Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 71 van de 87 [ 2166 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 87  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote borstvoedingstopic

 
Profiel   

Mijn zoontje is 14,5mnd en krijgt nog een fles bv op kdv die hij zelf drinkt aan tafel na zijn brood. Ze willen hem best op schoot de fles geven, maar dat wilde hij op een zeker moment niet meer :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:51 



 
Profiel   

Ik zal eens navragen. Wat ze eigenlijk doen na een jaar. Ik blijf nog even kolven voor de zekerheid en merk denk ik vanzelf wel hoe het ritme gaat lopen over een x aantal maanden met drink momenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 23:15 



 
Profiel   

Waarom zouden ze geen borstvoedingsflesje meer willen geven?

Hier een zoontje (15 maanden) die nog rond 11 uur en rond 15.00 100 ml borstvoeding krijgt. Rond 10 uur en half 12 krijgt hij gewoon fruit en brood aangeboden. Meestal rond 14.30/15.00 ook een koekje (wat ik dus niet nodig vind). Hij is er rond half 9 en wordt om 15.30 opgehaald. De 15.00 uur fles hebben we zelf aangegeven. Hij was vaak zo moe en hongerig als we hem ophaalde. Nu kan mijn man hem gewoon om 16.00-16.30 op bed leggen. Hij krijgt vaak thuis nog iets van eten aangeboden. Als ik rond 17.30 thuis kom dan is hij vaak nog net aan het slapen. Soms kolf ik en als hij wakker is krijgt hij direct borstvoeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:50 



 
Profiel   

floorsil schreef
Wat is jullie tip met kolven. Hoe lang is het nodig of hoe merk je dat je ook kan werken zonder te gaan kolven?
Ons kleintje is nu 6.5 maanden oud en kolven is niet mijn grootste hobby.

Opzich heb ik wel redelijk mijn ritme gevonden. Maar ben benieuwd hoe lang je door moet gaan met kolven.
Ik weet ook niet of ons kdv ook na een jaar nog bv wilgeven of niet. Ben nu vooral bang dat als ik minder ga kolven mijn productie omlaag gaat.
Vanaf wanneer is je productie stabiel?

Vaak kolf ik op dinsdag en woensdag 2 a 3x in 8 uur tijd en op de donderdag 1x op 7 uur.

Ik kon online nier heel veel vinden.

Mijn zoontje krijgt half om half omdat mijn plan was te stoppen met bv.
Ik kolfde daarom vanaf dat hij 11 weken was ongeveer maar 2 keer per 24 uur. Nu 8 weken later kolf ik nog steeds maar 2 keer per 24 uur en ik blijf 450 ml per dag produceren dus geen afname of iets.. Dit kost weinig moeite dus blijf ik zo doorgaan...


Of je productie dus erg snel dipt is dus denk ik ook enorm tiet afhankelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:09 



 
Profiel   

Kleine update n.a.v. mijn laatste post:

Ik heb 1 borst met weinig melk (en veel problemen steeds) en 1 super tiet. In de borst met weinig melk blijft mevrouw bijten. Een aantal keer tot bloedens aan toe. Tepelhoedje trekt ze met haar handjes eraf. :+ Ik durf haar niet meer aan de slechte borst aan te leggen dus die ben ik nu aan het kolven en aan het afbouwen. Vind het wel erg jammer want het ging zo goed voordat ze tandjes kreeg.

Mijn andere borst produceert helaas niet genoeg om alleen verder te gaan dus we zijn begonnen met een klein beetje kunstvoeding om aan te vullen. Ze is nu 6,5mnd dus ben al blij dat ik het zo ver geschopt heb. Al voelt het ook wel dubbel want merk dat mijn productie nu bij beide borsten erg terugloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:08 



 
Profiel   

Hey dames,

Vraagje, ik geef nu 4 maanden borstvoeding en heb een ruime productie. Ik geef 3 voedingen live en 3 afgekolfde voedingen, omdat L wakker niet meer aan de borst wil. (Te sterk TSR)

Momenteel kolf ik dus ook 3x een kleine 10minuten en daarmee kolf ik al zeker een voeding teveel.

Zou ik ook 2x kunnen gaan kolven? Of is de kans dan groot dat mijn productie enorm achteruit gaat. Ik zou dan de avond sessie laten vervallen, want dan kolf ik toch maar 80ml.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:43 



 
Profiel   

Ik zou als ik jou was toch nog even doorkolven denk ik. De eerste vier maanden is je productie hormoongestuurd, daarna vraaggestuurd. Dus ik denk dat als je dan minder gaat voeden/kolven het toch wat terug gaat lopen. Wel super fijn dat je met tien minuten kolven 2 voedingen hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:18 



 
Profiel   

Hoeveel drinken jullie baby's (die thuis volledig borst krijgen) bij de opvang? M is nu 7 maanden, maar drinkt vaak maar 80 tot 120 ml per dag daar. Ze bieden regelmatig aan, alles geprobeerd qua houdingen etc maar hij weigert. De fles op zichzelf drinkt hij prima uit - mits hij zin heeft... :=

Nu grotere speenmaat gekocht (dr Browns 3 ipv 1) in de hoop dat het makkelijker gaat en hij daar vaker enthousiast voor te krijgen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:01 



 
Profiel   

marrlinde schreef
Hoeveel drinken jullie baby's (die thuis volledig borst krijgen) bij de opvang? M is nu 7 maanden, maar drinkt vaak maar 80 tot 120 ml per dag daar. Ze bieden regelmatig aan, alles geprobeerd qua houdingen etc maar hij weigert. De fles op zichzelf drinkt hij prima uit - mits hij zin heeft... :=

Nu grotere speenmaat gekocht (dr Browns 3 ipv 1) in de hoop dat het makkelijker gaat en hij daar vaker enthousiast voor te krijgen is.

3 is wel heel groot hoor! Ik gebruik die als ik een beetje pap door de melk doe. Voor gewone melk vind ik hem echt te groot. Daarvoor gebruik ik 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:03 



 
Profiel   

marrlinde schreef
Hoeveel drinken jullie baby's (die thuis volledig borst krijgen) bij de opvang? M is nu 7 maanden, maar drinkt vaak maar 80 tot 120 ml per dag daar. Ze bieden regelmatig aan, alles geprobeerd qua houdingen etc maar hij weigert. De fles op zichzelf drinkt hij prima uit - mits hij zin heeft... :=

Nu grotere speenmaat gekocht (dr Browns 3 ipv 1) in de hoop dat het makkelijker gaat en hij daar vaker enthousiast voor te krijgen is.



B is ook 7 maanden en krijgt 2x130 mee per dag, blijft soms iets over…

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:18 



 
Profiel   

J dronk toen 3x150 (elke 3u, gerekend vanaf de ochtend voeding thuis), ging meestal wel op. Vanaf 9-13 mnd kreeg hij 2x180 (elke 4u), ging soms wel en soms niet op. Vanaf ongeveer 13 mnd kolf ik beduidend minder. Dus kreeg hij wat ik kon kolven, vaak 2x 150-170. Vanaf 14 mnd 1 fles.

Nu met 14,5mnd na/bij zijn brood nog 1 fles van 130/150 (ligt eraan wat ik kolf), gaat niet altijd op. Maar hij eet doorgaans ook goed.

Edit speen maat 2 avent natural vanaf ongeveer maand 6 denk ik en nu nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:21 



 
Profiel   

Hier 6m en hij drinkt daar meestal 3x, wisselend van 60 tot 110 per keer. Thuis krijgt hij om de dag een flesje. Oefen je ook wel eens thuis en drinkt hij dan meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:23 



 
Profiel   

996981 schreef
marrlinde schreef
Hoeveel drinken jullie baby's (die thuis volledig borst krijgen) bij de opvang? M is nu 7 maanden, maar drinkt vaak maar 80 tot 120 ml per dag daar. Ze bieden regelmatig aan, alles geprobeerd qua houdingen etc maar hij weigert. De fles op zichzelf drinkt hij prima uit - mits hij zin heeft... :=

Nu grotere speenmaat gekocht (dr Browns 3 ipv 1) in de hoop dat het makkelijker gaat en hij daar vaker enthousiast voor te krijgen is.

3 is wel heel groot hoor! Ik gebruik die als ik een beetje pap door de melk doe. Voor gewone melk vind ik hem echt te groot. Daarvoor gebruik ik 2


3 van dr Brown? Van Difrax stond er bij maat 3 wel papfles maar van deze niet. Dat is de nummer 4 stond er.

Dankjewel voor jullie vergelijkingsmateriaal! Wisselend zeg. Maar wat hij nu binne krijgt is sowieso te weinig. Met 2*100 zou ik al meer tevreden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:26 



 
Profiel   

Hier 3 x 140ml, gaat meestal wel op, met een nummer 2 speen van dokter Brown. Overige 3 voedingen gaan dus uit de borst.

@kwal, bedankt voor je reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:02 



 
Profiel   

marrlinde schreef
996981 schreef
3 is wel heel groot hoor! Ik gebruik die als ik een beetje pap door de melk doe. Voor gewone melk vind ik hem echt te groot. Daarvoor gebruik ik 2


3 van dr Brown? Van Difrax stond er bij maat 3 wel papfles maar van deze niet. Dat is de nummer 4 stond er.

Dankjewel voor jullie vergelijkingsmateriaal! Wisselend zeg. Maar wat hij nu binne krijgt is sowieso te weinig. Met 2*100 zou ik al meer tevreden zijn.

Ja, ik doe er 1 schepje door, dus is geen echte papfles :) met 1 schepje vind ik het precies snel genoeg gaan. Met 3 zonder pap is 180 cc in vijf min leeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:15 



 
Profiel   

Mijn zoon dronk nooit meer dan 100ml. Er werd om de 3 uur aangeboden en dan dronk hij het vaak wel. Haalt hij het in de avond en nacht in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:17 



 
Profiel   

En als ze het op een andere manier aanbieden? Open beker, munchkin, evt in de vorm van pap oid?

En idd, haalt hij het wel in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:45 



 
Profiel   

Onze dochter van 6 maanden krijgt iedere 3 uur ongeveer 140ml. Soms drinkt ze die helemaal op, soms laat ze 20ml staan. Hier wisselen we tussen de Natural speen 1 en 2 van Avent.

Ik merk hier wel dat onze dochter bij de vrijdag oppas minder goed drinkt dan bij de oma's op maandag en dinsdag. En ze drinkt niet meer als ze bij de oppas is als ik snachts weg moet voor een bevalling :+ dan is het pas weer oké als ze mij gezien heeft. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:40 



 
Profiel   

Speen 3 beviel hem niet. Toch nog maar 2 halen dan. Hij krijgt overigens sowieso een maximum van 120 aangeboden, s middags drinkt hij vaak wel goed. Hij haalt zeker in hoor, maar 's nachts kost dat veel voedingen dus ook niet ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 05:07 



 
Profiel   

Hier is T nu 8 maanden en eigenlijk altijd op speen 1 gebleven. Soms geef ik papfles daar heb ik dan wel speen 4 voor aangeschaft.

T neemt nu een paar slokjes kijkt me weer aan en steeds opnieuw :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:33 



 
Profiel   

Yindi is ondertussen 13.5 maand en sinds 4 weken kolf ik niet meer. ze krijgt als "vervangen" nu bij het broodje een flesje koemelk nog steeds met speen 1. Nog steeds is 120 ml een prima hoeveelheid voor haar.

Als ik thuis ben bv op verzoek. MIjn omgeving vindt het maar raar. Met Ninthe ben ik met 9 maanden gestopt met voeden en dat vonden sommigen al lang. Nu moet ik wel zeggen dat ik heeeeeel af en toe denk.. wat als ik zou stoppen. Yindi is nu ziekjes en heeft slaapproblemen. Ze ligt dus ook bij ons in bed. en al 3 nachten op rij ben ik haar troost dus ligt ze hele nachten te drinken. En hoe fijn ik het ook vind dat ik haar dit kan bieden, ik ben zelf echt heeeeeeelemaal op. Een fopspeen spuugt ze gewoon weer uit en de andere optie is een krijsende dreumes. Dus misschien dat als ze helemaal opgeknapt is ik toch af ga bouwen.... twijfel twijfel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:32 



 
Profiel   

Mijn omgeving is er nu wel redelijk aan gewend dat we andere dingen doen dan dat zij zouden doen.

Zoon krijgt nog steeds bv met premature speen van Dr Brown. dit omdat hij met 5 maanden zo hard zoog aan de speen dat hij 100 Ml in 2 minuten weg had gedronken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:42 



 
Profiel   

Stille meelezer hier, ik las net de reactie van Danielle, en ik verschoot van dat mensen 9 maand bv al lang vinden |( . Dat maakt mij zó intens verdrietig, terwijl de normale speenleeftijd tussen de 2 en 7 jaar is. Er rust nog altijd zó een taboe op :( .

Mijn meisje is nu 22 maanden en ik geef nog volop borstvoeding. Als ik zie hoe ze ervan geniet en hoe hard ze dat nodig heeft ook <3 . Die genegenheid, troost, warmte.... Even gewoon bijtanken zowel mentaal als fysiek. En wat een zonde dat de buitenomgeving daar geen begrip voor heeft :n . Want wat maakt dat uit voor hun? Zij hebben daar toch geen last van.... Ik voel soms ook een lichte schaamte omdat ik nog bv geef, maar da's gewoon puur door eventuele omgeving. En dat zou gewoon niet mogen om mij zo te voelen....

Maar goed, ik geef gewoon heerlijk verder bv en geniet van elk moment. En mijn meisje die kiest wanneer het genoeg is, wanneer ze klaar is voor die stap <3.

Dus meiden, stop alsjeblieft niet omdat de omgeving het te lang vind!

Zo, ik kruip terug onder mijne steen, maar ik wou dit even kwijt <3.

Trots op jullie allemaal! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:50 



 
Profiel   

Hey dames,

Heeft er hier iemand ervaring met hun kindje laten wennen aan een flesje borstvoeding voor het slapen gaan? Momenteel krijgt L elke avond rond half 8 borstvoeding, waar ze een uur over doet, daarna gaat ze de nacht in. Ze valt dan dus in slaap aan de borst. Maar vanaf februari zal ik af en toe ook weer avond diensten moeten draaien. Ik vraag me af of ze dan genoegen neemt met een flesje die ze veel sneller (en dus niet al liggend bij mij) op drinkt.

Tips om dit te oefenen? Of misschien moet ik ook niet moeilijk doen en het gewoon een keer proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:39 



 
Profiel   

Ik ben van gewoon doen Hahaha. Ander verhaal maar hier laatst een feestje gehad en mijn moeder pastte voor het eerst voor langere tijd op. Mijn zoon slaapt altijd in bij mij op/aan de borst of bij mijn man in de draagdoek. Mijn moeder heeft hem een fles gegeven en hem stevig vast gehouden. Hij viel redelijk vlot in slaap. Ook kdv slaapt hij gewoon goed in een bedje. Nooit geoefend en de afspraak dat ze hem niet laten huilen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 71 van de 87 [ 2166 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 87  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen