Vraagje over navelpiercing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 18:28

Ik heb een vraag. Niet iedere navel is geschikt voor een navelpiercing ivm anatomie. Bijvoorbeeld met een diepe navel? Maar wat is diep? Mijn navel is gewoon een normaal rondje. Ook heb ik gehoord dat als je zit en je buik omvouwt dat dat niet goed is voor de piercing ofzo iets. Maar ik ben juist heel slank, maar als ik ik elkaar gezakt zit dan wordt mijn navel wel een beetje ingedrukt (niet echt omvouwen). Maar dat kan je toch niet voorkomen. Je kan niet helemaal vetloos zijn.

Hoe hebben anderen dit met een navelpiercing als ze zitten (of buigen)?

Afbeelding
Dit is een foto van mijn navel. Zou daar een navelpiercing inkunnen?


Afbeelding
Dit is een foto van het internet en daar lijkt de navel veel kleiner dan die van mij

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 18:29

Ik maak me er echt zorgen over want ik wil die navelpiercing al een tijdje

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:32

Lijkt me dat je het beste met een piercer kan gaan praten voor advies.

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:33

Ik zou met je vraag/navel even langs een piercing zaak gaan. Zij kunnen dit het beste beoordelen.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:07

Arethe schreef:
Ik zou met je vraag/navel even langs een piercing zaak gaan. Zij kunnen dit het beste beoordelen.


Die piercingshops zitten ver weg en ik ben minderjarig dus kan er niet ff zo heen met de auto

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:09

Foto via de e-mail sturen?
Dit is echt niet iets wat wij voor jou kunnen beantwoorden. Dus op zoek naar een e-mail adres, foto maken en je vraag daar stellen waar ze een juist antwoord kunnen geven.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:11

isa06x schreef:
Arethe schreef:
Ik zou met je vraag/navel even langs een piercing zaak gaan. Zij kunnen dit het beste beoordelen.


Die piercingshops zitten ver weg en ik ben minderjarig dus kan er niet ff zo heen met de auto

Minderjarig en piercing lijkt mij een no-go.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:12

Ik zou gewoon gaan met de instelling; ik wil een navelpiercing, als het kan laat je m' gelijk zetten en zo niet dan krijg je dat ook gelijk te horen.

Zijn je ouders het ermee eens? Navelpiercing vind ik redelijk onschuldig maar lijkt me toch dat je ouders je wel even willen brengen, om daar te overleggen met de piercer?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:15

rien10 schreef:
isa06x schreef:


Die piercingshops zitten ver weg en ik ben minderjarig dus kan er niet ff zo heen met de auto

Minderjarig en piercing lijkt mij een no-go.


Waarom? Ik heb al 3 paar oorbellen en een piercing sinds mijn 13e

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:17

Oh. Ik dacht dat dat niet mocht.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:18

Ik heb 'm denk ik al 12 jaar en ben absoluut verre van slank. Wel vet op m'n buik en dat gaat prima hoor. In het begin heb ik er wel last van gehad maar op een gegeven moment was het allemaal goed genezen en sindsdien heb ik 'm nooit meer gevoeld.

Laatst heb ik hem eruit gehaald want ik vond mezelf er te oud voor worden maar miste hem toch dus inmiddels zit hij er weer in. :D

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:19

rien10 schreef:
Oh. Ik dacht dat dat niet mocht.

Vanaf je 12e mag je een piercing of tattoo met toestemming van je ouders, vanaf je 16e mag je een piercing of tattoo zonder toestemming van je ouders

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:21

Jildau schreef:
Ik heb 'm denk ik al 12 jaar en ben absoluut verre van slank. Wel vet op m'n buik en dat gaat prima hoor. In het begin heb ik er wel last van gehad maar op een gegeven moment was het allemaal goed genezen en sindsdien heb ik 'm nooit meer gevoeld.

Laatst heb ik hem eruit gehaald want ik vond mezelf er te oud voor worden maar miste hem toch dus inmiddels zit hij er weer in. :D

Voor een piercing ben je nooit te oud toch :D juf van mijn nichtje heeft er ook een en die is 40. Maar als je zit heb je dan geen last dat je navel wat ingedrukt raakt?

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:22

isa06x schreef:
rien10 schreef:
Oh. Ik dacht dat dat niet mocht.

Vanaf je 12e mag je een piercing of tattoo met toestemming van je ouders, vanaf je 16e mag je een piercing of tattoo zonder toestemming van je ouders

De goede shops die ik ken zetten geen tattoos en piercings (anders dan oor) onder 16/18 jaar.
Dat het wettelijk mag wilt niet zeggen dat ze het ook moeten doen.

anoukwendy

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:26

isa06x schreef:
Jildau schreef:
Ik heb 'm denk ik al 12 jaar en ben absoluut verre van slank. Wel vet op m'n buik en dat gaat prima hoor. In het begin heb ik er wel last van gehad maar op een gegeven moment was het allemaal goed genezen en sindsdien heb ik 'm nooit meer gevoeld.

Laatst heb ik hem eruit gehaald want ik vond mezelf er te oud voor worden maar miste hem toch dus inmiddels zit hij er weer in. :D

Voor een piercing ben je nooit te oud toch :D juf van mijn nichtje heeft er ook een en die is 40. Maar als je zit heb je dan geen last dat je navel wat ingedrukt raakt?


Ik ben niet slank, eigenlijk best wat vet op mn buik en ik heb er geen last van!
Met paardrijden heb ik altijd een hoge broek aan met een riem erin, dan kan het wel eens gevoelig zijn als die rand onder mn piercing komt maar als ik mn broek er dan overheen leg is er niks aan de hand.
Ik kan ook gewoon ingezakt zitten zonder het te voelen. Ik heb hem al 10 jaar en nooit last gehad

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:27

Brainless schreef:
isa06x schreef:

Vanaf je 12e mag je een piercing of tattoo met toestemming van je ouders, vanaf je 16e mag je een piercing of tattoo zonder toestemming van je ouders

De goede shops die ik ken zetten geen tattoos en piercings (anders dan oor) onder 16/18 jaar.
Dat het wettelijk mag wilt niet zeggen dat ze het ook moeten doen.

Ik weet niet waar jij woont (ik in Overijssel), maar dan moet je even beter zoeken naar piercingshops. Er zijn zat (of beter gezegd; de meeste) die zich gewoon aan de regels van de wet houden. Die piercers bepalen toch niet voor een kind of ze wel of geen piercing mogen, dus houden ze zich gewoon aan de richtlijnen

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:31

anoukwendy schreef:
isa06x schreef:

Voor een piercing ben je nooit te oud toch :D juf van mijn nichtje heeft er ook een en die is 40. Maar als je zit heb je dan geen last dat je navel wat ingedrukt raakt?


Ik ben niet slank, eigenlijk best wat vet op mn buik en ik heb er geen last van!
Met paardrijden heb ik altijd een hoge broek aan met een riem erin, dan kan het wel eens gevoelig zijn als die rand onder mn piercing komt maar als ik mn broek er dan overheen leg is er niks aan de hand.
Ik kan ook gewoon ingezakt zitten zonder het te voelen. Ik heb hem al 10 jaar en nooit last gehad


Bedankt, ik bedoelde niet echt of je er echt “irritatie” van hebt als je ingezakt zit, maar meer dat het druk geeft op de piercing waardoor die kan uitgroeien

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:39

Och maak je niet druk, die piercing kan er makkelijk in als het gaat om vetgehalte :+

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:48

Volgens mij kan iedere ‘normale’ navel een piercing of je moet zo’n bultje als navel hebben, dan kan ik me voorstellen dat het fysiek gewoon niet gaat.

Ik ben ook niet mager maar heb hem al vanaf mijn 12e. Nooit een dag last van gehad

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:27

Denk dat het prima kan met jouw navel, als je het toch niet mooi vindt kan je m er altijd weer uithalen ;) (vind zelf dat ook nog wel elegant :') ).

Qua huid die vouwt als je gaat zitten (heeft echt iedereen ;) ) is dat alleen gevoelig als de piercing nog bezig is met helen. Die van mij zit er nu zn 7 jaar in (ben nu 21) en merk het echt alleen als de piercing toevallig ongelukkig in mn hoge broek komt.

Qua pijn vond ik het ook heel erg meevallen omdat het enkel door huid heen gaat ipv door kraakbeen zoals een neuspiercing.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:00

isa06x schreef:
. Die piercers bepalen toch niet voor een kind of ze wel of geen piercing mogen, dus houden ze zich gewoon aan de richtlijnen

Ze mogen echt wel zelf beslissen om wel/geen piercing tattoo te willen zetten.
Onder de 16 moet er sowieso een ouder bij zijn tijdens het zetten.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:05

Ik heb ook een navelpiercing gehad met soortgelijke strakke buik. Nadeel is dat het zo weinig vet had dat hij eruit is gegroeid na 1,5 jaar.

anoukwendy

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:07

isa06x schreef:
anoukwendy schreef:

Ik ben niet slank, eigenlijk best wat vet op mn buik en ik heb er geen last van!
Met paardrijden heb ik altijd een hoge broek aan met een riem erin, dan kan het wel eens gevoelig zijn als die rand onder mn piercing komt maar als ik mn broek er dan overheen leg is er niks aan de hand.
Ik kan ook gewoon ingezakt zitten zonder het te voelen. Ik heb hem al 10 jaar en nooit last gehad


Bedankt, ik bedoelde niet echt of je er echt “irritatie” van hebt als je ingezakt zit, maar meer dat het druk geeft op de piercing waardoor die kan uitgroeien


Dit heb ik in mn oor wel gehad met 3 piercings, die heeft mn lichaam eruit gedrukt. Dat risico heb je altijd want het is niet lichaamseigen.
Mijne is wel ietsjes uitgegroeid, maar zit na 10 jaar nog prima

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Vraagje over navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:18

Ik zou de foto gewoon even naar een piercer mailen.

Als ik zit, dan zakt mijn buik ook in elkaar en beweegt mn piercing zich gewoon mee. Zelden last van eigenlijk of gedoe mee.