Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 69 van de 87 [ 2159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 87  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote borstvoedingstopic

 
Profiel   

Hoi, ik kom hier even binnen vallen voor nu met een vraag, en wellicht in het voorjaar actiever meekletsen ;)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Noekie kolf? Ik zie hem op bol.com staan met een paar goede reviews en het leek me wel wat, ook gezien de gunstige prijs. Maar ik kan niet echt verdere ervaringen vinden.

Het gaat om deze kolf:
https://www.bol.com/nl/nl/p/noekie-elek ... 039668398/

Ik heb bij mijn eerste baby de kolf van een vriendin geleend, een behoorlijk oude Medela en qua opbrengst was dat altijd prima maar gebruikersgemak mwoah :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:18 



 
Profiel   

Dat heb ik inderdaad geprobeerd Britt, met nul effect helaas. Ik ga eens even zoeken naar mogelijkheden voor een kolfconsult, bedankt!

Mloes, borstcompressie heb ik geprobeerd maar resulteert in een paar druppen.
Je moet inderdaad net zo vaak kolven als de baby drinkt, wil je de productie op peil houden.

Wat een gedoe Pikkepor, snap dat dit frustreert!

Ik heb geen ervaring met de Noekie kolf Aranel. Heb een draagbare Youha the Ins die in de verkoop komt. Het lukt me niet om met deze kolf melk te kolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:24 



 
Profiel   

Pikkepor schreef
Ik zit er even helemaal doorheen hier. Niet alleen wat borstvoeding betreft, hoor. Maar het maakt wel dat ik sterk overweeg om af te bouwen.

Onze dochter groeit dus sinds september helemaal niet goed. Vorige week een video consult gehad met Stefan Kleintjes. Het advies was om de 2-2,5 uur aanleggen, 1 borst per keer, borstcompressie toepassen aan het einde van de voeding en BN houding gedurende de hele voeding. En van 300-400ml donormelk de vetlaag vanaf scheppen en in 3-4x verspreid over de dag bijgeven.

Dat is dus tot gisteren best goed gegaan, maar nu weigert dochterlief de borst, gaat kletsen met tepel in dr bekkie ipv dat ze drinkt of ze bijt erin (ze heeft al 3 weken 2 tandjes en nog niet eerder gebeten). Ze drinkt helemaal niet goed aan de borst vandaag. Ik ben op na 4-5x wakker te zijn geweest al nachten lang en nu kolf ik ook nog eens vandaag heel erg weinig. En ik ben niks anders aan het doen dan aan het voeden of kolven of mijn rommel aan het afwassen. Hoe doen mensen dit naast een baan en een huishouden?!

Einde klaagmodus.


Afwassen deed ik 1x per dag toen ik vaker op een dag kolfte op werkdagen. Tussendoor alleen afspoelen.

Als ik ongesteld ga worden is mijn productie ook ruk. Soms smaakt de melk dan anders en sommige kinderen doen dan moeilijk.

Maar meid, als het niet gaat dan is kunstvoeding ook een optie hè. Als langvoeder kan ik heel goed begrijpen dat je door wilt gaan. Maar als je kindje niet groeit en jij het niet meer trekt dan kun je je afvragen of borstvoeding nu nog de juiste keuze is.
Sterkte en zorg goed voor jezelf, niet alleen voor je baby :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:19 



 
Profiel   

Pikkepor, kan me goed voorstellen dat het frustreert, misschien jezelf nog een paar dagen geven en als het dan nog zo voelt toch overstappen op fv. Daar is niets mis mee. En misschien lost het niet alles op, maar kost het jou wel minder energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:22 



 
Profiel   

Duc_je schreef
Helaas geldt dat voor de meeste vrouwen wel ja, zeker de eerste 9 maanden kun je beter geen voeding overslaan

Ik ben wel benieuwd hoe dat moet werken dan. als de baby minder vaak gaat drinken, dan gaat hij toch ook meer drinken in minder sessies. ik zou denken dat je het op moet kunnen rekken.
Ik ben zelf gestopt met kolven in de nacht voordat baby doorsliep, sochtends kolfde ik dan meer, maar ik weet niet of dat voor de meeste vrouwen zo gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 08:11 



 
Profiel   

De baby krijgt er altijd meer uit dan een kolf zegt men. Dus ik weet eigenlijk niet of je dat kunt vergelijken? Ook gaat de baby vanzelf weer vaker drinken als de productie te weinig is, dat regelt zich van nature. "Ze" zeggen echt net zo vaak kolven als de baby drinkt. Ben ook geen expert hoor :D en voor sommige vrouwen is het misschien niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 10:04 



 
Profiel   

Als een baby minder vaak gaat drinken gaat hij niet per definitie meer drinken qua hoeveelheid. Zeker niet als er ook vaste voeding wordt aangeboden.

Het is juist vaak zo dat de cc’s redelijk gelijk blijven in hoeveelheid, maar dat de samenstelling van de melk zodanig veranderd dat hij rijker en vetter wordt en daarmee toch het kindje kan blijven voorzien in de benodigde voedingsstoffen.

En als een kindje normaal gesproken minder gaat drinken vervalt er meestal niet zomaar een volledige voeding, waardoor er ineens een gat van 6 uur ontstaat ipv van 3 uur normaal. De tijd tussen voedingen wordt ruimer, dus er komt bijvoorbeeld 4 uur tussen een voeding te zitten.

En Vwb het sochtends meer kolven, sochtends is je opbrengst vrijwel altijd het hoogst. Mede doordat er snachts meer melkproductiebevorderende hormonen worden aangemaakt en idd ook doordat je kindje op een gegeven moment langer slaapt snachts, dan is er in de ochtend iets meer nodig om de honger te stillen en de dag goed te beginnen.

Pikke, ik kan me goed voorstellen dat je het bijltje er af en toe bij neer wil gooien! En als je dat eenmaal besluit is dat ook helemaal prima natuurlijk. Je moet het zelf ook blijven volhouden he :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 10:19 



 
Profiel   

Duc_je schreef
De baby krijgt er altijd meer uit dan een kolf zegt men.

Dat lijkt me ook niet (voor iedereen) kloppen, dat zou betekenen dat je met fulltime kolven altijd vaker moet kolven om aan de vraag te kunnen voldoen, en dat doe ik niet. Geloof wel dat het meer moeite kost om je productie op peil te houden met kolven. (Maar heb alleen ervaring met kolven, dus misschien zie ik dat wel verkeerd).

Britt schreef
Als een baby minder vaak gaat drinken gaat hij niet per definitie meer drinken qua hoeveelheid. Zeker niet als er ook vaste voeding wordt aangeboden.

Dan is mij kind blijkbaar een uitzondering, die drinkt nu (4,5 maand) toch echt meer melk per voeding dan toen hij vaker dronk met zo’n 2 maanden :+
Hij is overigens ook van de ene op de andere dag van wakker worden om 04.00 naar wakker worden om 07.00 gegaan; als ik nog wel had gekolfd in de nacht, had ik dus ook ‘opeens’ een voeding minder gehad.

Britt schreef
En Vwb het sochtends meer kolven, sochtends is je opbrengst vrijwel altijd het hoogst.

Ik bedoelde ten opzicht van ochtenden waar ik nog wel snachts kolfde :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:34 



 
Profiel   

Ik denk dat ik de gok gewoon neem en probeer naar 6 kolfsessies te gaan. Mocht de productie heel erg inzakken, soit.

Ik had me aangemeld op een FB pagina voor fulltime kolvende moeders, daar deelde iemand dit plaatje. Wel interessant, hoogste op opbrengst voor mij is 150ml (=5oz) dus om te maintainen zou 5 a 6x kolven voldoende moeten zijn.


[ img ]


Thanks voor jullie reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:42 



 
Profiel   

Duc_je schreef
De baby krijgt er altijd meer uit dan een kolf zegt men. Dus ik weet eigenlijk niet of je dat kunt vergelijken? Ook gaat de baby vanzelf weer vaker drinken als de productie te weinig is, dat regelt zich van nature. "Ze" zeggen echt net zo vaak kolven als de baby drinkt. Ben ook geen expert hoor :D en voor sommige vrouwen is het misschien niet nodig.


Hier stel ik me toch echt vragen bij hoor…
Als een baby altijd efficiënter en beter drinkt dan een kolf, waarom kolven we dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:42 



 
Profiel   

Nummer één is natuurlijk het niet bij de baby kunnen zijn om het moment van voeden door oa werk. En daarnaast zijn er verschillende redenen waarom er (full)time gekolfd zal worden.

Ik merk nu met 7-8 maanden pas echt iets van productie terugloop doordat ik overdag maar een keer kan kolven op het werk. Tussendoor een week vakantie gehad en toen merkte ik dat dat de productie echt weer aantrok, maar nu toch weer wat af zakt. Niet heel erg omdat ie nu toch meer vast voedsel mee eet. Wel jammer dat ie niet altijd de KV wil drinken.
Fulltime kolven heb ik echt heel veel respect voor, dat lijkt me enorm zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:47 



 
Profiel   

Optiwolk schreef
Duc_je schreef
De baby krijgt er altijd meer uit dan een kolf zegt men. Dus ik weet eigenlijk niet of je dat kunt vergelijken? Ook gaat de baby vanzelf weer vaker drinken als de productie te weinig is, dat regelt zich van nature. "Ze" zeggen echt net zo vaak kolven als de baby drinkt. Ben ook geen expert hoor :D en voor sommige vrouwen is het misschien niet nodig.


Hier stel ik me toch echt vragen bij hoor…
Als een baby altijd efficiënter en beter drinkt dan een kolf, waarom kolven we dan?


Om je baby te kunnen voeden als het niet live kan natuurlijk :+

En in het begin soms om je productie sneller op gang te brengen. Die komt uiteindelijk toch wel (in de meeste gevallen), maar een pasgeboren baby heeft vaak nog niet voldoende kracht en energie. Dus op dat moment heeft een kolf dan wel net wat meer bij te zetten dan een baby.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:51 



 
Profiel   

Is dat per borst of totaal Mloes? Als het totaal is, zit ik op largest capacity, maar savonds kolf ik minder dan de helft tov de ochtend; en als ik moet geloven wat ik lees over powerkolven gaat het niet alleen om frequentie, maar ook om duur om hoeveelheid te vergroten. De 4 dagen dat ik geprobeerd heb om elke twee uur te kolven was ik iig helemaal kapot met 0ml extra melk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:55 



 
Profiel   

Aranel Ik heb geen ervaring met noukie, maar wel met medela freestyle flex. Prima kolf. Toch zou ik denk ik volgende keer voor een Horigen gaan. Deze heeft net wat meer opties.

Marrit89 wat frustrerend! Denk dat je het meeste wel hebt geprobeerd. Ik zou kijken of je neusspray kan krijgen om tsr op te wekken

Over kolven en wanneer je meer melk krijgt. Bij mij is het zo dat ik maar rond de 100cc per borst krijg maximaal, maar mijn zoon drinkt ook langer dan dat ik kolf (max 15 min) en hoor dan vaak dat hij een tweede en soms derde tsr krijgt, terwijl met kolven ik vaak maar 1x tsr heb.
Ook gaat mijn productie altijd achteruit tijdens de 3 dagen dat ik kolf en trekt weer aan na een dag of 2 thuis zijn.
mijn zoontje is nu 14 maanden en krijgt bv op verzoek (op mijn verzoek hahahah) ik denk dat hij nog wel 6-8x drinkt. Soms super kort en soms lang. Als het aan hem ligt hoeft hij geen vast voedsel en wil hij bijna alleen maar borstvoeding. Hij groeit gelukkig goed en ben tevreden over hoe hij zich ontwikkelt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 12:01 



 
Profiel   

Jade schreef
Is dat per borst of totaal Mloes? Als het totaal is, zit ik op largest capacity, maar savonds kolf ik minder dan de helft tov de ochtend; en als ik moet geloven wat ik lees over powerkolven gaat het niet alleen om frequentie, maar ook om duur om hoeveelheid te vergroten. De 4 dagen dat ik geprobeerd heb om elke twee uur te kolven was ik iig helemaal kapot met 0ml extra melk :')


Beide borsten, en als ik het goed begrijp gaat het om de grootste hoeveelheid die je kolft door de dag heen. Dus jouw grootste hoeveelheid zou dan de hoeveelheid zijn die je ‘s ochtends kolft.
Maar geen idee hoor, heb het plaatje van die Fb pagina geplukt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 12:39 



 
Profiel   

Aranel schreef
Hoi, ik kom hier even binnen vallen voor nu met een vraag, en wellicht in het voorjaar actiever meekletsen ;)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Noekie kolf? Ik zie hem op bol.com staan met een paar goede reviews en het leek me wel wat, ook gezien de gunstige prijs. Maar ik kan niet echt verdere ervaringen vinden.

Het gaat om deze kolf:
https://www.bol.com/nl/nl/p/noekie-elek ... 039668398/

Ik heb bij mijn eerste baby de kolf van een vriendin geleend, een behoorlijk oude Medela en qua opbrengst was dat altijd prima maar gebruikersgemak mwoah :+

Ik heb exact deze maar dan heet die van mij nurturegoods ipv noekie. Bevalt erg goed, goede zuigkracht, en kolft dubbel ipv om en om. Je kunt op bol ok extra flessen bijbestellen, wat handig is want de standaard flessen passen er niet op.


Wat ook fijn is is dat deze kolf grote afwas onderdelen heeft, ik vind Medela echt een kriem om te wassen en drogen in vergelijking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:25 



 
Profiel   

Ohh, ik lees wel mee maar kom er elke keer niet aan toe om te reageren.

Aranel, nee geen ervaring mee. Ben zelf heel tevreden met de Medela Freestyle Flex. Die vind je ook veel op marktplaats. Ook de Elvie geprobeerd maar dat was niks voor mij. Kreeg geen TSR en dus bijna geen opbrengst. Met de Medela met gemak 200ml per sessie. Ook de Libento James nog gebruikt maar vond al met al de Medela het fijnst.

Mloes, wat een interessant plaatje. Kan alleen net de aantallen niet lezen. Heb je ergens een linkje?

Vraagje voor de langvoeders of ervaringsdeskundige met baby's met tandjes. Beeb heeft sinds een paar dagen 1 ondertandje. Nu heeft ze me vanmiddag flink gebeten (tot bloedens aan toe). Heb al even gegoogled maar tips daar doe ik allemaal al. Ik durf nu niet meer echt goed live te voeden. :+ Help?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:42 



 
Profiel   

Een tepelhoedje kan helpen. Die nieuwe tandjes zijn vlijmscherp, maar zo’n laagje siliconen zorgt dan iig dat ze niet kan doorbijten := sterkte %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:33 



 
Profiel   

Ohhh thnx dat is echt een tip waar ik zelf nooit op zou komen! Heb alleen geen tepelhoedjes in huis maar die ga ik morgen direct halen!

Heb zojuist geprobeerd te kolven maar de snee/bijtwond is best diep en de kolf trekt het lekker open %) Dus voor vanavond/vannacht is het nog even behelpen.

Tactiek is nu maar even rekken met kolven zodat de wond rust krijgt. Zal de melk wel teruglopen maar het is niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:47 



 
Profiel   

Ik haak even in: Nelleke als je een wondje op je tepel hebt kan het helpen om kokosolie te smeren voor en na het kolven, dan glijdt het allemaal wat soepeler zegmaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:54 



 
Profiel   

Dankjewel! Ook een goede tip. Ik ga zo voor het slapen toch maar kolven. Het is echt best wel een diepe snijwond waarvan de wondranden dus weer uit elkaar worden getrokken bij het kolven. Hopelijk kan het vannacht een beetje genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:45 



 
Profiel   

Je kunt ook even een andere houding proberen met aanleggen, dan heb je iig niet de tandjes ter hoogte van het wondje.

Van die tepelhoedjes kwam ik zelf vooral achter toen ik mijn oudste fulltime daarmee voedde en dus merkte dat het absoluut verschil moest maken met tandjes :+
Het kan wel zijn dat ze even moet wennen met aanhappen, want het is toch anders natuurlijk. Maar hopelijk helpt het voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:54 



 
Profiel   

Oei dat klinkt pijnlijk Nelleke! Lukt het anders niet om met de hand te kolven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:56 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Ohh, ik lees wel mee maar kom er elke keer niet aan toe om te reageren.

Aranel, nee geen ervaring mee. Ben zelf heel tevreden met de Medela Freestyle Flex. Die vind je ook veel op marktplaats. Ook de Elvie geprobeerd maar dat was niks voor mij. Kreeg geen TSR en dus bijna geen opbrengst. Met de Medela met gemak 200ml per sessie. Ook de Libento James nog gebruikt maar vond al met al de Medela het fijnst.

Mloes, wat een interessant plaatje. Kan alleen net de aantallen niet lezen. Heb je ergens een linkje?

Vraagje voor de langvoeders of ervaringsdeskundige met baby's met tandjes. Beeb heeft sinds een paar dagen 1 ondertandje. Nu heeft ze me vanmiddag flink gebeten (tot bloedens aan toe). Heb al even gegoogled maar tips daar doe ik allemaal al. Ik durf nu niet meer echt goed live te voeden. :+ Help?



Hier linkje: https://www.legendairymilk.com/blogs/ne ... gic-number

En v.w.b. bijten: ik deed altijd voorzichtig een vinger in haar mond. Dat liet ze los. Doe dat wel voorzichtig, want hierdoor stopte ons borstvoedingsavontuur na 8 mnd :Y) heb haar waarschijnlijk pijn gedaan, tandje geraakt ofzo toen ik mijn vinger in haar mond deed. Ze schrok, begon te huilen en heeft daarna nooit weer aan de borst gedronken. Misschien niet de beste tip dus haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:24 



 
Profiel   

Langvoeder hier (15 maanden).
Mijn zoontje kreeg met kleine 4 maanden zijn eerste 2 tanden en helaas daarna geregeld bijten als tandjes doorkwamen.
Hier hielp helaas weinig.
Ik stopte met voeden zei duidelijk nee en legde hem weg. Als hij nog heel veel honger had dan mocht hij weer nadat ik was bijgekomen. Dan zei ik tijdens het voeden wat hij wel moest doen: drinken en gaf hem complimenten.
Vaak bijten ze als ze klaar zijn met het drinken en het kan helpen om te wisselen van kant voordat hij echt klaar is met drinken. Dus niet laten tutten. Actief drinken en zodra dat maar een beetje stopt direct wisselen van borst. Dat hielp bij mij wel. Alleen moet je super alert zijn tijdens het voeden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 69 van de 87 [ 2159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 87  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen