Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:09

Ik droeg ook nooit iets korts, ook korte volle met littekens bedekte pootjes, totdat ik Bondi Sands bruiningsmouse ontdekte. Nu draag ik alles wat ik wil, rokjes, jurkjes, korte broeken. Wel leeftijd gepast.
Ik heb de laatste jaren toch meer lak aan wat andere denken.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:09

daphne_xxx schreef:
Ik heb sinds een jaar de 'vrijheid' om zonder onzekerheid een jurkje zonder broekje aan te trekken en ik moet zeggen het is fantastisch! Mijn dijen schuren wel flink en dat trek ik niet als dagelijks gevoel zegmaar. Maar nu ik het eindelijk durf voelt het als bevrijding

Zoek eens op snagg tights. Zij hebben hele fijne broekjes voor onder een jurkje . Werkt top tegen schurende dijen

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:12

Anastasia24 schreef:
Mag ik even zeggen dat ik het echt erg vind om te lezen, dat zoveel mensen nog zo onzeker zijn?
Wat houd jullie tegen? Dat iemand er wat van denkt? Wat kan er praktisch gezien gebeuren? Mensen oordelen wel, hoe je je ook kleed of gedraagt, dat zijn helaas feiten.
Wel alleen in een korte broek in tuin of thuis waar niemand je ziet, maar als je over straat loopt is het niet meer oké omdat...? Er bultjes op je benen zitten? Ze wit zijn? Er wat haren ingegroeid zijn? Buikje zichtbaar bij een jurk? Ach.. dan zou je niet willen weten hoe ik erbij loop..
Ik hoop dat iedereen wat zelfvezekerder word, want het klinkt uitputtend als mensen geen eens een kort broekje aandurven omdat de benen dik lijken of een jurk aankunnen omdat er een buik zichtbaar is en ze wat korter zijn..


_/-\o_ _/-\o_

Ik heb er zelf ook wel een beetje last van gehad en moest echt even een drempeltje over. Begon thuis met korte jogging broekjes van H&M. Super comfortabel en niemand die het ziet. Nu schiet ik in een jurkje om boodschappen te gaan doen en voel me daar goed bij. Het is even een proces maar zoals al vaker gezegd, andere mensen zien niet wat wij in de spiegel zien. En zelfvertrouwen of iig zelf acceptatie straal je echt meer uit dan je denkt.

Dus dames, zoek de comfortabele luchtige kleding op en probeer het eens. Korte sweat broekjes, simpele t shirt jurkjes etc. Begin zo klein en simpel mogelijk en geef jezelf even de tijd om eraan te wennen. Het werkt uiteindelijk echt.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:13

Tip tegen schurende bovenbenen; binnenkant van je bovenbenen insmeren met een deo roller.
Sinds ik deze truc twee jaar geleden ontdekte, trek ik rustig met een maatje meer een jurkje zonder broekje of panty er onder aan.
Heerlijk!
Gisteren nog, bloedheet moest mijn vaccinatie halen. Vond ik wel feestelijk uitje. :)
Hup leuk strak jurkje tot de knie aan en geen gedoe met spanx of andere corrigerende dingen.
Gewoon gaan met die banaan.
Print, materiaal en schnitt doen veel voor je figuur én zelfvertrouwen.
En thuis weer lekker in de korte broek met een hemdje.

Anoniem

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:22

Mijn benen ziet niemand want ze zijn zo wit dat je erdoor verblind bent :+

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:32

Ik draag ook nooit korte broeken of jurkjes. Mijn bovenbenen zijn best stevig en ik krijg echt altijd een geïrriteerde rode huid als ik met blote benen loop. Geen idee waar het door komt, maar die rode vlekken staan echt niet mooi. Jeukt ook als de pest. Daar komt nog bij dat ik ook gewoon altijd last heb van rode bultjes na het scheren, wat ik ook doe. Nee geen blote benen voor mij tenzij ik alleen ben :o

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:36

Als je wel jurken wilt dragen, kan ik je de jurken van oa Collective aanbevelen. Deze zijn oa op Topvintage.nl te koop. Ik ben ook niet blij met mijn benen, maar de rokken hieraan zijn lekker wijd en vallen onder de knie. Erg sierlijk. Ook verkopen ze er fijne broekjes tegen het schuren van dijen.

En wat betreft witte benen: Ik heb witte benen, maar een Engelse vriendin zei ooit tegen mij: Wat heb jij witte benen! :') Dus het valt over het algemeen erg mee.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:38

Ik heb er ook een hekel aan. Moet elke zomer in het begin echt omschakelen en wennen aan het idee.

Maar ik heb ook lipoedeem, dus mijn benen zijn sowieso niet de mooiste. Google maar eens. Ik wou dat het hebben van melkflessen mijn ergste probleem was met mijn benen. :o

Dus ik draag graag een legging onder jurkjes en het liefst jurkjes tot op/over de knie.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:45

Dames, probeer de deo truc eens.
Zolang het maar een roller is.

En idd topvintage is super voor plus size jurkjes. Zowel wijde als strakkere modellen.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:48

Ik voelde mij er 'vroeger' ook niet comfortabel in, zo'n beetje vanaf de puberteit denk ik. Ik had/heb altijd heel snel blauwe plekken op mijn benen (groot ook) en dan bang om aangestaard te worden of rare vragen te krijgen. Maar sinds een heel aantal jaar boeit het mij niet meer, dan maar niet zulke mooie benen. En ze worden ook niet bruin :o Dus gewoon lekker doen en misschien ook eens naar de imperfecte benen van anderen kijken als dat helpt hahaha!

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:52

TS, als je maar 5 kg kwijt moet volgens jou, dan heb je echt geen dikke pootjes hoor.
Alles is relatief hè.

Daarbij, lekker doen waar jij je goed bij voelt. Zolang je jezelf daardoor geen dingen onthoudt is het toch prima.

Mijn pootjes zijn ook wit maar juist door zoveel mogelijk jurkjes naar het werk en korte broeken thuis te dragen is het nog enigszins toonbaar.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:56


Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:00

Ik ben over heel wat dingen aan m'n lijf enorm onzeker maar mijn benen ga ik met dit weer niet in een lange broek proppen. Daar heb ik me lang geleden al over heen gezet :')
Als iemand anders dat een verschrikkelijk gezicht vind dan kijken ze maar even de andere kant op. Melkflessen bruin ik door de zomer heen een beetje bij en voor de rest lekker zelfbruiner erop :j En voor schurende bovenbenen doe ik of een fietsbroekje aan onder een jurkje of ik smeer een laag glijmiddel op voor ik de deur uit ga. Zijn overigens ook veel verschillende andere oplossingen voor.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33822
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:06


Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:21

MarlindeRooz schreef:
Tevens zijn die benen zo wit omdat ze nooit zon zien... gewoon flashen met die benen.

Ik heb ze 1x van denk een uurtje zon in Turkije zo enorm verbrand dat ik 2 jaar voor l.l gelopen heb met 2 hele rode scheenbenen. :o

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:27

Ik hou niet van blote benen en ook niet van blote armen :o
Vindt het gevoel gewoon niet fijn. De wind die waait, de zon die brandt, waterdruppels, beestjes… Er zijn al zoveel prikkels in de wereld, hoef ik ook niet nog eens van alles te voelen aan m’n armen en benen.
Overigens doe ik het wel eens hoor, maar ik voel me dan zo opgelucht als ik weer een lange broek en trui aan kan :=

En mocht iemand het zich afvragen. Ja, ik ben autistisch :Y)

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:33

TS, dit is enorm herkenbaar. Hier ook stevige benen, spierwit, ik verberg ze het liefst jaarrond.

Maar sinds dit jaar draag ik voor het eerst gewoon korte broeken (en zelfs een rokje). Er was geen directe aanleiding, maar de mentale knop ging simpelweg om. Ineens kan de mening van anderen over mijn benen me niks meer schelen. Wel hielp dat ik dit jaar kleding kocht die ik ook écht leuk vond, mijn eigen stijl, en waar ik me zeker in voel.

Ik gun jou dat ook!! Heel bevrijdend gevoel, zoals een andere Bokker mooi schreef :)

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:42

En naar mate je benen de zon vaker zien worden ze ook makkelijker bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:54

Hier ook. Voel me gewoon niet comfortabel bij. Broeken iets opgerold tot boven mijn enkels is de max :') Jurken/rokken vind ik ook echt 10x niks. Ik denk maar zo: liever iets warmer dan dat ik me niet op mijn gemak voel in hetgeen ik aan heb.

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:54

zonnebloem18 schreef:
En naar mate je benen de zon vaker zien worden ze ook makkelijker bruin.



Dat he...ziet er vaak al leuker uit, als ze gekleurd zijn. Maar daarvoor moet je in iets korters.

Mijn ooit zo mooie benen zien er ook niet uit. Paar tromboses en ontstekingen gehad en onder n paard gelegen. Niet mooi.

Doe ook Niet meer zomaar n korte broek of jurkje aan. Totdat ik meer op andere mensen ging letten en daardoor besefte , dat niet iedereen mooie benen heeft, maar dat eigenlijk helemaal niet zo stoort of opvalt.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:59

Korte broeken of eigenlijk 3/4 broeken draag ik alleen thuis. Buiten heb ik in het verleden iets te veel rotopmerkingen gehad. Ik heb littekenweefsel van een huidtransplantatie op mijn bovenbeen, littekens van een been- en enkelbreuk op mijn onderbeen. Ik heb melkflessen en in de zomer oedeem door de warmte. Mensen zijn gewoon best hard soms. Dan maar een lange broek buiten en thuis lekker op m'n gemak.

(En eerlijk, mijn benen zijn echt niet super lelijk. Dat weet ik wel, maar mensen doen wel lelijk)

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:13

Dat vind ik oprecht wel heel vervelend voor jou en heel lelijk van mensen die in staat zijn om daar iets naars over te zeggen _-:( 3/4 broeken vind ik dan weer net niks, niet lang en niet kort, net niks dus :') Maar ik kan mij wel goed voorstellen dat het fijn is als je echt niet van kort houdt en toch iets van verkoeling wilt. Of als je op werk niet tot boven de knie mag.

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:18

Ik had dit vroeger ook en heb dit gevoel ook vaak nog steeds. Ik heb ook wat stevigere benen, vooral bovenbenen. Maar ik heb er een hekel aan als het warm is en een lange broek blijft kleven aan je benen... Dus ik draag wel korte broeken en jurkjes, maar niet te kort (vaak boven de knie of op). Vaak denk ik; als andere zich eraan storen kijken ze de andere kant maar op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:30

Echt haat aan schurende dijen.. ik zweer bij deze:
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... s-in-black

En elk paar benen mag gezien worden wat mij betreft! *\o/*

Ik heb altijd onwijze melkflessen.. ziet er niet uit onder een rokje of jurk. Maar heb daar tegenwoordig echt scheit aan. Ik geef echt zowat licht.. bruin worden willen ze niet. Als oplossing op beide kuiten en een bovenbeen tattoo's. Kijken ze daar maar naar. En anders kijken ze lekker ergens anders heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:30

Ik heb eigenlijk nog nooit gedacht: 'haha, die had geen korte broek/rok aan moeten doen!' :')

Terwijl ik wel zelf mij kapot schaam in een korte broek/ strakker shirtje en het liefste lekkere dikke winterkleding aan heb voor de buitenwereld, maar in huis graag luchtig en kort draag.