Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vaste nagelriemen bij kind

 
Profiel   

Mijn dochter van 7 jaar heeft ontzettend veel last van vaste nagelriemen. Regelmatig smeer ik het in met nagelriemzalf en duw ik het terug. Dit vind ze niet zo fijn.
Het lijkt dat de nagelriempjes gewoon vastplakken en als ik het een week vergeet, dan ziet het eruit als op de foto.

Is er een manier om dit beter bij te houden en te zorgen dat de nagelriemen los blijven?

Ik gebruik nu Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream en een bokkepootje.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:37 



 
Profiel   

Zou het een optie zijn om naast 's avonds tandenpoetsen de handen insmeren met handcreme toe te voegen aan de routine? Dan wordt het nagelriemen terugduwen ook minder vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:53 



 
Profiel   

Ik heb het zelfde probleem als jou dochter, ik maak op aanraden van een vriendin die een nagelsalon heeft inmiddels gebruik van deze nagelriem olie https://www.poshnailsfraneker.nl/produc ... elriemolie

is gewoon met een kwastje, dus makkelijk in gebruik, daarna even kort inmasseren. trekt snel in en de nagelriemen worden echt veel zachter en daardoor ook eventueel met een bokkenpootje minder pijnlijk naar achter te drukken :)

Ik gebruik het 1 a 2 keer per dag en merkte na een paar dagen echt al enorm verschil :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:25 



 
Profiel   

Of ze gewoon niet terugduwen? Ik heb in mijn hele leven nog nooit mijn nagelriemen teruggeduwd, alle nagels hangen er gewoon nog aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:27 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Of ze gewoon niet terugduwen? Ik heb in mijn hele leven nog nooit mijn nagelriemen teruggeduwd, alle nagels hangen er gewoon nog aan.


Ja, waarom terugduwen? Bij mensen die nagellak gebruiken oid snap ik het nog.. Maar heeft ze er verder last van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:27 



 
Profiel   

Ik had dit als kind ook, is vanzelf goed gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:40 



 
Profiel   

Hoe ziet haar huid er verder uit? Geen erg droge huid of evt andere gezondheidsklachten die op een evt vitaminetekort kunnen duiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:16 



 
Profiel   

Als ik ze niet losmaak, krijgt ze wondjes onder de nagelriemen.

Haar huid en haar is verder prima, ze heeft een volle bos blond haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:39 



 
Profiel   

Storm schreef
Mijn dochter van 7 jaar heeft ontzettend veel last van vaste nagelriemen. Regelmatig smeer ik het in met nagelriemzalf en duw ik het terug. Dit vind ze niet zo fijn.


Terugduwen lijkt mij een schoonheidsoplossing voor als je de nagelriemen flink hoog wil hebben.

Dat is net niet hetzelfde als 'vast'. Vast klinkt naar pijnlijk klemmen.
Citaat
Het lijkt dat de nagelriempjes gewoon vastplakken en als ik het een week vergeet, dan ziet het eruit als op de foto.

Vastplakken is in grote lijnen hoe het hoort.
Ik zie op de foto wat roodheid / wondjes op de laatste stukjes huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:33 



 
Profiel   

Mij is altijd verteld dat die wondjes vitaminetekort is/verlaagde weerstand is.
Zie verder niks gek aan die nagelriemen eigenlijk. :?
Terug duwen voelt helemaal niet fijn dus kan me voorstellen dat ze geen fan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:37 



 
Profiel   

De nagel loopt nog een eind door onder de nagelriem. Ook heeft ze vaak wondjes omdat de nagel verder groeit en de nagelriem vast zit geplakt, de huid wordt dus naar boven getrokken. Er moet dus echt iets mee gedaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:55 



 
Profiel   

Ik zie het wel hoor. Je ziet duidelijk waar de nagelriem eigenlijk zou moeten zitten.

Denk dat je het heel consequent vet moet gaan houden. 2x per dag met schapenvet bijvoorbeeld en misschien regelmatig een manicure?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:17 



 
Profiel   

Manicure is misschien geen verkeerd idee om eens te doen. Al is het maar om een goed begin te hebben wat ik bij kan houden.
:? Eens kijken of dat bij een 'normale' salon kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:23 



 
Profiel   

Je ziet idd goed waar de nagelriemen horen te zitten

Is het geen idee om in de ochtend en avond crème te smeren en elke dag de nagelriemen terug te duwen. Dan kan je het goed bijhouden

Een manicure klinkt ook goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:31 



 
Profiel   

Probeer veel vaker in te smeren met een olie, het liefst 4-5 keer per dag. Dat maakt het in ieder geval al soepeler, waardoor uiteindelijk het terugduwen ook makkelijker gaat. Misschien in het begin meer smeren en nog niet terug duwen. Je ziet in inderdaad dat de nagelriemen flink meegroeien, dat kan echt ontzettend pijnlijk zijn om in deze staat terug te duwen. Ik heb dit ook, en duw terug en knip alle dode huid eraf. Al zal ik dat door een goede manicure laten doen en niet zomaar zelf aan beginnen. Als ik het goed bijhoud, dan hoef ik ook niet meer te knippen en ben ontzettend voorzichtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:34 



 
Profiel   

Is ze een nagelbijter? Vroeger heb ik veel gebeten en dat had een enorm slechte invloed op mijn nagelriemen. Ze groeiden te ver door, waren stug en scheurden wat in pijnlijke wonden resulteerde. Inmiddels ben ik gestopt met bijten en zijn mijn nagelriemen een heel stuk bijgetrokken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:38 



 
Profiel   

Bedankt iedereen!

Ze bijt geen nagels. Nooit gedaan ook.

Ik ben aan het kijken om eerst naar de manicure te gaan en het voorste stukje weg te laten halen dat vast aan de nagel zit. Als ik het nu terugduw ontstaat er iedere keer een ophoping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:41 



 
Profiel   

Storm schreef
De nagel loopt nog een eind door onder de nagelriem. Ook heeft ze vaak wondjes omdat de nagel verder groeit en de nagelriem vast zit geplakt, de huid wordt dus naar boven getrokken. Er moet dus echt iets mee gedaan worden.

De nagelriem is geen kroonrand.

Dus dat de nagel nog onder de huid doorloopt is geen probleem en het wil ook niet zeggen 'dat nagelriem te laag zit'.

De nagel groeit maar 1 kant op, dwz het wit wordt langer (tenzij er echt iets merkwaardigs 'aan de hand is') dus hoe die wondjes opzij kunnen ontstaan snap ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:40 



 
Profiel   

Zou het eerst zo doen inderdaad :j
Hopelijk lukt het daarna om het bij te houden door het vet/soepel te houden. Als dochter iedere dag zelf even de nagelriemen terugduwt is het wellicht ook wat minder eng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:44 



 
Profiel   

Mijn nagelstyliste gebruikte altijd deze olie.

https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=da ... ment=daddi

Werkte als een tierelier en gebruik ik zelf inmiddels ook al jaren.
Op andere pagina’s voor een schappelijkere prijs te koop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:45 



 
Profiel   

Nagelriemolie halen en een rubberen bokkepootje

Goed invetten even laten intrekken en met beleid en het bokkepootje naar achter duwen
Dit 1x per week doen
Nagelriemolie.mag vaker

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:48 



 
Profiel   

Bedankt iedereen.
Ik heb een manicure gebeld en aanstaande maandag gaan we daar even heen. Ze zei al dat er niet zoveel aan gedaan kan worden naar ze kijkt even en ze verkoopt goede olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:03 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Storm schreef
De nagel loopt nog een eind door onder de nagelriem. Ook heeft ze vaak wondjes omdat de nagel verder groeit en de nagelriem vast zit geplakt, de huid wordt dus naar boven getrokken. Er moet dus echt iets mee gedaan worden.

De nagelriem is geen kroonrand.

Dus dat de nagel nog onder de huid doorloopt is geen probleem en het wil ook niet zeggen 'dat nagelriem te laag zit'.

De nagel groeit maar 1 kant op, dwz het wit wordt langer (tenzij er echt iets merkwaardigs 'aan de hand is') dus hoe die wondjes opzij kunnen ontstaan snap ik niet.

Dat klopt niet. Als je een deukje of blauwe plek in je nagel hebt, groeit die er toch ook uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 18:39 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
Janneke2 schreef
De nagel groeit maar 1 kant op, dwz het wit wordt langer (tenzij er echt iets merkwaardigs 'aan de hand is') dus hoe die wondjes opzij kunnen ontstaan snap ik niet.
Citaat
Dat klopt niet. Als je een deukje of blauwe plek in je nagel hebt, groeit die er toch ook uit.

Misverstand.

Je nagel groeit 1 kant op.
Te beginnen bij wat ik als Penny de kroonrand noem (roze),
voorbij de nagelriem (roze),
en op gegeven moment komt het hoorn los van de onderlaag en "wordt" het wit.

Als ergens in deze route een wondje etc ontstaat groeit het in deze richting uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 19:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen