijn die denken dat dat soort lijven/benen niet 'normaal' zijn.

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:55

Ik heb dit ook. Ik ben altijd heel dun geweest en de laatste 2 jaar echt vrouwelijke vormen gekregen. Ik heb hele erge cellilutes en ik vind het zo lelijk bij mezelf. In korte broekjes zie je het ook echt heel goed. Aan de ene kant heb ik soms schijt en draag ik korte broekjes maar dan ben ik er aan de andere kant wel continu mee bezig. Scheelt dat ik korte broekjes niet fijn vindt zitten en dus vooral jurkjes en jumpsuits draag. Maar ik zou eigenlijk gewoon dragen waar jij je lekker bij voelt en niet zoveel aantrekken van anderen! Niemand is perfect, ookal lijkt dat soms wel zo.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:56

Ik heb het zowel met blote benen als blote voeten _O- Pas boven de 30 graden zal ik met blote benen buiten lopen en dan nog dichte schoenen eronder :') Collega’s hebben het altijd raar gevonden, maar zolang het onder de 30 graden is, loop ik in een spijkerbroek met tshirt haha

Edit: heeft bij ook te maken met schaamte, vind mijn benen helemaal niks (worden niet bruin dus blijven melkflessen, ook als ik de hele zomer in jurkjes loop).

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:58

Ook ik ben gezegend met de bekende melkflessen. Daarbij ben ik ook nog een te zwaar, vooral bij mijn buik en benen en heupen. Maar ik vind het juist heerlijk om in een korte broek te lopen. Sinds een paar jaar draag ik ook graag jurken, lange jurken dat wel. Mijn dijen schuren ook maar dan draag ik broekjes met pijpjes

Ik heb er echt poep aan wat een ander er van denkt. Dan kijken ze maar niet. Ik voel me er fijner bij dan dat ik loop te zweten. En trouwrns, waarom zou een slanker iemand wel in korte broek mogen lipen en een dikker iemand niet?

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:04

Blijheid schreef:
Anderen maken zich waarschijnlijk drukker over wat je van hún benen vind, dan dat ze zich druk maken over jouw benen. De meeste mensen zijn namelijk veel strenger voor zichzelf (qua wat ze mooi vinden of niet) dan dat anderen dat zijn.

Maar dat gezegd hebbende, als jij je lekkerder voelt met je benen bedekt. Gewoon doen! Jouw lijf, jouw keuze :)

Preach!!! Ik maak mij echt niet druk over hoe anderen eruit zien.

Ik heb sinds een jaar de 'vrijheid' om zonder onzekerheid een jurkje zonder broekje aan te trekken en ik moet zeggen het is fantastisch! Mijn dijen schuren wel flink en dat trek ik niet als dagelijks gevoel zegmaar. Maar nu ik het eindelijk durf voelt het als bevrijding

Ts, doe waar jij je goed bij voelt en weet ook dat jij je 10x drukker maakt over jezelf dan dat anderen zich druk maken over jou!

Jolien87

Berichten: 17482
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:08

Ik draag eigenlijk altijd jurken. Buiten de zomer draag ik er een panty onder maar met warm weer trek ik een korte legging aan.
Ik heb ze tot net over de knie maar ook in formaat fietsbroekje en dat vind ik ideaal. Geen gedoe met schurende dijen of een peepshow als de wind eronder komt.

Het feit dat ik 2 melkflessen heb, heb ik maar naast me neergelegd.