Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 68 van de 87 [ 2166 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 87  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote borstvoedingstopic

 
Profiel   

Ik vind de seamless tops van Prenatal heel fijn. Enige nadeel is dat het bandje helemaal losgaat dus je moet hem soms can je rug plukken :+ maar met een shirt of trui eroverheen blijft hij wel hangen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:10 



 
Profiel   

Eliana schreef
Heeft iemand tips voor fijne borstvoedingstops.
Ik heb nu fijne van de bonprix met spaghetti bandjes, die zijn van 4 jaar terug.
Nu wil ik er nog bij, maar overal lijkt nu een extra stuk stof in te zitten voor je borsten.
Ik heb maat xs, maar dat extra stukje komt dan tot halverwege mijn borst.
Ik zoek dus een topje die dat niet heeft.
Ook tips voor fijne shirts/ truien etc hoor ik graag. En dan liever geen model die je in je zwangerschap ook kan dragen ik ben alle extra kilo's alweer kwijt.


Ik vind zelf de Anna Field hemdjes en shirtjes echt heerlijk! Erg makkelijk en blijven netjes ondanks heet wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:19 



 
Profiel   

Eliana schreef
Heeft iemand tips voor fijne borstvoedingstops.
Ik heb nu fijne van de bonprix met spaghetti bandjes, die zijn van 4 jaar terug.
Nu wil ik er nog bij, maar overal lijkt nu een extra stuk stof in te zitten voor je borsten.
Ik heb maat xs, maar dat extra stukje komt dan tot halverwege mijn borst.
Ik zoek dus een topje die dat niet heeft.
Ook tips voor fijne shirts/ truien etc hoor ik graag. En dan liever geen model die je in je zwangerschap ook kan dragen ik ben alle extra kilo's alweer kwijt.
Vaak kan je dat stukje stof bij je rug doen :j doe ik ook altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:08 



 
Profiel   

Haha dat was het verkeerde topic!

Morgen een weekendje weg, ik ben benieuwd hoe dat gaat, ik voor het eerst zonder het ventje en mijn vriend staat er een nachtje alleen voor :o


Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 21-10-21 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:50 



 
Profiel   

Eliana schreef
Heeft iemand tips voor fijne borstvoedingstops.
Ik heb nu fijne van de bonprix met spaghetti bandjes, die zijn van 4 jaar terug.
Nu wil ik er nog bij, maar overal lijkt nu een extra stuk stof in te zitten voor je borsten.
Ik heb maat xs, maar dat extra stukje komt dan tot halverwege mijn borst.
Ik zoek dus een topje die dat niet heeft.
Ook tips voor fijne shirts/ truien etc hoor ik graag. En dan liever geen model die je in je zwangerschap ook kan dragen ik ben alle extra kilo's alweer kwijt.


Bij Asos heb je hele fijne voedingstops!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:56 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips, ik heb er 3 besteld en morgen ga ik nog even langs de prenatal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:59 



 
Profiel   

Ik hen van de H&M, superfijn zijn die. Draag ze zelfs vaak ipv BH omdat ze zo'n extra topfunctie hebben.

Hier gisteren een zieke baby, koorts en spugen. Vandaag gelukkig niet meer spugen maar drinken wil ze ook amper. Heb 1x gekolfd, verder weinig stuwing. Hopelijk heeft het niet teveel invloed op mijn productie. 8.5 maand nu. Gelukkig dronk ze snachts wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:01 



 
Profiel   

Gimme spannend, succes voor je man :))

Eliana ik heb gewoon normale shirtjes die ik onder m'n borst schuif, omdat die extra stukken nooit passen. Lubbert wel wat uit maar draag ze er ook alleen onder, niet als echte top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:59 



 
Profiel   

Iemand in dit topic interesse in de Elvie? Ik heb een enkele incl borstschilden maat S en ik ga hem wegdoen. Ik krijg geen TSR op deze kolf en kolf er dus amper mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:36 



 
Profiel   

Alles goed gegaan! Heerlijk gereden en het ventje heeft het ook heel goed gedaan. Viel me alleszins mee. Hij krijgt nu een fles KV smiddags en van daaruit ga ik de BV langzaam afbouwen. Hij drinkt veel meer uit de fles van uit de borst, voor mij een teken dat het mooi geweest is. Hopelijk blijft de productie voor de avond en ochtendvoeding nog even op peil, maar zo niet is dat geen ramp. Volgende week weer beginnen met werken en dat geeft mij ook spanning mbt kolven en of ik dan wel genoeg kolf etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 11:19 



 
Profiel   

Mijn productie lijkt klaar te zijn na mijn verkoudheid van vorige week. Inmiddels begonnen met afbouwen. Helaas pindakaax, het was goed zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:29 



 
Profiel   

Wat balen dat het zo snel terug loopt joh! Succes met de afbouw :)

Ik moest heel hard lachen om deze. :') :')
https://instagram.com/stories/bfmamatal ... hare_sheet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:48 



 
Profiel   

Gimme_Joy schreef
Mijn productie lijkt klaar te zijn na mijn verkoudheid van vorige week. Inmiddels begonnen met afbouwen. Helaas pindakaax, het was goed zo :)


Wat jammer dat het zo hard terug loopt! Hier is het weer goedgekomen na ze buikgriep gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:58 



 
Profiel   

Net na ongeveer 8 uur 180cc gekolfd. Ik snap er niets meer van :?

Overigens gaan we gewoon door met afbouwen. Ik heb het idee dat het ventje meer drinkt dan mijn productie aankan. Hij zit nu aan de maximale hoeveelheid kunst (210cc). Ik weet dat hij van BV minder nodig heeft, maar hij heeft toch nooit genoeg aan 120cc borstvoeding...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 22:27 



 
Profiel   

Op hoeveel voedingen zit je per etmaal gimme joy? Hoe bouw je af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 03:46 



 
Profiel   

Gimme_Joy misschien omdat de verkoudheid nou weg is dat het toch weer omhoog gaat? Iig goed in de gaten houden dat je geen last van verstopping oid krijgt.

Ik heb trouwens nooit afgebouwd. Mijn dochter was er gewoon klaar mee met 13 maanden. Ik niet, ik moest er heel erg aan wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 07:02 



 
Profiel   

De hoeveelheid wisselt nog best iedere dag. Ligt er ook aan hoe vaak hij 's nachts komt. Hij is nu ook ziekjes, dus komt vaker heb ik het idee. In principe is het geniddelde 6 voedingen. Ik laat nu de middagvoeding weg. Tot ik geen stuwing meer heb en dan de volgende voeding. Hij lijkt ook beter te drinken aan de borst nu. We gaan gewoon rustig door en als ik toe ben aan het weglaten van de volgende voeding doen we dat.

Ik heb nooit hele erge stuwing gehad overigens. Alleen maar volle borsten. Maar geen pijn of spanning oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:35 



 
Profiel   

Wat is het stil hier :+

Vraagje: ik wil oefenen met het geven van flesjes moedermelk. Echter gaat het kolven héél moeizaam bij mij. Ik heb een Ardo elektrische kolf te leen maar daar krijg ik net zoveel mee uit als dat ik de handkolf gebruik; bijna niks.. -O-

Meestal lukt het om 25 tot 40 ml te kolven en dan houdt het op, ook al staan mijn borsten nog op springen, er komt niks meer uit. Ligt dit aan de TSR die dan niet komt of is er iets anders wat ik kan doen? Ik moet in januari weer werken en zou het toch wel fijn vinden om dan te kunnen kolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 12:06 



 
Profiel   

Je kunt op sommige plekken ook kolfconsulten doen. Geen TSR opwekken kan aan heel veel dingen liggen. Oa aan de kolf zelf, aan de borstschilden (maat/pasvorm), de omstandigheden, etc. Tijdens zo’n consult kun je passen en uitproberen en dat kán een groot verschil maken!

Je kunt je TSR vaak goed opwekken door foto’s en filmpjes van je baby te kijken, liefst met een honger huiltje of iig eentje met veel geluid en gelach oid.
Verder helpen warmte, evt een kledingstukje die naar je baby ruikt, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 12:19 



 
Profiel   

Marrit89 schreef
Wat is het stil hier :+

Vraagje: ik wil oefenen met het geven van flesjes moedermelk. Echter gaat het kolven héél moeizaam bij mij. Ik heb een Ardo elektrische kolf te leen maar daar krijg ik net zoveel mee uit als dat ik de handkolf gebruik; bijna niks.. -O-

Meestal lukt het om 25 tot 40 ml te kolven en dan houdt het op, ook al staan mijn borsten nog op springen, er komt niks meer uit. Ligt dit aan de TSR die dan niet komt of is er iets anders wat ik kan doen? Ik moet in januari weer werken en zou het toch wel fijn vinden om dan te kunnen kolven.


Ik moet best flink borstcompressie geven, dan kolf ik met de hand 120ml in 5 a 10 minuten. Maar heb wel een duidelijke toeschietreflex ook. Idd anders even een lactatiekundige bellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:23 



 
Profiel   

Ik heb ook nog een vraag, ik kolf fulltime en baby is nu 7,5wk oud. Groeit heel erg goed en kolven gaat ook goed.
We zitten nu nog op 7 voedingen per dag, en ik kolf ook 7x per dag. Ik kolf rond de 110 - 120ml per keer dus zeg rond de 800ml per dag. Ik zou graag diezelfde opbrengst in bijvoorbeeld 4 kolfsessies willen kolven, is dat mogelijk? Ben bang dat als ik nu minder vaak ga kolven de melkproductie ook hard gaat afnemen..

Iemand ervaring hiermee? Of moet ik gewoon net zovaak blijven kolven als dat de baby drinkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:39 



 
Profiel   

Mloes schreef
Ik heb ook nog een vraag, ik kolf fulltime en baby is nu 7,5wk oud. Groeit heel erg goed en kolven gaat ook goed.
We zitten nu nog op 7 voedingen per dag, en ik kolf ook 7x per dag. Ik kolf rond de 110 - 120ml per keer dus zeg rond de 800ml per dag. Ik zou graag diezelfde opbrengst in bijvoorbeeld 4 kolfsessies willen kolven, is dat mogelijk? Ben bang dat als ik nu minder vaak ga kolven de melkproductie ook hard gaat afnemen..

Iemand ervaring hiermee? Of moet ik gewoon net zovaak blijven kolven als dat de baby drinkt?



Helaas geldt dat voor de meeste vrouwen wel ja, zeker de eerste 9 maanden kun je beter geen voeding overslaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:16 



 
Profiel   

Ik zit er even helemaal doorheen hier. Niet alleen wat borstvoeding betreft, hoor. Maar het maakt wel dat ik sterk overweeg om af te bouwen.

Onze dochter groeit dus sinds september helemaal niet goed. Vorige week een video consult gehad met Stefan Kleintjes. Het advies was om de 2-2,5 uur aanleggen, 1 borst per keer, borstcompressie toepassen aan het einde van de voeding en BN houding gedurende de hele voeding. En van 300-400ml donormelk de vetlaag vanaf scheppen en in 3-4x verspreid over de dag bijgeven.

Dat is dus tot gisteren best goed gegaan, maar nu weigert dochterlief de borst, gaat kletsen met tepel in dr bekkie ipv dat ze drinkt of ze bijt erin (ze heeft al 3 weken 2 tandjes en nog niet eerder gebeten). Ze drinkt helemaal niet goed aan de borst vandaag. Ik ben op na 4-5x wakker te zijn geweest al nachten lang en nu kolf ik ook nog eens vandaag heel erg weinig. En ik ben niks anders aan het doen dan aan het voeden of kolven of mijn rommel aan het afwassen. Hoe doen mensen dit naast een baan en een huishouden?!

Einde klaagmodus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:28 



 
Profiel   

Kan het zijn dat je ongesteld word? Toen stortte mijn productie ook een aantal dagen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:26 



 
Profiel   

Smallheal schreef
Kan het zijn dat je ongesteld word? Toen stortte mijn productie ook een aantal dagen in.


Geen idee, nog geen enkel teken van een cyclus tot nu toe. Het zou kunnen natuurlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 68 van de 87 [ 2166 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 87  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen