Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


beegee
Berichten: 955
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:39

Nou, ik ben vanmiddag met Pfizer geprikt. Eerste prik. Zo’n zes uur geleden. Heb nu al echt enorme spierpijn in mijn arm en moe dat im ben …. Hele middag geslapen en net wakker. Hoop dat het snel wegtrekt.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:41

Ik ben al twee keer geprikt. Van beide nergens last van gehad, behalve enorme spierpijn in mijn arm. Duurde een dag of 2 en was dat ook klaar.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:42

Ik en mijn vriend hadden gister de eerste prik Pfizer. Hij uiteraard nergens last van. En ik de hele nacht niet geslapen omdat m’n arm zo’n pijn deed. En een vieze metaal smaak in m’n mond vanaf bijna gelijk na het prikken.
Ik ben benieuwd naar de tweede.

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:52

Afgelopen vrijdag eerste pfizer gehad, na een uur of 2/3 had ik koorts en 2/3 dagen last van pijnlijke prikplek en flinke spierpijn. Was de eerste dag ook erg moe maar kan ook door spanning komen. Daarna dag 3 en 4 eigenlijk helemaal geen klachten meer, maar sinds gister heb ik last van een pijnlijke linker oksel en vandaag is daar een pijnlijke binnenkant van linker bovenarm bij gekomen, tot aan de binnenkant van mn elleboog. Ik vermoed iets met lymfeklieren in mijn oksel, ik hoop dat het snel weg gaat :(

Zoolgangster

Berichten: 9718
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:58

Man astra Zeneca, beide keren nergens last van, ik Pfizer, beide keren nergens last van, zelfs geen stijve arm, hooguit iets gevoelig prikplekje , 2e keer, vermoedelijk door andere prikster die blijkbaar iets minder ervaring had dan de 1e prikster.

Captain

Berichten: 21415
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:38

Eerste vaccinatie met Pfizer, 's avonds begon de pijn in m'n arm. Op dag 2 was dat het ergste en trok het ook door naar m'n nek en kreeg ik hoofdpijn. Duurde 1 dag, daarna alles klaar. Ben benieuwd naar de tweede over een aantal weken!

Eleeke

Berichten: 2053
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:45

Lunameyza schreef:
Afgelopen vrijdag eerste pfizer gehad, na een uur of 2/3 had ik koorts en 2/3 dagen last van pijnlijke prikplek en flinke spierpijn. Was de eerste dag ook erg moe maar kan ook door spanning komen. Daarna dag 3 en 4 eigenlijk helemaal geen klachten meer, maar sinds gister heb ik last van een pijnlijke linker oksel en vandaag is daar een pijnlijke binnenkant van linker bovenarm bij gekomen, tot aan de binnenkant van mn elleboog. Ik vermoed iets met lymfeklieren in mijn oksel, ik hoop dat het snel weg gaat :(

Evn dokter bellen en bij Lareb melden uiteraard

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:27

Gisteren mijn tweede Pfizer gehad. Van de eerste was ik een paar dagen wat je bij een kind "hangerig" zou noemen. En ook had ik een stijve arm en pijn op de prikplek. Niet echt ziek , geen koorts, wat last van mijn darmen. Ik heb gewoon gewerkt de dagen erna maar was zeker niet topfit. Gistermiddag de tweede gehad, en (fingers crossed) buiten dezelfde pijn op de prikplek eigenlijk helemaal nergens last van. Dus voorlopig ben ik blij.

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:37

Maandag 1e moderne gehad. Vooral spierpijn de volgende dag. En niet op die arm kunnen liggen 1 dag.

Ben benieuwd naar de 2e mijn ouders waren bij de 2e namelijk wat koortsig, vermoeid, hoofdpijn en mijn moeder zeer onder de oksel de eerste nacht.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:41

Pfizer 1 pijnlijke arm en na een dag ineens extreem moe
Pfizer 2 bovenarm alsof er een vrachtwagen overheen gereden is en weer een dag later ineens extreem moe

Snippergroen

Berichten: 6696
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:46

Pfizer 1, s avonds niet lekker maar was met vroeg naar bed gelukkig weer opgelost.
Pfizer 2 geen enkele last :)

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:53

Vanochtend om half 9 de 2e Pfizer gehad en lig nu al in bed. Misselijk, koortsig, algehele malaise zegmaar.
Hopelijk is het morgen weg...

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:58

Pfizer 2 was een ietsje meer reactie dan 1, en ook wat ongelukkiger gezet volgens mij, maar eigenlijk ben ik nog steeds verbaasd over hoe weinig last ik er van had.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:11

Na de eerste keer Pfizer een paar dagen heel veel last gehad van mijn arm, kon er ook een paar dagen niet op liggen en kon hem niet omhoog houden :+ .

Na de tweede keer bijna helemaal geen last gehad.
Klein beetje last van mijn arm, maar niet vergelijkbaar met de eerste prik.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:36

Ik had bij Pfizer 1 na een paar minuten al spierpijn in mijn arm, wat een paar dagen aanhield. Maar verder nergens last van gehad.

Bij Pfizer 2 kwam de spierpijn na een uur of zes, en duurde een of twee dagen. Wel was ik bij Pfizer 2 de dag na de prik een beetje moe.

Maar bij beide prikken niet ziek geworden o.i.d. :)

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:38

Danielleeee_ schreef:
Ik had bij Pfizer 1 na een paar minuten al spierpijn in mijn arm, wat een paar dagen aanhield. Maar verder nergens last van gehad.

Bij Pfizer 2 kwam de spierpijn na een uur of zes, en duurde een of twee dagen. Wel was ik bij Pfizer 2 de dag na de prik een beetje moe.

Maar bij beide prikken niet ziek geworden o.i.d. :)

Zelfde hier! :)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:40

Pfizer, 2x minimaal stijve arm maar verwaarloosbaar. Verder niks.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:42

2x Pfizer gehad ivm risico, maar beide nergens last van gehad :)

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:45

Pfizer 1: buiten een stijve arm niks van gemerkt
Pfizer 2: 's avonds om half 8 gezet, de volgende middag een beetje moe en een warm hoofd. In de loop van de avond ook nog spierpijn en een dikke lymfeklier in mijn linkeroksel. En uiteraard een beetje een stijve arm, wel een stuk minder dan bij prik 1.

Al met al viel het me heel erg mee :)

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:51

Pfizer 1 al gekregen en niks van gevoeld zelf geen stijve arm, volgende week krijg ik de tweede, heel benieuwd of ik hier wel last van ga hebben.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:52

Ik heb al 3 prikken Pfizer gehad en op een zere arm helemaal nergens last van gehad. Ik was de gelukkige waar teveel vaccin terug uit mn arm kwam dus de 2e keer moest ik er gelijk 2 :') ik heb denk ik 1 3/4 vaccin binnen gekregen de 2e keer.

Zelf werk ik ook bij de vaccinatie locaties en wat ik vaak hoor is dat van Pfizer toch de minste mensen ziek worden of in ieder geval minder erg. Moderna schijnt de 2e prik verschikkelijk te zijn. Daar worden veel mensen ziek van en janssen is helemaal een ramp. Er vallen ook veel mensen flauw na het zetten van janssen omdat dit een dikkere vloeistof is en dat veel meer zeer doet :+ en dan voornamelijk jongeren die flauw vallen.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:55

Ik heb vrijdag mn 2de Pfizer gehad en nergens last van gehad. Bij de eerste prik kreeg ik na een paar uur echt een ontzettend lamme arm. Dit keer in de 10 minuten wachtruimte mijn arm flink lopen kneden (had een feestje de dag erna en had geen zin in een lamme arm) en dat heeft geholpen: nergens last van gehad, alleen een dof gevoel bij het blauwe plekje waar de naald naar binnen is gegana.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:06

0 bijwerkingen.

Vriendin van me heeft een huisartsenpraktijk en ik heb op vrijwillige basis Astra Zeneca genomen. Zou anders nu pas voor mijn tweede vaccinatie aan de beurt zijn.
Ben er geen seconde minder fit van geweest.

Nico12
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:07

Pfizer, 2 prikken. Ik was blij dat ik elke keer de volgende dag iets op de prikplek voelde. Was bang dat ik niet geprikt was. Een boer of scheet laten is pijnlijker. Heb ook die 15 minuten niet gewacht, heb alarmlichten op de auto.

ryukapple

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:10

Hier twee x phizer gehad. Eerste keer na 10 minuten duizelig toen dat over was alleen een wat pijnlijke arm.

2e prik alleen een wat pijnlijke arm