Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:20

Britt schreef:
Sec, ik dacht dat het meer te maken had met de hoeveelheid voedingen over 24 uur verdeeld, dan met de lengte van de voedingsperiode?


Het is een combinatie van factoren. Voeding aan de borst, vaak genoeg voeden en samen/Co slapen. En dus dus 6 mnd. Na 6 mnd niet meer betrouwbaar.
Maar goed zijn genoeg vrouwen die aan de vw voldoen en toch helaas weer ongesteld worden.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 10:49

Wat ducje zegt idd. Je moet iedere 4uur live voeden (kolven telt niet), ook in de nacht. En als je je aan al die voorwaarden houdt is het 6mnd betrouwbaar, of tot je eerste bloedverlies.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:24

secricible schreef:
Bv is met de juiste voorwaarden de eerste 6mnd net zo betrouwbaar als de pil. Alleen houden de meesten zich niet aan die voorwaarden.

Ik ook niet trouwens, dus ik slik de cerazette er naast, tot er definitieve ac bij mijn man plaats vindt :D

Welke voorwaarden? 1e 6 maanden geheel onthouding weet je zeker dat je niet zwanger word? :))

Hier nu goed ongesteld zeg maar een T. drinkt weer *\o/*. Heb ik net gister 2 zakjes melk uit de vriezer gehaald :+

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 11:28

Zie hierboven. Je vindt er meer over als je googlet op de LAM methode.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:30

Aaah sorry niet gezien dat er nog een pagina was :+. Nou ja het telt toch niet meer voor mij -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:49

Ik vind het ook moeilijk, de kwestie anticonceptie. Als tiener/twintiger ging je probleemloos aan de hormonen maar nu voelt dat toch als erg onnatuurlijk en belastend. Ik persoonlijk verzet het ook echt niet meer.

Van een condoom word ik ook echt niet blij, vind het een domper op de feestvreugde ;) dus wij doen het eigenlijk gewoon onveilig en al zingend de kerk verlaten dus, of sporadisch toch met condoom.

Voor ons is het oké als er op deze manier misschien een derde kind zou komen.

Wij hebben al beslist dat zodra we zeker zijn om het bij 2 te houden, hij zich laat steriliseren.

Hier dus geen hormonen meer :) koperspiraal is natuurlijk een optie maar daar is mijn zus gewoon zwanger mee geworden.

Anoniem

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:53

Voor wie trouwens ongesteld is ondanks borstvoeding, is jullie cyclus ook anders geworden?

Hier een pijnlijke eisprong, had ik nooit. En een langere en veel intensere menstruatieperiode dan vroeger. Ik hoop dat dit na de borstvoedingsperiode weer wat bijtrekt.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:56

Hier inmiddels sinds 1,5 week weer een spiraal, maar meisje dronk wel al een tijdje wat moeilijker.
Nu een soort van bloeding gehad (niet van het zetten, was een week later), dus denk een soort van menstruatie wel. Nu is het gekke drinken weg..
Wel ook veel last gehad van mijn buik, dacht eigenlijk van het plaatsen, maar twijfel ik nu dus ook aan :j

Hier wel een wens voor een tweede, dus hebben lang zitten twijfelen of er uberhaupt iets terugging, maar er toch voor gekozen om het nog even uit te stellen. Nu is spiraal de eerste 6 weken ook niet betrouwbaar, maar daar gaan we iets minder "voorzichtig" mee om _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:47

Vooralsnog houden wij het gewoon bij condooms. Ik wil absoluut geen vreemde hormonen meer in mn lijf. Er is geen arts die het gaat bevestigen, maar ik heb galstenen gehad en moest daarom mijn galblaas laten verwijderen. De kans is groot dat dat door de hormonen van de pil komt. Dus geen pil meer voor mij.

Wij willen zeker nog wel een tweede. Dus misschien dat we over een half jaar besluiten de condooms weer te laten. Bij de eerste was ik na twee pogingen zwanger (terwijl we dschten dat het zeker wel een half jaar zou duren :+ ), dus we zijn nu iets voorzichtiger...

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:56

Tijdens het zingen nog wel, AMCM? :))

Mijn cyclus is ook wel veranderd ja, al ben ik tussen de zwangerschappen door nooit echt lang ongesteld geweest, dus hoeveel daarvan blijvend is weet ik niet. Maar het veranderde iig op zo’n manier dat ik mijn eisprong beter voelde. En ik had niet meer zo’n gruwelijk gevoelige borsten voordat het doorbrak.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:58

Ik heb me hier aan alle 'regels' gehouden maar toch na 7wk ongesteld geworden dus bij mij was die methode dan toch niet zo betrouwbaar.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:03

Tussen geboorte van dochter één en dochter twee zit 20 maanden omdat ik onmiddellijk bij mijn eerste eisprong terug ongepland zwanger was. Ik dacht dat aangezien ik nog geen maandstonden had en ik mijn eisprong heel goed voel het wel ok zou zijn, niet dus.

Tussen dochter twee en dochter drie zit een kleine 3 jaar maar ik heb drie 3x een miskraam vlak achter elkaar gehad tot dochter drie besloot te blijven zitten. De zwangerschap van dochter drie was wel voorzien maar weer niet zo snel: de eerste miskraam was eigenlijk echtgenoot vs condoom 1-0. Waardoor we dat voorbehoedsmiddel ook hebben afgeschreven. Ook bij deze borstvoedingsperiode had ik pas mijn maandstonden na ruim een jaar bv te geven.

Voor dochter één heb ik ook een miskraam gehad en dochter één was een twee-eiige tweeling waarvan ik op 6 weken het andere vruchtje van ben verloren.

Ik ben dus supervruchtbaar (zwanger worden was gemakkelijk, zwanger blijven iets heel anders) en manlief heeft een knip gehad toen dochter drie zes maanden was. Beste beslissing ooit :D

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:54

Ik wilde wachten met anticonceptie (met hormonen) totdat ik zelf ongesteld zou worden. We hebben een wens voor een tweede, maar mijn man wil nog even wachten. We gaan het dus met condoom doen. Tot nu toe was het soms met condoom en soms niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:18

Britt schreef:
Tijdens het zingen nog wel, AMCM? :))

Mijn cyclus is ook wel veranderd ja, al ben ik tussen de zwangerschappen door nooit echt lang ongesteld geweest, dus hoeveel daarvan blijvend is weet ik niet. Maar het veranderde iig op zo’n manier dat ik mijn eisprong beter voelde. En ik had niet meer zo’n gruwelijk gevoelige borsten voordat het doorbrak.


Hahaha voor het zingen is misschien wel handiger inderdaad _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:19

_Nelleke_ schreef:
Ik heb me hier aan alle 'regels' gehouden maar toch na 7wk ongesteld geworden dus bij mij was die methode dan toch niet zo betrouwbaar.


Hier ook! Maar ik las dat 1 van de voorwaarden ook was dat je 56 (?) dagen na de bevalling nog niet ongesteld was geworden. Daarna zou het volgens de methode dus redelijk veilig zijn. Of het waar is, valt alleen maar uit te proberen :Y)

Anoniem

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:57

Hier bij de eerste na 9w ondanks volledige borstvoeding, tweede 7w na de bevalling.. Zoals iemand eerder noemde; fijn dat mijn lijf snel herstelde en er weer zin in had, maar van mij hoefde dat niet zo. Het niet-ongesteld zijn bevalt mij wel :)) Hier heb ik nog nooit hormonale anticonceptie geslikt, ga dat ook niet doen. Als ik zie wat mijn eigen natuurlijke hormonen al met mij kunnen doen, ga ik al helemaal geen synthetische rommel slikken :Y)

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:20

Heeft jullie baby ook een “heerlijke gegeten blik”? :)) hier krijg ik na het afkoppelen altijd dezelfde, tevreden blik die ze alleen na het voeden laat zien. Ik kan haar dan wel opeten! Heb het al eens proberen te fotograferen, maar het duurt niet lang genoeg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:36

Ah wat lief, zo'n dankbaar snoetje! <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:53

Hahaha ja hoor, hier ook! Vergelijkbaar met iemand die zichzelf helemaal sufgeblowd heeft :')

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:01

Gimme_Joy schreef:
Hahaha ja hoor, hier ook! Vergelijkbaar met iemand die zichzelf helemaal sufgeblowd heeft :')

Precies dat :') even helemaal van de kaart <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:04

Komt door de oxytocine :j

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:38

Heerlijk ja, helemaal milkdrunk, met zo’n klein straaltje melk wat nog uit die mondhoek komt sijpelen :')

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:46

Britt schreef:
Heerlijk ja, helemaal milkdrunk, met zo’n klein straaltje melk wat nog uit die mondhoek komt sijpelen :')

Ja :)) als ik twijfel om af te gaan bouwen, omdat het toch best intens is, heb ik weer helemaal moed om door te gaan na zo'n blik <3 echt te lief

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:54

Gimme_Joy schreef:
Hahaha ja hoor, hier ook! Vergelijkbaar met iemand die zichzelf helemaal sufgeblowd heeft :')

Ja :') lekker zo'n dronken hoofdje _/-\o_

Anoniem

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:19

Hahaha zo leuk om te lezen hoe jullie het omschrijven! :)
Dat gezichtje motiveert mij ook om door te gaan!