Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:51

Heel herkenbaar, ‘s nachts voedingen inhalen en dan overdag weer verzadigd zijn. Dit moet je zien om te draaien. Hier werkte het meer aanleggen overdag wel, op een rustige plek inderdaad. Jammer dat het bij jullie niet lukt.
Je kan een voedingsketting proberen voor de afleidbaarheid. Zelf nooit gebruikt/nodig gehad. Dus weet niet of het werkt, maar misschien is het wat voor jullie.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:14

Heel herkenbaar bij mijn tweede. Die heb ik vanaf 4 maanden alleen maar op een donkere kamer kunnen voeden voor een volledige voeding. Anders was ik alleen maar bezig om haar korte slokjes te laten drinken overdag. In de nacht ging ze dan inhalen.

In een donkere kamer komt ze tot rust en drinkt ze wel goed. Ik ging dus elke 2/3 uur naar boven en daar dronk ze dan en dan viel ze in slaap. Na haar slaapje voedde ik haar weer en dan naar beneden. Zo kreeg ze genoeg binnen.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:32

Thanx voor de tips! Ik moet zeggen dat ik sowieso moet kijken hoelang ik dit ga volhouden. Eerste was in de Corona periode en dat ging heel makkelijk, maar merk nu met werk dat het echt lastig is. Hij heeft vanochtend om 7 uur gedronken maar kom er net dus achter dat ik mijn kolf moment om 11 uur finaal ben vergeten.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:10

Bij mijn dochter werkt het heel goed om lopend te voeden. Dan blijft ze rustig en drinkt ze goed. Het is een beetje zwaar maar je wordt vanzelf sterker :+ Ze is ruim 7 kg met 3 maanden.
Je schijnt ook met een draagdoek- of zak te kunnen voeden, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Wat vervelend dat er toch zoveel moeders met slaapgebrek kampen door de nachtvoedingen :(:) Ik heb me er volledig aan overgegeven en doe zo makkelijk mogelijk. Ik verschoon ‘s nachts niet. Ik ga niet eens zitten. Ik neem mijn dochter uit de co-sleeper bij me zodra ik gekreun hoor, op een of andere manier word ik daar nu wakker van, leg haar aan en sluit mijn ogen weer. Meestal dommel ik een beetje weg maar soms word ik ook pas een paar uur later weer wakker :+ Wel volgens veilig samen slapen natuurlijk. Ik slaap ook in een shirt met lange mouw zodat ik niet met dekbed over mijn schouder hoef te slapen.
Ik slaap wel wat lichter als ze naast me ligt dus als ze niet hoeft te drinken leg ik haar terug.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:23

Ilse_123 ah oliebol, ik heb op mijn werk een handkolf liggen als ik mijn electrische pomp vergeten ben. Is mij nu 1x overkomen in een half jaar.

Lisitano: hier ook ook aan overgegeven, maar toch wel eens echt oververmoeid geweest. Ze kwam toen elke 45/1,5 uur en was ook niet rustig te krijgen totdat ze borst kreeg. Ik werd zo moe daarvan, naast de zorg van een peuter en 3 dagen werken. Ze ligt naast mij in de co-sleeper of tegen mij aan.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:05

Lovelys, snap ik volledig en zo bedoel ik het ook niet hoor :* Natuurlijk wordt je daar moe van.
Ik zie soms jonge moeders apps bijhouden over hoe laat en hoe vaak ze wakker waren om te voeden en dat lijkt me wel naar. Ik kijk niet meer op de klok, het ging me anders frustreren. Als je baby goed groeit zou ik niet meer zo timen. Dat is natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat hè, want natuurlijk ben je moe als je zo vaak per nacht wakker bent. Je bent een topper dat je het toch hebt gedaan en al had je het niet gedaan was je ook een topper. Wij moeders zijn best wel superhelden.

As we speak loop ik er ook bij als een zombie. Het is acht uur en ik val om :)) Maar ik weet ook dat het beter wordt en dat ik dan terug verlang naar het vele staren naar die baby-toet. Ik weet al niet eens meer hoe vaak ik wakker was toen mijn zoon baby was en die is pas 3. Het is een fase, het is een fase, het is een fase.
Maar zorg ook goed voor jezelf :knuffel:

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:16

Ik heb het ook een tijd bij gehouden, maar dat is inderdaad frustrerend :+
En eens wij moeders zijn super helden *\o/*

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:37

Haha ja ‘in acceptatie ligt het geluk’.

Ik baal alleen dat ik door m’n slaaptekort een minder leuke moeder voor m’n dochter ben, een korter lontje naar m’n vent heb en m’n werk niet meer zo goed kan doen als vorig jaar.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:44

Hahahahah ja echt niet kijken op je klok. Ik heb alleen een fitbit app en 's ochtends kijk ik vaak ff wanneer ik voor het laatst heb gevoed :+ Dan zie ik ook wanneer ik allemaal wakker werd. Gelukkig slaap ik vaak weer na 5 min.

Afgelopen nacht kwam ze alleen om 3.00 en om 6.00 kwam ze weer *\o/*
Beetje jammer dat ik om 6.15 moest opstaan :Y)

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:04

Misschien heeft iemand hier tips. Ik zoek een voedingsbh het liefst met beugel, alleen ik heb echt een grote cupmaat en kan het zelf niet zo goed vinden. Per ongeluk voor de tweede keer de Prima Donna besteld afgelopen week, toen ik m aan had wist ik meteen weer waarom dat niks was. De cups die je daar over je borst heen vouwt houden een lege punt waardoor het lijkt alsof je borsten compleet naar buiten staan -O- Lelijk dus en sluit niet aan.

Ik heb momenteel een beugelloze bh in maat 85J ( -O- ) maar ik zou qua omvang naar 80 kunnen. Alleen vind in die maat maar eens iets. Iemand tips? Een beugelloze met dikke stof mag ook, gaat me erom dat er iéts meer stof overheen zit en het mooi zit.
En sorry dames, maar met maat 80D vergelijken werkt niet, dus ik hoop echt dat er iemand met ongeveer dezelfde maat de gouden tip heeft! Of een winkel in het oosten van t land waar ik fysiek kan passen.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:11


Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 05:42

MerleSimone schreef:
Misschien heeft iemand hier tips. Ik zoek een voedingsbh het liefst met beugel, alleen ik heb echt een grote cupmaat en kan het zelf niet zo goed vinden. Per ongeluk voor de tweede keer de Prima Donna besteld afgelopen week, toen ik m aan had wist ik meteen weer waarom dat niks was. De cups die je daar over je borst heen vouwt houden een lege punt waardoor het lijkt alsof je borsten compleet naar buiten staan -O- Lelijk dus en sluit niet aan.

Ik heb momenteel een beugelloze bh in maat 85J ( -O- ) maar ik zou qua omvang naar 80 kunnen. Alleen vind in die maat maar eens iets. Iemand tips? Een beugelloze met dikke stof mag ook, gaat me erom dat er iéts meer stof overheen zit en het mooi zit.
En sorry dames, maar met maat 80D vergelijken werkt niet, dus ik hoop echt dat er iemand met ongeveer dezelfde maat de gouden tip heeft! Of een winkel in het oosten van t land waar ik fysiek kan passen.


Heb je vraag al op het borstvoedingsforum gesteld?

Ik heb een cup G... heb er van de prenatal, wwwt niet of die tot J gaan. Een grotere omtrek en kleinere cup zou wellichf ook kunnen?

Ik draag nu 75 G maar zou idealtier kleinef mogen qua omtrek maar dat bestaat niet geloof ik :+

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:20

Ik heb de molly van elomi gebruikt toen ik nog voedde en die voldoet echt perfect aan je eisen! Ik weet niet waar je woont, maar is oa in Breda bij naron en in Eindhoven bij Nicky's te passen. En lace lingerie verkoopt m ook.

En maartje: dat bestaat wel. En anders kan elke fatsoenlijke lingeriezaak de omvang voor je innemen.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:37

Tink89 schreef:
Ik heb de molly van elomi gebruikt toen ik nog voedde en die voldoet echt perfect aan je eisen! Ik weet niet waar je woont, maar is oa in Breda bij naron en in Eindhoven bij Nicky's te passen. En lace lingerie verkoopt m ook.

En maartje: dat bestaat wel. En anders kan elke fatsoenlijke lingeriezaak de omvang voor je innemen.


Oke en ze moetem betaalbaar blijven :+

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:38

Maartje1990 schreef:
Tink89 schreef:
Ik heb de molly van elomi gebruikt toen ik nog voedde en die voldoet echt perfect aan je eisen! Ik weet niet waar je woont, maar is oa in Breda bij naron en in Eindhoven bij Nicky's te passen. En lace lingerie verkoopt m ook.

En maartje: dat bestaat wel. En anders kan elke fatsoenlijke lingeriezaak de omvang voor je innemen.


Oke en ze moetem betaalbaar blijven :+


Ah, omdat je prima donna besteld had en die nog duurder is, opperde ik deze. Voor mij het geld trouwens absoluut waard, ik heb er twee afgewisseld én een keer nog een nieuwe gekocht en daar ruim 2 jaar mee gevoed. Ze zijn met een beetje shoppen (zo heeft lace lingerie heeeel vaak 20% korting) onder de € 50 te vinden.

Edit: oh wacht, ik zie nu dat ik twee mensen door elkaar haal. Maar dan nog: ik vind goede bh's hun geld waard en die van de prenatal vond ik echt verschrikkelijk zitten. Met een te grote omvang, heb je geen steun of hangt het gewicht van je borsten aan je schouderbandjes. Voor je nek en rug niet prettig en voor mij ook niet heel goed voor m'n zelfvertrouwen.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:54

Maartje1990 schreef:
Tink89 schreef:
Ik heb de molly van elomi gebruikt toen ik nog voedde en die voldoet echt perfect aan je eisen! Ik weet niet waar je woont, maar is oa in Breda bij naron en in Eindhoven bij Nicky's te passen. En lace lingerie verkoopt m ook.

En maartje: dat bestaat wel. En anders kan elke fatsoenlijke lingeriezaak de omvang voor je innemen.


Oke en ze moetem betaalbaar blijven :+

Haha ja dat vond ik ooit ook, maar die droom heb ik losgelaten met deze maat :')

Qua omvang groter gaan lijkt me trouwens niet wenselijk, dan heb je toch geen steun meer rondom?
Bedankt voor de tips, ik ga eens wat bestellen en eventueel een winkel bezoeken!