Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:26

Pfizer 1: Niet gevoeld, alleen wat spierpijn de dagen daarna, verder geen bijwerkingen.

Pfizer 2: Prik gevoeld, de dag erna ziek geworden. Koortsaanval gehad, flauw gevallen, was vervolgens heel erg misselijk en duizelig, moest ook overgegeven, kon niet normaal op mijn benen staan of gaan zitten. Nadat ik had overgegeven werd het langzaam wat beter. Prikplek is na 3 dagen nog steeds gevoelig.

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:29

Bij mijn eerste pfizer niet echt bijwerkingen gehad naast stijve arm en dat ik in de minuten na de prik was flauwgevallen

Bij de 2e pfizer 4 dagen geleden niet flauwgevallen (#trots :') ). Volgende dag beetje moe en 'savonds kreeg ik keelpijn, volgende dag strontverkouden. Gisteren voor de zekerheid maar een test gedaan bij de GGD want beetje vreemd als bijwerking. Negatief gelukkig. Ben nogsteeds niet helemaal de oude, maar of dit van het vaccin komt geen idee, wel toevallig de eerste keer dat ik corona klachten heb tijdens de hele coronatijd dat het 2 dagen na de vaccinatie is. Niemand anders dit gehad zeker?

Al met al blij dat ik straks helemaal beschermd ben en hopelijk heeft dit ook geholpen bij mijn prikangst. Succes iedereen we zijn er bijna *\o/*

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:40

Jammer dat er geen optie bij staat om te kiezen van geen bijwerkingen.

Ik heb Pfizer gehad, eerste keer voelde ik snachts mijn arm lichtjes, maar mag eigenlijk geen naam hebben.

Maandag de 2e gehad, iets meer mn arm gevoeld. Was gisteren ook wat lam/ niet helemaal fit, maar was ook ongesteld geworden, dus kan net zo goed daar aan gelegen hebben :=

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:46

Gisteren 2de pfizer gehad. Blauwe plek op mijn arm en een beurs gevoel. Verder heel erg moe, hoofdpijn en spierpijn in mijn rug en schouders. Ik hoop dat het morgen over is. :+

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:57

_Celess schreef:
Bij mijn eerste pfizer niet echt bijwerkingen gehad naast stijve arm en dat ik in de minuten na de prik was flauwgevallen

Bij de 2e pfizer 4 dagen geleden niet flauwgevallen (#trots :') ). Volgende dag beetje moe en 'savonds kreeg ik keelpijn, volgende dag strontverkouden. Gisteren voor de zekerheid maar een test gedaan bij de GGD want beetje vreemd als bijwerking. Negatief gelukkig. Ben nogsteeds niet helemaal de oude, maar of dit van het vaccin komt geen idee, wel toevallig de eerste keer dat ik corona klachten heb tijdens de hele coronatijd dat het 2 dagen na de vaccinatie is. Niemand anders dit gehad zeker?

Al met al blij dat ik straks helemaal beschermd ben en hopelijk heeft dit ook geholpen bij mijn prikangst. Succes iedereen we zijn er bijna *\o/*


Hier ook hoor. Sinds de vaccinaties zit mijn neus constant dicht.

Hier nu 2x gevaccineerd. Beide keren doodmoe, een nek van beton met daardoor ook afschuwelijke hoofdpijn die niet met pijnstillers wil verminderen. Ben nu bijna 2 weken verder na de laatste vaccinatie..

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:58

Moderna

1e prik: geen “bijwerkingen”, alleen 4 weken last gehad van mijn arm, toen het eindelijk weg was mocht ik voor de tweede (vandaag) :')
2e prik: tot nu toe echt onwijs moe, kan amper op m’n benen staan. Verder hoofdpijn, zere arm en rillingen. Heb het idee dat ik overal kippenvel heb

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:58

Cynn schreef:
Bij de eerste Pfizer had ik 's avonds en de dag daarna een pijnlijke arm die moeizaam omhoog ging en erg moe.
Afgelopen zaterdag de 2e gehad en vrij snel daarna last van mijn arm. Helaas 's avonds ook koorts en misselijk, t/m gisterochtend last van gehad. :=


Ik moet mezelf corrigeren, gisteren kreeg ik wederom fikse koortsvlagen en koppijn. Heel irritant deze 2e prik.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:05

Pfizer 1: hele pijnlijke arm en ook echt een dag niet opgetild gekregen :')
Pfizer 2: Pijnlijke arm, maar minder dan de 1e prik.

Viel mij dus alles mee :D

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:14

Eerste Pfizer nergens last van gehad.
Gisteren de tweede gehad. Nu enorme hoofdpijn en misselijk helaas.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:17

Hier Pfizer gehad. Bij de eerste prik last van extreme vermoeidheid. De dag van de prik bijna gehele dag geslapen, die nacht ook geslapen, dag erna ook en die nacht ook en daarna had ik nergens last meer van.

Gister 2de prik gehad. Weer extreem moe op de weg naar huis maar rest van de dat eigenlijk nergens last van. Iets wat beurse arm misschien maar vandaag ook dat niet meer.

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:23

Pfizer 1: vooral een pijnlijke arm voor een paar dagen, metaal smaak, duizeligheid, misselijk, spierpijn, veel moe en hoofdpijn.
Pfizer 2, net gezet: vooral nu al een pijnlijke arm en mag de hele dag nog werken :')

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:07

Eerste Pfizer vaccin eigenlijk nauwelijks/geen last van gehad. Tweede gister gehad en nu een flink pijnlijke arm. Vorige keer ben ik meteen gaan sporten, misschien dat dat heeft geholpen. Al moet ik zeggen dat het prikken deze keer ook vervelender voelde. Verder (tot nu toe) geen klachten. :)

_Karlijn
Berichten: 6468
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:21

1e Pfizer: prik niet gevoeld, 2 uur na de prik kreeg ik een beurse, stijve bovenarm, dit hield zo'n 5 dagen aan.

2e Pfizer: prik iets meer gevoeld, meteen na de prik een beurse, stijve bovenarm. Dit deed meer zeer dan de vorige keer, maar duurde korter (dag of 3). Wel wat grieperig gevoeld (zeer lijf, warm-koud, maar geen koorts trouwens).

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:34

Autumnn schreef:
Moderna

1e prik: geen “bijwerkingen”, alleen 4 weken last gehad van mijn arm, toen het eindelijk weg was mocht ik voor de tweede (vandaag) :')
2e prik: tot nu toe echt onwijs moe, kan amper op m’n benen staan. Verder hoofdpijn, zere arm en rillingen. Heb het idee dat ik overal kippenvel heb


Ik lig tot nu toe echt wel flink ziek op de bank. Wat een rotprik die tweede

Kiwiaa

Berichten: 969
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:36

Ik ben sinds dinsdag volledig ingeënt met Pfizer.

1e prik: stijve arm
2e prik: stijve arm maar minder erg dan eerste keer

Dus dat valt heel goed mee :D

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:14

Gisteren 2e enting gehad met Pfizer.
Vannacht kon ik mijn arm nauwelijks bewegen van de spierpijn, dat is nu grotendeels weggetrokken. Ook werd ik dood en doodmoe wakker, maar dat komt waarschijnlijk gewoon door de spierpijn en het niet lekker liggen op de arm.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:24

Cynn schreef:
Cynn schreef:
Bij de eerste Pfizer had ik 's avonds en de dag daarna een pijnlijke arm die moeizaam omhoog ging en erg moe.
Afgelopen zaterdag de 2e gehad en vrij snel daarna last van mijn arm. Helaas 's avonds ook koorts en misselijk, t/m gisterochtend last van gehad. :=


Ik moet mezelf corrigeren, gisteren kreeg ik wederom fikse koortsvlagen en koppijn. Heel irritant deze 2e prik.


Dit is een bekend fenomeen bij de tweede. Bij bijwerkingencentrum Lareb vertelde ze dat mensen zich eerst bv een beetje ziek of moe voelen en dan denken een hoop mensen dat het weer beter gaat en ze het gehad hebben, en vervolgens wordt men overvallen en alsnog toch nog flink ziek. Dat komt omdat je lichaam eerst lokaal reageert en pas na aantal dagen of een week gaat je lichaam pas echt los in de afweerreactie.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:48

Nou tweede Pfzizer valt behoorlijk tegen. Gister rond 16:00 gehaald, 's avonds koorts, misselijk, duizelig, hoofdpijn, moe, spierpijn in arm en hele rug, kippenvel en rillingen terwijl ik me rot zweet. Eeeeen vandaag nog steeds.

Vriend had 'm maandag gehaald en had nergens last van.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:54

Ik ben sinds maandag volledig gevaccineerd.

Pfizer 1: echt een hele zere arm die ik 2 dagen bijna niet opgetild kreeg.
Pfizer 2: een iets pijnlijke arm, voelt meer als een grote blauwe plek.

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar zijn er hier meer mensen die wat opgevallen is aan hun menstruatie na de vaccinatie? Mijn menstruatie na de eerste prik was ongekend heftig en tijdens de tweede prik zat ik er middenin en hield de menstruatie 2 dagen te vroeg op.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:09

EvaC schreef:
Ik ben sinds maandag volledig gevaccineerd.

Pfizer 1: echt een hele zere arm die ik 2 dagen bijna niet opgetild kreeg.
Pfizer 2: een iets pijnlijke arm, voelt meer als een grote blauwe plek.

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar zijn er hier meer mensen die wat opgevallen is aan hun menstruatie na de vaccinatie? Mijn menstruatie na de eerste prik was ongekend heftig en tijdens de tweede prik zat ik er middenin en hield de menstruatie 2 dagen te vroeg op.


maandag prik gehad, dinsdag ongesteld geworden, tot nu toe niet meer of minder dan anders.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:17

Voel me nu toch niet zo lekker. :+ Qua menstruatie merk ik denk ik geen verschil, toevallig viel dat samen met de dag van de tweede prik.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:19

Ik heb beide Pfizer prikken nu gehad, maar nul bijwerkingen. Ja, een zere plek op mijn bovenarm van de injectie zelf, maar dat telt niet vind ik. Dat krijg je ook bij de griepprik.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:22

Pfizer 1; Stijve bovenarm, prik bijna niet gevoeld
Pfizer 2; Stijve bovenarm, koppijn, klam gevoel, heel moe en de prik wel gevoeld. Ik ben toen 2 dagen thuis gebleven + weekend er achteraan met lange nasleep van vermoeidheid.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:42

EvaC schreef:
Maar zijn er hier meer mensen die wat opgevallen is aan hun menstruatie na de vaccinatie? Mijn menstruatie na de eerste prik was ongekend heftig en tijdens de tweede prik zat ik er middenin en hield de menstruatie 2 dagen te vroeg op.


Bij mij exact zo. Heb 29/6 mijn eerste gehaald en diezelfde dag nog mega ongesteld geworden (was dus dinsdag en moest eigenlijk zaterdag pas). Ook enorm heftig in vergelijking met normaal idd.
Nu heb ik hem eergisteren gehad en moet ik over 2 weken pas krijgen dus hoop niet dat het invloed gaat hebben. Wij proberen om zwanger te worden en dat is nu net deze week :=

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:47

idylle schreef:
Ik heb gisteren de eerste Pfizer vaccinatie gekregen. Een minuut na het zetten kreeg ik wat wazig zicht en voelde ik me licht voor een paar minuutjes echt niet goed. Maar toen ik even op m'n ademhaling lette ging alles weer goed en was m'n zicht ook weer goed. Afgelopen nacht een paar x wakker geworden als ik op die arm had gelegen, maar verder totaal geen last gehad.
Nu hoorde ik dat je van de tweede prik meer en heftigere bijwerkingen kunt krijgen en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Met welke prik had je de meeste bijwerkingen, of bij beide bijwerkingen of juist bij beide geen bijwerkingen. En met welk vaccin je geprikt bent. Brand los.


He dat had ik ook bij de eerste moderna prik, wist niet dat het een bijwerking was. Dacht dat ik inderdaad echt op m'n arm gelegen had :+