Jongeren vaccineren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:31

wilmatj schreef:
Ik moet zeggen dat ik vooral erg blij ben dat mijn kinderen 5 en 2 jaar oud zijn. Die hoeven gelukkig niet :D

Zelf laat ik mij niet vaccineren, net zoals ik mij niet laat vaccineren voor griep. Waarom niet? Waarom wel? Eigenlijk voornamelijk omdat ik nog steeds niet helemaal het gevaar in zie van covid-19. Ja er worden mensen erg ziek van, ja er gaan mensen dood. Maar nog steeds kan ik mij niet zo goed indenken wat er nu precies is waar mensen zo bang voor zijn. Het is niet dat we met bosjes dood neer vallen.
Misschien ben ik te simpel denkend, geen idee.

Waar ik zelf een beetje de kriebels van krijg is dat vele mensen die zich niet laten vaccineren zeggen: ieder zijn keuze, ik doe het niet.. En de mensen die wel vaccineren bijna een beroerte krijgen van het idee al dat iemand zich niet laat vaccineren. Er is zoveel angst bij dat soort mensen. En nee ik zeg niet dat dit bij elke gevaccineerde is, gelukkig maar!

Als je de maatregelen van de overheid een beetje in de gaten houd, daarbij bedenkt hoeveel mensen er gevaccineerd worden en we nog steeds, naja eigenlijk opnieuw veel besmettingen hebben dan vraag ik me gewoon af of dit 1 grote grap is. :Y) Waar gaat het mis? Werken de vaccinaties niet? Werken de maatregelen niet? Werkt niets?

Zolang er niemand is die even heel duidelijk kan vertellen hoe het zit, zonder overheidslinkjes want de overheid vertelt wel vaker dingen die niet kloppen. Dan sta ik geheel open om mijn mening te veranderen.

Maar voor nu, leef en laat leven, wat ieders keuze ook is.


Waarom corona ander is, is omdat er véél mensen op de IC's belanden. Wanneer we geen maatregelen hadden genomen, hadden de ziekenhuizen het niet aangekund en waren er wel veel meer mensen overleden. Dat is hetgeen wat we niet willen en nu anders is dan met de griep.

Ik krijg geen beroerte van iemand die zich niet laat vaccineren. Maar maak me wel zorgen idd indien niet genoeg mensen het vaccin nemen. Want (voor zover mijn kennis reikt) heeft corona dan meer kans om andere mutaties te maken, waardoor we nooit uit dit gedoe komen. Want hoe verder het zich ontwikkeld, hoe slechter de vaccinaties gaan werken. En dan begint de hele riedel weer opnieuw. In mijn idee is het dus in dit geval niet helemaal zwart wit ieder zijn eigen keuze, aangezien je dit met elkaar zou moeten doen. Maar indien iemand het niet wil, dan respecteer ik dat wel. Alleen hoop ik dan dat diegene zich wel goed heeft geinformeerd.

En om op je laatste stukje in te gaan. De vele besmettingen vonden plaats in discotheken en festivals. Plekken waar vooral jongeren komen. Jongeren die over het algemeen nog niet of gedeeltelijk zijn gevaccineerd. Er is te snel teveel versoepeld. Dat is waar het mis ging. De vaccinaties werken, want de ziekenhuisopnames zijn niet opeens enorm hoog.

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:31

wilmatj, de reden dat er nu weer veel besmettingen zijn is volgens mij simpelweg doordat veel mensen zich niet laten vaccineren en dat zijn ook meteen het soort mensen dat het niet zo nauw nemen met de maatregelen en gezellig met z'n allen bovenop elkaar duiken in café's en disco's.. Plus natuurlijk die extra besmettelijke variant.

'met bosjes door neer vallen' is natuurlijk erg overdreven, maar het aantal doden is niet te verwaarlozen, en het aantal mensen dat flink ziek wordt en lang restklachten overhoudt is niet te vergelijken met andere ziektes. Ik ken zelf inmiddels 6 mensen die eraan overleden zijn, en dat zijn echt geen mensen die oud en zwak waren en aan een griep zouden overlijden.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:32

wilmatj schreef:
Ik moet zeggen dat ik vooral erg blij ben dat mijn kinderen 5 en 2 jaar oud zijn. Die hoeven gelukkig niet :D

Zelf laat ik mij niet vaccineren, net zoals ik mij niet laat vaccineren voor griep. Waarom niet? Waarom wel? Eigenlijk voornamelijk omdat ik nog steeds niet helemaal het gevaar in zie van covid-19. Ja er worden mensen erg ziek van, ja er gaan mensen dood. Maar nog steeds kan ik mij niet zo goed indenken wat er nu precies is waar mensen zo bang voor zijn. Het is niet dat we met bosjes dood neer vallen.
Misschien ben ik te simpel denkend, geen idee.

Waar ik zelf een beetje de kriebels van krijg is dat vele mensen die zich niet laten vaccineren zeggen: ieder zijn keuze, ik doe het niet.. En de mensen die wel vaccineren bijna een beroerte krijgen van het idee al dat iemand zich niet laat vaccineren. Er is zoveel angst bij dat soort mensen. En nee ik zeg niet dat dit bij elke gevaccineerde is, gelukkig maar!

Als je de maatregelen van de overheid een beetje in de gaten houd, daarbij bedenkt hoeveel mensen er gevaccineerd worden en we nog steeds, naja eigenlijk opnieuw veel besmettingen hebben dan vraag ik me gewoon af of dit 1 grote grap is. :Y) Waar gaat het mis? Werken de vaccinaties niet? Werken de maatregelen niet? Werkt niets?

Zolang er niemand is die even heel duidelijk kan vertellen hoe het zit, zonder overheidslinkjes want de overheid vertelt wel vaker dingen die niet kloppen. Dan sta ik geheel open om mijn mening te veranderen.

Maar voor nu, leef en laat leven, wat ieders keuze ook is.

Op dit moment zijn het in principe alleen mensen die niet of maar één keer zijn gevaccineerd die de ziekenhuisbedden bevolken. Niet alleen hier maar wereldwijd. Daar kun je van alles van zeggen, zelfs dat dat bvb fake news van de ziekenhuizen is maar de doodsimpele reden is dat vaccineren werkt.
En geen moeite met mensen die niet willen vaccineren, met een R waarde van dik 2,5 voor de delta variant komen ze echt wel aan de beurt en dat is voor mij ook goed want dat draagt ook bij aan de immuniteit.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:37

8nnemiek schreef:
wilmatj, de reden dat er nu weer veel besmettingen zijn is volgens mij simpelweg doordat veel mensen zich niet laten vaccineren en dat zijn ook meteen het soort mensen dat het niet zo nauw nemen met de maatregelen en gezellig met z'n allen bovenop elkaar duiken in café's en disco's.. Plus natuurlijk die extra besmettelijke variant.



De reden waarom er nu weer veel besmettingen zijn is niet doordat mensen zich niet laten vaccineren (de vaccinatiebereidheid in Nederland is momenteel gelukkig erg hoog - 94%!) maar omdat jongeren heel begrijpelijk lekker gingen feesten met elkaar. Laat dat nou net de groep zijn die momenteel nog het minst gevaccineerd is en gedeeltelijk ook niet volwassen.

Bron vaccinatiebereidheid:
https://www.trouw.nl/binnenland/de-vacc ... gle.com%2F

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:41

bigone schreef:
maar de doodsimpele reden is dat vaccineren werkt.


Daarbij graag de kanttekening dat de risicoafweging voor jongeren volstrekt anders is dan voor risico-groepen.

Citaat:
En geen moeite met mensen die niet willen vaccineren, met een R waarde van dik 2,5 voor de delta variant komen ze echt wel aan de beurt en dat is voor mij ook goed want dat draagt ook bij aan de immuniteit.


De groep jongeren zoveel mogelijk NIET vaccineren is dan toch juist _/-\o_

Dat is de perfecte poel van Covid19 om de wel gevaccineerden lááángzaamaan te besmetten zonder serieuze gevolgen zodat we met zo min mogelijk serieuze gevolgen een zo hoog mogelijke resistente van de samenleving hebben.

Zie het BBC artikel.

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:45

nps schreef:
De reden waarom er nu weer veel besmettingen zijn is niet doordat mensen zich niet laten vaccineren (de vaccinatiebereidheid in Nederland is momenteel gelukkig erg hoog - 94%!) maar omdat jongeren heel begrijpelijk lekker gingen feesten met elkaar. Laat dat nou net de groep zijn die momenteel nog het minst gevaccineerd is en gedeeltelijk ook niet volwassen.

Bron vaccinatiebereidheid:
https://www.trouw.nl/binnenland/de-vacc ... gle.com%2F

Ik wist niet dat die vaccinatiebereidheid zo gestegen is! Ik dacht dat we veel lager zaten. Goed om te weten!

Als je op Facebook kijkt dan krijg je af en toe het idee dat 80% tegen is en bewust alle maatregelen negeert :') Maar dat is dan wellicht gewoon doordat dat kleine groepje mensen zo veel harder schreeuwt dan de rest.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:50

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
maar de doodsimpele reden is dat vaccineren werkt.


Daarbij graag de kanttekening dat de risicoafweging voor jongeren volstrekt anders is dan voor risico-groepen.

Citaat:
En geen moeite met mensen die niet willen vaccineren, met een R waarde van dik 2,5 voor de delta variant komen ze echt wel aan de beurt en dat is voor mij ook goed want dat draagt ook bij aan de immuniteit.


De groep jongeren zoveel mogelijk NIET vaccineren is dan toch juist _/-\o_

Dat is de perfecte poel van Covid19 om de wel gevaccineerden lááángzaamaan te besmetten zonder serieuze gevolgen zodat we met zo min mogelijk serieuze gevolgen een zo hoog mogelijke resistente van de samenleving hebben.

Zie het BBC artikel.

Tja, daarom openen ze nu twaalf klinieken in de UK specifiek voor jongeren met restklachten van covid.
Ik ben het niet met je eens wat betreft vaccineren en risico’s voor jongeren. Heel veel onderzoeken doorgespit en over bijwerkingen enz , ook ernstige gelezen en toch tot de conclusie gekomen dat een vaccinatie een betere optie is dan Russische roulette met covid spelen.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:59

maar al die mensen die dus zo bang zijn om dood te gaan, hebben die ooit na gedacht waar je allemaal dood aan kan gaan? :Y) kom op zeg -O-

een het soort waar ik de kriebels van krijg zijn niet degene die een vaccinatie nemen en dat lekker hun eigen probleem laten zijn. Ik krijg de kriebels van de mensen met doodsangsten, die iedereen maar moeten overtuigen. Degene die zo hard hun mening door willen drammen.

En helaas zitten er te veel in dit topic die dat doen, waarom?

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:04

bigone schreef:
Tja, daarom openen ze nu twaalf klinieken in de UK specifiek voor jongeren met restklachten van covid.


Vréémde dooddoener in het licht van het artikel. Heb je het gelézen?
Er is geen goéde keuze. Ook het vaccineren heeft kanttekeningen en dit jaar komt de griepgolf ook weer terug en zeker niet in mindere mate.
Nogmaals Covid19 blíjft.
Het zoveel mogelijk resistentie in de samenleving sluit goede zorg voor restklachten niet uit :)*

Ik heb vier uni studenten in mijn twee bubbels en ´hoop´op een besmetting. Ben nu door vaccinatie zo goed beschermd als ik ooit zal zijn. Beter nú oppiken nu mijn eigen afweersysteem zich andere corona-virussen nog kan herinneren.

Kortom, ik vind het vaccineren van jongeren ethisch niet onbezwaard. Niet voor hen, niet voor de samenleving als geheel.
Daarbij de verkapte verplichting voor onder andere studenten hier in Spanje volstrekt verwerpelijk.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:17

wilmatj schreef:
maar al die mensen die dus zo bang zijn om dood te gaan, hebben die ooit na gedacht waar je allemaal dood aan kan gaan? :Y) kom op zeg -O-

een het soort waar ik de kriebels van krijg zijn niet degene die een vaccinatie nemen en dat lekker hun eigen probleem laten zijn. Ik krijg de kriebels van de mensen met doodsangsten, die iedereen maar moeten overtuigen. Degene die zo hard hun mening door willen drammen.

En helaas zitten er te veel in dit topic die dat doen, waarom?

Om te zorgen dat mensen zoals jij de kriebels krijgen ?

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:18

wilmatj, vraag jezelf eens af wat logischer is om bang voor te zijn; flink ziek worden en kans op langdurende restklachten.. of een vaccinatie waarbij de kans op ernstige bijwerkingen nul komma nul nul nul nul nogwat procent is.. Als je het hebt over mensen met ongegronde angsten dan moet je toch echt in de anti-vax kringen kijken.

Wij jongeren zullen niet zomaar dood gaan aan corona, maar een dierbare verliezen aan corona die nog tig jaren voor zich had is niet leuk -O-

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:22

wilmatj schreef:
maar al die mensen die dus zo bang zijn om dood te gaan, hebben die ooit na gedacht waar je allemaal dood aan kan gaan? :Y) kom op zeg -O-

een het soort waar ik de kriebels van krijg zijn niet degene die een vaccinatie nemen en dat lekker hun eigen probleem laten zijn. Ik krijg de kriebels van de mensen met doodsangsten, die iedereen maar moeten overtuigen. Degene die zo hard hun mening door willen drammen.

En helaas zitten er te veel in dit topic die dat doen, waarom?


Waar zie jij mensen die jou proberen te overtuigen het vaccin te nemen? Ik zie alleen mensen die reageren op onware stellingen. Die drammen niet hun mening door, die komen met feiten. En al die mensen die bang zijn om dood te gaan? Bedoel je daarmee degene die zich laten vaccineren? Dat zijn dezelfde mensen die uitkijken bij het oversteken, die geen vuurwerk vasthouden bij het afsteken, die rechts blijven rijden ipv links. Gewoon verstandige mensen dus, die niet meer risico willen lopen dan nodig is.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:33

HC , ik ben wel van mening dat alleen de negatieve kant wat betreft vaccineren van jongeren heel veel word belicht, die zijn er zonder meer , ook voor hun zijn er bijwerkingen. Echter blijken dat ook bijwerkingen te zijn die bij een Corona besmetting 30 keer vaker voor komen. Daar word te weinig rekening mee gehouden imo.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:42

Ik wil toch graag nog even een uitspraak delen van één van mijn leerlingen.

De economie boven levens verkiezen is als het reanimeren van een feniks terwijl iemand naast je zijn laatste adem uitblaast. De economie zal altijd weer uit zijn as herrijzen. Mensen niet.

Dit zijn óók jongeren :)

Goof

Berichten: 28856
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:47

Sheran schreef:
Ik wil toch graag nog even een uitspraak delen van één van mijn leerlingen.

De economie boven levens verkiezen is als het reanimeren van een feniks terwijl iemand naast je zijn laatste adem uitblaast. De economie zal altijd weer uit zijn as herrijzen. Mensen niet.

Dit zijn óók jongeren :)


Een uitspraak van één van mijn leerlingen vorige week:
'Ik ben 13 en ben continue met vriendinnen in gesprek of zij zich wel of niet willen laten vaccineren, want er is niets bekend over effecten op de lange termijn en misschien willen we later wel allemaal kinderen. We weten helemaal niet of dit veilig is ofzo'.

Zolang de farmaceuten zelf aangeven de effecten op de lange termijn niet te weten omdat het vaccin zo snel geproduceerd is vind ik het echt schokkend dat we er kinderen mee gaan vaccineren als ik eerlijk ben.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:49

Serieuze vraag Goof: waarom zijn mensen bang voor verminderde vruchtbaarheid? Zijn er concrete aanwijzingen voor? Wat maakt dit vaccin anders dan de andere?

En het is toch ook logisch dat mensen de effecten op lange termijn niet zeker weten. Maar met analogie kun je ook een hoop.

Ibbel

Berichten: 49204
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:50

Van ieder medicijn dat op de markt komt zijn geen langere effecten bij de mens dan 3-6 maanden gebruik bekend. Ik snap echt dat 'geen lange termijneffecten-argument' niet. Dat geldt voor álles wat nieuw geregistreerd wordt. Geen enkel medicijn heeft zelfs maar een jaar, laat staan 10 jaar klinisch gebruik achter de rug voordat het op de markt komt. Dan zou de meest simpele pijnstiller duizende euro's per pilletje moeten kosten.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:52

Mooie reactie. Mijn dochter had een zoon in de klas van totale wappie ouders , anders kun je het niet noemen. Normale mensen die compleet in de complotten verzeild zijn geraakt. Op een gegeven ogenblik vroeg één van de leerlingen of er nu eens uitleg kon komen door de juf over vaccineren. Dochter heeft verteld dat ze daarvoor echt bij ouders en huisarts moesten zijn( school is geen partij hierin en terecht ) waarop de jongen met wappie ouders antwoord : Mijn ouders zijn totaal kierewiet dus ik heb zonder het ze te vertellen gewoon die prik gehaald. Mijn opa is overleden aan Corona en ik ben heel bang voor mijn ouders dus laat ik me prikken omdat ze zelf dat verstand niet hebben en ik ze wil behoeden voor Corona .

Ibbel

Berichten: 49204
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:53

En wat betreft vruchtbaarheid: van wat er nu bekend is, wordt de (mannelijke) vruchtbaarheid juist negatief beinvloed door covid zélf. Er is niets bekend over effecten op de vruchtbaarheid door het vaccin.
Als ik kinderen zou willen, zou ik júist vaccineren.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:00

bigone schreef:
Mooie reactie. Mijn dochter had een zoon in de klas van totale wappie ouders , anders kun je het niet noemen. Normale mensen die compleet in de complotten verzeild zijn geraakt. Op een gegeven ogenblik vroeg één van de leerlingen of er nu eens uitleg kon komen door de juf over vaccineren. Dochter heeft verteld dat ze daarvoor echt bij ouders en huisarts moesten zijn( school is geen partij hierin en terecht ) waarop de jongen met wappie ouders antwoord : Mijn ouders zijn totaal kierewiet dus ik heb zonder het ze te vertellen gewoon die prik gehaald. Mijn opa is overleden aan Corona en ik ben heel bang voor mijn ouders dus laat ik me prikken omdat ze zelf dat verstand niet hebben en ik ze wil behoeden voor Corona .


Vraag mij wel af hoe want een kind kan niet zomaar een vaccinatie halen

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:02

Hoezo niet? Ze kunnen toch met hun eigen digid zonder toestemming van ouders een afspraak maken?

Ibbel

Berichten: 49204
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:02

Vanaf 16 mag een kind dat gewoon zelfstandig beslissen en doen.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:03

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:
Mooie reactie. Mijn dochter had een zoon in de klas van totale wappie ouders , anders kun je het niet noemen. Normale mensen die compleet in de complotten verzeild zijn geraakt. Op een gegeven ogenblik vroeg één van de leerlingen of er nu eens uitleg kon komen door de juf over vaccineren. Dochter heeft verteld dat ze daarvoor echt bij ouders en huisarts moesten zijn( school is geen partij hierin en terecht ) waarop de jongen met wappie ouders antwoord : Mijn ouders zijn totaal kierewiet dus ik heb zonder het ze te vertellen gewoon die prik gehaald. Mijn opa is overleden aan Corona en ik ben heel bang voor mijn ouders dus laat ik me prikken omdat ze zelf dat verstand niet hebben en ik ze wil behoeden voor Corona .


Vraag mij wel af hoe want een kind kan niet zomaar een vaccinatie halen

Een kind dat 16 word wel .

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:04

Ja vanaf 16 jaar maar dan heb je het veelal niet meer over de juf. Daarom mijn reactie :)

Ik vind het trouwens prima dat een kind hier zelf zeggenschap in heeft.

Ik weet dat veel zorgen vanuit ouders zijn dat hun kind dat ineens zelf kan regelen (12-14) dus om dat gevoel van ouders niet te voeden deze reactie ook.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:15

lenaa_tje schreef:
Ja vanaf 16 jaar maar dan heb je het veelal niet meer over de juf. Daarom mijn reactie :)

Ik vind het trouwens prima dat een kind hier zelf zeggenschap in heeft.

Ik weet dat veel zorgen vanuit ouders zijn dat hun kind dat ineens zelf kan regelen (12-14) dus om dat gevoel van ouders niet te voeden deze reactie ook.

Ze moeten mevrouw tegen haar zeggen, toen ze begon als 20 jarige voelde ze zich in één klap oud :D