Gebroken bovenbeen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 17:05

Kan mij voorstellen TS.
Wat heftig van je moeder, sterkte voor jullie allebei.
Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt 6 december en niet nog een keer geopereerd hoeft te worden.
Fijn dat je met mensen kan praten, dat helpt :)

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:22

Heftige update meid. Sterkte voor je moeder. Ik duim dat het goed gaat komen.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 23:56

Ja een beetje een gekke update. Heb ook heel erg getwijfeld of ik het wel of niet erbij moest vermelden, maar het voelde ergens ook niet goed om gewoon te zeggen dat het goed gaat, want uiteindelijk heeft het wel een grote impact op mijn leven op dit moment. Dus ik hoop van harte dat de volgende update een betere zal zijn. Het leven is hard, dat blijkt wel weer, maar de prognose had veel slechter kunnen zijn en dat geeft moed. Dus komt goed, er komt alleen een hele zware periode aan

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 01:00

Gewoon vertellen hoor. Ik vraag hoe het gaat, niet om een medische status van je ben, ik wil weten hoe het met jou gaat. Daar hoort dit toch gewoon bij?

Ik ga in elk geval voor jullie dingen!

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 14:03

Ja inderdaad, daarom heb ik toch wel heb verteld. Het voelde niet goed om te zeggen dat het gewoon goed gaat, terwijl dit ook speelt

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:04

Jeetje TS, dat kon er ook nog wel bij. Fijn dat de prognoses voor je moeder goed zijn en dat je veel steun hebt van mensen om je heen.

Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om in te schatten hoe jouw scan zal zijn. Het enige wat je kunt doen, is afwachten helaas.
Heb je nog ergens last van nu? (Van de operatie)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:29

Ik vroeg ook hoe het ging, niet hoe het met je been ging. Dus helemaal logisch dat je dit verteld :knuffel:
Het blijft ook gewoon afwachten die scan, je dacht tot van het zomer ook dat het gewoon goed ging, dus 'wat zegt je gevoel' is ook een beetje zinloze vraag, lijkt mij....

On the bright side, je krukken zijn wel mooi geworden! +:)+

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 11:38

Het is idd gewoon afwachten. Mijn gevoel gaat alle kanten op merk ik, gisteravond werd ik ineens heel zenuwachtig voor de scan en de uitslag. Dan lees ik het röntgenverslag nog eens, maar daar kan ik eigenlijk ook echt niks uit opmaken, geringe tekenen van botheling stond er, dus dan zou er toch iets bezig zijn en misschien is er over 4 weken dan genoeg gebeurd dat een operatie niet meer nodig is. Ik moet het gewoon afwachten en er niet teveel aan denken, maar ja, dat is nog niet zo eenvoudig helaas. :')
Soms voel ik nog wel wat van de operatie ja. Als ik op mijn bekken duw dan is dat nog wel wat pijnlijk en niezen doet nog best veel zeer. Rond de plaats van de breuk zeurt het soms wat en ik kan niet op mijn linkerzij liggen, want dat doet wel zeer. Maar al met al valt het allemaal wel mee gelukkig. Ik heb meer last van een zenuw in m'n rug die ik wrs beschadigd heb afgelopen jaar door mijn slechte looppatroon. Ben met de huisarts aan het kijken naar de juiste medicatie en dosering, dus dat is iets proberen en zien wat het doet. Zit nu op de max dosis gabapentine en 50 mg nortriptyline en bel volgende week de huisarts even met wat vragen daarover en evt een doorverwijzing naar de pijnpoli, maar dat hangt een beetje af van zijn antwoord op mijn vragen.

Qua buiging in het been denk ik ook wel iets verder te zijn dan 8 weken geleden, maar dat kan ik me ook wel inbeelden, al is er nog genoeg waar mijn fysio straks mee aan de slag kan, want ik kom echt niet verder dan 90°, dus ik ben er nog lang niet.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 21:30

Nou het is allemaal toch wat sneller gegaan dan verwacht voor mama. Vorige week woensdag ben ik met haar meegegaan naar het consult met de plastisch chirurg, waar besproken is wat er tijdens de operatie wordt gedaan nadat de tumor is verwijderd. Op donderdag werd ze gebeld door het ziekenhuis met het bericht dat ze aankomende vrijdag wordt geopereerd.
Dus nog een paar dagen wachten en dan gaat haar traject beginnen. Ik vind het allemaal toch heel spannend, zeker de uitslag van de poortwachterklier. Hopen maar dat die gewoon schoon is, want dat zou toch wel een fijn gegeven zijn. Fingers crossed!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:33

Ik duim uiteraard voor jullie! Ergens wel fijn dat ze zo snel terecht kan, maar het is nu wel even pittig lijkt mij :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:00

Spannend, ik duim voor jullie.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 22:40

Thanks! Het is idd wel weer even pittig. Het gaat nu echt beginnen en dat is nu weer zo'n realisatiemoment dat het allemaal echt is en geen vreemde droom waar ik in terecht ben gekomen

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:44

Sterkte, voor jou en je moeder.
Ook ik duim voor jullie.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:03

Superspannend, sterkte!

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 23:03

Nogmaals bedankt! Het doet me echt goed dat jullie allemaal met me meeleven <3

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 15:45

De operatie is goed gegaan! Ben rond 13:00u gebeld door de chirurg en een kwartiertje geleden appte mama dat ze weer op zaal is. Mooi optijd voor de wedstrijd Nederland-Ecuador :)F
Dus nu volgt het lange wachten tot de uitslag of de poortwachterklier schoon is, fingers crossed

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:48

Fijn dat de operatie goed gegaan is! Dat is al een belangrijk begin.

Zometeen fijn TV kijken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:27

**\O/** dat is goed nieuws!

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:28

Fijn nieuws Leintje!

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 16:16

Ze is nu ook alweer lekker thuis. Ze heeft gelukkig weinig pijn, dus ze heeft niet meer nodig dan paracetamol, wat heel fijn is natuurlijk. Er staat voor 5 december een afspraak gepland in het ziekenhuis en ik denk dat dan de uitslag van de lymfeklier er is. Dus we zitten nog 1,5 week in spanning, maar eerst moet ze ook maar even lekker uitrusten en een beetje herstellen. Stap 1 is gezet, nu de rest nog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:24

Fijn dat het nu in elk geval redelijk goed met haar gaat. Ik duim gewoon verder voor een goede uitslag :j

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:33

Fijn dat je moeder thuis is en geen pijn heeft. Spannend de uitslag.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:41

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan en dat ze weer thuis is!

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 14:11

Nou vandaag was het zo ver, de uitslag van de langverwachte CT-scan. Ik zou liegen als ik zeg dat ik er met een gerust hart naartoe ging. Ik had me al helemaal voorbereid op een slechte uitslag, want het laatste half jaar was immers niet zo heel erg positief.
Ik moest eerst om 10:30u door de CT-scan, dat ging allemaal vrij vlot en kon daarna door naar de poli, want daar had ik om 11:00u een afspraak met de Prof. en AIOS (al was de AIOS vnl aan het woord, dus het was meer een afspraak met hem, dan met de prof :')).
De beelden van de scan lieten een heel goed beeld zien. Het transplantaat uit mijn bekken groeit mooi vast, net als het stukje kuitbeen dat in mijn been is getransplanteerd. Er is eigenlijk overal overbrugging te zien, dus een tweede operatie is met een grote waarschijnlijkheid niet meer nodig. Ze houden een slag om de arm en moet over 2 maanden weer naar de poli voor een foto en een nieuw consult (een CT wil de Prof liever niet te vaak laten maken vanwege de straling die dan ook door mijn ovaria gaan). Het ziet er stevig genoeg uit om te mogen starten met fysiotherapie en zelfs om te stoppen met lopen met krukken. Dus ik ga als ik thuis ben naar de praktijk bellen en een afspraak maken met mijn fysiotherapeut en ik hoop volgende week langs te mogen komen. Dan gaan we rustig afbouwen met de krukken. Zal tegen haar ook wel zeggen dat het allemaal niet te snel moet. Ik heb op dit moment echt geen vertrouwen in mijn lijf en zelfs het goede nieuws moet heel even indalen, maar alles op z'n tijd en ook met dat vertrouwen komt het wel weer goed. Er komt een moment dat ik m'n lichaam weer vertrouw, maar stap voor stap.

Dus ik hoop dat we dit positieve gevoel kunnen doortrekken naar morgen, want dan krijgt mama de uitslag van de poortwachterklier. We zitten nog heel even in spanning dus, maar er is iig al heel wat spanning weggenomen door mijn goede uitslag!
Laatst bijgewerkt door leintje_ op 19-01-24 18:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:19

Oh wat een goed nieuws! Fijn om te horen dat er al iets is aangegroeid!
De krukken afbouwen lijkt me ook wel eng, om het meer te gaan belasten. Je wilt er niet weer doorheen krakken natuurlijk. :oo

Ik duim ook voor goed nieuws voor je moeder.