Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:04

Dorine92 schreef:
Ik heb 2 keer corona gehad en minder bijwerkingen dan dat ik gemiddeld hier voorbij zie komen :+

Twee keer getest ? Of gedacht ?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:21

Ik heb donderdag de eerste van Pfizer gehad. De prik niet gevoeld, zat erin voor ik het doorhad :)) De dag zelf ook weinig last, beetje beurs. Gisteren en vannacht echt even heel min, koortsig, hoofdpijn/misselijk en ook overgegeven vannacht. Maar voel me nu wel weer prima, een beetje moe maar dat is het ook wel.

amandanananaJarig

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:37

AZ: bij de eerste echt heel ziek geweest, 40 graden koorts, rillen, overal pijn, hoofdpijn. Tweede prik vermoeid en een beetje verhoging maar verder prima. Beide prikken niet gevoeld trouwens.

sunny16

Berichten: 272
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:55

Pfizer1 prik zelf haast niet gevoeld.
Rond 15.00 gezet, 's avonds springles gehad en rond 24.00 wat spierpijn op de plek. Verder niets :)
Over 4 weken de 2e :):)

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:59

Pfizer gehad, beide keren nergens last van gehad op een beurse arm na.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:09

bigone schreef:
Dorine92 schreef:
Ik heb 2 keer corona gehad en minder bijwerkingen dan dat ik gemiddeld hier voorbij zie komen :+

Twee keer getest ? Of gedacht ?

Twee keer het grootste deel van de groep (dansers) getest en iedereen die testte was positief. Alle mannen hebben met alle vrouwen gedanst (niet eens 1.5 millimeter) dus ja 1+1=...
Overigens hadden er heel veel amper tot geen klachten. Wie wel klachten hadden waren de mensen boven de 45/50 (lichte tot zware griepklachten) en gek genoeg ook de latinos (ongeacht de leeftijd)

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:25

Pfizer 1, een dagje spierpijn in prikarm
Pfizer 2, minder spierpijn, een dagje een beetje duf maar niet echt ziek
Verder nergens last van gehad

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:00

idylle schreef:
Ik heb gisteren de eerste Pfizer vaccinatie gekregen. Een minuut na het zetten kreeg ik wat wazig zicht en voelde ik me licht voor een paar minuutjes echt niet goed. Maar toen ik even op m'n ademhaling lette ging alles weer goed en was m'n zicht ook weer goed.

Ik lees nu pas je topic, maar ik had dit dus ook. Ik dacht eigenlijk dat het van de spanning kwam, want ondanks dat ik hem heel graag wilde, vond ik het ook echt spannend.
Ik heb dan wel wat meer bijwerkingen gehad, beetje algehele malaise en de 2 dagen na de vaccinatie ook maar een halve dag gewerkt, omdat ik echt 'op' was en hoofdpijn kreeg. Stiekem ben ik wel blij dat ik het goed heb gemerkt, want mijn lichaam reageert dus wel.
Waar ik dan eigenlijk helemaal geen last van heb gehad, is mijn arm.
1 augustus de 2e. Ook Pfizer.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:41

Hier vandaag geen 2e Pfizer. Met GGD overlegd en mag de 2e niet ivm allergieën kort na het zetten van de 1e. Benieuwd wat de mogelijkheden in de nabije toekomst zijn voor een alternatief.

suus_toes

Berichten: 986
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:09

AZ1 ; 2a3 dagen echt ziek.. Zelfde klachten als tijdens de corona.. Echt grieperig, moe, verhoging en een week een ontzettend pijnlijke arm.
Ook een week thuis gebleven vant werk.

2e prik niet gehad, Ivm corona gehad.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:30

1 Pfizer gehad op 10 juni, niks van gevoeld en ook daarna niks aan mijn arm gevoeld.
Een paar dagen moe, maar ik ben sowieso chronisch vermoeid, of het van de vaccinatie kwam of gewoon een paar mindere dagen weet ik niet.
Verder geen klachten.
15 juli de tweede.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:33

Bravura schreef:
Hier vandaag geen 2e Pfizer. Met GGD overlegd en mag de 2e niet ivm allergieën kort na het zetten van de 1e. Benieuwd wat de mogelijkheden in de nabije toekomst zijn voor een alternatief.


Overleg ook even met je huisarts, ze kunnen de tweede ook in het ziekenhuis bij de allergoloog zetten zodat alle hulp dichtbij is. De 2e is wel belangrijk met de Delta (+) variant.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:57

Ik heb vorige week eerste Pfizer gehad. Prik zelf deed best wel pijn. Die avond werd ik niet lekker, met gevoel over te moeten geven. Vroeg naar bed gegaan en volgende dag alleen wat spierpijn. Die dag daarna nergens last meer van :)

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:26

Ik heb vorige week vrijdag mijn 2e Pfizer gehad. Na uur echt hele erge hoofdpijn en doodmoe.
Daarna paar dagen een grieperig gevoel maar niet ziek. En zo nu en dan komt er flinke hoofdpijn opzetten en ben ik tegelijk heel erg moe.

Van de 1e overigens nergens last van althans, 3 dagen stijve arm gehad.

nicole_floor

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:53

Ik heb 1x pfizer gehad en had daar alleen een zere arm van en de volgende dag was moe. 3 augustus krijg ik de 2de dus ben benieuwd.

En dorien92 en ik heb ook meerdere keren 1 op 1 contact gehad met mensen die nadien corona hadden en heb daar geen corona van gekregen. En dat je 2de corona hebt gehad lijkt me heel onwaarschijnlijk, want dat zijn maar een handje vol mensen. Dus niks is zeker als je niet getest bent.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:57

Pfizer eerste prik wat spierpijn en de tweede twee dagen migraine. Nu kwam die aanval van migraine al voor de prik op, maar normaal duurt hij 1 dag en nu 2

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:01

Pfizer 1 een beetje spierpijn in arm. Pfizer 2 ook maar ook 2 dagen vreselijk moe. Maar dat had ik ook al wat voor de prik.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:12

Ik heb zelf 1 Pfizer prik gehad tot nu toe

Stijve arm maar goed te doen, en ik had een beetje een ijzer smaak in mijn mond. Dacht eerst dat het aan het water lag, maar het water dat ik normaal altijd drink smaakte ook naar ijzer. Was na 3 dagen weg!

Mijn vader heeft Astra zeneca gehad, en een week later lag hij in het ziekenhuis met 2 grote bloedklonters in de longen,… was heel erg schrikken. Hij is mee opgenomen in een studie van Astra zeneca, en ze vermoeden toch echt dat het door het vaccin kwam. Best akelig dus. Er werd aangeraden om toch ook de 2de dosis te halen, toen was hij even iets meer moe terug, maar momenteel terug beter. Is wel nog steeds niet 100% en snel buiten adem,.. kan zijn dat dit zelfs blijvend is..

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:40

tiwi1969 schreef:
Bravura schreef:
Hier vandaag geen 2e Pfizer. Met GGD overlegd en mag de 2e niet ivm allergieën kort na het zetten van de 1e. Benieuwd wat de mogelijkheden in de nabije toekomst zijn voor een alternatief.


Overleg ook even met je huisarts, ze kunnen de tweede ook in het ziekenhuis bij de allergoloog zetten zodat alle hulp dichtbij is. De 2e is wel belangrijk met de Delta (+) variant.



Dank je. Had vandaag inderdaad hier ook eea over gevonden. Zeer zeker belangrijk. Blij dat er toch nog mogelijkheden zijn. Wel vreemd dat de GGD dat niet opmerkte.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:30

Ik heb afgelopen woensdag de 1e Pfizer prik gehad. Einde van de dag best wel pijn aan mijn arm. De dag erna het gevoel of ik griep ging krijgen, misselijk en toen ik in bed lag zelfs het idee dat ik gezopen had. Gisteren had ik nergens meer last van.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:36

1e keer pfizer echt ziek ( Koorts, katerig, spierpijn ) zelfde gevoel als ziek met positieve test, heb het toch weer gedaan en weinig last, mijn zoon was echt serieus ziek na zijn dansen bij jansen prikkie

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:22

Pfizer 1e hele stijve arm. Dag zelf was rechtnaar voren of opzij hoger lukte niet. 2e dag 10cm van mn lijf meer niet
2e prik minder last van arm (had wel wat gemasseerd direct na prik) maar volgende dag rond 11.15 ofzo naar huis gegaan van werk en hele middag geslapen. Volgende dag met opstaan wel oke, maar in loop vd dag op en af. En vandaag oke wakker maar na paarden voeren doodmoe. Ben de dag doorgekomen, hopelijk morgen weer wat beter

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:29

Pfizer eerste prik stijve arm tweede prik niets.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:30

nicole_floor schreef:
En dorien92 en ik heb ook meerdere keren 1 op 1 contact gehad met mensen die nadien corona hadden en heb daar geen corona van gekregen. En dat je 2de corona hebt gehad lijkt me heel onwaarschijnlijk, want dat zijn maar een handje vol mensen. Dus niks is zeker als je niet getest bent.


Ik ken meerdere mensen die het twee keer hebben gehad, en ja ook twee keer officieel getest. Dus zo onwaarschijnlijk hoeft dat niet te zijn

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:34

Om mij heen trouwens iedereen met Pfizer nergens last van gehad bij zowel eerste als tweede prik.

Van Jansen zijn vriendinnen wel echt goed ziek geweest met flinke koorts, misselijk, duizelig, vermoeid. Dat trok op dag 3 weg.