Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:57

TurdusMerula schreef:
Ik werk fulltime als humaan fysio, op mijn barefoot schoenen. Ik loop ook nergens anders meer op (ja binnenshuis blote voeten). Sinds ik echt fulltime over ben naar barefoot, pas ik mijn paardenschoenen niet meer. Ik werk parttime als bekapper en ik heb nu zelfs een soort drukplekjes op mijn tenen na een lange dag bekappen. Ik snap het onpraktische van jullie verhalen. Beter dan mij lief is. :')
Voor nieuwe schoenen kijk ik alleen nog naar barefoot, ik wil niet anders meer maar denk ook niet dat dat nog echt een optie zou zijn. Alleen voor winterwerkschoenen is dat dus nog wat zoeken... Ik doe nu als ik langer in de auto moet zitten tussen klanten door mijn schoenen uit. :') (en het is niet dramatisch, maar dus ook niet comfortabel)

Geen idee welk merk je nu hebt qua veiligheidsschoenen. Maar misschien is het merk Elten een optie. Ze hebben een Barefooter productgroep en ze doen aan breedte maten.

TurdusMerula

Berichten: 23914
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:02

Ik ga kijken, thanks! Veiligheidsschoenen en barefoot bijt elkaar natuurlijk wel en dan wil ik ook nog vegan schoenen. Lekker specifiek.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:09

Oef ik zie bij vegan veiligheidsschoenen vooral het probleem van enorme zweetpoten voor me :=

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:47

Ik heb het ook nog niet gevonden in veiligheidsschoenen die aan S3 voldoen en die wel lekker zitten/lopen. Dat ze niet BF zijn, snap ik wel, maar van voor breed genoeg en toch niet veel te ruim bij de hiel en niet al te veel hoogteverschil tussen voorvoet en hak, zou toch op zich beschikbaar moeten kunnen zijn?

Gelukkig hoef ik er geen hele dagen op te lopen, ik trek ze dus echt alleen aan voor ik een bedrijf in ga waar ze aan moeten en daarna direct weer uit. Ze liggen standaard achter in mijn auto.
Wel inmiddels het zooltje dat ik vroeger echt nodig had, om mijn holle voeten te vullen, vervangen door een dunne platte binnenzool, dat maakt het al minder erg en daardoor kwam er ook net wat meer ruimte in mijn schoen, dus dat scheelt al wel.

Ik hoor goede verhalen over Birkenstock, maar daar is steeds het model dat ik zou willen proberen niet op voorraad, dus dat maakt het erg lastig proberen.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:01

Ik ben nu ook wel redelijk over. Die dockers zijn inmiddels mijn favoriete schoenen. Grootste nadeel is dat ze niet tegen regen kunnen, verder vind ik ze heerlijk lopen. Oftewel ik heb nu in de sale maat 37.5 xero prio all-days gekocht.linkje: https://www.xeroshoes.eu/shop/gender/wo ... clearance/

Ik heb nog nooit meer dan 60 euro betaald voor schoenen maar deze zijn dus 140 euro normaal gesproken. Ik hoop dat ze een beetje vallen als gewone prio, want die maattabel van barefootandmore heb ik aan gehouden voor de maatvoering. Ik heb inmiddels ook een paar schoenen waar ik alleen vorige winter op heb gelopen die ik nu echt absoluut nooit weer draag. Dus die gaan even in de verkoop komende week.

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:03

Ow die zijn leuk Jorex!

Ik heb net nieuwe trackers gekocht.. mijn oude waren na een jaar of 3 wel toe aan vervanging :+
Vind het echt de fijnste schoenen die ik heb en ik loop er eigenlijk wel dagelijks op.

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:10

Kijk, die zijn goed gebruikt +:)+

Zijn ze smaller geworden of ligt dat aan de hoek van de foto...?

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:44

Wat een leuke schoenen! Ze zien er echt heerlijk uit :O

Ik ben na 3 weken op mijn Campers echt verslaafd. :) Ik heb de binnenzool vervangen voor een schapenwollen zooltje, omdat ik het nog niet helemaal barefoot vond voelen, en dat was een goede keuze. Ik vind het heerlijk dat ik mijn tenen wat meer kan bewegen, en heb de hele dag het gevoel op mijn pantoffels/sokken te lopen, maar dan beter.

Hoeveel van jullie dragen teensokken, en wat zijn daar de voordelen van in jullie ogen? Mijn broertje raadde me teensokken aan, maar ik twijfel of dat nou echt lekker gaat zitten?

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:03

Ik vind teensokken heel erg lekker zitten, ik ervaar minder wrijving tussen mijn tenen, doordat elke teen zn eigen sokje heeft.

Ik draag ze van Knitido met een hoog percentages katoen of katoen/wolmix.
Ik reageer slecht op hoge percentages nylon of polyester in sokken, daarom heb ik die van Ininji niet uitgeprobeerd.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:14

Ik vind er niks aan, tenen horen zonder stofje ertussen tegen elkaar te kunnen liggen. En ik vind het ook irritant met aantrekken. Anderen vinden het helemaal top. Het is heel persoonlijk en gewoon een kwestie van proberen :)

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:07

Aantrekken is idd wel even wennen, inmiddels helemaal aan gewend.

Ik krijg nog wel eens de vraag of het niet veel werk is, zulke sokken aantrekken, ja, iets meer werk dan gewone sokken, maar het went wel snel en ik heb er inmiddels een behoorlijke handigheid in.

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:21

Ik heb een paar teensokken. De tenen zijn wat te kort vind ik, verder niet onprettig. Ik had gedacht er niet tegen te kunnen want ik vind dingetjes (graspriet, haar) tussen mijn tenen vreselijk.
Het aantrekken gaat bij de ene voet heel simpel en de andere voet is een worsteling. Komt denk ik omdat het me bij de makkelijke voet beter lukt de tenen te spreiden en bewegen.
Veel sokken vind ik mijn tenen samenknijpen en een maat groter vind ik vaak niet prettig, dus ik koop nu vaak sokken die specifiek voor rechts en links zijn, die hebben meer ruimte voor de tenen.

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:25

pmarena schreef:
Kijk, die zijn goed gebruikt +:)+

Zijn ze smaller geworden of ligt dat aan de hoek van de foto...?


Volgens mij ligt dat vooral aan t uitlopen van mn oude schoenen.. ik had/heb de veters nooit echt strak.. ben mn ene schoen had ik op t einde zelfs alleen nog maar halve veters haha..

Een vergelijk foto van de zool heb ik bijvoorbeeld ook.. t is echt de zelfde maat.. maar door de afwikkeling is mijn oude schoen veel "ronder" en lijkt daardoor minimaal een maat kleiner haha

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:20

Ik heb mijn schoenen binnen. Even aan mijn grootste voet geprobeerd en het past goed. Ik vind mijn oude schoenen nu ook echt ineens slecht voelen. Had vandaag zelfs in de auto dat mijn linkervoet onder het rijden een soort van in slaap viel en begon te tintelen terwijl ik er gewoon mee koppelde.
Ik heb nog teveel happy socks om een ander soort sok aan te trekken. :')

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:55

Happy Socks zijn zo smal := daar pas ik eigenlijk helemaal niet zo goed meer in.

Britt

Berichten: 18897
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:40

New ik ook niet! Plus de maatvoering klopt niet voor mij, helaas. Ik zweer bij sokken van de Hema. Passen mij precies en zijn soepel genoeg voor mijn brede voeten.

Dragen jullie kinderen ook barefoot schoenen, of dragen jullie ze vooral zelf?

Kaka

Berichten: 4819
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:50

Mijn zoon draagt inderdaad ook barefoot schoenen. Voorheen droeg hij Blundstones in de winter, maar daar kon hij zo mee sloffen. Sinds hij overgestapt is op barefoot, is dat over.

Als die voeten nu eens stopten met groeien in moordtempo, zou mijn portemonnee dat wel een stuk leuker vinden.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:53

Ik heb ook echt baby voeten hoor, zowel in lengte als nu nog in de breedte. Dit zijn dus mijn xero prio all-days maat 37,5. Ze passen heel goed, nu zitten die dockers in verhouding echt krap. _O-
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:01

Die kleine hier heeft altijd alleen maar barefoot gedragen. Maar we zijn nu wat meer naar demping aan het zoeken eigenlijk. Hij trekt zelf, net als ik, liever zijn LiteRide instappers aan dan de barefoot schoenen :=

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:17

Xero heeft verwijderbare inlegzooltjes. Ik vind dat zelf ook wel prettig nog, een beetje demping nu ik in de overstap fase zit. Ik heb nog geen kinderen dus ik zie tegen die tijd wel. Ik ga ze denk ik barefoot geven totdat ze zelf willen bepalen wat ze dragen en dan mogen ze zelf kiezen tussen regulier en barefoot (en ontdekken ze hopelijk dat barefoot lekkerder zit). Ik heb mijn moeder ook al half om, die heeft mijne gisteravond even aan gehad. En ze zei "ik heb schoenen aan zonder dat het voelt alsof ik schoenen aan heb". :+

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:43

Ik heb geen kinderen en mijn man wil er niet aan, die is te gehecht aan z'n Lowa's :+

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:17

Barefoot en more heeft leuke sale dus maar even een paar besteld. Ik word binnenkort aan mijn schouder geopereerd en moet dan 6 weken een mitella dragen. Omdat ik wel graag wil wandelen heb ik dus schoenen nodig die ik zo aan kan trekken maar die wel waterdicht zijn. Ik heb een lage wandelschoen besteld en ik hoop dat, dat lukt met aantrekken met elastische veters erin.

Britt

Berichten: 18897
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:29

Haha echt he Kaka. Hoewel de oudste hier nu in de fase zit dat hij z’n schoenen sneller sloopt dan dat hij er uit gegroeid is :=

Hier dragen ze ook alle drie BF. Oudste droeg het liefst Camper Peu, maar draagt nu Vivo’s en heeft Koel gympies onderweg. De middelste draagt het liefst Tikki’s en de jongste heeft schattige Chelsea boots van Froddo. Voor haar wil ik nog gympies van Groundies, maar daar twijfel ik nog over.

Mijn man wil er ook niet aan hoor, maar voor de kinderen vind hij het prima.

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:57

Licor schreef:
Ow die zijn leuk Jorex!

Ik heb net nieuwe trackers gekocht.. mijn oude waren na een jaar of 3 wel toe aan vervanging :+
Vind het echt de fijnste schoenen die ik heb en ik loop er eigenlijk wel dagelijks op.

[ [url=m/kXtfkA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welk merk zijn dit? Ben nu eigenlijk opzoek naar een goede waterdichte schoenen.

Had voor de afwisseling sinds tijden weer een keer een damesschoen gekocht. Weet zit dat verschrikkelijk |o . Weet nu wel dat ik blijf bij barefoot. Maar de huidige zijn niet echt waterdicht.

Nu opzoek naar iets met een hele soepele zool en waterdicht. Hoor graag tips.

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:26

Dit zijn de trackers van vivobarefoot